71. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 13 Nov, 2024 17:44
Postitas Smith
Minge käige ja vaadake neid mahte, mida sinna kokku kuhjatakse ja palju loodusvarasid on sealsetes piirkondades viimseni ammutatud. Mina olen käinud tööga seoses korduvalt neil kõigil ja tõesti on arusaamatu see pompöössus.

Kisa on selle pärast, et saadav kasu ei paista ületavat loodusele tehtavat kahju, nii lihtne see ongi. Selgitamine on vähemalt vilets olnud igatahes.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 9:10
Postitas AndresTy
Smith kirjutas: 13 Nov, 2024 17:44......ja tõesti on arusaamatu see pompöössus.
Ehk selgitad lähemalt, milles väljendub pompöössus?
Selgitamine on vähemalt vilets olnud igatahes.
See selgitamise vähesuse mantra käib kisakoorina kaasas ükskõik millel. Ükskõik kui palju või pikalt selgitatakse, leidub ikka neid, kes leiab, et talle pole selgitatud. Noh, seda RB-d on vähemalt 10 aastat juba söögi peale ja söögi alla selgitatud. Kes vähegi huvi tunneb (ja eesmärgiks pole lihtsalt destruktiivselt jaurata) suudab ennast kurssi viia küll.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 10:45
Postitas Taaniel Tina
Minge käige ja vaadake neid mahte, mida sinna kokku kuhjatakse ja palju loodusvarasid on sealsetes piirkondades viimseni ammutatud.
Huvitav väide. Saan sellest aru, et peale RB valmimist lõpetatakse Eestis (no vähemalt nendes valdades, mida läbib RB) igasugune ehitustegevus ära, kuna pole enam, millest ehitada???

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 10:56
Postitas Some
Eile Esimeses Stuudios vastati kõik küsimused ära. Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
https://www.err.ee/1609520839/salomets- ... tada-varem
Ka kaubamahtude arvutused sai vastuse. Nimelt loeti kõik rekkad üle, mis läbi Ikla sõidavad, arvutati tonnaaž ja saadigi number, mis kaubamahte Rail Baltica vedama hakkab.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 11:25
Postitas diesel
Taaniel Tina kirjutas: 14 Nov, 2024 10:45
Minge käige ja vaadake neid mahte, mida sinna kokku kuhjatakse ja palju loodusvarasid on sealsetes piirkondades viimseni ammutatud.
Huvitav väide. Saan sellest aru, et peale RB valmimist lõpetatakse Eestis (no vähemalt nendes valdades, mida läbib RB) igasugune ehitustegevus ära, kuna pole enam, millest ehitada???
targemad räägivad, et liiva ja kruusaga pidi üsna hapuks minema.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 11:55
Postitas Some
Saaks nood Ida-Viru tuhamäed kuidagi täidiseks kasutada aga ei... Liiga kallis vedu.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 12:02
Postitas Kriku
Materjal pole ka see. Igasugu sodiga ei saa raudteetammi täita.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 12:04
Postitas AMvA
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 10:56 Eile Esimeses Stuudios vastati kõik küsimused ära. Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
https://www.err.ee/1609520839/salomets- ... tada-varem
Ka kaubamahtude arvutused sai vastuse. Nimelt loeti kõik rekkad üle, mis läbi Ikla sõidavad, arvutati tonnaaž ja saadigi number, mis kaubamahte Rail Baltica vedama hakkab.
:lol:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 12:11
Postitas TALUPOEG TALUJA
Huvitav kas meie praegusel raudteel ikka veetakse midagi? Võib-olla ma pole peale sattunud aga ise olen näinud ainult porgandeid sõitmas...

T.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 12:26
Postitas AndresTy
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 11:55 Saaks nood Ida-Viru tuhamäed kuidagi täidiseks kasutada aga ei... Liiga kallis vedu.
Tuhamäed on üks asi, aheraine on teine asi. Aheraine kasutamine RB raudteetammis on olnud jutuks ja vahepeal üpris tõsiselt. Ma ei tea, mis seis selle kasutuselevõtuga seal täna on. Reaalselt on seda 1520 raudteeehitusel ka Eestis kasutatud https://www.err.ee/1608611818/keila-val ... -lubjakivi

Kui teda vedada mööda olemasolevat raudteed Ida-Virumaalt näiteks Tootsi, siis on see transport kindlasti soodne. Sellisteks vedudeks ongi raudtee kõige efektiivsem.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 13:20
Postitas Some
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 14 Nov, 2024 12:11 Huvitav kas meie praegusel raudteel ikka veetakse midagi? Võib-olla ma pole peale sattunud aga ise olen näinud ainult porgandeid sõitmas...

