Viimane säuts sellel Covid ja andmekaitse teemal minu poolt.
Akf Fucs ja mina teen kõik, et iga KÜ esimees või tööandja ei näeks ega pääseks ligi minu isiklikele terviseandmetele.
Isikud, kes räägivad juttu nagu sina muudavad seda kohe kui nende andmed kuskil avarustes ringi hakkavad tiirutama ja oma elu elama.
No ma saan aru, et paljudele on sõna VASTUTUS tähendus arusaamatu.
Sellepärast ongi debiilsuste ja lolluste väljamõtlejail ainult üks lust ja lillepidu.
Vahet pole, mida teed või millega hakkama saad, keegi nagunii mitte millegi eest ei vastuta.
Tahan trein debiilseid seaduseid.
Tahan rikun neidsamu seaduseid, määruseid ja ettekirjutusi.
Tahan kusen kõikidele kõrge kaarega...
Ja kuna nad sellest, mis asi on vastutus, mittemidagi ei tea ega aru ei saa, siis proitseerivad oma nägemust ka kõikide teiste peale.
Et näiteks mingi KOV juht on
default nagunii vastutustundetu ja ei vastuta millegi eest. Anna sellisele ainult kätte teave, et Jüril on mõistusega jama ja Maril on koolera... see läheb sama päev keskväljaku poodiumile kõva häälega sellest kõiki teavitama... või müüb mustal turul need väärt andmed kõva papi eest maha. No nagunii.
Ja neil võib isegi õigus olla, sest see vastutamatuse pandeemia on meil juba nii kaugele arenenud küll, et on saanud mingiks elunormiks juba.
AGA
...järgmine kord kui näpud jälle sügelevad, et mingi debiilne tekst seaduseks vormida, võtaks kätte ja kirjutaks nendesse seadustesse sisse ka selle, kes mille eest vastutab ja kuidas. No näiteks, et kui kodanikule X on väljastatud mingid konfidentsiaalsed andmed, siis ta ka vastutab selle eest, et need konfidentsiaalseks jäävad.
Olemasolev
Isikuandmete kaitse seadus
Vat siis.
Seal on vastutav töötleja, volitatud töötleja, kaasvastutav töötleja, andmekaitsespetsialist...
Isegi vastutuse määrad on kirjas (peatükk 6).
valdavalt siis korrutatakse, et
....karistatakse rahatrahviga kuni 20 000 000 eurot ....
Summad on piisavalt kosmilised ja suured, et ma tahaksin näha, kes julgeb andmekaitse seadust nagu teadlikult ja pahatahtlikult rikkuda.
No anna siis põhjendatud juhtudel, põhjendatud isikutele, ainult põhjendatud ulatuses neid andmeid ja pane ta vastutama selle eest, et ta andmekaitseseadust täidaks.
Probleem ongi selles, et seadus ei sätesta meile, millal need põhjendatud olukorrad kõik olla võivad ja kes need isikud siis olla võivad, kellele andmeid antakse.
Kuna kõiki olukordi ja juhtumeid ei saagi ühte sedusesse ilmselt kirjutada, siis pane sinna säte, et andmetele juurdepääs tehakse lisaks ka erijuhtudel, mis sätestatakse näiteks eriseadustes või määrustes.
Ma ei näe probleemi, kui asjad niiviisi toimiksid ja Andmekaitse inspektsioon jälgiks ning kontrolliks, kes ja kuidas nende andmetega ümber käib.
Need on politsei ja TA kellel on nimekirjad olemas ja kes seaduse kohaselt tegelevad järelvalvega, et karantiinis olevad isikud seda järgiks. See kontroll on rohkem kui puudulik.
Jah. Need jälgivad (või peaks jälgima), et karantiinis ja eneseisolatsioonis viibivad isikud täidaks seaduseid ja määruseid. Aga need ei jälgi ega taga seda, et terve isik ei läheks ega satuks karantiinis ja/või eneseisolatsioonis viibiva isiku juurde. Hull lugu, kui see isik käib oma tööülesannetest tulenevalt mööda elamisi ringi ja levitab pahaaimamatult mingit viirust. Sotsiaaltöötaja, postiljon, rahvaloendaja, kiirabiarst, päästja... kesiganes (ka nt seesama murust madalam ja täiesti mõttetu "ühistu esimees", kes läheb nt. veearvestite näite kontrollima või trepikojas nt torustikuleket likvideerima/kahjude kohta akti koostama, mis ulatub nt. 10 korterisse), kellel on vaja pandeemia ajal ringi tuuseldada mööda inimeste elukohti. Nendel peaks olema ajakohane info selle kohta, kuhu nad minna ei tohiks ja kellega nad kokku puutuda ei tohiks ilma erivahenditeta.
