81. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 18 Nov, 2024 22:03
Postitas parkija
Minule jäi kõrva et : rb ehitusmaksumus hinnati kaks korda odavamaks kui sarnane raudtee ehitus mujal euroopas , ühe rööpapaariga raudteele teise hilisem juurdeehitamine on ebareaalne ehk 4 - 5 korda kallim kui ehitada kohe kahe rööpapaariga raudtee , lisaks erinevad üliuhked eu poolse rahastuseta ehitatavad lisad , on mille üle mõtiskleda , aga me muudkui rühime eesmärgi nimel , nimetame selle riigikaitsega seotud objektiks ja jälle saab raha põletada

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 0:30
Postitas krijgsvolk
Minu Daamid ja Härrad, ma ei hakka siin esitama seda, mis mulle RB projekti juures meeldib ja mis ei meeldi, mida pean põhjendatuks, mida põhjendamatuks liialduseks, mida pean tasuvuse osas võimalikuks ja mida ei mitte ja mida pean lihtsalt naiivsuseks ja mida küüniliseks hetkeraha teenimiseks, mida olupoliitikaks. Issanda aeg saab enne otsa kui sellega lõpule jõuaksin, lisaks on kompetentsemad akf- d siin juba teema piisavalt ja mitu ringi lahti kirjutanud.
Probleemi aga näen selles, et kogu potentsiaalselt realiseeruda võiva jama( ja erinevalt paljudest arvangi, et kogu stoori tühja visinaga lõpeb!) peavad kinni maksma nii minu kui meie kõigi lapsed ja lapselapsed. Kohustuslikus korras. Nagu ka kogu selle, kahjuks, globaalseks jaburuseks muteerunud rohepöörde ja sellega kaasneva rohepesu, küünilise kliimaäri jm metastaasid!
Lugupidamisega AK

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 9:36
Postitas olevtoom
gooligan kirjutas: 18 Nov, 2024 20:58 ... Aga vähemalt saame siis selleks ajaks korraliku kiirühenduse Pärnuga ...
See on, jah, ammu teada, et Eesti lõpeb Tallinnaga, või, noh, äärmisel juhul kuldse ringi valdadega.
gooligan kirjutas: 18 Nov, 2024 20:58 ... RB sotsiaalmajanduslik efekt saab olema korralik, selle pärast väga muretsema ei pea...
Mina ka selles ei kahtle. Seda sotsiaalmajanduslikku efekti mina õnneks enam kuigi pikalt kinni maksma ei pea, küll aga saavad nooremad inimesed seda pikalt teha, sellest rõõmu tunda ja oma lastele edasi anda.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 10:26
Postitas TALUPOEG TALUJA
Tore rohepööre küll, arvestades kütust mida kulutavad sõidukid millega veetakse materjali RB. ehituseks. Kilplaste multikas tuleb kohe meelde. Ma ei ole suutnud siiani välja mõelda, milleks kõik see. Kas keegi haub plaane millegi "suurema" jaoks või lihtsalt tahetakse siit midagi ära vedada. Kuidagi kummaline tundub see asi.

T.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 10:51
Postitas AndresTy
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 10:26 Tore rohepööre küll, arvestades kütust mida kulutavad sõidukid millega veetakse materjali RB. ehituseks. Kilplaste multikas tuleb kohe meelde. Ma ei ole suutnud siiani välja mõelda, milleks kõik see. Kas keegi haub plaane millegi "suurema" jaoks või lihtsalt tahetakse siit midagi ära vedada. Kuidagi kummaline tundub see asi.

T.
Ja neljarealise maantee ehitamiseks kukub materjal ise taevast alla... Mis puutub aga sellesse, mida vedama hakatakse, siis kas Sa tõepoolest ei tea! Välja hakatakse vedama fosforiiti ja sisse neegreid 8)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 11:17
Postitas Lemet
Tore rohepööre küll, arvestades kütust mida kulutavad sõidukid millega veetakse materjali RB. ehituseks.
Aga kuidas on selle kütusega, mida kaupu vedavad rekkad kulutavad ja mis on kordades suurem kogus, kui vedurid vajavad?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 13:25
Postitas TALUPOEG TALUJA
Lemet kirjutas: 19 Nov, 2024 11:17
Tore rohepööre küll, arvestades kütust mida kulutavad sõidukid millega veetakse materjali RB. ehituseks.
Aga kuidas on selle kütusega, mida kaupu vedavad rekkad kulutavad ja mis on kordades suurem kogus, kui vedurid vajavad?
Praegu on ka raudtee olemas.... aga ikkagi tahetakse muud transporti kasutada.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 13:36
Postitas TALUPOEG TALUJA
AndresTy kirjutas: 19 Nov, 2024 10:51
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 10:26 Tore rohepööre küll, arvestades kütust mida kulutavad sõidukid millega veetakse materjali RB. ehituseks. Kilplaste multikas tuleb kohe meelde. Ma ei ole suutnud siiani välja mõelda, milleks kõik see. Kas keegi haub plaane millegi "suurema" jaoks või lihtsalt tahetakse siit midagi ära vedada. Kuidagi kummaline tundub see asi.