T.
Sõjaeelne statistika:
https://www.stat.ee/et/uudised/rahvusva ... llu-kasvas
Raudteevedude impordi ja ekspordi peamisteks partnerriikideks olid mullu Leedu (567 400 tonni), Venemaa (444 000 tonni) ja Läti (269 900 tonni).
Nii et veeti ja saab ka praegu raudteega Baltikumi suunas kaupa vedada. Ei usu, et Rail Baltika kaudu vedamine praegustest raudteetranspordi hindadest soodsam tuleb. Kusjuures Rail Baltika hakkab ju kaubaveo osas praeguse raudteega konkureerima, ei usu et pärast selle valmimist vanad rööpad üles võetakse ja vanad vedurid-vagunid maha müüakse.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 13:43
Postitas Some
Mis intervjuust veel meelde jäi oli rongide tellimine. Nimelt selgus, et Rail Baltica näol on tegu infrastruktuuri haldjaga, siis nemad ronge ei osta. Ostab see, kes raudteel opereerima hakka. Kui küsiti, et kes operaatoriks hakkab siis ta arvas, et arvatavasti keegi suurtest raudteeriikidest - Poolast või Saksamaalt. Sellisest ebamäärasest vastusest jäi mulje, et operaatoriks tahtjatest just järjekorda moodustunud pole. Samas väitis ta kindlalt, et esimene rong peaks Eestis olema 2029 ja tegema katsesõite. Igatahes huvitav intervjuu oli.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 14:03
Postitas Peeter
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 13:20
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 14 Nov, 2024 12:11 Huvitav kas meie praegusel raudteel ikka veetakse midagi? Võib-olla ma pole peale sattunud aga ise olen näinud ainult porgandeid sõitmas...

T.
Sõjaeelne statistika:
https://www.stat.ee/et/uudised/rahvusva ... llu-kasvas
Raudteevedude impordi ja ekspordi peamisteks partnerriikideks olid mullu Leedu (567 400 tonni), Venemaa (444 000 tonni) ja Läti (269 900 tonni).
Nii et veeti ja saab ka praegu raudteega Baltikumi suunas kaupa vedada. Ei usu, et Rail Baltika kaudu vedamine praegustest raudteetranspordi hindadest soodsam tuleb. Kusjuures Rail Baltika hakkab ju kaubaveo osas praeguse raudteega konkureerima, ei usu et pärast selle valmimist vanad rööpad üles võetakse ja vanad vedurid-vagunid maha müüakse.
Ma olen elanud juba aastaid Tartu-Petseri ja Tartu-Valga liinide läheduses. Mõlema kaubaveod on kodus-õuest näha, ehk siis võiks öelda, et suisa pihupeal. Mingitest tonnidest võib siin ju jahuda, aga tegelikkuses on raudtee räigelt alakoormatud. Mõlemad liinid. Juba poisikesena vaatasin kuidas raudteel kaubavedu traageldas rinig nii, et vähe polnud. Iga "aken" oli hõivatud ja raudtee järgi võis kella kontrollida jne. See kõik on järjest kadunud. Tõepoolest võiks üldistades öelda, et ainukesed, mis sõidavad on "porgandid"...
P.S. Neile kes ise ei viitis või ei oska arvutada: Üks kaubarong on ~maks 65 vagunit ja 3000 tonni. Ainult Valgast saab üle piiri lõunasuunas. Üks kõik kui umbkaudselt me ka arvestama hakkaks, siis saame ehk Eesti-(Läti+Leedu) suunal (Valga-Valka) edasi-tagasi (eksport-import) arvestuses kokku 837 000 tonni. Teeme ešeloni "koorma" kergemaks (2,5t tonni) ja ikka veel ei saa ühte koosseisumahtu ühe ööpäeva kohta veel kätte.... St praegune Läti-suuna maksimum ei tule selle arvestuse järgi üks päev üks terve rongikoosseis sinna ja järgmine päev üks terve koosseis tagasi kah veel välja. Ikka veel poolkoosseisud... Loomulikult, kui hakata 10 või 20 vaguni kaupa neid "kaubavahetusreise" tegema, siis saab kohe 3-6 korda suslaga üle piiri käia. Ja siis järgmine päev samamoodi jälle 3-6 korda midagi jupikaupa tagasi tuua. Aga see on butafooria. Reaalselt on olukord teine- arvestatavat koosseisu, mida veduriga üle piiri tõmmata, on aasta mahte kokkuvõtvalt jeeli-jeeli kahe päeva jooksul kaks- tõmbab ühe sinna üle, ja siis sealt ühe tagasi. Ja siis tuleb statistika järgi jälle kaks päeva oodata, et edasi-tagasi trett Valgas ära teha. Ja ongi kõik. Rohkem kaupa pole. Aga arvestagem, et põhiline osa Leedust raudteekaubast on Mažeikiai toodang ja tuleb tavaliselt see kaubagrupp ikka täistonnaažis. See kaup ei hakka muideks ka uuele raudteele üle kolima, sest sinnani selle tehaseni 1435 ei tehta, vaid jääb 1520-e peale edasi- ja see on juba avalikult ja selgesõnaliselt ja konkreetselt ka välja öeldud. Nii, et kui keegi hakkab siin kaupu (koosseise) kokku arvestama uuele teele, siis esmalt tuleb Valga kaudu sisenev kütuseimport maha arvata, ja eks siis ole näha mitme päeva tagant see üks vedur(koosseis) siis kummalgi teel (1435 versus 1520) üle piiri oma tretti tegema hakkab. Ja milliseid kaupagruppe veel olla võib, mis uuele teele üle ei lähe?
Kogu see arvestus toetab ka seda, mida ise raudtee ääres näen- rongiliiklust, mis ka oma nime väärib, praktiliselt ei ole. Kui läheb päeva jooksul üks kooseis Valga peale, siis on hästi.
Petseri peale pole ammu midagi minemas näinud. (P.S.) Hiljuti üks üpriski kirev koosseis läks, masinad, seadmed, sõiduautod. Vaatasin, et huvitav-huvitav, kas ikka veel sõjaeelsed tellimused, või lihtsalt tuimalt "jälle kogu see mant kuskile Kasahhi"....

