F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Gideonic kirjutas:Neist rakettidest olen palju põhjalikunalt rääkinud:
selles eemas

Soovitan lugeda, seal mitu väga head viidet

Kusjuures sealt joonistub ka välja et kui USA F-35A sisemine õhk-õhk konfiguratsioon saab olema 2020ndate teisel poolel näiteks:

  • 12x AIM-260
  • või 2x AIM-120 + 8x AIM-260

Siis juhtuks sama ilmselt ka Soomega hiljemalt 2030ndatel. Kuna need raketid on ka veel pea kindlalt dual-seeker (nii radari kui ka infrapuna juhtpeaga) siis läheks seis ikka võrdluses alternatiiviga (näiteks Gripen + Meteor või Rafale + Meteor) ikka vähe nutuseks.

Ei tasu unustada et see on sisemine laadung, välispüülonitega saaks arvu ilmselt veel enam kui kahekordistada (neid saavad kanda ju üksikud "peibutis"-lennukid, enamik formatsioonist oleks sisemise laadungiga).

F-35A mockup 12xCUDA (AIM-260 eellane ja hingesugulane) laadungiga:
Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus pole AIM-120 liidestuses, vaid selles, et ameeriklased saavad konkurentsi lihtsalt põhja lasta nii, et pakuvad kogupaketti neid uusi superkaugeid AMRAAM'e/nende järeltulijaid, mida teised pakkuda ei saa. Samamoodi ju omal ajal ka see F-18 hange saadi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas:Küsimus pole AIM-120 liidestuses, vaid selles, et ameeriklased saavad konkurentsi lihtsalt põhja lasta nii, et pakuvad kogupaketti neid uusi superkaugeid AMRAAM'e/nende järeltulijaid, mida teised pakkuda ei saa. Samamoodi ju omal ajal ka see F-18 hange saadi.


Sellega igati nõus.

Soome on teatanud ka et kavatseb oma lennukeid hoida sünkronisatsioonis põhikasutajaga igasugu upgrade'ide ja uuenduste osas. See tähendab et vähemalt tugi kõikidele tulevastele kelladele ja viledele tuleks ka õige pea nende F-35'ele
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

F-35 hind kipub inflatsiooni survel tõusma.

https://finance.yahoo.com/news/lockheed ... 08094.html
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Ega ei saagi madalaks jääda kui toormaterjalide hinnad on kohati kahekordseks tõusnud.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Väidavad et lennutunni hinnad tulevad jätkuvalt allapoole:

https://www.forbes.com/sites/lorenthomp ... 99355db719
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Huvitav artikkel F-35 kasutusest Red-Flag'il agressorite poolel:

https://theaviationist.com/2021/08/08/a ... -red-flag/

The role of the F-35 as Aggressor during Red Flag is important as it will showcase what blue forces can do against low-observable type threats similar to what potential adversaries are developing, like the Russian Su-57 Felon and Su-75 Checkmate and the Chinese J-20 Mighty Dragon and FC-31 Gyrfalcon. The pilots of 4th gen aircraft might be at a disadvantage against those threats, so the F-35’s new Aggressor role should help to develop the tactics that will help pilots to fight and win against 5th gen threats.


Mida harjutatakse ja mis (väidetavalt) teeb NATO õhujõud heaks:

“The first two days, blue’s nose gets pretty bloodied. And then by the end of week one, you start to see their lessons learned are getting passed around and they’re starting to figure things out a little bit,” said Lt. Col. Finkenstadt. “Then, day one or two of week two, they may get their nose bloodied again, because we tend to ramp it up a little bit. It usually takes a couple of days to start figuring out different game plans and how they want to package their forces to solve their problems.”

During exercises like Red Flag, the de-brief after each mission is invaluable and maybe even more important than the mission itself, as pilots and crews will go all over their flight planning again, taking a look at how they reacted, what the threat was, what they didn’t see and what they didn’t do. At the same time, the debriefing is where the new lessons learned will help figure out how to best combine everyone’s capability so the joint effort can successfully reach the mission objectives.

“We see walls come down between communities. We see stovepipes disappear. We see teams that have never before worked together, not only working together, but truly integrating their capabilities to achieve an end result. And I’ll tell you when blue air does that, it’s exceptionally difficult for red air to pull that game plan apart,” said Col. Mills. “At the end of the day, the truth is that no one of us, no one capability is outstanding or the best in the world. Our outstanding capability comes from the fact that we work together well through exercises like this. We operate across our joint and coalition partners to form one truly unstoppable blue force.


Ja põnev infokild, et reaktiveeritakse ka 65. agressorite eskadrill. Saab hiljemalt 2022. a. 12 uut tüüpi 5. generatsiooni lennukit (ise kahtlustan et UCAVid):

As we already reported here at The Aviationist, the Air Force has been working for a couple of years already to reactivate the 65th Aggressor Squadron. The unit will receive about a dozen early production non-combat capable 5th generation aircraft by 2022 (with the first possibly later this year) as Eglin AFB receive newly produced aircraft to replace them.


ja tulevastel Red-Flagidel on kamod juba sarnasemad potentsiaalsetele vastastele:


Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Kirillitsa poole peal on tõsine pettumus- raiskadel on viienda generatsiooni lennukeid juba sedavõrd jalaga segada, et kannatab õppustel "agressorite eskadrillidele jagada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Kirillitsa poole peal on tõsine pettumus- raiskadel on viienda generatsiooni lennukeid juba sedavõrd jalaga segada, et kannatab õppustel "agressorite eskadrillidele jagada...

