698. leht 699-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Nov, 2025 22:42
Postitas isakene
krossipart kirjutas: ↑01 Nov, 2025 16:30
mongol kirjutas: ↑01 Nov, 2025 16:19
Näu.
Slip.
Lugedes eelnevaid kirjutisi siis pigem mitte..
"Slip" on õige, mina olin see kes hoogu läks.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Nov, 2025 22:55
Postitas Welber
tsivi_list kirjutas: ↑31 Okt, 2025 16:31
Naastuvärdjad juba krõbistavad, lõhuvad teid ja tänavaid, reostavad müra ja peenosakestega.
Lamellivärdjatel läheks päris raskeks, kui me ristmikke ja fooritaguseid ei karestaks.
tsivi_list kirjutas: ↑31 Okt, 2025 16:31Ammu pole selliseid talvi, et üldse talverehvi vaja oleks. Tuleb õppida sõitma, mitte lõhkuda naastudega teid!
Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 8:37
Postitas OLAVI
Alts kirjutas: ↑01 Nov, 2025 12:05
Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kas rehvide
koormusindeks ja
mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?
Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Tegelane5 kirjutas: ↑01 Nov, 2025 15:04
Kunagi olid mingid "suurte klotside ja naeltega" Daytoni'd vist ning nood pidasid suht OKlt isegi. Pärast naelad välja ja olid suvel tunduvalt paremad kui sama "töötluse" läbinud Michelini talvekad.
Daytoni (naelteta) talvekad olid ühed visa kulumisega "lõbusad" rehvid.
7 aastat aastaläbi auto all ja mustrit oli 2/3 alles.
Kõvad kui piljardikuulid ja isegi 50kW mootor suutis neid asfaldil vilistama panna.
Markeeringu järgi võis nendega talvel sõita aga mõistlik selline tegevus ei olnud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 9:52
Postitas maksipoiss
Welber kirjutas: ↑01 Nov, 2025 22:55
Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Ja seda veel Lõuna Eesti küngaste vahel. Tegelikult saab kuidagi hakkama, tuleb parempoolsed rattad teepeenral hoida, seal on reeglina parema pidamisega pinnast.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 10:49
Postitas OLAVI
maksipoiss kirjutas: ↑02 Nov, 2025 9:52
Welber kirjutas: ↑01 Nov, 2025 22:55
Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Ja seda veel Lõuna Eesti küngaste vahel. Tegelikult saab kuidagi hakkama, tuleb parempoolsed rattad teepeenral hoida, seal on reeglina parema pidamisega pinnast.
Ketid autosse ja Murphi seaduse järgi ei lähe siis neid vaja (hetke hind 17eur).
Nende pealepanekut tuleb muidugi enne Sinutorust õppida ja tasasel pinnal harjutada.
https://www.k-rauta.ee/p/rattakett-yc18 ... lupasearch

Tegelikult olen neid sihipäraselt kasutanud ainult üks kord ja sedagi suvel, kus äkilise paduka järel muutus savine nõlv libedaks ja inimene ei saanud suverehvidega autoga enam tee peale.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 11:24
Postitas Rebane11
Vaatlus on oluline. Kui vaatan varahommikul köögi aknast, et autod liiguvad kuidagi aeglaselt, siis tuleb rahulikult kohvi juua. Varsti ilmub suur kollane rikkalikult vilkuritega varustatud krusa ja tunni - paari pärast on tee täitsa sõidetav. Kestva saju korra protseduuri korratakse. Tõsi, kõigil pole võimalust sõiduaega valida, siis tuleb sõidukiiruse ja muude selliste võtetega toimetada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 12:09
Postitas mart2
Welber kirjutas: ↑01 Nov, 2025 22:55
[... Lamellivärdjatel läheks päris raskeks, kui me ristmikke ja fooritaguseid ei karestaks.
... Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Probleem on hoopis mujal -
1) Ennem rehvide ostu ei arvestata, et - kus, millal ja kui sagedasti - tuleb ette
ekstreemseid olusid.
2) Kas auto tüüp (veoskeem, mootori võimsus ja kaal) on valitavate rehvide korral kõige parem?
3) Milline on
juhi sõidustiil?
4) Kas eelistad vähem riski ja kõrgemat hinda või tahad odavalt, kuid
oled valmis ise riski võtma?
Kasutan lamelle üle 10 aasta ja pole veel erilist probleemi olnud - ka mitte Tartu linnas ristmikel, kus hommikune puistamine veel tegemata ja jää peal õhuke lumekirme.
Põhilised faktorid - ostan kvaliteetsed (kahjuks