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 14:14
Postitas Peeter
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 13:43 Mis intervjuust veel meelde jäi oli rongide tellimine. Nimelt selgus, et Rail Baltica näol on tegu infrastruktuuri haldjaga, siis nemad ronge ei osta. Ostab see, kes raudteel opereerima hakka. Kui küsiti, et kes operaatoriks hakkab siis ta arvas, et arvatavasti keegi suurtest raudteeriikidest - Poolast või Saksamaalt. Sellisest ebamäärasest vastusest jäi mulje, et operaatoriks tahtjatest just järjekorda moodustunud pole. Samas väitis ta kindlalt, et esimene rong peaks Eestis olema 2029 ja tegema katsesõite. Igatahes huvitav intervjuu oli.
Millalgi juba ammu-ammu jooksis kuskilt läbi, et projekti esimeses etapis Euroopas rahastamise heakskiidutaotluses oli strateegiliseks partner-operaatoriks (vmt) märgitud DB. Huvitav, kas ja kuidas või mis sellega siis oli, või mis sellest saanud on?
Eraldi oli lause, et Elronile on antud hoiatus/teavitus/käsk(?) olla valmis 1435 koosseisude kohta hanke välja kuulutamiseks aastal 2025. See läheb siis sellesse konteksti, et kohalikku liinivedu hakkatakse teostama ikkagi kohaliku vedaja poolt. Esimeses etapis 4 koosseisu oli vist jutuks.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 14 Nov, 2024 14:20
Postitas AndresTy
AMvA kirjutas: 14 Nov, 2024 12:04
Some kirjutas: 14 Nov, 2024 10:56 Eile Esimeses Stuudios vastati kõik küsimused ära. Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
https://www.err.ee/1609520839/salomets- ... tada-varem
Ka kaubamahtude arvutused sai vastuse. Nimelt loeti kõik rekkad üle, mis läbi Ikla sõidavad, arvutati tonnaaž ja saadigi number, mis kaubamahte Rail Baltica vedama hakkab.
:lol:
Kui need rekkad, mis transiiti veavad ja mida Tallinn-Pärnu maantee paksult täis on - rööbastele saaks oleks see igati super. See sõltub juba riigi otsustest - kas tehakse sellise transiidi vedamine kohustuslikuks mööda raudteed.