9. leht 37-st

Postitatud: 08 Juun, 2010 16:53
Postitas vax
Faust kirjutas:Need minu kirjeldatud metallkonstruktsioonid asuvad siin:

http://kaart.postimees.ee/?zoom=8&lat=6 ... T&id=31594
Ma sain kunagi üht-teist ka pildile:
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 08 Juun, 2010 17:49
Postitas vax
Tehtud mõned parandused kaardis:
Laagri lõik peale jõe ületamist - viidud kokku reaalsete vaatlusandmetega
Männiku lõik parandatud foorumlaste märkuste järgi
Mustamäe Sütiste park korrigeeritud foorumlaste jutu järgi ning lisatud mõned vaatlustel põhinevad lõigud.

Postitatud: 08 Juun, 2010 19:42
Postitas Faust
Kaardile on märkimata Liiva, Pääsküla (Vabaduse pst ja Raba tn nurgal) ja Nõmme-Väike jaam (see õige kindlusraudtee aegne kivihoone).
Harku jaam asub sula vales kohas, see on natuke maad praegu märgitust edasi, kohas kus ühineb Astangult tulev haru.

Alliku positsiooni puhul: see mis rohelise majakesega märgitus Alliku blindaažiks on tegelt kogu positsiooni kolmnurksena eest poolt kaitsev kunagine sügav tõkestuskraav. Sinise tilgana metsa sees märgitus blindaaži auk on tegelt selle positsiooni ainuke valminud blindaaž, kuigi vett täis eest poolt. Sellest üleval pool metsa sees olev tume laik on blindaaži süvend.

Laagris Külvi tänava lõpus raudtee ääres asub Pääsküla/Laagri positisooni komandandi maja (kaardilt hästi näha suurem krunt, kus näha sõiduring), praegune lasteaed.

Naage positsiooni puhul: Patarei nr 1 kohal asub tegelikult blindaaži süvend pae kalda servas.

Postitatud: 11 Juun, 2010 23:32
Postitas vax
Kaarti korrigeeritud.

Kas Naage positsioonil on nõks allapoole märgitud blindaazhi auk korrektne või on seal see patarei nr.1?

Postitatud: 12 Juun, 2010 10:01
Postitas Faust
Naage blindaaže kavandati kokku kolm. Keskmine neist sai ka valmis. Ja need on õigesti märgitud. See mis asi seal maja kõrval on ei oska öelda.

Postitatud: 02 Juul, 2010 0:51
Postitas Zoig
Kas oleks väga halb mõte hakata sellele kaardile ka kandma tsiviil kitsarööpmelisi raudteid? värvina kasutada näiteks rohelist, siis silmaga kergem eristada.

Impigeri kaardilt on näha ka kitsarööpmelise raudtee sadama osa ja väike Tallinna kandis paiknenud peajaam, kui hoolega järge ajada, siis saaks ka vast sealse osa kaardile panna.

Postitatud: 02 Juul, 2010 19:12
Postitas vax
roheline ja punane värv on juba tunnelite jaoks (läbitav/mitteläbitav).
Ma pakuks näiteks hoopis musta värvi.

Postitatud: 03 Juul, 2010 7:46
Postitas Zoig
Lisasin ööjooksul kaardile Türi-Tamsalu raudteeliini, koos jaamadega. Eks 100% pole see kindlasti täpne, näiteks Paide läänepoolne raudteetamm on mul märgitud kahes variandis, üks on see mis läheb siiani leitud kaartide järgi, ning teine mis tundub mulle endale reaalsem, sest märgitud kohast kust raudtee peaks praeguse tee pealt alla pöörama on niivõrd järsud teetammid, et see ei tundu üldse usutav.
Samuti Tamsalu ei olnud väidetavalt ringjaam, kuid aerofotode järgi(maamet, regio) joonistub sinna ilusti ringjaam välja. Pole ka ühtegi kaarti leidnud, mis täpselt näitaks jaama rööbaste paiknemist. Suht kindel et Türil, Paides ja Tamsalus on veel harusid mida ma kaardile märkind pole. Mända neist on vilksamisi näha vanadel fotodel, kuid kuhugi täpselt paigutada ei oska.

