74. leht 666-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Mär, 2021 8:03
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Aju muudatuste paketi sees oli ilma lisarahata ka see, mõtlesin, et las siis teevad, kui see ei maksa midagi.
Ma ei tegele tänavakihutamisega ega võidusõitmisega. Ehitan mõnikord autosid kui aega on.
Olen ikka selliste kiirustega sõitnud, lennuväljal olen selle 250 piiraja ka ära näinud (spido näitab siis juba 270).
Trumm, luiska veidi usutavamalt. E46 (nagu sa väitsid) BMW 330d spido lõppeb 240 pealt ära. Kus sa seda 250 ja 270 kiirust nägid? Ära nüüd tule rääkima, et tegelikult vaatasid kiirust GPS-i pealt.
Väike tõendus kah:
https://www.youtube.com/watch?v=_126c1Z ... brakeprofi

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 9:33
Postitas Kapten Trumm
Pole vaja möliseda, kui fakte ei tea.
Antud auto polnud üldsegi diiselbemm. Auto täiesti bensiiniküttel ja kaugelt võimsam diiselbemmist.
Diiselbemm oli see, mis selles eespool kirjutatud tagaajamises kraavi sõitis ja mis oli dünaamikalt Superbiga võrdne.

Seda, et 330d on 250 piiraja või saab 270, pole ma kuskil öelnud.

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 9:41
Postitas Kapten Trumm
135 kW Bemm ja 270 :lol: , unista edasi.
Mul on 158 kW rootslane ja max on 210
Ilmselt on tegemist V70 või XC70ga, need ongi väga aeglased, kuna ülekanne on aeglane.
Analoogse võimsusega (160 kW) 80ndate keskpaiga 5ne BMW omab nt Vmax 230 kmh.
250 kmh piirajat pole ju mõtet panna, kui auto välja seda ei lähe.
E46 (nagu sa väitsid) BMW 330d spido lõppeb 240 pealt ära. Kus sa seda 250 ja 270 kiirust nägid?
Antud autol on spidomeeter 280-ni. E46 ei ole ja BMW ka mitte.

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 10:01
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:
Antud autol on spidomeeter 280-ni. E46 ei ole ja BMW ka mitte.
No ma ei tea, sa kirjutasid:
Fotol olev BMW oli 330xd, nelivedu 3,0 diisel 135 kW
Pildi paistavad all üsna kulunud suverehvid, kuid Superb on naastrehvidega.
Mul käis ühe auto aju Saksamaal, kus eemaldati sinna tehases pandud maksimaalkiiruse piirang 250 kmh.
Nüüd on maksimaalkiirus ca 270 kmh. Superbi 230-ga päris piisav varu :oops:
Kuidas peaks sellest aru saama?
Ma ei hakka ju mingi konkreetse automudeli puhul järsku kirjutama oma 100+ kW mootorrattast, mille max kiirus on 299 kmh

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 10:08
Postitas Kapten Trumm
Ära konstrueeri jama, BMW ajust pole ma seal rääkinud.
Lepi sellega, et panid huupi ja eksisid.

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 10:16
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Ära konstrueeri jama, BMW ajust pole ma seal rääkinud.
Lepi sellega, et panid huupi ja eksisid.
Ei pannud huupi ja ei eksinud. Kui sa viisid jutu sujuvalt BMW-lt mingile X margi Y mudelile, siis oleks sa võinud seda oma postis mainida.
Konkreetset oli juttu eest ära sõitnud BMW ja Shkoda võrdlusest ning su jutust võis aru saada, et Shkoda sellise BMW vastu ei saa, eriti kui veel kiiruspiiraja maha võtta.

Pigem tunnista, et ajasid umbluud ja üritad nüüd ennast välja rääkida.

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 11:11
Postitas Kapten Trumm
Mul oli emakeel koolis alati eeskujulik. Ei näe seal mingit kaheti mõistetavust.
Et perfektne olla, oleks võinud tühja rea vahele jätta. Aga et seda saaks tõlgedada kui 330d kohta öeldut, selleks peab hea fantaasia olema.

E46 pole mul kunagi olnud ja ma ei kavatse sellist ka soetada. Kui, siis ainult mõistliku hinnaga M3 tuleks jutuks.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Mär, 2021 12:30
Postitas Kapten Trumm
mongol kirjutas:Ütleme nii, et autoga politseilt eest saada pole kuigi tõenäoline tänapäeval. Saadki eest ära, siis omanik vastutab roolisolija tuvastamise eest ja saab reeglina uduajamise eest päris julmalt trahvi (maksimumääral üldiselt). Kaherattalistega eestärapääsemist ei tahaks kommenteerida, tekib lolle mõtteid võibolla mõnel, aga tõenäosus puhtalt pääseda on märksa suurem.
Ega need taolised kiirused olegi rohkem lennuvälja teema. Kiiruseületamise või turvavööga hakata põgenema, pole mõttekas käik.
Tavalisel sõiduautol on aerodünaamika ka selline, et 250 peal hakkab rool vaikselt kergeks muutuma, st kere tõstejõud on juba korralik ja piisab ühest ebatasasusest või kõvemast tuulehoost ja võib kõike juhtuda.

Üllatuslikult on väga oluline detail sellistel kiirustel mootori alune kate või karterikaitse, kui see on puudu, siis tundub tekkivat selline tuulekott kapoti alla, vähemalt kattega koos tundus asi 230+ kiirustel hulka stabiilsem. Politsei autodel on need vast olemas, aga vanadel autodel on tihtipeale puudu. Tegelt tasub endale see osta, kui puudu on - kapoti alune püsib puhas ja igasugu veest ja porist probleeme vähem.

250 kmh piiraja on saksa autotööstuse sisemise kokkuleppega tehtud asi, et tehasest tulevad autod ei tohiks kiiremini sõita. Tuuningutööstusele see muidu ei kehti, kuid tuuningufirma ehitatud autod (nt AMG Mercedes) selle alla lähevad, kui nad müüakse läbi ametliku diileri. Pärast kui tahad, tee mida soovid. Saksamaal on see teenus nimega "V-max aufhebung" ja küllalt levinud, kel jätkub võimsust kiirteede vasakus rajas sõita.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 10 Mär, 2021 18:53
Postitas ssk
klemmikas kirjutas:Ütleme nii, et selle BMW vastu olid Superbid igati asjalikud ja vajalikud, kuid kindlasti jäi ka varu.
Selle "kindla varu" eeldamise osas soovitan veidi ettevaatlikum olla. Teha seades on sellel isendil tõesti kõigest 135 kw aga E46 platvorm ning see 3-e liitrine M57 mootor on BMW fännide hulgas väga poplaarne. Põhjuseks just nimelt suhteliselt lihtne võimsust suurendada mispärast on päris hea võimalus, et keskmisel "rullnokal" on seal veid rohkem kw-te.

135/142 kw on esimene generatsioon ning mälu järgi oli vist ainult aju näppides 150+ kw täiesti reaalne.... vahejahuti/pihustid/turbo lisaks ning 200 kw on üsna lähedal.
Järgmised kaks generatsiooni on veel paremad. Tehase enda max näit on vist 210 kw kuid järele aidates on võimalik 300 kw-ile päris lähedale saada. Mitte ilmaasjata ei nimetata vahel 330d-sid "vaese mehe M3-ks".

Re: Autoteema

Postitatud: 10 Mär, 2021 21:55
Postitas parkija
Kunagi ehk siis üle kümne aasta tagasi mõõtsime ühe "autoentusiasti" soovil tema Audi tippkiirust , oli vist Audi TT , ei mäleta enam . Ma pole kursis , palju sinna Audisse investeeritud oli , aga ikka palju ja soovitud 300 km/h see Audi ei arendanud , näit jäi 287 / 292 km/h juurde .
Liikus kunagi ringi üks universaalkerega Opel Omega , kerel kiri "Kaubalift" , sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor , sellest räägiti kui eesti kiiremast sõiduautost , kas see ka nii oli ei tea väita .

Reaalselt on ka 220 km/h juba kiire küllalt ja üleüldse - ärge kihutage , kui väga vaja , siis sõitke kiirelt .

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Mär, 2021 9:04
Postitas lamjak
Kaubaliftil oli Irmscheri pada. Viimati näidati ilmarahvale vist Speedest Legendsi nime kandnud ürituse raames.
Eks neid väledaid autosid on veel olnud, enamik küll kiirenduse, mitte lõppkiiruse suunas arendatud. Mis jõuga milliseid kontrollitud kiirusnumbreid saavutatud, seda saab iga huviline näha siit:
https://www.onemile.ee/?lang=et&page=tulemused
Seal on tegu muidugi 1,6 kilomeetriga paigaltstardist, pikema hoojooksuga saaks nii mõnigi masin suurema numbri kätte.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Mär, 2021 10:28
Postitas Kapten Trumm
sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor
Ma võibolla pole viimaste arengutega kursis, tundsin kunagi selle auto ehitajat.
Toona oli seal peal siiski Imscheri poolt jämedamaks ehitatud Opeli 3,0 24V vabahingav mootor, mis peaks arendama 200 kW ehk 272 hj.
Taoline mootor on peal nt sellel Senatoril https://www.auto24.ee/used/1554494

Opel Lotus Omega (ongi selline automark) aga omab 3.6 liitrist 24V kahe turboga mootorit, mis annab 281 kW, see on üsna haruldane auto.
3.6 liitrit ehk seepärast, et mootoril säiliks tugevus, mis vabahingaval pole nii kriitiline. Et näiteks silindrihülsside vahele jääks rohkem ruumi, et ei "puhuks" kaanetihendit välja.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Mär, 2021 1:24
Postitas Manurhin
parkija kirjutas: Liikus kunagi ringi üks universaalkerega Opel Omega , kerel kiri "Kaubalift" , sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor , sellest räägiti kui eesti kiiremast sõiduautost , kas see ka nii oli ei tea väita .
Neid 4l V8 mootoriga Opel Omegaid liigub Austraalias vast tänagi veel küllalt ringi. Seal siis küll nimega Holden Commodore. Polnud midagi erilist, suvalised backpackeridki kärutasid sellistega ringi, olid kõikvõimalikes erinevates vanuse- ja lagunemisastmetes.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Mär, 2021 7:26
Postitas maksipoiss

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Mär, 2021 10:39
Postitas Kapten Trumm
Austraalias liikuvad Opeli laadsed V8 teisendid on Chevroleti mootoriga.
Taolist mudelit Chevrolet Corvette 5,7 300 hj (LS1 tüüpi vist) plaaniti kunagi ka Euroopa turule Opel Omega peale.
Paraku aga ei tulnud seda mingil põhjusel.

Euroopas müüdud Opeli mudelite äkilised mootorid peaksid ikka piirduma rida-6 mootoriga ja põhinevad Opeli enda loodud 3.0 24V rida-6 mootoril, mida paigaldati tehasest Opel Omega 3000 ja Opel Senatori peale.

Et Lotus Omegal oli see mootor vaid 3.6 liitrit, tuleb ilmselt tugevuskaalutlustest, liigselt "viilitud" mootori ei pea vastu.

Opelil on Euroopas kunagi olnud ka V8 mootor, aga see oli üsna ammu.