78. leht 113-st
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 13:12
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2024 13:00
Ametnike põhimantra on - "liikluse rahustamine". Selle nimel võib kõike teha ja see õigustab mistahes kulud.
Tegelt ei ole vaja liiklust rahustada - see harjukeskmine 100-105 kmh maanteesõit (sedasi sõidab 90% juhte) ei vaja mingit "rahustamist", vaid liikluse sujuvuse tagamist, eelkõige liikluse jalus koperdavate liiklejate korrale kutsumist. Ei ole päris normaalne, et Keila Ramirendist renditud kopplaadur muneb peaaegu Paldiskini 40 kmh, seljataga kilomeetrine kolonn. Kas liiklusseaduses seda sätet enam pole, et kui sa ei sõida teelõigul suurima lubatud kiirusega, pead võtma paremale ja laskma tagasõitjad mööda?
Mendid tegelevad ainult kiiruseületamistega ja sellised asjad ei huvita?
"Liikluse rahustamise" egiidi all on samad "tõkkeribad" suunavööndite vahel, pidev keskmise kiiruse mõõtmise ajupesu, mõttetud ringristmikud ja shikaanid jne jne jne.
Tegelt, kui õpetada kiiruskaamerad salvestama autode möödasõite ja vastav andmebaas saaks õigusliku aluse, siis avab see
mendiriigi arengus lausa uue vindi. Peagi saaks kaameraid "täiendada" näotuvastusega, "olukord kuritegude avastamisel" võimaldaks laiemat sorimist andmetes (kes kuhu ja millal sõitis). Kes ütleb, et teda see ei puuduta, minge proovige elu Hiina rahvavabariigis, seal on need vindid kõik töös.
Mendid ja mendiriik. Mitu aastat muidu istunud oled?
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 13:51
Postitas Enkus
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2024 13:00...harjukeskmine 100-105 kmh maanteesõit (sedasi sõidab 90% juhte)...
100-105km/h ja 90%...
Minu kiirus on püsikaga lubatud kiirus +5, et ei peaks mõtlema kaamerate ja pollarite peale.
Laupäeva õhtul Põltsamaalt Tallinnani sõitis minust mööda kolm autot. Ja need sõitsid kiiresti.
Enamikel sõitjatel tundub olevat kiirus lubatud-5. ja need pidurdavad veel kaamerate juures hoo maha...
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 14:28
Postitas Taaniel Tina
Nüüd on nõunikuteks, määrajateks, arvamusliidriteks, otsustajateks ja tarkuseallikaks tõusnud noored rohelised nagad, kellel taskud
väärt pabereid ja tunnistusi pungil täis. Aga tihti tundub, et jääb midagi olulist puudu.
Tea, mis see küll olla võiks... 
Äkki jääb puudu
vastava eriala väärt paberist.
Kasvõi lugupeetava poolt viidatud Johann Peetre - Transpordiametis osakonnajuhataja liikuvuse alal. Antud amet eeldaks ikka valdkonna-alast haridust, aga võta näpust. Hoopis politoloog.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 15:06
Postitas Alts
Enkus kirjutas: ↑29 Juul, 2024 13:51
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juul, 2024 13:00...harjukeskmine 100-105 kmh maanteesõit (sedasi sõidab 90% juhte)...
100-105km/h ja 90%...
Minu kiirus on püsikaga lubatud kiirus +5, et ei peaks mõtlema kaamerate ja pollarite peale.
Laupäeva õhtul Põltsamaalt Tallinnani sõitis minust mööda kolm autot. Ja need sõitsid kiiresti.
Enamikel sõitjatel tundub olevat kiirus lubatud-5. ja need pidurdavad veel kaamerate juures hoo maha...
Ei märka ka ise sellist Trummi poolt väidetud statistikat. Vahe võib tulla sellest, et ei sõida enamuse aega Tallinna lähimagistraalidel. Kuhu kurat kiire on? Kas vaja kümne tunniga katta 1000 km? Ei, psühholoogias nimetatakse seda saavutusvajaduseks ja selle olemasolu lööb tihti välja ebaratsionaalselt. Kes tahab, uurib ise teooriat edasi.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 15:16
Postitas _dumbuser_
Alts kirjutas: ↑29 Juul, 2024 15:06
Ei märka ka ise sellist Trummi poolt väidetud statistikat. Vahe võib tulla sellest, et ei sõida enamuse aega Tallinna lähimagistraalidel. Kuhu kurat kiire on? Kas vaja kümne tunniga katta 1000 km? Ei, psühholoogias nimetatakse seda saavutusvajaduseks ja selle olemasolu lööb tihti välja ebaratsionaalselt. Kes tahab, uurib ise teooriat edasi.
