82. leht 93-st
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 19 Juul, 2022 22:13
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas: ↑19 Juul, 2022 22:05
Pole küll F-35 aga Lõuna-Korea KF-21 tegi esmalennu:
https://twitter.com/Fighterman_FFRC/sta ... 5628407808
See on lennuk, mille esmaversioon on välise relvastusega ning pole ka muudel põhjustel varghävitaja (et vähendada aega relvastusse jõudmiseks ja esmaseid arenduskulusid), kuid projekt on algusest saadik planeeritud sellisena, et mudeliuuendustega sinna jõutakse (sellest ka ilmselge 5. generatsiooni joontega välimus)
On siiski oluliselt vähendatud radarijäljega. See relvade poolt antav radarijälg on küll olemas, kuid arvestades, et KF-21-l on raketid poolenisti keres, siis see radarijälg on ilmselt üsna väike. Mitte päris golfipall, aga mitte ka ruutmeetrites, nagu 4 ja 4+G lennukitel.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 20 Juul, 2022 13:11
Postitas teeline35
Osta soovijate nimekirja lisandus veel tsehhi;
https://www.err.ee/1608662533/tsehhi-ta ... -havitajad
Osta soovitakse siis 24 ühikut
Tšehhi kaitseminister Jana Cernochova sõnul tahab Tšehhi lennuvägi 24 F-35 hävitajat ning kõnelused peaks jõudma ühele poole järgmise aasta oktoobriks.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 28 Juul, 2022 22:03
Postitas ruger
Saksamaa ostab F-35 hävitajad Tornado hävitajate asemel. Pikk loetelu erinevast lahingumoonast ja varustusest, mida juurde hangitakse alumisel lingil.
US Approves Sale of 35 F-35 Fighter

to #Germany for $8.4 billion. Following Russia's invasion of Ukraine, GER decided to replace Tornado jets with F-35.
https://twitter.com/Joyce_Karam/status/ ... 3352664065
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Germany of F-35 Aircraft, Munitions, and related equipment for an estimated cost of $8.4 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
https://www.dsca.mil/press-media/major- ... -munitions
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 29 Juul, 2022 7:38
Postitas 2korda2
Ma saan aru küll, et see Saksa tehing sisaldab peale lennukite ka relvastust, väljaõpet, varuosi jne aga ikkagi - ühiku (lennuk) hinnaks tuleb 240MUSD.
Arvestades, et vahepeal jõuti puhtalt lennuki hinnas
80MUSD alla, siis kõlab uskumatult.
Sakslased peavad ju kulupoolele lisaks arvestama kütuse, palgad (kogu hooldusmeeskond), hooldus+seisuhallid (ehitised) jne.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 29 Juul, 2022 9:47
Postitas Kilo Tango
2korda2 kirjutas: ↑29 Juul, 2022 7:38
Ma saan aru küll, et see Saksa tehing sisaldab peale lennukite ka relvastust, väljaõpet, varuosi jne aga ikkagi - ühiku (lennuk) hinnaks tuleb 240MUSD.
Arvestades, et vahepeal jõuti puhtalt lennuki hinnas
80MUSD alla, siis kõlab uskumatult.
Sakslased peavad ju kulupoolele lisaks arvestama kütuse, palgad (kogu hooldusmeeskond), hooldus+seisuhallid (ehitised) jne.
Ilmselt on seal sees ka hoolduskeskuste varustus, mis tuleb oma USA spetsiifikaga. Vbl. näiteks ka vargtehnoloogia Euroopa taastamiskeskus vms. Igatahes ei saa nii ubade pealt ilma sisu teadmata öelda, millest selline hind. Eladeski ei usu, et USA küsib saksmannide käest sama lennuki eest 3x suuremat hinda.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 29 Juul, 2022 14:09
Postitas 2korda2
Rugeri antud teise lingi all on suhteliselt täpselt kirjas, mida selle eest saab.
Mis mind seal üllatab - 35 lennukit ja kõigest 2 varumootorit?! Kas tõesti on F35 mootorid nii pommikindlad? Või ei ole hooldusvõtet "mootoris rike, vahetame kiirelt terve mootori, et lennuk jälle välja lendaks" lihtsalt üldse olemas ja varumootorit läheb vaja ainult juhul kui originaal on ribadeks?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 30 Juul, 2022 9:44
Postitas Troll
Igal juhul on ostetavate lennukite arv Saksamaa suuruse ja rikkusega riigi jaoks naeruväärne. Sama ka ostetava relvastuse kogus (kolm AMRAAMi ja kaks Sidewinderit lennuki kohta). Muidugi saab kõike hiljem juurde osta, aga see on kopikaveeretamine võrreldes näiteks Soome-suuruse väikeriigi 64 lennukiga. Tellitavate lennukite arvul oleks pidanud vähemalt null lõpus olema.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 23 Aug, 2022 20:58
Postitas zkaff
Šveitsis läheb ostmise otsustamine referendumile, kuna vastased said allkirjad kokku.
kriitikute sõnul ületavad F-35 hoolduskulud märkimisväärselt konkureerivate lennukitüüpide kulusid
Konkureerivad lennukid siis Super hornet, Rafale ja EF
https://www.err.ee/1608693370/sveitsis- ... nitamiseks
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 23 Aug, 2022 21:15
Postitas Gideonic
zkaff kirjutas: ↑23 Aug, 2022 20:58
Šveitsis läheb ostmise otsustamine referendumile, kuna vastased said allkirjad kokku.
kriitikute sõnul ületavad F-35 hoolduskulud märkimisväärselt konkureerivate lennukitüüpide kulusid
Konkureerivad lennukid siis Super hornet, Rafale ja EF
https://www.err.ee/1608693370/sveitsis- ... nitamiseks
Ikka suht idiootne referendum kui nii Šveitsi enda kui ka Soome hange näitasid et tegu on kõige odavama lennukiga neist (eriti kui võimekust arvestada ja toodetavate lennukite arvu).