T.
Ja neljarealise maantee ehitamiseks kukub materjal ise taevast alla... Mis puutub aga sellesse, mida vedama hakatakse, siis kas Sa tõepoolest ei tea! Välja hakatakse vedama fosforiiti ja sisse neegreid 8)
Vanasti saadi hakkama ka puutelgedega vankriga... ja kitsaste teedega. Neegreid saaks ka mööda kitseradu sisse tuua, neid pole vaja vedada, kõnnivad ise. Aga "tore" et ilma meieta asjad ära otsustatakse?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 14:10
Postitas Some
Kas vanad egiptlased mõtlesid püramiide ehitades majanduslikule kasule? Milliseid resursse sinna maeti... Aga järeltulijad tuhandeid aastaid hiljem tänavad, turismist pappi tuleb.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 14:19
Postitas olevtoom
Some kirjutas: 19 Nov, 2024 14:10 Kas vanad egiptlased mõtlesid püramiide ehitades majanduslikule kasule?...
Noh, valitsejate võimu näitamiseks ja nende mälestuse igaveseks jäädvustamiseks saaks ehk ka midagi huvitavamat ehitada kui FB.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 15:04
Postitas AndresTy
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 13:25 Praegu on ka raudtee olemas.... aga ikkagi tahetakse muud transporti kasutada.
Võrdled võrreldamatut! Praegu RB laadset raudteed - mis võimaldaks kaubatransiiti Euroopaga - Eestis olemas ei ole.
Aga "tore" et ilma meieta asjad ära otsustatakse?
Et siis iga asja jaoks peab "oma peaga mõtlejate" käest loa saama? Millest üldse selline illusioon, et nagu asjade rajamiseks peaks ei tea kellelt (ilmajäetutelt?, konspiratsiooniteoreetikutelt?) mingi loa saama?

Üldiselt mina ei kipu õiendama ja oma arvamusega arvestamist nõudma asjades, milles mul kompetents puudub. See rohkem selliste oma peaga mõtlevate targutajate pärusmaa.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 15:23
Postitas TALUPOEG TALUJA
AndresTy kirjutas: 19 Nov, 2024 15:04
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 13:25 Praegu on ka raudtee olemas.... aga ikkagi tahetakse muud transporti kasutada.
Võrdled võrreldamatut! Praegu RB laadset raudteed - mis võimaldaks kaubatransiiti Euroopaga - Eestis olemas ei ole.
Aga "tore" et ilma meieta asjad ära otsustatakse?
Et siis iga asja jaoks peab "oma peaga mõtlejate" käest loa saama? Millest üldse selline illusioon, et nagu asjade rajamiseks peaks ei tea kellelt (ilmajäetutelt?, konspiratsiooniteoreetikutelt?) mingi loa saama?
Mul ei oleks selle vastu midagi, kui kaevandataks, kuid võtame näiteks palgivedu, tavaliselt läbustatakse kõik ära. Pärast jäävad kohalikele roopad, kaikaid ja puukoort pead pärast ise teepealt ära riisuma, et kodu saaksid. Tavaliselt jäetakse sitt ikka koristamata. Kas keegi arvab, et peale kasumi väljapumpamist keegi hakkab kohalike kahjusid likvideerima? Ei usu mina!

Üks küsimus siin kõigile: Kas kulla-ja teemandikaevanduste ümbruse elanikud elavad külluses? On kellegil aimu?

Soovisid teada, et kas peab luba küsima oma peaga mõtlejate käest. Ma ei oska sellele päris hästi vastata aga näiteks teoreetiliselt, kui ise elaksin selle RB ligidal või muutuks mu elukeskkond sellest halvemaks... siis kindlasti tunneksin ennast halvasti ja loodaksin, et järsku keegi ikka küsib. :mrgreen: Minu käest pole keegi midagi siiani küsinud. Ja miks peakski. Üleüldised huvid ju tähtsamad.

Üks hea asi siiski on RB. puhul. Nimelt seda liiva, mulda ja muud sodi saab sellest vallist ka kauges tulevikus võtta. Midagi ei lähe raisku! Kuskile kosmosesse see ju ära ei haihtu.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 16:21
Postitas Dr.Sci
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 15:23 .......
Üks hea asi siiski on RB. puhul. Nimelt seda liiva, mulda ja muud sodi saab sellest vallist ka kauges tulevikus võtta. Midagi ei lähe raisku! Kuskile kosmosesse see ju ära ei haihtu.
Ja kui liiprid välja vahetada saab rööpad 1524 peale tõsta ja on võimalik praegused Elroni rongid liinile panna. Tegelikult - kruusa ja liiva juba tassitakese, liiprite ja rööbasteni läheb veel kaua... võimalik et ongi mõistlik 1524-ga jätkata...

Mis puutus kellegi siinpool toodud märkust et RB-le analoogset kaubatransiiti praegu pole siis jah... rööbaste vahekaugus muutub - aga ma ei tea mitusada või tuhat korda odavam oleks olnud RB asemel kuhugi Poola/Leedu piirile ehitada korralik ümberlaadimisterminal (ja remontida olemasolev TLN-Pärnu liin ja taastada Pärnust edasi...)

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 16:48
Postitas TALUPOEG TALUJA
Just. Ma ise ka imestasin kunagi, et miks vaja on uut raudteed teha, kui vana peale oleks saanud edukalt ja odavamalt midagi luua. Ja arvatavasti oli juba enne RB ehitust teada, et läheb kaevandamiseks. Miks muidu selline suur ehitus ette võeti.

t.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 19 Nov, 2024 16:49
Postitas AndresTy
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 19 Nov, 2024 16:48 Just. Ma ise ka imestasin kunagi, et miks vaja on uut raudteed teha, kui vana peale oleks saanud edukalt ja odavamalt midagi luua. Ja arvatavasti oli juba enne RB ehitust teada, et läheb kaevandamiseks. Miks muidu selline suur ehitus ette võeti.

t.
Et läheb siis mille kaevandamiseks?