9. leht 666-st
Postitatud: 24 Veebr, 2010 0:28
Postitas EOD
Klapivahed liiga väikesed? Soojal mootoril enam väljalaskeklapid ei sulgunud.
Võiks veel pakkuda bensiinipumba ülekuumenemist ja sellest tingitud aurukorke.
Muud võimalused veerandtunnise töö sisse vist ei mahu.

Gaasijaotushammasrataste vale paigutuse või südamiku küljest lahtitulnud tekstoliithammasratta peale sai ka mõeldud, kuid seesama veerandtunnine tööaeg.

Postitatud: 24 Veebr, 2010 0:37
Postitas jackpuuk
EOD kirjutas:Klapivahed liiga väikesed? Soojal mootoril enam väljalaskeklapid ei sulgunud.
Võiks veel pakkuda bensiinipumba ülekuumenemist ja sellest tingitud aurukorke.
Muud võimalused veerandtunnise töö sisse vist ei mahu.

Gaasijaotushammasrataste vale paigutuse või südamiku küljest lahtitulnud tekstoliithammasratta peale sai ka mõeldud, kuid seesama veerandtunnine tööaeg.

See kärmesti tehtud kaunikene sundis mindki oma posti muutma, klapivahed pidid need olema.
EOD postitus oli mul veel lugemata kui posti muutsin
EOD, seda väsinud bensupumpa on nähtud küll (eriti Zigulitel kui pumba klapid kulunud), aga see jättis mootori lihtsalt nälga kui kõvemini pedalit litsusid. Peab klapivahedes probleem olema.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 8:14
Postitas retti
Head vabariigi aastapäeva kõigile.
Poisid - lugege tähelepanelikult.
Ei mingeid valesid klapivahesid ega valesti asetatuid rattaid.Käivitus ja töötas ju ideaalselt -sinnamaani kuni jama hakkas.
Veelkord -vea kõrvaldasin tõesti veerand tunniga.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 9:02
Postitas jackpuuk
Head aastapäeva kõigile ka minu poolt.
Klapiteooriale viis EOD tõenäoliselt (ja ka minu) just sinu poolt esitatud sümptomid. Alguses kõik toimis hästi, mootori soojenedes hakkas jama pihta ja väljalase kuumenes kuni hõõgumiseni. Kui klapivahe on väike, siis mootori soojenedes see enam ei sulgu korralikult.
Ok, kuna see teooria oli vale, siis palun vihja juurde, kas 15 minutit kulus koos vea tuvastamisega või ainult likvideerimiseks?
Olen näinud süütepooli selliseid võtteid tegemas, kuna sa aga ütlesid, et süütesüsteem sai vahetatud, siis ei saa see õige olla. Süütepool ei jahtu kohapeal töötades maha kah.
Hetkel on mõistus otsas.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 9:21
Postitas EOD
retti kirjutas:
Jätsid mootori seisma või kohapeal tühikäigul käima,sai jälle edasi sõita,vahel rohkem vahel vähem,kuni taas kõik kordus.
Pead murdsid igas vanuses ja kogemustega praktikud, mehaanikud ja lukksepad.Vahetati karburaatoreid,jagajaid ja süütesüsteeme.Tulemusteta.
Nii. Toite- ja süütesüsteemi komponentides siis viga polnud kui kõik vahetatud sai. Gaasijaotuses ka ilmselt mitte. Pakuks siis jahutussüsteemi - kas termostaat vigane või radiaatori ribikardin kinni.
Ülekuumenemine põhjustab reeglina küll heledat kilinat - detonatsiooni, mitte paukumist ja temperatuurinäidik ka armatuurlaual olemas, kuid...

