
EDIT: Eks käbe klikkimine teeb teadmistele tuule alla.
Kõlab nagu küsimusena...flint kirjutas:Milleks need ühe kliki küsimused....
Ei. Olen küll kuulnud, et talongiajastul saanud väidetavalt munavalgega (??????) kuidagi tehn. passi löödud temlpli ära kustutada. Kategooriate asemel, muideks, olid omal ajal liigid. Võisid olla 3, 2, 1 liigi või siis amatöörautojuht.Martin Peeter kirjutas:Pakun: mingeid münte kasutati oma lubadele kategooriate juurdevõltsimiseks.
Hõbedasi ühekroonilisi kasutati ühemargaste asemel. Viiekopkaseid kasutati hoopis millekski muuks. Ja juba ammu enne seda.Sho kirjutas:Neid kasutati Saksamaa rahaautomaatides ühemargaste asemel?
Kategooriad ja liigid esinesid paralleelselt, minu isa oli näiteks I-liigi autojuht ning samas olid tal juhilubades avatud kõik kategooriad. Liik oli üldiselt mõeldud professionaalse taseme hindamiseks.Manurhin kirjutas:Kategooriate asemel, muideks, olid omal ajal liigid. Võisid olla 3, 2, 1 liigi või siis amatöörautojuht.
Just nii oligi. Liik näiteas autojuhi kvalifikatsiooni. Sellest sõltus autotehnika, mille peale sind lubati. Mina olen nt keskkoolist saanud kaasa elukutse - III liigi autojuht, millega "kaasnesid" B ja C kategooria load. See kvalifikatsiooni vahe tuli peamiselt tehnika tundmisest, hoolduse-remondi korraldusest ja autovedude korralduse teadmistest. Näiteks viimane III liigi autojuhi õpik, mille järgi mina olen õppinud, käsitles autodena ainutl Gaz-53, Zil-130 ja natuke oli vist Kamaz-740 kah. Kodus oli mul üks vanem II liigi õpik, seal oli juba juttu automaatkäigukastist (Liaz bussidel), neljarattaveost (Gaz-66), ülelaadimisest ja midagi oli selle 4-sillalise Maz-i (525 vist) mootorist. Pluss hoolduse-remondi osa oli pikem ja põhjalikum. Selle tehnikavärk kestis mul 1 õppeaasta (2 tundi nädalas) ja lõppes eksamiga, mida võtsid vastu kohaliku autobaasi tegelased (oli siis veel erastamata).Troll kirjutas:Kategooriad ja liigid esinesid paralleelselt, minu isa oli näiteks I-liigi autojuht ning samas olid tal juhilubades avatud kõik kategooriad. Liik oli üldiselt mõeldud professionaalse taseme hindamiseks.Manurhin kirjutas:Kategooriate asemel, muideks, olid omal ajal liigid. Võisid olla 3, 2, 1 liigi või siis amatöörautojuht.
Ja täpselt nii oligi! Nii mõnigi masin põles selle tõttu muidugi maha ka, aga noh, keda see pisiasi häirisbodom kirjutas:Pakun: ehk äkki sobisid auto kaitsmete pessa asendamaks läbipölenud pulkkaitset?
Kasutajad foorumit lugemas: parkija ja 2 külalist