79. leht 96-st
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 15 Jaan, 2023 13:41
Postitas klemmikas
Sõidukoolitus on politseil täiesti olemas.
Tõsisem sõidukoolitus oleks 200kW Superbide puhul kindlasti vajalik jah, seda tuleks ka iga aasta korrata.
Kui ma ei eksi teati seda rääkida Rootsi kohta, et kunagi õpetasid seal politseinikke rallisõitjad, tulemus oli see, et politseinikel tekkis enesekindlus, õpitu, aga ununes, tulemus ei olnud hea.
Seega on ainus lahendus pidev õpe iga mingi aja tagant, et oskused ei ununeks.
Kindlasti tuleks 200kW Superbid anda kogenumate politseinike kätte ja sõiduõppel tuleks kindlasti rõhuda mõistlikkule suhtumisele.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 15 Jaan, 2023 22:26
Postitas parkija
Mida te lahmite ?
On olemas alarmsõidukijuhi koolitus . Inimeste võimed on erinevad , kõik pole sündinud autosõidugeeniustena , kuigi politseinike hulgas neid on .
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 15 Jaan, 2023 23:31
Postitas mayor
Kui ma õigesti mäletan, siis iga viie aasta tagant saab tõestada alarmsõidu koolitusel, et jätkuvalt saad sellega hakkama.
Ei ütleks, et kõige lihtsam asi oli. Oli ka läbikukkujaid sel koolitusel. Aega mahtuma ja mitte ühtegi viga sellel juures ja ei olnud 200kw superbi selleks vaja, et aega mahtuda. Mingi pirukaga tegin seda hoopis

. Autod olid ära jaotatud ja tahtsin kõige rondimat millega teha. Igast uute automaatkasti ja andurideta tundus see liiga lihtne.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Dets, 2023 18:02
Postitas klemmikas
Nonii keegi ongi selle ära teinud, millest ma rääkisin, keegi on numbrimärgid järgi teinud.
https://www.postimees.ee/7927789/tallin ... rXjtDwn1kM
Nüüd tagaajamise vastased palun öelge mulle, kuidas saab politsei kätte sellise võltsnumbrimärkidega auto, kui nad taga ajada ei tohi või kui nad seda kätte ei saa?
Kõige tagatipuks minnakse õige omaniku koju, kes pole mitte midagi teinud ja uus omanik peab advokaadiga siis võitlema hakkama enda õiguste eest, sellise halva stsenaariumi korral.
Ehe näide, et ma olen kogu aeg õigust rääkinud, politsei peab igal juhul mittepeatujaid taga ajama, sest kunagi ei tea, mis seal autos tegelikult toimub.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Dets, 2023 18:52
Postitas parkija
See pole mingi erakordne sündmus et sel moel erutuda , on nähtud volkareid audi numbritega ja muid variante , praeguse olematu liiklusjärelvalve puhul võib selline dublikaat pikalt liikluses osaleda ja mis põhjusel peaks üldse arvama et läheb "sõiduks" ?
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Dets, 2023 21:58
Postitas Eku
klemmikas kirjutas: ↑29 Dets, 2023 18:02
Nonii keegi ongi selle ära teinud, millest ma rääkisin, keegi on numbrimärgid järgi teinud.
https://www.postimees.ee/7927789/tallin ... rXjtDwn1kM
Nüüd tagaajamise vastased palun öelge mulle, kuidas saab politsei kätte sellise võltsnumbrimärkidega auto, kui nad taga ajada ei tohi või kui nad seda kätte ei saa?
Kõige tagatipuks minnakse õige omaniku koju, kes pole mitte midagi teinud ja uus omanik peab advokaadiga siis võitlema hakkama enda õiguste eest, sellise halva stsenaariumi korral.
Ehe näide, et ma olen kogu aeg õigust rääkinud, politsei peab igal juhul mittepeatujaid taga ajama, sest kunagi ei tea, mis seal autos tegelikult toimub.
Tänapäevase tehnika ajastul teab suur vend 24/7 mis sa teed ja mõtled ära sellepärast küll muretse .
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 31 Dets, 2023 19:13
Postitas mayor
Klemmikas pole ikka veel avaldanud mis valdkonna inimene ta ise on, et tagaajamise spetsiks peab siin foorumis.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 23 Veebr, 2024 16:08
Postitas Roamless
Natukene ka antud teemakohast. PPA on juurde hankinud mingi mingi väiksema partii faceliftitud Skoda Kodiaqe. 5-e sai Pirni esinduse juures nähtud, uus mudel on kohe kohe Eestisse jõudmas, ju need suht koht hea hinnaga saadi, aga kleepimise järgi lähevad äkki hoopis piirivalve poolele, puudusid kollased helkurtriibud ja plafoonid katusel.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 23 Veebr, 2024 18:08
Postitas Kirs
Plafoonid katusel ja kollased hekurid puuduvad piirkonnapolitseinike tööautodel.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Aug, 2024 6:35
Postitas Kriku
Viljandimaal tööd teinud Tartu liikluspatrullile hakkas Viljandi kesklinnas asuvas tanklas silma kahtlust äratav sõiduk, mille juht reageeris politseid nähes väga üllatavalt. «Juht oli väga ärev ja see tekitas meis kahtlusi, otsustasime ta kontrolliks peatada,» räägib Tartu jaoskonna patrullpolitseinik Annemarii Koller «Reporterile».
