Postitatud: 29 Aug, 2008 23:01
Selle väite tõsiseltvõetavus on minu arust üsnagi kahtlaneRääkides Kurski kaare lahingust,suurim tankilahing üldse.

Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Selle väite tõsiseltvõetavus on minu arust üsnagi kahtlaneRääkides Kurski kaare lahingust,suurim tankilahing üldse.
Viimati kasutati Euroopas T-34 massimeeleavaldustel Ungaris, 23.oktoobril 2006. Kus meeleavaldajad kasutasid T-34/85 politsei vastu, üritades politsei rivist läbitungida.Nüüd väidan, et viimati osales T-34 sõjategevuses käesoleval sajandil euroopas.
Masin oli ülestõusule pühendatud näituse eksponaat.Kas see aeti kusagilt postamendilt ära, või?
Õige jutt, segadust on tõesti palju, edaspidi katsume kuidagi jupikaupa.WotS kirjutas:Või noh,mis asja üle me üldse siin teemas vaidleme? Meil siin kõik väga segamini.
See on hea küsimus, kuid sel ajal, kui meie elasime raudse eesriide taga, oli ülejäänud maailm teadaolevalt vaba, ning sellele vaatamata oli sealpool eesriiet olemas aktiivne huvi saksa sõjatehnika vastu. Nii tol ajal kui ka praegu, millest järeldub, et "keelatud vilja" fenomen see olla ei saa.Kas Saksa tehnika ülistamine on seotud sellega,et nemad sõja kaotasid ning terve NAZI stuff oli mitu aastakümmet põlu all ja kõik keelatud on lahe??
Paljud mudelismiga tegelejad eelistavad just ainult WWII Saksa tehnikat kuna see näeb tõesti hea ning huvitav välja võrreldes vene "sepaalasitega" .
Olete mõelnud selle kunagi,miks on niiii palju pilte näiteks Tiger 1 tankist aga mõni üksik ainult karmist Saksa armee tegelikusest kus peamine transpordi vahend oli ülla ülla: hobune?
Rumalus. Tegelikult lauslollus. Parem oleks, kui sa sel teemal enam sõna ei võtaks, vähemalt mitte enne, kui oled ennast veidikenegi harinud.Karastamisest edasi rääkides. Piklik detalil lihtsalt kasta rippuvas olekus(üks ots üleval ja teine all) vedelikku,sellega hoiame ära kõverdumise.
Simple![]()
Vaat millistele huvitavatele järeldustele sa jõudsid, võrreldes kõiksuguseid tehnilisi andmeid! Super!Mõlemad kiirused olid ju T-34 kiiremad kui enamustel Saksa keskmistel ja rasketankidel!
Aga ehk räägime ikka rohkem T-34 -st? Kodune ülesanne sulle: uuri järgi, kui raske pidi algselt tulema masin, mille nimeks sai T-34 ja kui raskena ta seeriatootmises tehase väravatest väljus?Rääkides veel ühest tähtsat asjast. Nimelt oli ju algselt Tiiger tank tellitud 45 tonni raskusena! Nagu ikka tehti siis tank valmis ära ja hiljem siit,sealt paksendati soomust ja saadigi 57 tonni hoopis!
täpsemalt võite lugeda siit ja siitAlles 1993. aastal hakati sellele lahingule taas tähelepanu pöörama. Saksa ajaloolane Karl Heinz Frizer otsustas arhiividokumentide abil välja selgitada, mis siis Prohhorovka all 12. juulil 1943 tegelikult toimus. Vastavalt Nõukogude ja Saksa arhiivide andmetele oli tol päeval Prohhorovka piirkonnas 850 nõukogude tanki ja liikursuurtükki. Saksa poolel aga 273 tanki ja suurtükki, sh 15 „tiigrit“. SS-tankikorpus kaotas mitte rohkem kui 5 tanki (see selgus ajavahemikus 11. – 13. juuli tehtud lahinguettekannetest, kuigi täpsemaid andmeid ei olnud ka seal mainitud). 2003. aastal aga tuli Frizer järeldusele, et saksa pool kaotas Prohhorovka all ainult 3 tanki. Selle all mõeldi ainult neid tanke, mida ei saanud enam kasutusse võtta. Kui aga uskuda 5. kaardiväe tankiarmee staabi 17. juulil tehtud ettekannet, siis nemad kaotasid 334 tanki ning kahjustasid 38 saksa tanki ja suurtükki.
Sakslased aga hõivasid Prohhorovka ning lahkusid sealt alles 17. juulil, kui saabus käsk oma senised positsioonid maha jätta ning vastavalt plaanile asuda uutele positsioonidele.
Seega ei saa Prohhorovka puhul rääkida ei Punaarmee võidust ega isegi mitte viiki jäänud lahingust.