kallimad) "rõngad" ning sõidan rahulikumalt.
NB! Odavad naastud on ka testides kehvemad kui kvaliteetsed lamellid.
PS! Elan Põlvamaal, endise Vana-Võrumaa alal.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 15:26
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: ↑01 Nov, 2025 12:05
Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 15:45
Postitas vanahalb
OLAVI kirjutas: ↑02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: ↑01 Nov, 2025 12:05
Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kas rehvide
koormusindeks ja
mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Siin on kas sarnased nimed segi läinud või on venevastane hüsteeria silme eest mustaks võtnud.
Kormoran on Michelini odavbrand: päritolult Poola firma mis idablokis oli Stomil. Ma mäletan nõukaajast sellised tõstukirehve. Sarnaselt on Tsehhi Barum mis nõukaajal oli Eestis tuntud mootorratta rehvidega tänapäeval Continentali grupp kuuluv.
Cordiant on see Venemaa üsna suur firma mis on nüüd lääne mahajäetud tehased endale saanud. Nokia oma samuti. Euroliidus neid tänapäeval ei müüda. Oma 10 aastat tagasi oli Cordiant igas Tallinna odavpoes esindatud.
Kormorani suverehvid on mul ühel autol olnud. Ei oska ei head ega halba öelda. Surid lõpuks vanadussurma, päris kiiresti aga ei maksnud ka suurt midagi. Täielik häving oli hoopis Continentali uute suverehvidega mis tavalise diiselpassati all ühe suvega (ca 12 000 km vist ) ära kulusid. Umbes samal ajal oli küll ka Continentali skandaal kui ajakirjanikud selgeks said et Conti teeb testides paremate tulemuste saavutamiseks rehvid ülipehmest segust. Võib-olla tänapäeval on teisiti. Ma ise pole seda marki enam julgenud osta.
P.S Kuid täpsemalt vaadates vähemalt Soomes müüakse Cordianti küll. Mmm.... muteada ei tohi Venemaa rehve müüa aga võib-olla on kasahhi toodanguks muteerunud. Ei hakanud süüvima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 17:28
Postitas Marvin
Mis leheküljel meil see eelmise aasta lamelli/naela vaidlus nüüd oligi?

.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 17:32
Postitas nukkel
Kas Eestis tohib kette kasutada?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 17:48
Postitas isakene
vanahalb kirjutas: ↑02 Nov, 2025 15:45
Sarnaselt on Tsehhi Barum mis nõukaajal oli Eestis tuntud mootorratta rehvidega tänapäeval Continentali grupp kuuluv.
Barum on praegusel ajal Mitas. Põllumajandus-ja ehitustehnika alal täiesti arvestatav tegija, sõiduautorehvidest olen siinmail vähe kuulnud. Tsiklirehvide tootjana üldiselt hea kuulsusega, offroad- ja endurorehvide hinna-kvaliteedisuhe on täiesti broo. Mitase C02 krossirehv oli külgkorviMM esikümne valitseja, a siis nad otsustasid teda veel paremaks teha ja läks nagu alati.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 17:50
Postitas isakene
nukkel kirjutas: ↑02 Nov, 2025 17:32
Kas Eestis tohib kette kasutada?
Kuival asfaldil on kindlasti keelatud.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 18:44
Postitas Sten1111
AMvA kirjutas: ↑02 Nov, 2025 15:26
OLAVI kirjutas: ↑02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: ↑01 Nov, 2025 12:05
Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
Mingi 5 aastat tagasi olid michelin xin4 made in russia. Peale sõja algust hakkasid ilmuma samad rehvid made in italy kirjaga. Kusjuures vene omad jätsid parema mulje
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Nov, 2025 19:18
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑02 Nov, 2025 8:37
Kas rehvide
koormusindeks ja
mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?
Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Rehvi koormusindeksil ja mootori väändel ei ole mitte vähimatki seost. Muu rehvijutt on kah täiesti pastakast imetud.
Püsiksid äkki oma kutsetunnistusel oleva teema raamides äkki?