9. leht 50-st

Re: Hanked EKV

Postitatud: 11 Juul, 2020 18:58
Postitas nimetu
Kõik oleneb ikka sellest, kuidas ja kui palju neid kasutatud on, kuid point on selles, et KV ei vaheta neid välja lihtsalt nalja pärast - selleks on reaalne vajadus. Kui mõnel masinal on rohkem eluiga järgi, siis on hästi, aga üldiselt on nii, et mingil hetkel kasvab nende masinate ülalpidamise kulu üle pea. Seda mainiti muide ka Vikerraadio intervjuus.

Re: Hanked EKV

Postitatud: 11 Juul, 2020 19:37
Postitas AMvA
Viiskümmend kirjutas:Kui olemasolevad Pasid täna tõesti surmaeelses seisundis on siis oleks otstarbekas neisse enam üldse mitte investeerida, kõik eelnev näitab, et vähemalt nende eluea pikendamise osas on see rahapõletamine kasutu olnud, metall väsib ja puksid venivad ning pahaendelised mikropraod viitavad ka võimalike makropragude tekkimise ohule.
Pole neil Pasidel häda midagi MLU käib ja teenivad vähemalt 10 aastat veel

Re: Hanked EKV

Postitatud: 11 Juul, 2020 19:51
Postitas Viiskümmend
Siis mul oli sarnane aimdus, sest ka seda Patria Land Systemsi hoitakse täna elus Soome riigitellimustega, milleks on XA 180-te MLU aastani 2030+ ehk pole see 80date Soome metall veel nii nõder midagi.

Re: Hanked EKV

Postitatud: 11 Juul, 2020 20:34
Postitas tommy
ja teenivad vähemalt 10 aastat veel
Aga ka uute soomukite hankimine ja teenistusse juurutamine ei käi kohe ja sõrmenipsust...
Eelseisev dekaad olekski ajaraam, millal lõpeb vanemate masinate elukaar ja mis vajavad välja vahetamist.

Re: Hanked EKV

Postitatud: 13 Juul, 2020 14:18
Postitas ElrikThunderson
Vaielus Kaitseväest mahakantavate Paside Kaitseliidu poolt ülesputitamise võimaluste üle läks KL vastavasse alamteemasse: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=150

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 22 Juul, 2020 16:03
Postitas Kapten Trumm
Soome veoautode rekvisitsiooni süsteem just räägib vastu selle logistika ühtlustamise teooriale.
Veoautosid on käibel mitukümmend eri marki ja tüüpi, kaugelt rohkem kui KV sõidukeid.
Neile kõigile loota SA oludes tagada varuosi ja remonti on teoorias võimalik, kuid praktikas vist utoopia.
Pigem tõsisema rikkega jääb masin seisma ja võetakse järgmine.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 22 Juul, 2020 18:55
Postitas Martin Herem
Ja see "soome näide" tähendab mida?

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 22 Juul, 2020 21:17
Postitas Viiskümmend
Elutsüklikulu läheb kosmiliseks reeglina pigem mingisuguste monopoolsete suhete tekkimise tõttu, parim viis elutsüklikulu ohjamiseks ongi konkurentsi hoidmine, alternatiivid + erinevad jõumeetmed monopolide korralekutsumiseks. Selline pidev enesekehtestamise värk... :roll:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 9:18
Postitas Kapten Trumm
Konkurents sõjatehnika korrashoius tähendab, et valida tuleb ka tehnika, millega tegelemiseks on palju kogemustega pakkujaid.
Siin kipub eelis pigem olema NSVL tehnikal, mis on üldiselt laiemalt levinud. Lääne tehnikas on üks taoline tüüp - M113.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 10:10
Postitas Viiskümmend
Ei pea, Soomes on näiteks loodud riikliku kontrolli all olev Millog OY, kelle teenuste hinnad kirjutab ette riik ning mille tulusus on määratud riigi ja ettevõtte kahepoolse lepinguga, mille alusel on ettevõttele tehnika korrashoiu monopol antud. Kuna üle 90% ettevõtte majandustegevusest tuleb otse kaitseeelarvest (Soome maksumaksja raha) siis on ettevõttele lubatud ka väga õhuke maksimumkasum (mis oli vist kuni 4%) ning kui ikkagi rohkem teenitakse siis tuleb liigkasum kaitseeelarvesse tagasi kanda.

Eestis räägitakse küll, et elutsükkel on vähemalt 2 kuni 3 kallim, kui varustuse/tehnika esmase soetuse kulu aga isegi mingeid hankeid elutsükli osas ju ei toimu, kus on K9 elutsükli hange või CV90 elutsükli hange, R20 "Rahe" elutsüklihange jne.... neid lihtsalt põle nagu pole ka mingeid muid hoobasid, kuidas kasvavate hoolduskulude lumepalli pidurdada.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 11:58
Postitas nimetu
kui varustuse/tehnika esmase soetuse kulu aga isegi mingeid hankeid elutsükli osas ju ei toimu, kus on K9 elutsükli hange või CV90 elutsükli hange, R20 "Rahe" elutsüklihange jne
Elutsükli tagamine on antud tehnika puhul täiesti olemas. R-20 hooldamine läheb LMT partnerile - Milremile. See oli juba ostulepingus sees. K9 hooldus läheb tõenäoliselt Hanwha või Patria kätte (Soomes tuleb K9 logistikakeskus). CV90 hooldus läks Milremile (7 aasta peale 40 miljonit). Võid riigihangete portaalist täpsemalt järgi vaadata.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 13:23
Postitas Viiskümmend
Sellest ma ju räägingi, et need elutsükli kulukohad pannakse paika konkurentsiväliselt, tulevad lihtsalt kaasavarana.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 13:42
Postitas alari
Rahe hankes olid ju elutsükli kulud arvestatud hinna sisse ning LMT pakkumine oli odavaim koos relva hankimise kui ka elutsükli kuludega. Kõu puhul on keeruline leida konkureerivat hooldust tegevat ettevõtet, kuna tootjaid on 1. Soome hooldusmehed õpetab välja ikkagi korea firma.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 13:54
Postitas nimetu
Sellest ma ju räägingi, et need elutsükli kulukohad pannakse paika konkurentsiväliselt, tulevad lihtsalt kaasavarana.
CV90 puhul tehti minu arust eraldi hange. Ja uuemad hanked on tõesti nii koostatud, et arvesse võetakse ka elutsükkel. Ehk siis see on hankel üks konkureerimise punkte. Minu arust on see igati loogiline teguviis. Võidab see, kes suudab sulle pakkuda odavama lahenduse kogu selle tehnika elutsükli vältel.

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitatud: 23 Juul, 2020 14:54
Postitas AMvA
CV 90 hooldust teeb ikka BAE.