701. leht 701-st
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 19:11
				Postitas OLAVI
				MeelisV kirjutas: ↑03 Nov, 2025 15:45
OLAVI kirjutas: ↑03 Nov, 2025 15:01
parkija kirjutas: ↑03 Nov, 2025 11:41
.... arutaks ka "kojameeste" teemal : raamiga või raamita ?
 
Soojal aastaajal on maitse asi, aga kes on 
talvel autot juhtinud ja kinnijäätunud kojamahe raami vahelt, jäävihmas öösel maanteel jääd välja kraapinud, see niimoodi ei küsi.
 
ja raamita kojamees jäävihmas on mul külmunud sest .... ?  
 
sõita sai vaid puhuri soojus 100% klaasile ja lisaks el. soojendus sisse lülitatud (transiti kaubik). 
muidu kittis 
raamita kojamehe serva-aluse täis ja kööga. ...
 
Kas väike sõidukogemus ei luba mõista, et kui selles situatsioonis oleks olnud raam
iga kojamees, siis lisaks kojamehe kummiservale oleks pidanud puhtaks kraapima ka liigendite vahed.
Kummiserv jäätub mõlemal juhul aga liigendite vahede puhastamisel võib mõni kõrv murduda ja siis oled hoopis ilma kojameheta teepeal.
Vanadel autodel sai kojamahe kergelt (metallklamber) varus oleva vastu vahetada ja sõitu jätkata, siis kaasaegsete kojameeste jäätunud plastkinnitust nii lihtsalt lahti ei pruugi saada, et see ka terveks jääb.
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 19:50
				Postitas vanahalb
				Võib ka jääsulatajat  peale lödistada kui ilm selline on. Ei pea tingimata kraapima ega  plastikust kõrvu murdma. See pudel autos leiba ei küsi 
Muidugi raamiga on neid potentsiaalselt kinni jäätuvaid punkte rohkem.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 20:51
				Postitas maksipoiss
				vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 13:38
. Tuttav rehvimees just kurtis et Kumho rehvid, Koreast ümber maailma reisi teinud. Nii kõvasti on konteinerisse pressitud et ongi kõverad. Et jälle sirgeks saada tuleb veljele tõmmata ja mingi 4 atm sisse lüüa ning tund aega seista lasta. Aga hooaeg ja kliendid ei jaksa oodata. 
 
Mul ka just parasjagu ühed Kumho at rehvid käsil ja oli ka alguses raskusi tasakaalustamisega, nüüd kui pool kulunud on ei laperda enam all.
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 21:25
				Postitas Some
				Panin reedel Kumho lamellid alla, võrreldes suvekatega on väga vaiksed. Peaks pärast vaatama, mis suviseid imerehve Kia tehas elektrikatel kasutab, et karedal asfaldil nii lärmakad. Ju miski väikse veeretakistusega segu vms...
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 21:58
				Postitas kaupo51
				Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2025 12:28
parkija kirjutas: ↑03 Nov, 2025 11:41
Rehvide teemale vahele arutaks ka "kojameeste" teemal : raamiga või raamita ?
 
Ja kellele ema, kellele tütar 
 
Raamiga vana kooli klaasipuhastaja on tänaseks ajalugu. Oma hobiautole olen ma need ette pannud, et auto näeks välja võimalikult originaalilähedane. Praktikas on 95% täna müüdavatest klaasipuhastajatest raamita kojamehed. Lihtsalt autodel on nad juba mingi 25+ aastat kasutusel olnud.
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 22:17
				Postitas davidsoniharald
				Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2025 14:11
davidsoniharald kirjutas: ↑03 Nov, 2025 13:36
Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2025 13:29
Veoautodel, mida kasutatud tehnika platsidel olen näha saanud, puha firmarehvid all.
 
Nojah, opereerimiseks platsidel kasutatakse hiina paska, müügiks lähevad uued rehvid alla tagasi.
 
Sa pole vist Soomes ühtegi töötavat veoautot lähemalt uurinud?
 
Uurin neid sama tihti, kui sa loed svertpaate ja kiiljahte sadamas kokku. 

 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 22:45
				Postitas vanahalb
				davidsoniharald kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:17
Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2025 14:11
davidsoniharald kirjutas: ↑03 Nov, 2025 13:36
Nojah, opereerimiseks platsidel kasutatakse hiina paska, müügiks lähevad uued rehvid alla tagasi.
 
Sa pole vist Soomes ühtegi töötavat veoautot lähemalt uurinud?
 
Uurin neid sama tihti, kui sa loed svertpaate ja kiiljahte sadamas kokku. 
 
Kui platsimasinaks on ostetud siis sealtsamast ta tihtipeale lõpuks ka sulatusahju läheb. Uue auto rehvid saab neile maha müüa kes pikemaid otsi sõidavad. LingLong, Triangle ja mis need kõik on mis nii 500 km raadiuses väga edukalt toimivad. 
Ja kui selgema silmaga vaadata siis need Michelinidega päevinäinud masinad on tegelikult Michelini karkassi peal jumal teab mitmes prott. 
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 23:27
				Postitas Runkel
				vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:45
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
 
 
, Kadrioru lossi ei tahaks protiga ikka vurada.
Muidu meeldiv lugeda, et mehed püsivad kenasti kas lamelli- või naastrehvikaevikus. Kui keegi on hiljuti positsiooni muutnud kas naastudelt lamellidele või siis lamellilt tagasi naastudele ootaks muljeid ja mõtteid - kas tasus possa vahetust.
Kas Hankook on haip või tasub paremate rehvide valikul neid tõsiselt võtta?
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 03 Nov, 2025 23:44
				Postitas Some
				Mina olen vaheldumisi mõlemaid kasutanud. Viimasel ajal pigem lamelle, lihtsalt vaikuse pärast ja ei pea  rehvivahetust nii täpselt planeerima. Aga saan täiesti aru nendest, kes ennast naeltega turvalisemalt tunnevad.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 04 Nov, 2025 8:13
				Postitas AMvA
				Runkel kirjutas: ↑03 Nov, 2025 23:27
vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:45
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
 
 
, Kadrioru lossi ei tahaks protiga ikka vurada.
Muidu meeldiv lugeda, et mehed püsivad kenasti kas lamelli- või naastrehvikaevikus. Kui keegi on hiljuti positsiooni muutnud kas naastudelt lamellidele või siis lamellilt tagasi naastudele ootaks muljeid ja mõtteid - kas tasus possa vahetust.
Kas Hankook on haip või tasub paremate rehvide valikul neid tõsiselt võtta?
 
Hankook on väga hea rehv, samal tasemal oluliselt kallimate konkurentidega. Mis minu jaoks oli üllatav, et ma ei saanud talve jooksul mitte ühestki naelast lahti. Nüüd sõidavad koos vana autoga uue omaniku käes.
 
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 04 Nov, 2025 8:28
				Postitas Walter2
				Jälle minnakse uuele ringile. Võtke paari aasta tagused hooaja alguse teemad siin lahti ja see kõik on siin juba olnud.. 
