755. leht 1281-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 01 Juul, 2018 21:28
Postitas mannlicher
tandem asetusega kereteliku rattad?

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Juul, 2018 9:10
Postitas Dr.Sci
Kapten Trumm kirjutas:Ei ole õige. Vihjeks- üks asi on väljaspoolt nähtav, teine asi mitte.
Kas need lahendused on nende kahe lennuki puhul unikaalsed - või võtsid nood selle esimesena kasutusele?

Re: Viktoriin

Postitatud: 02 Juul, 2018 13:01
Postitas Kapten Trumm
Tandemasetusega peatelik on õige. See on tingitud vajadusest maandada lennukeid libedatele radadele (Viggeneid Rootsi maanteele talvel ja MiG-31 Kaug-Põhja ja Siberi lennuväljadele), rataste asend tandemina parandab lennuki suunastabiilsust libedal rajal. Eriti äge on veel MiG-31 telik, kus rattad ei jookse samas jäljes - see parandab pidurdusomadusi, sest tagumine ratas ei libise eelmise ratta poolt libedaks pidurdatud jäljes.

Aga teine ka - see oli tingitud äkki puudujääkidest - lennukile sobivat agregaati polnud riiulist võtta ja tuli kombineerida. Kaudselt aitas sellele kaasa lennunduse areng.
Kas need lahendused on nende kahe lennuki puhul unikaalsed - või võtsid nood selle esimesena kasutusele?
Ei ole

Re: Viktoriin

Postitatud: 03 Juul, 2018 19:16
Postitas gorilla
Turbofan mootorid, koos järelpõletiga?

Re: Viktoriin

Postitatud: 03 Juul, 2018 20:24
Postitas Kapten Trumm
No võib väikse mööndusega õigeks lugeda.

Täpsustan vaid niipalju, et mõlema lennuki loomisel oli probleemiks sobiva "valmismootori" puudumine ja seetõttu arendati mõlemal juhul hävitajamootorid välja reisilennuki mootorist. Noh, Solovjov D-30 polnud nii puhas reisika mootor (sellega lendasid ka sõjaväe Il-76 transporterid). Viggenit jõustanud Volvo reaktiivmootor oli aga originaalis Pratt and Whitney JT-8, mis lendaski reisilennukitel, millele rootslased leiutasid ise järelpõletuskambri juurde. Tol ajal oli turboventilaatormootorite (turbofan) panek sõjalennukitele suht uus asi ja sobivaid valmismootoreid võtta polnud. NSVL-s oleks võinud ka panna MiG-25-l olevat turbojet-tüüpi mootorid, kuid uuest lennukist loodeti lahendust Põhja polaaralade õhukaitsele ja seal oli ökonoomsus (lennukaugus) väga kriitiline. Gripeni loomise ajal aga oli juba sobiv valmismootor võtta (kasutati F-18 ühte mootorit).

Aga loeme õigeks, tulista.

Re: Viktoriin

Postitatud: 03 Juul, 2018 20:40
Postitas gorilla
Homme saate minu käest, nii et vähe pole. Ma vaatan jalgpalli. Seni aga tehke sooja. :D

Re: Viktoriin

Postitatud: 04 Juul, 2018 19:33
Postitas gorilla
Kapten Trumm kirjutas:
Aga loeme õigeks, tulista.

Ehh sind, provokaatorit.. :D

Alloleval pildil on 22LR relvaga, normaaljooksu kontrolliks, sihtimispunkti pihta sooritatud 3 lasku.

Kui kaugelt? Vea marginaaliks on +/- 5m
IMGP0418.JPG

Re: Viktoriin

Postitatud: 04 Juul, 2018 21:09
Postitas eeru
100m.

Re: Viktoriin

Postitatud: 04 Juul, 2018 21:40
Postitas ruger
100 jardi-ehk ca 91,44m

Re: Viktoriin

Postitatud: 04 Juul, 2018 21:47
Postitas diesel
kui juba seuke küsimus, siis pigem kaugelt. no 150m näiteks.
samas pole öeldud, kes lasi. minusugusel oleks distants alla 50 meetri kindlasti.

Re: Viktoriin

Postitatud: 04 Juul, 2018 22:00
Postitas Kriku
Lasti toe pealt nagunii.

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Juul, 2018 0:45
Postitas Che Latino
15m (püstol/revolver)

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Juul, 2018 6:56
Postitas gorilla
Lastud püssiga. Vintraua pikkus muuhulgas 760mm :D Relv on komplekteeritud harkjalaga.

Ruger ja eeru liiga vähe, diesel paljuvõitu.

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Juul, 2018 7:09
Postitas krizz
120m?

Re: Viktoriin

Postitatud: 05 Juul, 2018 7:25
Postitas gorilla
krizz kirjutas:120m?

Mahub nõutud vea sisse.
IMGP0421.JPG

https://www.dropbox.com/sh/s23cvjji9wxa ... 05hla?dl=0