"Slip" on õige, mina olin see kes hoogu läks.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Lamellivärdjatel läheks päris raskeks, kui me ristmikke ja fooritaguseid ei karestaks.tsivi_list kirjutas: ↑31 Okt, 2025 16:31 Naastuvärdjad juba krõbistavad, lõhuvad teid ja tänavaid, reostavad müra ja peenosakestega.
Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.tsivi_list kirjutas: ↑31 Okt, 2025 16:31Ammu pole selliseid talvi, et üldse talverehvi vaja oleks. Tuleb õppida sõitma, mitte lõhkuda naastudega teid!
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Re: Autotehnikateema
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kas rehvide koormusindeks ja mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?
Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Daytoni (naelteta) talvekad olid ühed visa kulumisega "lõbusad" rehvid.
7 aastat aastaläbi auto all ja mustrit oli 2/3 alles.
Kõvad kui piljardikuulid ja isegi 50kW mootor suutis neid asfaldil vilistama panna.
Markeeringu järgi võis nendega talvel sõita aga mõistlik selline tegevus ei olnud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
maksipoiss
- Liige
- Postitusi: 2353
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ketid autosse ja Murphi seaduse järgi ei lähe siis neid vaja (hetke hind 17eur).maksipoiss kirjutas: ↑02 Nov, 2025 9:52Ja seda veel Lõuna Eesti küngaste vahel. Tegelikult saab kuidagi hakkama, tuleb parempoolsed rattad teepeenral hoida, seal on reeglina parema pidamisega pinnast.
Nende pealepanekut tuleb muidugi enne Sinutorust õppida ja tasasel pinnal harjutada.
https://www.k-rauta.ee/p/rattakett-yc18 ... lupasearch

Tegelikult olen neid sihipäraselt kasutanud ainult üks kord ja sedagi suvel, kus äkilise paduka järel muutus savine nõlv libedaks ja inimene ei saanud suverehvidega autoga enam tee peale.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Vaatlus on oluline. Kui vaatan varahommikul köögi aknast, et autod liiguvad kuidagi aeglaselt, siis tuleb rahulikult kohvi juua. Varsti ilmub suur kollane rikkalikult vilkuritega varustatud krusa ja tunni - paari pärast on tee täitsa sõidetav. Kestva saju korra protseduuri korratakse. Tõsi, kõigil pole võimalust sõiduaega valida, siis tuleb sõidukiiruse ja muude selliste võtetega toimetada.
Re: Autotehnikateema
Probleem on hoopis mujal -
1) Ennem rehvide ostu ei arvestata, et - kus, millal ja kui sagedasti - tuleb ette ekstreemseid olusid.
2) Kas auto tüüp (veoskeem, mootori võimsus ja kaal) on valitavate rehvide korral kõige parem?
3) Milline on juhi sõidustiil?
4) Kas eelistad vähem riski ja kõrgemat hinda või tahad odavalt, kuid oled valmis ise riski võtma?
Kasutan lamelle üle 10 aasta ja pole veel erilist probleemi olnud - ka mitte Tartu linnas ristmikel, kus hommikune puistamine veel tegemata ja jää peal õhuke lumekirme.
Põhilised faktorid - ostan kvaliteetsed (kahjuks
NB! Odavad naastud on ka testides kehvemad kui kvaliteetsed lamellid.
PS! Elan Põlvamaal, endise Vana-Võrumaa alal.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
Re: Autotehnikateema
Siin on kas sarnased nimed segi läinud või on venevastane hüsteeria silme eest mustaks võtnud.
Kormoran on Michelini odavbrand: päritolult Poola firma mis idablokis oli Stomil. Ma mäletan nõukaajast sellised tõstukirehve. Sarnaselt on Tsehhi Barum mis nõukaajal oli Eestis tuntud mootorratta rehvidega tänapäeval Continentali grupp kuuluv.
Cordiant on see Venemaa üsna suur firma mis on nüüd lääne mahajäetud tehased endale saanud. Nokia oma samuti. Euroliidus neid tänapäeval ei müüda. Oma 10 aastat tagasi oli Cordiant igas Tallinna odavpoes esindatud.
Kormorani suverehvid on mul ühel autol olnud. Ei oska ei head ega halba öelda. Surid lõpuks vanadussurma, päris kiiresti aga ei maksnud ka suurt midagi. Täielik häving oli hoopis Continentali uute suverehvidega mis tavalise diiselpassati all ühe suvega (ca 12 000 km vist ) ära kulusid. Umbes samal ajal oli küll ka Continentali skandaal kui ajakirjanikud selgeks said et Conti teeb testides paremate tulemuste saavutamiseks rehvid ülipehmest segust. Võib-olla tänapäeval on teisiti. Ma ise pole seda marki enam julgenud osta.
P.S Kuid täpsemalt vaadates vähemalt Soomes müüakse Cordianti küll. Mmm.... muteada ei tohi Venemaa rehve müüa aga võib-olla on kasahhi toodanguks muteerunud. Ei hakanud süüvima.
Re: Autotehnikateema
Mis leheküljel meil see eelmise aasta lamelli/naela vaidlus nüüd oligi?
.
Re: Autotehnikateema
Kas Eestis tohib kette kasutada?
Re: Autotehnikateema
Barum on praegusel ajal Mitas. Põllumajandus-ja ehitustehnika alal täiesti arvestatav tegija, sõiduautorehvidest olen siinmail vähe kuulnud. Tsiklirehvide tootjana üldiselt hea kuulsusega, offroad- ja endurorehvide hinna-kvaliteedisuhe on täiesti broo. Mitase C02 krossirehv oli külgkorviMM esikümne valitseja, a siis nad otsustasid teda veel paremaks teha ja läks nagu alati.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Kuival asfaldil on kindlasti keelatud.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Mingi 5 aastat tagasi olid michelin xin4 made in russia. Peale sõja algust hakkasid ilmuma samad rehvid made in italy kirjaga. Kusjuures vene omad jätsid parema muljeAMvA kirjutas: ↑02 Nov, 2025 15:26Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
Re: Autotehnikateema
Rehvi koormusindeksil ja mootori väändel ei ole mitte vähimatki seost. Muu rehvijutt on kah täiesti pastakast imetud.OLAVI kirjutas: ↑02 Nov, 2025 8:37 Kas rehvide koormusindeks ja mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?
Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Püsiksid äkki oma kutsetunnistusel oleva teema raamides äkki?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist