75. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 10:50
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 10:10
Tänavatel on probleemiks
saamas uus liiklusidiootsuse vorm - "tankistid lumes" ehk autod mille omanik ei viitsi aknaid, peegleid ja tagatulesid lumest puhastada enne sõitu......
Uus?
Ma ei mäleta lumist talve, kus see ei ole probleemiks olnud ...

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 11:11
Postitas Kilo Tango
mart2 kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 10:50
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 10:10
Tänavatel on probleemiks
saamas uus liiklusidiootsuse vorm - "tankistid lumes" ehk autod mille omanik ei viitsi aknaid, peegleid ja tagatulesid lumest puhastada enne sõitu......
Uus?
Ma ei mäleta lumist talve, kus see ei ole probleemiks olnud ...
Otse loomulikult on see kogu aeg teema olnud. Pluss "mütsid" katusel, mis mingil hetkel tuule alla võtavad ja järel sõitjale või vastassuunast möödujale vastu vahtimist lendavad.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 11:14
Postitas Kapten Trumm
Minuarust on probleem süvenev - ise seletaks sedapidi, et järjest rohkem tuleb liiklusse tänapäevase nõrga ettevalmistusega autojuhte, kelle äärmiselt pealiskaudne koolitusprogramm auto igapäevase hoolduse teemal põhjustab suuri raskusi isegi aknapesuvee korgi leidmisega kapoti all, rääkimata siis veendumisest (hommikul ring ümber auto), et kõik on sõidu alustamiseks valmis.
Harjumus teha "ring" on viinud mind nt selliste asjade avastamiseni (mis oleks "selgunud sõidu ajal)
-kahe tagaratta poldid olid täiesti lahti (rattavargad) keeratud
-bensiinipaagi luuk oli lahti murtud ja jalga lasknud bensiinivargad olid vooliku paaki jätnud.
Olen parasjagu hädas oma noorema tütre sõiduõpetamisega, kus autokooli heade autodega on sisse harjutatud valed võtted siduri ja gaasi käsitsemisega kohaltvõtul, mistõttu auto kas sureb välja või läheb rapsakaga kohalt. Probleem paistab olevat selles, et autokooli autodel on kahemassiline hooratas, meie naise pisiautol aga mitte - nõuab siduri ja gaasi üsna täpset koostööd, lisaks nõrguke mootor ka. Ütlen, et kehv ettevalmistus.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 11:18
Postitas muruniiduk
Tean olukorda, kus see müts on pidurdades hoopis esiklaasile libisenud. Ähmi täis inimene pani siis kojamehed ka käima ja lõhkus need mehhanismid ka ühekorraga ära.
Täna hommikul nägin vaid ühte silmapaistvat tankisti liikluses.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 11:21
Postitas Kapten Trumm
Ja see oht on olemas -iseäranis sulailmaga, kui see jää ja lumi katuse küljest lahti sulab - plastmasshoovastiku lõhub kindlasti, kui kojamehed töötamas juhtuvad olevat.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 13:02
Postitas parkija
Mis politsei , mis liiklusjärelvalve ?
Lugege Elmar Vaheri nägemust politsei tuleviku kohta , tuleb kahe punkti vahelise vahemaa läbimiseks kulunud aja mõõtmine ja sealt raha korjamine , jätkuv koomale tõmbamine , mille kohta siseminister teatas et , osa asju on juba teostamisel .
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 13:20
Postitas Turist 47
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 10:10
Tänavatel on probleemiks
saamas uus liiklusidiootsuse vorm - "tankistid lumes" ehk autod mille omanik ei viitsi aknaid, peegleid ja tagatulesid lumest puhastada enne sõitu......
Ainus, mis aegajalt nö. häirib on see, et head sõbrad, palun tehke enda auto tagatuled puhtaks - päevasel linnasõidul võiks II liikleja vähemalt suunatuld töötamas näha ja trassil sõites, just pimedal ajal, on suht hea kui eessõitja "ei ilmu" sinu ette ootamatult, meenutades lumehunnikut, keset teed.
Sai hala, aga krt iga jummala tund on ju vaja tanklas üks "piruka paus" teha - võiksid ju tuled, klaasipuhastid, kasvõi minimaalselt "üle käia".
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 14:11
Postitas mart2
Turist 47 kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 13:20
... head sõbrad, palun tehke enda auto tagatuled puhtaks - päevasel linnasõidul võiks II liikleja vähemalt suunatuld töötamas näha ...
Nad ei näe vajadust, sest vähemalt linnas 2/3 ei kasuta suunatuld nagunii!

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 14:28
Postitas Walter2
Siin pole lund ega lumetormi vajagi - massiliselt lastakse hämaras ja osa isegi pimedas päevasõidutuledega ringi nii et ükski tagatuli ei põle (ning selline kontingent ei oskagi tulede lülitist tulesid põlema keerata.. teadmisega misasi on see ümmargune su ees ja mida teevad pedaalid põrandal rooli ronitaksegi

)
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 14:41
Postitas davidsoniharald
Minu meelest on Eestis väga hea liikluskultuur ja viisakad autojuhid.
Üks nali kord kõlas niimoodi:
Mees sõidab autoga ja kuuleb raadiost: "Ettevaatust, Pärnu maanteel sõidab üks hull vastassuunavööndis!"
"Üks hull?" mõtleb mees. "Ma näen siin sadu hulle..."
Turvalist liiklemist!
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 14:56
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 14:28
Siin pole lund ega lumetormi vajagi - massiliselt lastakse hämaras ja osa isegi pimedas päevasõidutuledega ringi nii et ükski tagatuli ei põle (ning selline kontingent ei oskagi tulede lülitist tulesid põlema keerata.. teadmisega misasi on see ümmargune su ees ja mida teevad pedaalid põrandal rooli ronitaksegi

)
Vastab tõele, alates mingist aastast (kas mitte 2013?) regatud autodel ei pea koos päevatuledega (või neid asendavate, nt lähituledega) põlema tagatuled. Ja osa tarku laseb ka pimedas sedasi - õnneks pole neid palju, enamik siiski märkab, et need paari leediga päevatuled suurt teed ei valgusta ja hakkab viga otsima. Või armatuurlaud ei paista enam (armatuurivalgustus ei pea ka koos päevatuledega põlema).
Autod on erinevad ja selle erinevuse taipamiseks tuleb asjasse süveneda. Ma suviti sõidan autodega, millel tuleb tuleda lülitist käsitsi põlema panna, algupära huvides pole automaatset lülitamist hakanud ehitama. Mercedese tulede pöördlüliti keeramine on lausa nauding - sellist kvaliteetset lülitamise tunnet pakuvad vähesed autod. Kujutan ette, et tänapäeva autokooli lõpetaja hakkab sellise autoga ilma tuledeta sõitma.
Aga vanasti juhtus hullematki - minu praktikas on kõige ägedam juhtum, kui sõitsin mööda Pärnu mnt-d Ääsmäe suunas ja umbes Keila jõe silla kohal tuli kaherealise teel teisel sõidurajal (st tema jaoks vastassuunavööndis) mulle vastu ilma igasuguste tuledeta Vaz-2103

Sadas päris korralikult vihma ka, aga õnneks see kroomitud iluvõre läikis piisavalt vastu. Ja niipalju kui ma peeglist seda nägin, siis vana jätkas häirimatult oma sõitu Laagri Maksimarketisse.

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 15:06
Postitas Kapten Trumm
parkija kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 13:02
Mis politsei , mis liiklusjärelvalve ?
Lugege Elmar Vaheri nägemust politsei tuleviku kohta , tuleb kahe punkti vahelise vahemaa läbimiseks kulunud aja mõõtmine ja sealt raha korjamine , jätkuv koomale tõmbamine , mille kohta siseminister teatas et , osa asju on juba teostamisel .
Minuarust peaks politsei, nagu rikkamates riikides, tegelema liikluse sujumise tagamisega, sh eemaldama sõelujaid ja venijaid ja mitte liigselt tõmblema selle pärast, et põhimass maanteel 100-110ga sõidab. Aga see on ainult minu arvamus.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 15:08
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 14:41
Minu meelest on Eestis väga hea liikluskultuur ja viisakad autojuhid.
Turvalist liiklemist!
Mina tegin oma esimese autosõidu Tallinna tänavatel 1994. aastal ja võrreldes selle ajaga on lausa kosmos mööda läinud. Siis olid ikka dzungli seadused ja põhimure oli terve autoga koju jõuda. 2000. a paiku Soomes sõita oli ikka märksa erinev tunne kui Eestis. Täna ütleks, et suuremat vahet enam pole.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 15:19
Postitas Kirs
2021 sügisel käis kolleeg Lätist tööasjus sõiduautoga ja oli 2 nädalat Tallinnas. Peale paari päeva ei suutnud ära imestada siinset liikluskultuuri. Kiitis taevani. Riia olevat ikka täielik dzungel Tallinnaga võrreldes.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Jaan, 2024 15:24
Postitas Kapten Trumm
Jah, mulle meenutas ka Riias käimine kohati liikluskombeid Venemaal - no tipptunnil oli mõnel mehel signaal vist pidevalt sees. Selle järgi võis alati eristada Eesti liikust vene omast - et venelastel käib taustal pidev tuututamine, eestlaste puhul antakse signaali ikkagi suht harva. Ja noh, ümberreastumisel tuli tükati võidelda, meil lastakse päris meelsalt vahele.