Masinale sõideti järele, kuid juba sel hetkel oli aru saada, et BMW juht on tempot tõstnud. «Kui andsime peatumismärguande, siis juht otsustas seda eirata ja lisas hoopis gaasi juurde,» selgitab Koller. Kiirused olid kogu tagaajamise ajal väga suured, asulasisesel teel 150 kilomeetrit tunnis ning asulavälisel teel ligi 200 kilomeetrit tunnis. Patrullpolitseinik sõnas «Reporterile», et tagaajamise hetkel ei kadunud auto kordagi nende vaateväljast. «Juht peatus ühes taluhoovis ja peatumise hetkel hüppas juht tagumisele istmele. Lisaks juhile oli autos veel kaks meesterahvast,» selgitab Koller.
https://elu24.postimees.ee/8085816/vide ... kega-rammu
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 01 Sept, 2024 18:33
Postitas klemmikas
Hea näide, kus politseiauto võimekus on tähtis.
Praegu ajas taga Skoda Kodiaq 2,0 140kW diisel, 210 tippkiirusega, kiirenduse kohta leian erinevaid andmeid, 7,7 ja 8,8.
Superb oleks ikkagi ainuõige asi olnud selleks tagaajamiseks.
Mõned siin vist ei mõista, mida saab järeletehtud numbrimärkidega teha.
24/7 jälgimise jutt on jama, sellist asja sellises mahus ja ulatuses ei eksisteeri, vastasel korral oleksid kõik rikkujad tabatud.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 01 Sept, 2024 18:46
Postitas klemmikas
Sten1111 kirjutas: ↑09 Jaan, 2023 18:36
150kw tundub käitsa optimaalne. Lugesin paar viimast lehte läbi ja tahaks öelda et võimsusest tähtsam on nelivedu. Peast ei tea kas vito bussid on neil neli või tagaveolised. Ise sõidan ka taolise tagavedusega ja tean kui aeglane see on tänase lumise ilmaga. Kui mul oleks nelivedune mingi sõiduauto ja politseil tagaveoline vito siis ma julgen väita et nad ei saaks elusees mulle järgi kuskil nõmme tänavate vahel.
Üks asi meenus veel. Olete te vaadanud mis rehvid politsei sõidukitel all on? Ma olen mitu korda suht pastlaid näinud. Teoorias peaks neil olema palju karmimad nõuded rehvidele, eriti talvekatele
Linnamaasturitel ei ole nii head kurviläbivust ja tippkiirust.
Rav 4 on hübriid.
Enamikel politseiautodel on praegu nelikvedu, Mersu bussid olid küll tagavedu.
See nelikveo kasu on nii ja naa, sõltuvalt täpsest autost, mootorivõimsusest ja oludest ning muidugi nelikveo enda ülesehitusest.
Näiteks kiirendusel, kui väga võimas mootor ei ole võib nelikvedu osa võimsust hoopis ära süüa võrreldes kaheveolise autoga, eriti tagaveoga.
Tagaveol võib muidugi mingil hetkel külje ette saada tugevalt kiirendades, aga muus osas tagavedu ei raiska võimsust, kuni ei räägi väga suurtest võimsustest ja kuni olud puhas asfalt.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 01 Sept, 2024 21:03
Postitas Smith
Politseile ongi need Superbid parajad autod- ei ole väga kallid, ruumikad (politsei peab seal päev läbi istuma ja tahaistmele peab mahtuma kirjutusalusega “klient”), suhteliselt võimsad ja samas ökonoomsed, saksa tehnikale kohaselt hea sõidutunnetusega. Loomulikult need suurte rõhkudega tubodiislid ja roostealdis kere kaua vastu ei pea ning siinkohal on ka kasutusrent õigustatud. Kokkuvõttes igati mõistkik valik ja tõenäoliselt näeme ka tulevikus patrullidel superbe, kui just rohepööre vimkasid sisse ei viska.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 01 Sept, 2024 21:15
Postitas klemmikas
5 aastaga küll mingit roosteprobleemi ei teki seal.
Kasutusrent selle koha pealt midagi ei muuda.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 13 Sept, 2024 22:07
Postitas Smith
klemmikas kirjutas: ↑01 Sept, 2024 21:15
5 aastaga küll mingit roosteprobleemi ei teki seal.
Kasutusrent selle koha pealt midagi ei muuda.
Miks ei muuda? Kui politsei nad välja ostaks ja plaaniks sõita “lõpuni”, nagu vanasti tehti…