Oled ehk kunagi mõelnud selle peale, et kui mingi asja jaoks on kulunud miski kindel aeg ja oled sellega harjunud siis ming suvalise sunnitud molutamise puhul ei saa aru miks krt seda peab nüüd aeglasemalt tegema ? Selle asemel, et kõiki +5 tegelasi kottida võiks täiesti tuimalt -10 tegelasi kottida kes ei suuda aru saada, et osad tegelase peavad lisaks sõitmisele kohale ka jõudma. Lõpuks on see sinult varastatud aega mida ei saa mitte kunagi tagasi. Näiteid igasugu debiilsustest liikluse puhul on lademes. Mingi teekattemärgistus. Idiootne foor, miskid piirajad. Mingi järjekordne lollakas rattarada mida ei kasutata.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 15:18
Postitas davidsoniharald
Nägin üks päev, et Validol oli apteegis soodushinnaga. Ostke üks leht autosse ja pange tablett sõidu ajaks keele alla. Maailm paistab kohe parem paik peale seda.

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 16:21
Postitas teeline35
Taaniel Tina kirjutas: ↑29 Juul, 2024 14:28
Nüüd on nõunikuteks, määrajateks, arvamusliidriteks, otsustajateks ja tarkuseallikaks tõusnud noored rohelised nagad, kellel taskud
väärt pabereid ja tunnistusi pungil täis. Aga tihti tundub, et jääb midagi olulist puudu.
Tea, mis see küll olla võiks... 
Äkki jääb puudu
vastava eriala väärt paberist.
Kasvõi lugupeetava poolt viidatud Johann Peetre - Transpordiametis osakonnajuhataja liikuvuse alal. Antud amet eeldaks ikka valdkonna-alast haridust, aga võta näpust. Hoopis politoloog.
Avastasin oma ajaloo haridusega kunagise klassivenna samuti transpordiameti töötajate hulgast. Oli peale ülikooli linnas muinsuskaitse (vist) spetsialist. Sai millegagi hakkama(ei hakka siin kirjeldama) lasti lahti, siis mitmeid aastaid EAS- s ametis. Maksumaksja raha tegijatele jagades kipub palju patte hingele kogunema ning väga pikalt keegi seal ei töötanud(juba teine mu tuttavatest)! Kuigi peale erialase hariduse oleks muidugi hea ka erialane töökogemus. Oskaks teooriat ja reaalset elu ühendada.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 29 Juul, 2024 16:57
Postitas Fucs
Taaniel Tina kirjutas: ↑29 Juul, 2024 14:28
Nüüd on nõunikuteks, määrajateks, arvamusliidriteks, otsustajateks ja tarkuseallikaks tõusnud noored rohelised nagad, kellel taskud
väärt pabereid ja tunnistusi pungil täis. Aga tihti tundub, et jääb midagi olulist puudu.
Tea, mis see küll olla võiks... 
Äkki jääb puudu
vastava eriala väärt paberist.
Kasvõi lugupeetava poolt viidatud Johann Peetre - Transpordiametis osakonnajuhataja liikuvuse alal. Antud amet eeldaks ikka valdkonna-alast haridust, aga võta näpust. Hoopis politoloog.
Jah. Kõik võib olla. Igal pool ja pidevalt.
Riigiametnikel peaks olema iga ametiposti kohta "ametijuhend" kus kirjas ka nõuded kandidaadile. Kusagil on keegi samamoodi ametijuhendiga ametikoha peal, kes neid ametijuhendeid toodavad... kuigi ma tean riigiametites koostatud ametijuhendeid, mis on kokku kirjutatud mõnda konkreetset isikut (tema pabereid jms), mitte ametikohta ja selle nõudeid silmas pidades.
Ma ei saa eriti hästi aru, milliseid probleeme Maanteeamet nende "Käsmu joonte" , "sõiduradade vaheliste piirete", "rahustavate põikemanöövrile sundivate S saarekeste" jms jamaga lahendada üritatakse. Oleks arvutis, kirjutaks, viitaks, tsiteeriks asisemalt, aga telefoniga jääb hetkel sisukamalt refereerimata.
Olukorrast 2023 aastal
Viimastel aastatel sagenesid
ühesõidukiõnnetused (nt teelt väljasõit, ümberpaiskumine, kokkupõrge takistusega, kukkumine, sõiduki üle kontrolli kaotamine) ning 2020. aastast on see peamine liiklusõnnetuse liik (vt joonis 3).
Sarnaselt varasemate aastatega on surmaga lõppenud juhtumite põhjusteks kiirus, joove, tuttava keskkonna liigne usaldamine, pime aeg, talvised teeolud, tugev vihmasadu, piiratud nähtavus, turvavarustuse ja enda nähtavaks tegemise vahendite vähene kasutamine, manööverdamine (nt tagurdamine) ja liiklejate füüsiline seisund.
https://www.transpordiamet.ee/liiklusaa ... vaade-2023
Riigikontroll: liiklusohutuse programm on õhku täis, eesmärk on kaugel
Riigikontrolli audit näitas, et
tegevused, millel on eeldatavasti suurim mõju liiklusohutuse parandamisele, jäävad ellu viimata või siis viiakse need ellu planeeritust väiksemas mahus....
