76. leht 235-st

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 10 Aug, 2021 12:10
Postitas Kriku
Kui süsiniku ladestumise ajal fossiilsete kütustena oli kliima soojem, siis on loogiline.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 10 Aug, 2021 22:21
Postitas Avatar
Lapse koolis vist üleeelmine aasta oli mingi kohvipuru kogumine. Pidi minema x hoone kütmiseks. Kogujate kodulehel oli jutt, et nojaa, võite ju väetada maad kohvipuruga, aga sealt tuleb paha metaan, mis on kordades hullem kasvuhoonegaas, kui süsihappegaas. Noh - metaan tekib ainult anaeroobsel lagunemisel. Elik, kui ma selle oma mustikate alla panen, siis ei teki sealt mingit metaani.
Mis tekib metaaniga põletamisel - ojee - ikka süsihappegaas. Niisiis - jah, ilmselt eksperimendi huvides on võimalik säästa kellelgi veidi kütmise arvelt ja mõnda muud kütust säästa, aga kas see on nüüd suurem väärtus, kui kompost, mille asemel ma muidu pean kasutama mingeid x graanuleid....möh...Pakun et üsna nullsummamäng.
No ja lastele tuleb õpetada sotsiaalseid kollektiivseid mänge...mängisime kaasa.
Aga selliste mullidega tuleb lihtsalt viril irve ....

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 10 Aug, 2021 22:35
Postitas hjl85
Some kirjutas:Ei maksa unustada, et EL ainult osa maailmast. Kui EL autofirmad loobuvad sisepõlemisautode tootmisest siis avaneb konkurentidele mujalt maailmast määratu nö arenevate riikide turg. Või arvate tõesti, et kümne aastaga suudavad ka Lõuna-Ameerika, Venemaa, Aafrika, India jms endale toimiva kogu regioonikatva laadijate taristu tekitada? Kui nüüd järele mõelda siis on isegi riike, kus elektrit antakse mingil kellaajal ühele regioonile ja siis teisel kellaajal kuhugi mujale, graafiku järgi. Ehk siis ma ei ennustaks uute sisepõlemismootoritega autode kadu maailmast 2035.

Ei loobu. Kogu see autotootjate jutt käib EL-s müüdava kohta. Tytarfirmad mujal toodavad ikka edasi. Tegelikult kuluks ära yks kahe/kolmepäevane el katkestus Brysselis. Siis saaksid aru, mis ice mootorite keelustamisel võib juhtuda.
Isiklikult arvan, et elekter on mööduv ja rõhk läheb mingi hetk vesinikule. Kiirem "laadida" kui nad just ei mõtle välja kuidas max 10 min auto laaditud saab. Ja ei kao kuhugi ära ka nn klassikalised bensu/diiseli jaamad. Nende arv väheneb( kui keeld rakendub) aga ei kao kuhugi.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 10 Aug, 2021 23:12
Postitas Gideonic
hjl85 kirjutas:Ei loobu. Kogu see autotootjate jutt käib EL-s müüdava kohta. Tytarfirmad mujal toodavad ikka edasi. Tegelikult kuluks ära yks kahe/kolmepäevane el katkestus Brysselis. Siis saaksid aru, mis ice mootorite keelustamisel võib juhtuda.
Isiklikult arvan, et elekter on mööduv ja rõhk läheb mingi hetk vesinikule. Kiirem "laadida" kui nad just ei mõtle välja kuidas max 10 min auto laaditud saab. Ja ei kao kuhugi ära ka nn klassikalised bensu/diiseli jaamad. Nende arv väheneb( kui keeld rakendub) aga ei kao kuhugi.


Volkswageni juht ise näiteks ei usu et Vesinik saaks autodes läbi lüüa, väga hea põhjendusega:
We are developing and testing to figure out what those syntetic hydrogen- and CO2-based fuels could look like. We need those for ships. Volkswagen is the biggest supplier in ship engines. More than half off all ships are running on VW engines. We can't electrify those ships. Same with planes. You cant electrify a plane. We need hydrogenbased fuels there.
But why not cars? Because its too expensive. And it will continue to be too expensive. The basis of that technology only works if we can produce it free of CO2. No fossil fuels. Green Hydrogen. So we need the sun or wind.

And the problem is that you have to transfer the green electricy into Hydrogen. And you lose 70% [of the energy] in that process. Which means you need 3 times more energy than with a [battery] electic vehicle. 3 times as many wind turbines and solar energy. No matter where you place them [e.g. more efficent wind energy in chile, more efficent solar energy in africa]. That means, a car running on a fuel cell runs 3 times more expensive. not 30% more expensive, 3 times as much.

You can't substitute that. No costumer will pay for that. Because the advantage is also not that great. You also need the refueling infrastructure and a Hydrogen car also doesn't benefit from a better usage of space. A Mirai also doesnt offer more usable space. And it will remain this expensive for the forseeable future for at least 10 years.

For planes and ships, yes, because we dont have an alternative. but for cars, no.


Ehk laevades ja lennukites üsna kindlasti, kuna alternatiive väga pole autodes? Pigem kahtlane, sest 70% energiast vesiniku tootmisel läheb raisku. Sisuliselt on iga vesiniku tootmisse lükatud kw/h 3x kallim kui sama koguse akusse laadimine.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 10 Aug, 2021 23:32
Postitas Some
Vesinik tuleb paratamatult mängu kui on vaja hoiustada ületoodetud rohelist energiat kehvemaks ajaks. Ei akudel ega pumplatel põhinevad salvestid paku pikaajalist energia akumuleerimist.
Mis hinda puutub - et elektrienergiaga kaubeldakse börsil, siis loomulikult toodetakse vesinikku siis kui elekter on odav. Näiteks seadistad automaatselt vesinikutootmise käivituma kui kWh maksab kolmandiku keskmisest börsihinnast. Ja siis võibki 70% energiast kaduma minna aga rahaliselt pole miskit kadunud ja roheline vesinik on kenasti olemas.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 1:20
Postitas VanaUnt
Ja-ja. Paneme paar terroristi vesinikautosse ja laseme suure linna peale lahti. Vesinik on ju teatavasti põlev materjal. Kujutate ette liikuvaid vesinikpomme linna peal seiklemas, mille paagist sisiseb vesinik välja.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 9:46
Postitas Madis Reivik
Aga kujutame ette autot mis on täis diislit ja väetist...

Vesinik ei ole selles mõttes kuidagiviisi hullem, pigem leebem. Lekke korral aurustub ülikiiresti, võiks arvata et kõige kiiremini aurustuv vedelik üldse.

Väljasisisev vesinik kaob loetud millisekunditega orbiidile, väga raske on seda kuhugi "taskusse koguda".

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 10:09
Postitas nimetu
Ehk laevades ja lennukites üsna kindlasti, kuna alternatiive väga pole autodes? Pigem kahtlane, sest 70% energiast vesiniku tootmisel läheb raisku. Sisuliselt on iga vesiniku tootmisse lükatud kw/h 3x kallim kui sama koguse akusse laadimine.

Laevades on mõeldav, lennukites mitte. Lennukite kaalunõuded lihtsalt käivad risti vastu vesiniku kasutamise tehnilistele piirangutele. Rõhku pidavad mahutid on lihtsalt liialt rasked ja kehva kujuga. Reisilennukite puhul võib selle idee maha matta.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 10:22
Postitas Some
Vabas õhus on vesinik suht ohutu, isegi kui kuskilt august nirisevale vesinikule tuli otsa panna siis lihtsalt põleb. Hea on ka see, et õhust kõvasti kergema gaasiga siis seda ei kogune ruumi vaid lendub pea kohe. St, maagaasiga selles osas ohtlikum opereerida - too vaikselt voolab ruumi ja tikub ruumi jääma ja kui sädet saab siis pauk kindel.
Vesinik on ohtlik hermeetilistes ruumides, paukgaas moodustub 1 osa hapnikku ja 2 osa vesinikku. Liitiumioonakud on süttides suht hullud. Kujutage laevatäit Teslasid, millest üks otsustab põlema minna.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 10:52
Postitas Kapten Trumm
Üks näide, kuidas idiootidelt klikiraha võetakse kliimamuutuse sildi all, Kuveidis põleb umbes 160x160 m /25 000 m2) rehvide hunnik, mis tituleeritakse "maailma suurimaks" ja rehve on seal mõistagi miljonites. Tuleb teha piisavalt dramaatiline video ja lollid hakkavad konksu otsa.

https://forte.delfi.ee/artikkel/9427029 ... uaed-poleb

Väike kontrollarvutus näitas, et 160x160 m alal 1 m kõrgune virn sisaldab 320 000 rehvi, "miljonites" saab see arv olla, kui selle kõrgus on 20+ meetrit, mida videost kuskilt ei paista.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 14:38
Postitas dm7
Neid 160x160 liiva sisse kaevatud süvendeid on videos näha hulgi.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 15:55
Postitas mulk35
Väike kontroll härra kapteni arvutusoskusele näitab, et üle 2 miljoni on juba 7 meetrit, mitte 20 ja kui nad on liiva sisse ka kaevatud, siisbeibpea seal mingit 20 meetrit olema.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 16:13
Postitas blueant
Kapten Trumm kirjutas:Väike kontrollarvutus näitas, et 160x160 m alal 1 m kõrgune virn sisaldab 320 000 rehvi, "miljonites" saab see arv olla, kui selle kõrgus on 20+ meetrit, mida videost kuskilt ei paista.

Enne korrutama hakkamist on kaval õiged tegurid leida. Kiire Google Maps ütleb, et selle rehvihoidla mõõdud on 650x1500m, osa sellest muidugi ka liivast vahevallid. Rehvikuhjade kõrgus tundub kohati 2x merekonteiner olevat, see on umbes 5m.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 16:25
Postitas Manurhin
Some kirjutas:Liitiumioonakud on süttides suht hullud. Kujutage laevatäit Teslasid, millest üks otsustab põlema minna.

Arvestades, et kultusfilmist "Siin me oleme!" uusversiooni just praegu vändatakse, siis sellest mõttest saaks juba ainest "Keskpäevane praam" vol. 2 jaoks. Õigupoolest, kas tervet laevatäit Teslasid olekski vaja. Piisaks ühestki keset tänapäevaseid plastmassautosid. Ja kui veel paar vesinikutsisterniga rekkat kah seal kõrval oleks...

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 11 Aug, 2021 16:48
Postitas Kilo Tango
Kui sellisel keskpäevasel praamil on 10 bensiiniautot ja sama palju elektriautosid, siis on tulekahju alguse kohta mõtet otsida pigem bensiiniautode juurest. Isesüttimise tõenäosus on tänapäeva elektriautodel kaduvväike. Kordades väiksem kui sisepõlemismootoriga autode puhul. Ja 50 liitri bensiini süttimine omab kõrget meelelahutuslikku väärtust. Kiljumist saab olema kõvasti.