No või tehku siis kohustuslikuks, et eluruumis kus viibib COVID nakatunu peab olema uksel vastav teavitus (keegi ei tahagi tema nime, sünnikuupäeva, usulisi vaateid ega soolist sättumust teada). Siis pole vaja mingeid "isikuandmeid" mingite pooletoobiste torumeeste ega elektrikutega jagada.
Praegu on vastavalt
Nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seadusele kohustus nakatunuga kokku puutunud isikud kindlaks teha ja nakkushaigega kokkupuutunud isikut sellest teavitada (terviseuuringu vajadusest teavitada) mingil umbmäärasel "tervishoiutöötajal" (Terviseameti töötaja? Perearst? Kiirabitöötaja? Hambaarst?).
§ 6. Tervishoiutöötaja ülesanded nakkushaiguste ennetamisel ja tõrjel
(1) Tervishoiutöötaja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 3 lõike 1 tähenduses:
1) täidab nakkushaiguste ennetamiseks ja tõrjeks käesolevas seaduses sätestatud nõudeid;
2) teeb nakkushaige või nakkuskahtlase isiku terviseuuringu ja saadab vajadusel uurimismaterjali laborisse uuringuteks ning määrab talle ravi;
3) uurib nakkushaige nakatumise aega, nakkusallikat, nakatumise viisi, nakkuse levitegureid ja selgitab välja nakkushaigega kokkupuutunud isikud;
4) teavitab nakkushaigega kokkupuutunud isikut terviseuuringu vajadusest;
5) teavitab registreerimisele kuuluvate nakkushaigusjuhtude korral Terviseametit nakkushaiguskahtlusest, haiguse diagnoosimisest, haige nakatumise asjaoludest ja laboriuuringute tulemustest käesoleva seaduse §-s 21 sätestatud korras;
6) teeb nakkushaigele või tema seaduslikule esindajale teatavaks haiguse nakkusohtlikkuse, haiguse leviku teed, haiguse ravimata jätmise tagajärjed ja haigele seaduse alusel kohaldatavad piirangud, annab juhiseid nakkuse leviku vältimiseks ning teeb edastatud teabe kohta sissekande ravidokumenti;
Ülesanded, mitte KOHUSTUSED !
Tervishoiuteenuste korraldamise seadus
§ 3. Tervishoiutöötaja
(1) Tervishoiutöötajad käesoleva seaduse tähenduses on arst, hambaarst, õde ja ämmaemand, kui nad on registreeritud Terviseametis.
https://www.riigiteataja.ee/akt/110032011009?leiaKehtiv
Et siis mismoodi see "tervishoiutöötaja" (Terviseametis registreeritud arst, hambaarst, õde ja ämmaemand) praegusel juhul mul siin teeb kindlaks "kõik need isikud", kellega Covid positiivne oma korteris tööde käigus kokku puutus ja millal see "tervishoiutöötaja" meid kõiki teavitama hakkab sellest, et me tema Covid põdeva patsiendiga kokku puutusime?
Ja mida pekki meil sellest tagantjärele enam kasu oleks, kui ta seda suudakski teha? Saadaksime kõik elanikud, ehitajad, torumehed, elektrikud, maalrid, vendimehed, aknapaigaldajad jne jne testima? Või paneksime nüüd paar korrusmaja täielikult karantiini või eneseisolatsiooni + lisaks 7-8 ettevõtet, kelle töötajad seal mitu päeva ringi tuuseldasid?
Komöödia. Absurdsus kuubis.
Samuti on lubatud positiivsetel ja karantiinis viibijatel minna poodi, apteeki jne. Seega ikka "kooserdavad" ringi
Missassja?
Alla on joonitud ainus olukord, kus eneseisolatsioonis (lähikontaktne ja/või Covid kahtlusega isik) viibija võib teatud tingimustel minna ringi kooserdama.