Aga poliitikud ja rahvas teab paremini? Mis see positiivse stenaariumi tulemus oleks, tuleks uus hange?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 24 Aug, 2022 6:45
Postitas Lemet
Igal juhul on ostetavate lennukite arv Saksamaa suuruse ja rikkusega riigi jaoks naeruväärne. Sama ka ostetava relvastuse kogus
Sakslased on lihtsalt sundviskes- tuumarelva kandevõimekusega Tornadod on elukaare lõpus, sestap ostetaksegi nende asendamiseks F-35.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 26 Aug, 2022 16:17
Postitas karrvik
Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 26 Aug, 2022 21:47
Postitas kaupo51
Troll kirjutas: ↑30 Juul, 2022 9:44
Igal juhul on ostetavate lennukite arv Saksamaa suuruse ja rikkusega riigi jaoks naeruväärne. Sama ka ostetava relvastuse kogus (kolm AMRAAMi ja kaks Sidewinderit lennuki kohta). Muidugi saab kõike hiljem juurde osta, aga see on kopikaveeretamine võrreldes näiteks Soome-suuruse väikeriigi 64 lennukiga. Tellitavate lennukite arvul oleks pidanud vähemalt null lõpus olema.
Äkki on sakslastel see rahvusliku uhkuse teema. II MS ajal suutsid saksa insenerid välja mõelda oma aja kohta (tehnilises mõttes) tipptehnikat. Tänagi on saksa insenerimõte maailma tipp, mõelge Mercedese, Audi, Siemensi, Boschi ja paljude teiste suurfirmade peale. Äkki on neil soov omal maal kõike seda (tipptasemel) relvastust valmistada, mitte konkurendi (USA) käest osta?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 26 Aug, 2022 21:50
Postitas zkaff
Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 26 Aug, 2022 22:46
Postitas Gideonic
zkaff kirjutas: ↑26 Aug, 2022 21:50
Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Tõsi, selle täpsustusega et pommid ise lähevad ka uuendusele. F-35'ga on sertifitseeritud ainult B61 Mod12. Ehk versioon mis langevarju asemel on juhitavate stabilisaatoritega ja uuendatud avioonikaga:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Postitatud: 21 Sept, 2022 9:16
Postitas Gideonic
Pole kõige muu maailmas toimuva kõrval hetkel võibolla kõige relevantsem, aga kirjutan siiski.
F-35 peale paigaldamiseks mõeldud General Electric'u
kuuenda generatsiooni "kolme-joa" mootor XA100 läbis edukalt kolmandad ja viimased stendikatsetused (esimesed tehti 2020, teised 2021). Järgmine samm on ilmselt juba lennukisse integreerimine ja lennutestid.
https://blog.geaviation.com/product/ges ... -big-test/
Tegu on siis täiesti uut tüüpi turboventilaator-mootoriga kus lisaks tavapärassele möödaviigule (
bypass) on veel teine, mille
möödaviigu-suhe (
bypass-ratio) on reaalajas muudetav.
Näitlikustades võimaldab see "kruiisida" sama säästlikult kui reisilennukid, kuid kriitilises olukorras omada endiselt kõiki tipp-hävitaja mootori omadusi.
Jõudluse kasv on igatahes muljetavaldav:
It vastly improves upon legacy engines by delivering a 30% range increase — critical for Pacific theater readiness — via 25% better fuel efficiency, as well as a 10% boost to thrust, which translates to greater than 20% faster acceleration, for unprecedented tactical maneuverability.
Samuti kahekordistub jahutusvõimekus, mis kuluks väga marjaks ära kasvõi laserite paigaldamiseks lennukile:
Another big advantage designed to boost the tactical prowess of the F-35, now and in the future, is the XA100’s game-changing 100% increase in thermal management, or heat dissipation. Doubling the capacity for cooling is key in transforming the F-35 fleet into a far more versatile force. The “third stream” of the XA100 augments the core engine airstream and fan-bypass stream with an additional cooling stream surrounding the chassis, meaning the F-35 would be able to handle the higher heat generated as more and more powerful combat systems are brought online.
Kust tuleb kütusekokkuhoid:
And as an adaptive-cycle engine, the XA100 can, like commercial aircraft engines, burn much less fuel than legacy fighter engines on longer flights. Most jet engines are built to optimize either fuel efficiency and range (commercial) or thrust and performance (military); the XA100 does both, allowing pilots to engage in a wider range of missions.
Jutu järgi on mootor
drop-in-replacement F-35A ja F-35C mudelite jaoks. Ehk vaheta lihtsalt mootor välja (B mudeli tõsteventilaator oaga tahab arvatavasti tublisti lisaarendusi)
It’s also designed to be easily swapped into most of the existing U.S. Armed Forces F-35 fleet — that majority being composed of the Air Force’s conventional F-35A and the Navy’s carrier-based F-35C — with no structural airframe modifications necessary.
Kui see 30% lennuulatuse kasv ei ole müüginumber siis see on küll karm.
Teatavate eeldustega (sisemise laadung, enamik lennust "tossutamine" optimaalse.kõrgusel ja kiirusel) on selle lennuki lennuulatus siis juba võrreldav F-15E ja Su-30 klassi masinatega. Seda siis (pikkuselt ja tiiva siruulatuselt) F-16ega võrreldavalt lennukilt, ilma lisakütusepaakideta