No mida sa hing siis pead lakkuma, kui pärast enam muhvigi ei jaga... Loodan et sa vähemalt tahmas peaga oma postinguid ei toksi...WotS kirjutas:Ummm fosiil. Mina olen täna natukene pohmellis ning võib olla ei saa nüüd igast asjast päris õigest aru,aga.....
Tõid jah ilusti välja, aga tulemuseks on, et hüppame pidevalt ühest ajahetkest teise - tanki projekteerimisest Kurski lahingusse, vahepeal 85 mm kahuriga varustatud torni kallale, seejärel närime vahepalaks Tiigrit ja Pantrit... Aga mina alustasin suhteliselt algusest - justnimelt 40 aastate lõpust, kus T-34 oli juba seeriatootmises, nii et ära mitte üritagi mulle mingit "bluffimist ja kookimist" külge määrida - sest tegu ei olnud sugugi mitte katsemudeliga, vaid seeriatootmises, üsna äsja konveierilt tulnud uute tankidega. Usun et sinu jaoks ei ole uudis, et 40 aasta novembris saadeti septembris toodetud 30 tanki vägedesse ja see protsess hakkas alles tuure koguma. Ja Kurski lahinguni jõuame samuti, minu poolt eelnevalt toodud lõigus juba mainiti, et ka 43 aasta suvel, siis kui too lahing toimus, olid T-34 varustatud "Pomon" tüüpi õhufiltritega, mistõttu neil olid suvekuumuses väga suured tehnilised probleemid. Loodan et ehk märkasid seda, hoolimata hommikusest kassiahastusest?1. Mida peaks tähendama,et 1940 aasta mingisugune katsemudel saavutas kuskil ühte või teist moodi tulemused? Mina ilusti tõin välja reaalsed arvud reaalsest lahingust,millel oli vägagi määrav tähtsus terve idarinde kampaania jaoks kuid sina hakkad bluffima ning "kookima" ajahetkest millel puudus igasugune tähtsus.
3. Khm,millegi pärast sa võtad nö esimeste tankide andmed ning unustad ära,et aastatega korjati sinna igasuguseid jubinad juurde,mis tõstis kaalu ja mis jällegi omakorda põhjustab mitmete teiste näitajate langust!
Põhimõtteliselt õige tõdemus tegelikult, juurde ta tõepoolest midagi ei anna kuid arenenum käigukast võimaldab veojõudu optimaalselt jaotada. Ega siis muidu T-34 -le lõpuks viiekäigulist kasti peale ei pandud, mis ringikärutamise mõttes oli praktiliselt neljakäiguline, kuna kohaltvõtmiseks oli mõeldud teine käik. Eelmise kastiga võrreldes oli kvalitatiivne edasiminek märgatav, oli ju too neljakäiguline, seega sõitmise ajal praktiliselt kolmene, kuna ka selle kastiga oli kohaltvõtmiseks ette nähtud teine käik.Olgu kui arenenud käigukast tahes aga ta sulle kiirust juurde ei anna vaid aitab paremini saadvad jõudu ära kasutada!
Ja üks pisi asi tuli veel mulle meelde,kas mitte Saksamaa keskmisi tanke ei kasutanud rasketankide kõrval tuletoetus üksustena? Ehk siis kogu kiirus võrdub aeglaseima kiirusega
4. Oeh nendest igasugusedest BT edasiarendusdest ning A-20,A-32 jne on täitsa mõtetu rääkida,mida sellega tõestame? Et jah nendest aretati lõpuks T-34 välja aga mis siis?
T-34 sai nö "mutri" torni juba 1942. Olen täitsa nõus,et varajasemas oli lausa ebardlik olla. Muuseas enamasti oli tuunimine lihtsalt soomuse paksuse suurendamine ega siis kerge tankis pidanud päkapikud sees istuma.
No palju siis võib, ausõna...5. Mis sulle karastamise juures ei meeldinud?
Mina ei ole oma öeldu juures kinni nagu naaskel,kuid just sina võid siis arvestades TTÜ kogemusi rääkida väga täpselt ning võrrelda ka erinevate tanki jupide karastamisest? Siiani olen kuulnud vaid õhku ahmivaid oietusimad mats kirjutas:Veel üks huviav detail,siin on võrreldud T-34 ja saksa Panzer III ning IV aga enne sõda toimus reaalne test T-34 versus Panzer III,ehk viitsiks mõni(raamatuklubi liige)ka nende tulemustega tutvuda.Eriti soovitan lugeda nõukogude poolset resümeed.Pole küll päris teemasse,aga ikkagi.Olen kolm aastat õppinud materjali õpetust aga tunnen ennast poisikesena lugedes kui lihtne on terase karastamine,jääb selline tunne et mind on kogu selle ajaTTÜ vennad lollitatud.
Mõni jagab oma taedmatust jällegi alati ja kõigile, mis peamine, täiesti tasutaLausa kahju kui inimesed ei taha oma teadmisi jagada.