Karantiinis (Covid positiivne) viibija ei tohi minna kusagile.
Nakkushaiguste tõrje nõuded
31. COVID-19
31.1. Haige isoleerimine. COVID-19 kahtlusega isik (esinevad sümptomid nagu näiteks kurguvalu, kuiv köha, palavik) peab jääma koju. Arsti otsusel jääb haigestunu kodusele ravile ja eneseisolatsiooni või hospitaliseeritakse. Kodusel ravil ja eneseisolatsioonis viibides peab haigestunu vältima kontakte teiste inimestega ning pidama rangelt kinni hügieeninõuetest (kätepesu, hingamisteede hügieen või muu taoline).
31.2. Tõrjeüritused nakkuskoldes, desinfektsioon.
...
COVID-19 kahtlusega isik peab jääma arsti otsusel eneseisolatsiooni, vältides kontakte teiste inimestega ja pidades rangelt kinni hügieeninõuetest. COVID-19 kahtlusega lapse puhul võtab lastekollektiivi eest vastutav isik ühendust lapsevanema või lapse seadusliku esindajaga lapse koju viimiseks. COVID-19 kahtlusega laps peab püsima kodus ja teda ei tohi viia lasteasutusse, sealhulgas kooli ega lastele mängimiseks mõeldud avalikku ruumi või alale. COVID-19 nakkusesse haigestunud laps võib lastekollektiivi naasta arsti otsusel.
COVID-19 nakkusesse haigestunu tuvastamise korral peavad kõik haigestunuga lähikontaktis olnud isikud jääma koju eneseisolatsiooni vastavalt arsti otsusele ning lähtudes Terviseameti juhistest. Kõik haigestunuga kokkupuutunud ruumid ja pinnad tuleb puhastada ja desinfitseerida. Haigestunuga lähikontaktis olnud isiku puhul ei loeta eneseisolatsiooni nõuete rikkumiseks seda, kui ta lahkub oma viibimiskohast, et hankida igapäevaseks toimetulekuks hädavajalikku ja kui muul viisil ei ole see võimalik. Sel juhul tuleb isikul võtta kasutusele kõik meetmed nakkushaiguse võimaliku leviku tõkestamiseks.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1150520 ... dOnly=true
Karantiin
Inimesed, kellel on diagnoositud COVID-19, ei tohi ka edaspidi alates diagnoosimisest kuni terveks tunnistamiseni elukohast lahkuda. See kehtib ka varjupaiga- ja turvakoduteenuse elanikele, kes peavad jääma kohapeale karantiini.
Piirangud haigega koos elavatele isikutele ja teistele lähikontaktsetele
Lähikontaktsed peavad olema eneseisolatsioonis. Kodust tohib lahkuda ainult haigustunnusteta ning igapäevaseks toimetulekuks hädavajaliku hankimiseks, kui see pole muul viisil võimalik, ja õues viibimiseks, kui võetakse kasutusele kõik meetmed haiguse võimaliku leviku tõkestamiseks ning toimitakse Terviseameti juhiste kohaselt. Kohustus järgida Terviseameti suuniseid kehtib kõikidele lähikontaktsetele, ka nendele, kes ei ela püsivalt haigega koos!
Kodust lahkumine korralduse või hädajuhtumi korral
Samuti tohib inimene lahkuda kodust, kui ta on saanud selleks tervishoiutöötaja või politseiametniku korralduse või tema elu ja tervist ohustava hädajuhtumi korral.
Isolatsiooni- või karantiininõude kestvus
Need, kelle suhtes kehtib eriolukorra ajal kehtestatud isolatsiooni/karantiini nõue, peavad seda täitma kuni määratud tähtaja möödumiseni.
https://www.kriis.ee/et/eriolukord-koroonaviirus
...ja jällegi... kuskil pole kirjas, et kuidas minimeeritakse seda, et Covid positiivse juurde terved inimesed juhuslikult niisama ei satuks?
See covid positiivne võib ju karantiinist isegi kinni pidada ja oma kodus karantiinis olla, aga mis sellest kasu on, kui tema korteris käib samal ajal ca 20 veel mittepositiivset inimest sisse-välja ja neid inimesi mitte keegi sellest ohust ei teavita.