Postitatud: 24 Veebr, 2010 9:53
Postitas retti
jackpuuk kirjutas:
Ok, kuna see teooria oli vale, siis palun vihja juurde, kas 15 minutit kulus koos vea tuvastamisega või ainult likvideerimiseks?
Ok.Viga tuvastada ei suutnud profid ega suutnud mina ka.VEA leidsin ma täiesti juhuslikult.Selle kõrvaldamine kestis ca veerandtundi.
Kusjuures - mootorile ei pandud midagi juurde mida seal enne ei olnud.Kõik jupid jäid vanad

Postitatud: 24 Veebr, 2010 10:04
Postitas EOD
Kollektoril olev küttesegu eelsoojendusklapp süüdi?
Postitatud: 24 Veebr, 2010 10:23
Postitas jackpuuk
EOD kirjutas:Kollektoril olev küttesegu eelsoojendusklapp süüdi?
Ma küll hetkel ei taba ära millist klappi kaasfoorumlane mõtleb, kuid kahjuks ei suuda villise kapotialust silme ette manada kah enam.
Kuid EOD eelmine postitus sundis üht teist varianti kaaluma.
Kas võis olla, et õhupuhasti oli suvel talvisel reziimil (no ei tule meelde, kas villisel oli see väljalaskelt õhupuhastisse minev lohvik olemas

), see saaks küll põhjustada EOD poolt mainitud aurukorkide teket, need omakorda lahja segu ja see omakorda hõõguva kollektori.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 10:57
Postitas Lemet
(no ei tule meelde, kas villisel oli see väljalaskelt õhupuhastisse minev lohvik olemas
Minu mäletamist mööda ei olnud, sel 21 mootoril ju veel vana õliga õhufilter...
Postitatud: 24 Veebr, 2010 11:00
Postitas ghost
Ehk oli hoopis väljalaskesüsteemis mingi liigne takistus ja pööretel ei pääsenud põlemisgaasid korralikult välja.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 12:09
Postitas Soobel
Hakkasin ka just mõtlema, et tagurdasid summutisse kas mätta sisse või summuti kortsu ning veerand tundi rookisid seda kakast puhtaks või painutasid sirgemaks, et vuss uuesti läbi käiks korralikult. Kui väljalaskekollektor punaseks läheb, võiks ju tähendada, et tulised gaasid ei pääsend välja ja purtsusid vahest läbi mootori sisselaskesse tagasi.
Postitatud: 24 Veebr, 2010 12:14
Postitas jackpuuk
Nojah, aga siis oleks ka jõud kadunud ning sellest väljalase hõõguma küll ei lähe. Väljalaske hõõguma minemiseks on, kas vale süüde või lahja segu.
Oot, kas lisaõhk kusagilt, aga mida soojemaks seda hullemaks?

Kas sellega mingeid muid viguried kah kaasnes?
Postitatud: 24 Veebr, 2010 13:40
Postitas EOD
jackpuuk kirjutas:
Ma küll hetkel ei taba ära millist klappi kaasfoorumlane mõtleb...
Väljalaskekollektori keskel on kas käsitsi seatav või bimetallvedruga automaatselt juhitav klapp, mis vastavalt asendist suunab heitgaasid kas otse väljalaskesse või nii, et kuumutavad sisselaskekollektorit. Liigne kuumutamine ajab segu koostise paigast ära, heitgaasid muutuvad veel kuumemaks, seega kuumutavad ka sisselaskekollektorit rohkem... Nõiaring, ühesõnaga.
Lingil oleva auto mootoril on käsitsi seatav klapp.
http://eng.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Postitatud: 24 Veebr, 2010 15:24
Postitas Manurhin
Jagajas süüte tsentrifugaalregulaatoriga miskit nihu? Mõni vedruke ntx lahti tulnud? Käima läheb küll jah, aga tõmbab süüte liiga hiliseks, töötakti lõpp jõuab otsaga väljalaskekollektorisse, ajab selle esiteks punaseks ja siis põlemata kütuseosakesed juba sellest hõõgumisest paukuma.
VÕI... Valasid oma uaazikule A76 asemel kogemata midagi oluliselt äkilisemat paaki?
Postitatud: 24 Veebr, 2010 15:50
Postitas jackpuuk
Nagu ma ütlesin, siis ei suuda enam kapotialusest pilti ette manada, 51-l ja 52-l oli vist kah midagi taolist küljes? See saab võimalik põhjus olla küll, pmst. sama teema mida mina mõtlesin selle seatava õhuvõtuga. See hakkab kütust kah aurustama, siis läheb aga segu liiga lahjaks.