Hiljuti hõivas F-35 teise koha USA lahingulennukitepargis. Pole siis ime, et neid ka mujale jagub.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Iisraelis harjutati lennuväljade lappimist.
F-35ed maandusid süsinikkiuga tugevdatud polümeerist mattidel:

http://alert5.com/2021/08/10/israeli-f- ... more-90253
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Tehasest tuli välja siis 700-s F-35
Lockheed Martin launches 700th F-35 fighter

Pilt
https://twitter.com/theragex/status/1443656102046994443
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Britid kaotasid Vahemerre ühe lennukikandjal HMS Queen Elizabeth olnud F-35-e.
A British F35 pilot from HMS Queen Elizabeth ejected during routine flying operations in the Mediterranean this morning.

The pilot has been safely returned to the ship and an investigation has begun, so it would be inappropriate to comment further at this time.

https://twitter.com/DefenceHQPress/stat ... 3410027530
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
KategorieC
Liige
Postitusi: 805
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas KategorieC »

Venelased kindlasti kihutavad oma alleelaevadega juba sündmuspaiga suunas et lennukist endale paremaid palakesi välja lõigata.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Soome ajakirja Siivet (e.k. Tiivad) ajakirjanikud käisid Norras F-35 baasi külastamas.

https://siivet.fi/sotilasilmailu/f-35an ... lmavoimat/

Muuhulgas väitsid 3 kõrget ohvitseri, et F-35 lennutunni hind (kui võrrelda õunu õunadega) tuleb neil umbes sama mis F-16 puhul.

Originaaltsitaat:
Kolmen henkilön, esikuntapäällikön, koelennoista, taktiikasta ja koulutuksesta vastaavan päällikön sekä F-35:n ja F-16:n logistiikasta ja ylläpidosta vastaavan päällikön suulla F-35A:n nykyisen lentohinnan kerrottiin viimeisimmän laskelman mukaan nykyään olevan 110 000 Norjan kruunua tunnissa, joka on noin 11 000 euroa sisältäen henkilötyötunti-, huolto-, varaosa- ja polttoainekustannukset. Koska luku on matalin, jonka olimme koskaan kuulleet F-35:n kohdalla, herätti se meissä luonnollisesti ihmetystä. Siksi kysyin, miten sen lentotuntihinta vertautuu yhä käytössä olevaan F-16:een nähden. Vastaus oli yhtenevä: se on suunnilleen yhtä suuri.

Nyt on tietysti mahdollisuus epäillä, että meille valehdeltiin, mutta miksi niin tehtäisiin, koska

päätöksen Suomelle parhaiten soveltuvasta hävittäjäjärjestelmästä tekee Puolustusvoimat järjestelmien suorituskykyarvioinnin perusteella. Medialla ei ole siihen minkäänlaista vaikutusta.
jos tällaisella uutisella olisi ratkaiseva vaikutus esimerkiksi Suomen poliittiseen päätökseen, mitä etua olisi Norjan ilmavoimille tai ylipäätään Norjalle siitä, että me valitsisimme konetyypin, jota meillä ei sitten olisikaan varaa käyttää? Hehän tekisivät itselleen karhunpalveluksen, jos meidän puolustuksemme heikkenisi väärän päätöksen seurauksena!
Lentotuntihintaa mielekkäämpää on arvioida järjestelmän koko elinkaaren kustannuksia, mitä monissa maissa tehdäänkin Suomen HX-hanke mukaan lukien.


Google'i tõlge:
At the mouth of three people, the Chief of Staff, the Chief of Test Flight, Tactics and Training, and the Chief of Logistics and Maintenance of the F-35 and F-16, the current fare for the F-35A was reported to be NOK 110 000 per hour, which is currently is approximately EUR 11,000, including man-hours, maintenance, spare parts and fuel costs. Since the number is the Lowest we had ever heard on the F-35, it naturally amazed us. That’s why I asked how its hourly fare compares to the F-16 still in use. The answer was the same: it is about the same size.

Now, of course, there is an opportunity to suspect that we were lied to, but why would that be done because

The decision on the most suitable fighter system for Finland is made by the Finnish Defense Forces on the basis of an assessment of the performance of the systems. The media has no influence on that.
if such news had a decisive effect on Finland's political decision, for example, what would be the advantage for the Norwegian Air Force, or for Norway in general, that we would choose a type of aircraft that we could not afford to use? After all, they would do themselves a disservice if our defenses were weakened as a result of the wrong decision!
It makes more sense than the hourly cost to estimate the costs of the entire life cycle of the system, which is done in many countries, including the Finnish HX project.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline