71. leht 93-st
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 03 Aug, 2020 19:16
Postitas Tux
Kõige selle juures on huvitav, et äsja telliti Boeingult ka F-15 uuenduspakett, mille hind pidi olema samas suurusjärgus F-35-ga aga omadused ju pole samad.
https://www.airforce-technology.com/new ... 15ex-f-35/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 03 Aug, 2020 19:28
Postitas Benjy
Hiina, sellega tuleb veel jama.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 03 Aug, 2020 20:26
Postitas nimetu
Olemasolev F-15 lennukipark hakkab pensionieale lähenema ning kiiret asendust pole lihtne saada. Esiteks on F-35 tootmine alles käimas, mis võtab aega, ning lisaks sellele pole nende operatsioonivalmidus koheseks asenduseks sobiv. Õhuvägi tahab valmis lahendust, mille nad saaks sisuliselt loetud kuudega täies mahus lendama panna (vastav infrastruktuur on juba olemas) ning mille valmisolek ei jääks alla olemasolevale lennukipargile. Sisuliselt üks-ühele asendus, mida dikteerib ajakriitilisus.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 03 Aug, 2020 23:56
Postitas Gideonic
nimetu kirjutas:Õhuvägi tahab valmis lahendust, mille nad saaks sisuliselt loetud kuudega täies mahus lendama panna (vastav infrastruktuur on juba olemas) ning mille valmisolek ei jääks alla olemasolevale lennukipargile. Sisuliselt üks-ühele asendus, mida dikteerib ajakriitilisus.
Siin on ilmselt mingil määral ka lobitööd, et Boeing ka oma osa pirukast saaks (ei tasu unusta et mingi aja, kui seda teemat hirmsasti pushima hakati oli kaitseministriks Trumpi poolt määratud Patrick M. Shanahan Boeingust).
See ajakriitilisus on huvitav argument, aga ka sellega on üks pisiasi mis jäeti ütlemata. On tõsi et F-15C/D peale saab ümber treenida F-15EX peale kuue kuuga samas kui F-35 väljaõpe võtab 18 kuud (36 kui tegu National Guardiga). Samas on F-15EX lennukeid katsetamiseks suhteliselt vähe ja katseperiood (ennem mida lennukit kasutusele ei saa võtta) on 18 kuud. Seega need loetud kuud on kõige varem kahe aasta pärast.
Tsitaat
f-16.net'ist:
mixelflick kirjutas:Earlier, USAF reasoned the following...
"The USAF estimates that it will take six months or less to transition from the F-15C/D to the F-15EX given the significant commonality between the F-15C/D and F-15EX aircraft components and ground support equipment, while the transition time from F-15s to the F-35 (or any other airframe) will take approximately 18 months for an Active Duty squadron and 36 months for an Air National Guard squadron.."
And yet, has anyone taken into consideration this 18 month EX "testing period"? Because when you add that, the earliest new EX units will be ready is... 24 months. Which is 6 months LONGER than it'll take an active duty F-15C squadron to transition to... brand new F-35's.
See et lennukitüüpide arv liiga kokku ei kuiva on muidugi ka mitmes mõttes hea, ei panda kõiki panuseid ühele-kahele kaardile.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 04 Aug, 2020 7:26
Postitas nimetu
Asi pole ainult väljaõppes (mis on muidugi oluline), vaid ka lennukeid toetavas infrastruktuuris. F-35 peale üleminek hõlmaks rohkemat kui ainult väljaõpe. Veel üks argument mida ma olen kuulnud on see, et nendes rollides, mida F-15 praegu täidab, on palju otstarbekam ja odavam (jooksvate kulude poolest) 4. põlvkonna hävitajaid pidada.
Loomulikult on oma osa ka lobitööl, ning ilmselt ei taheta, et Lockheed jääks ainukeseks tõsiseltvõetavaks hävituslennukite tootjaks.
And yet, has anyone taken into consideration this 18 month EX "testing period"? Because when you add that, the earliest new EX units will be ready is... 24 months. Which is 6 months LONGER than it'll take an active duty F-15C squadron to transition to... brand new F-35's.
Ma arvan, et testimine ja arendustöö ei lõika nii tugevalt üksuste valmisolekusse kui väljaõpe. Testimise ajal lendavad vanad F-15 tüübid edasi. Aga näiteks piloot, kes osaleb terve aasta väljaõppes, on piloot, kes täidab vähem ülesandeid. Sama käib tehnikute ja muu personali kohta. Seega päris nii lihtsalt ei saa neid aegasid võrrelda - sisu on teine.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 27 Aug, 2020 17:11
Postitas Kilo Tango
Ei teagi kuhu see panna, aga USA ehitab suurt taktikalise õhulahingu stimulatsiooni keskust, kus erinevate hävitajate piloodid saavad korraga lennata Venemaa ja Hiina vastu simuleerida konfliktides:
https://www.defensenews.com/air/2020/08 ... g-virtual/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 06 Sept, 2020 10:59
Postitas John
F-35 demolend kus kaamera filmib asja lennukist vaadatuna.
https://www.youtube.com/watch?v=QF7FSDp ... 35DemoTeam
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 22 Sept, 2020 15:06
Postitas Gideonic
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 22 Sept, 2020 18:43
Postitas ElrikThunderson
USA kaalub F-35 müümist Ühendemiraatidele.
Reuters spekuleerib, et tegu saab olema Iisraeli huve arvestava tehinguga, kus pakutakse downgrade'tud F-35, et säiliks Iisraeli tehnoloogiline paremus piirkonnas. Artikli järgi on võimalik tarkvaraliselt piirata lennukite võimekust vastavalt vajadusele.
Washington already demands that any F-35 sold to foreign governments cannot match the performance of U.S. jets, said both a congressional staffer and a source familiar with past sales.
The F-35’s technical sophistication is tied to its mission systems and processing power and “it’s the computing power that allows you to sell a higher tech jet to Israel than to the UAE,” said Doug Birkey, executive director of the Mitchell Institute for Aerospace Studies in Washington.
“When foreign pilots are in training in the U.S. they type a code into a user interface as they board the jet, the code will pull a different jet for each pilot based on legal permissions,” Birkey said.
https://www.reuters.com/article/us-isra ... SKCN26D19T
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 27 Sept, 2020 19:45
Postitas Kilo Tango
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 27 Sept, 2020 21:53
Postitas Kilo Tango
Kreeka tahab mõistetavatel põhjustel Türgile mõeldud F-35-sid endale saada.
https://eurasiantimes.com/after-rafale- ... or-turkey/
Muide, kas keegi teab, kas need esimesed 4 lennukit jäävad Türgile või ostetakse tagasi?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 28 Sept, 2020 0:08
Postitas Gideonic
Kilo Tango kirjutas:Muide, kas keegi teab, kas need esimesed 4 lennukit jäävad Türgile või ostetakse tagasi?
Nende kohta väga infot ei suuda kiirelt leida. Kuna need on vanema bloki hävitajad mida kasutatakse Luke õhuväebaasis treeninglennukitena siis ilmselt jätkavad seal (ja arvatavasti pakuti ka mingit kompensatsiooni).
See on igatahes ametlik et Türgile mõeldud ehitamisel olevad hävitajad ostab USAF ära:
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 28 Sept, 2020 8:11
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:... Kuna need on vanema bloki hävitajad mida kasutatakse Luke õhuväebaasis treeninglennukitena siis ilmselt jätkavad seal (ja arvatavasti pakuti ka mingit kompensatsiooni).
See on igatahes ametlik et Türgile mõeldud ehitamisel olevad hävitajad ostab USAF ära:
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/
See on ka üldjoontes minu arusaamine. Mis tekitab terve hulga küsimusi:
1. Kui Türgil on 4 F35-t, siis ei ole ju S-400 häälestamise probleemi koha pealt (mida toodi põhjuseks rohkem lennukeid Türgile mitte müüa) midagi muutunud
2. Kuidas neid lennukeid hooldatakse?
3. Kas need lennukid käivad ka regulaarsete uuendusprogrammide alla?
USAF eelarve on üsna pingeline ja tegelikult ei oma tähtsust, millisest batchist Kreeka omale lennukeid ostab, kuid praegu paistab, et Kreeka näol tekib lennukile uus klient.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 28 Sept, 2020 10:15
Postitas nimetu
1. Kui Türgil on 4 F35-t, siis ei ole ju S-400 häälestamise probleemi koha pealt (mida toodi põhjuseks rohkem lennukeid Türgile mitte müüa) midagi muutunud
Türgil pole enam midagi. Lennukid on USA pinnal ja neid kasutatakse pilootide treeninguks. Türgi piloodid neile enam ligi ei pääse.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 28 Sept, 2020 21:23
Postitas ruger
Šveits otsustas peale rahvahääletust, et hangib endale uued lennukid praeguste vananevate F-5 ja FA-18 asemel aastaks 2030. Rahvahääletus läks väga napilt läbi(poolt hääletas vähem, kui 9000 häält rohkem, kui vastu hääletajaid). Hanke maksumus on hetkel plaanitud kuni 6 miljardit Šveitsi franki, kuid ennustatakse kuni 24 miljardilist maksumust. Konkurentsi jäänud lennukid. Leppe vastastele tuuakse vastuseks, et 60% leppe maksumusest peab tegema tagasioste Šveitsi majandusest.
By a margin of fewer than 9,000 votes, Swiss citizens have given a cautious all-clear for a multi-billion purchase of new fighter jets for the air force.
In the end, 50.1% of the roughly three million voters who cast ballots approved the CHF6 billion ($6.49 billion) funding packet after a surprising afternoon that left pollsters unable to call the result until the last minute.
Projections over the past weeks had shown clear acceptance for the government-backed plan, which will see the army replace its ageing fleet of F-5 Tigers and F/A-18 jets by 2030.
Lukas Golder of the GfS Bern research institute said on Sunday that the high turnout of urban voters, who are generally more critical of the army, may have driven the close result. The cost of the plan and the current “pandemic effect” were also decisive, he said.
Defence Minister Viola Amherd welcomed the victory and said the government would now proceed with the evaluation of four models bidding for the contract: the Lockheed-Martin F-35, Boeing’s Super Hornet, Dassault’s Rafale, and Airbus’s Eurofighter Typhoon.
Opponents, mainly left-wing parties and anti-army groups, said the CHF6 billion amounted to a “blank cheque” that would be better spent on climate protection, health, or the Covid-19 crisis: “fighter jets are useless against a pandemic”, they said.
As for the price tag, they also claimed that when maintenance, upgrades, and ancillary costs are factored in, the jets would cost CHF24 billion rather than CHF6 billion.
This amounted to buying “luxury jets” rather than cheaper but effective models: “a Maserati rather than a Fiat” as Social Democrat parliamentarian Priska Seiler Graf put it.
For its part, the government defended the price tag by raising the so-called offset agreement – a compensatory system that will be into the deal, obliging the company involved to place orders with Swiss firms worth 60% of the contract value.
https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-set- ... lQ.twitter