...Transpordiamet on eri uuringutele tuginedes hinnanud, et kiirusjärelevalve mahu kahekordistamisega kaasneks liiklusõnnetuste ja nende raskusastme vähenemine, nii et aastas oleks võimalik säästa 3,6 inimelu ning vältida 21 inimese raskesti vigastada saamist....
...Rongide kiirust ei saa tõsta nii palju kui kavas, sest [ülesõidukohtade] ohutus pole tagatud...
...On vaja aina enam maandada küberriske, et maanteedel kasutatavad muutuva teabega liiklusmärgid edastaksid liiklejatele õiget infot ning et raudteeliikluse juhtimissüsteemid, sealhulgas foorid ja tõkkepuud toimiksid korrektselt....
...Lisaks soovitas riigikontroll lisada programmi vaid eelnevalt hinnatud mõjuga tegevusi...
...Transpordiameti andmetel hukkus Eesti teedel 2021–2023 keskmiselt aastas 54 inimest.
Lisaks toimus 2023. aastal seitsmel korral sõiduki ja rongi kokkupõrge ning jalakäijatele toimus 13 otsasõitu, mille tõttu hukkus üheks inimest ning sai vigastada kaheksa inimest.
https://www.err.ee/1609258524/riigikont ... -on-kaugel
*
Siin mitte väga kaua tagasi sõitsin teel kus need torbikud sõiduradade vahel. Üks piloot hakkas minust ja minu ees veel kahest sõidukist mööda sõitma ja ei jõudnud enne torbikuid enam tagasi oma sõidusuunda.... nö "paar meetrit" jäi puudu.... torbikutest ta hooga üle ei sõitnud, tegi paanilise pidurduse vastassuuna vööndis .... õnneks ei tulnud vastassuunast ühtegi sõidukit...
Talvel jõulude ajal jäin keset lumetormi maanteel seisma, sest ees seisis teel kaks sõidukit, esimese sõiduki juht otsis lume alt seda "põikemanöövri saarekest".... märk oli olemas, et seal see kuskil on, mingi triibuline plekktahvel oli ka.... aga kust see jõnksakas täpselt kulges, seda tõesti näha ei olnud.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 30 Juul, 2024 7:31
Postitas Walter2
Fucs kirjutas: ↑29 Juul, 2024 16:57
Talvel jõulude ajal jäin keset lumetormi maanteel seisma, sest ees seisis teel kaks sõidukit, esimese sõiduki juht otsis lume alt seda "põikemanöövri saarekest".... märk oli olemas, et seal see kuskil on, mingi triibuline plekktahvel oli ka.... aga kust see jõnksakas täpselt kulges, seda tõesti näha ei olnud.
Sahkajate jaoks on saarekesi jm. teel olevaid kõrgendusi hakatud tähistama punaste varrastega, mis talvel peaks nähtavad olema - iseasi muidugi kuidas ja kas neid paigaldatakse. No ja dildoallee alas hakata möödasõitu sooritama...

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 31 Juul, 2024 15:50
Postitas Kapten Trumm
_dumbuser_ kirjutas: ↑29 Juul, 2024 15:16
Oled ehk kunagi mõelnud selle peale, et kui mingi asja jaoks on kulunud miski kindel aeg ja oled sellega harjunud siis ming suvalise sunnitud molutamise puhul ei saa aru miks krt seda peab nüüd aeglasemalt tegema ? Selle asemel, et kõiki +5 tegelasi kottida võiks täiesti tuimalt -10 tegelasi kottida kes ei suuda aru saada, et osad tegelase peavad lisaks sõitmisele kohale ka jõudma. Lõpuks on see sinult varastatud aega mida ei saa mitte kunagi tagasi. Näiteid igasugu debiilsustest liikluse puhul on lademes. Mingi teekattemärgistus. Idiootne foor, miskid piirajad. Mingi järjekordne lollakas rattarada mida ei kasutata.
Mina näiteks pole nõus mingi ekskavaatori järel 40 kmh Keilast Paldiskisse venima, kui kõrval toimuvad mingid möödasõidu napikad ja asjad.
Oma sõitu peab korrigeerima ekskavaatorijuht, mitte mina. Vähemalt vanasti kohustas LS teda teed andma. Või sõitku treileril.
Ma lõunasöögi kõrvale sirvisin ühte vana Autolehte, kus sõna võttis keski PPA juhtiv korrakaitseametnik Sirle Loigo. Kõik see jutt oli "piirata, trahvida, trahvipunkte jagada, kontrollida" ("hea kui saaks veel kõiki inimesi reaalis jälgida, järsku rikub midagi").
Aga mitte poole sõnagagi polnud juttu liikluse toimimise ja sujuvuse tagamisest. Ma sõidan iga päev Paldiski ja Saue vahet, annab otsida päeva, kus mõni pidur 60ga koos kilomeetrise kolonniga tema taga, ette ei jääks. Ja seda vahet sõidetud 8 aasta jooksul pole näinud kordagi, et politsei oleks selliste piduritega midagi teinud. Sadu kordi aga nähtud "politseivaritsusi" kiirusmõõtjaga. Ehk siis - meil on mendiameti roll riigieelarvet trahvirahaga täita, liiklusohutuse ja -sujuvusega on sellel pigem lõtv seos.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 31 Juul, 2024 16:46
Postitas Sekeldaja
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Juul, 2024 15:50
Ma lõunasöögi kõrvale sirvisin ühte vana Autolehte, kus sõna võttis keski PPA juhtiv korrakaitseametnik Sirle Loigo. Kõik see jutt oli "piirata, trahvida, trahvipunkte jagada, kontrollida" ("hea kui saaks veel kõiki inimesi reaalis jälgida, järsku rikub midagi").
Aga mitte poole sõnagagi polnud juttu liikluse toimimise ja sujuvuse tagamisest. Ma sõidan iga päev Paldiski ja Saue vahet, annab otsida päeva, kus mõni pidur 60ga koos kilomeetrise kolonniga tema taga, ette ei jääks. Ja seda vahet sõidetud 8 aasta jooksul pole näinud kordagi, et politsei oleks selliste piduritega midagi teinud. Sadu kordi aga nähtud "politseivaritsusi" kiirusmõõtjaga. Ehk siis - meil on mendiameti roll riigieelarvet trahvirahaga täita, liiklusohutuse ja -sujuvusega on sellel pigem lõtv seos.
Ma nägin unes, et tuttav abipolitseinik rääkis, et neil on kvoodid - igas kuus tuleb summa X trahvidena kokku korjata.
Ja ühes teises unenäos vastas sõbra peatanud patrulli samuti abipolitseinik kohmetult "Me peame kogu raha teedelt ära tooma", kui too etteheitvalt küsis, kas 40+ km õhtupimedas kannatlikult järel sõitmine ja 70 km/h piirangusse väikese hilinemisega nõutud kiirusel sissesõit oli kogu seda äkšnit -vilkurid tööle, protokoll, trahv - väärt.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 31 Juul, 2024 19:55
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Juul, 2024 15:50
Mina näiteks pole nõus mingi ekskavaatori järel 40 kmh Keilast Paldiskisse venima, kui kõrval toimuvad mingid möödasõidu napikad ja asjad.
Oma sõitu peab korrigeerima ekskavaatorijuht, mitte mina. Vähemalt vanasti kohustas LS teda teed andma. Või sõitku treileril.
Kas sealmail siis kõne politseile ei toimi? Tallinn-Paldiski maantee, umbes x kilomeeter. Traktor, juht ei käitu adekvaatselt. Takistab meelega liiklust,.Võimalik et joobes või seeni söönud.
Eiminatea, vähe põhja pool politsei reageerib rohujuuretasandilt tulnud signaalile ja selleks korraks saab tee vabaks. Kusjuures helistaja pole midagi valetanud.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 31 Juul, 2024 20:16
Postitas parkija
Jupp teksti : Mina näiteks pole nõus mingi ekskavaatori järel 40 kmh Keilast Paldiskisse venima, kui kõrval toimuvad mingid möödasõidu napikad ja asjad.
Oma sõitu peab korrigeerima ekskavaatorijuht, mitte mina. Vähemalt vanasti kohustas LS teda teed andma. Või sõitku treileril.
Ma nüüd ei saa aru , Kapten Trumm , kes oskab sõita GAZ 52 ga ja kasutada vahegaasi ei saa 40 km/h liikuvast traktorist või ekskavaatorist oma ma ei tea kui võimsaks tuunitud Volvoga mööda sõidetud , minu soovitus : Kapten Trumm kirjutab Sirle Loigole vastava sisuga kirja ning palub probleem aeglaste liiklejatega kes hr. kaptenit isiklikult segavad ega lase soovitud kiirusega sõita Keila ja Paldiski vahelisel teel , lahendada .
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 01 Aug, 2024 11:04
Postitas Kapten Trumm
Endine autoajakirjanik Kaido Soorsk automehe arusaamast trahvide, mendiameti ja muu taolise teemal.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 01 Aug, 2024 11:53
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Aug, 2024 11:04
Endine autoajakirjanik Kaido Soorsk automehe arusaamast trahvide, mendiameti ja muu taolise teemal.
Ma tahaks väga teada, kuidas ikka see droon seda kiirust mõõtis?