Eks võimalusel uurin enda Järvamaa tuttavatelt, ehk nad mäletavad või teavad kuidas see täpselt jooksis. Ülesse keriti see ju alles 1971, niiet teadjaid võiks ju leiduda.

Postitatud: 03 Juul, 2010 17:32
Postitas vax
Tegelikult on ju suur töö veel tegemata Soome, Venemaa ja Ahvenamaa osas...

Postitatud: 09 Juul, 2010 11:54
Postitas Sukelduja
käisin ükspäev vääna - posti lõpetamata vett täis blindaazi augus nr. 1 ja ei saaks öelda, et ta niiväga lõpetamata on. Kunagi oli ilmselt lõhatud sinna pae sisse auk. Ja seal põhjas on suht suur ruumidega maja, vee peale see ei paista aga ta seal on, kuskilt kuulsin et see olevat olnud mingi laskemoona ladu. Maja on palkidest ja katust enam peal ei ole. Palgid, ilmselt osaliselt sarikad on ruumidesse sisse kukkunud ja risu on seal korralikult, olen kolm korda seal käinud mulistamas. auk on cirk 5m sügav. Lisaks on ühel pool seda Blindaazi auku tunnel , mis jookseb cirk 10 - 15m blindaazi nr 2 poole. Tunnel on lõpetamata ja lõpus oli selline raudtoru ei saanudki täpselt aru milleks see oli aga ei tundunud olevat toestuseks. Plaan igastahes veel minna, äkki leiab midagi põnevat ka, kuigi nähtavus on tõsiselt kehv seal.

Postitatud: 09 Juul, 2010 12:37
Postitas Faust
Vat see on uus tase juba. Siiani pole siin foorumis keegi veel teadaolevalt nendes vett täis aukudes ja ka uputatud blindaažide all käinud. Saab nüüd uut ja huvitavat teada.

Postitatud: 09 Juul, 2010 12:40
Postitas ivalo
Pilt
Räägid sellest?

Postitatud: 09 Juul, 2010 13:58
Postitas Castellum
Sukelduja ju ütles, et käis Vääna-Postis. Pilt pole ju sealt.

Aga Faustil on õigus, kui jutt sellest vee-alusest pärandist on õige, on see tähelepanuväärne lisand kogu PSM-s. Seni on seda teatud lihtsalt auguna.

Sukelduja, millal plaan uuesti minna? Kas kannatab ka teistele teada anda?

Postitatud: 09 Juul, 2010 15:19
Postitas Sukelduja
Millest see pilt on ja kus see tehtud on?, Millal uuesti lähen ei tea veel, proovin natukene infot ennem koguda, kas keegi oskab öelda mida seal tehti selles kompleksis ja mis seal oli, ma mõtlen tervet seda ala, mis ilmselt taheti kõik tunnelitega ühendada maaalt. Leidsin ka sealt põõsaste vahelt ühe vett täis shurfi kus on näha vagoneti liiprid ka põhjas suunaga blindaazist nr. 2 blindaazi suunaga nr. 5 või patarei nr 22 poole. Eriti tahaks teada mis võiks olla seal vee alustes blindaazides, kuna ma ei ole isegi käinud seal teisel pool paldiski mnt. kuivades blindaazides.

Postitatud: 09 Juul, 2010 17:46
Postitas Faust
Ivalo pilt on tehtud Vääna -Viti positsiooni blindaazist nr 1. Jääb see siis kooperatiiv Meri keskele ja kui õigesti mäletan siis see aiaga piiratud ja muutunud mõne suvila krundi nagu siseaiaks. Need kiviread pildil peaks vist märkima sektoreid, kui ma õigesti järeldan. Viimati seda kohta paar aastat tagasi külastades vaadati ikka väga pikalt otsa, et mida sa võõras siin otsid (kuigi endal suvila sealt paar kooperatiivi eemal ja nii võõras ka ei ole)