Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 43378
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kriku »

Kas Varma raamatus "Merevägi Vabadussõjas" (1926) ei ole kõigi Pihkvast lahkunud laevade nimesid?

Mul ei ole endal seda kodus ja kunagi olen vaid sirvinud.
aurik
Liige
Postitusi: 886
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas aurik »

Kriku kirjutas:Kas Varma raamatus "Merevägi Vabadussõjas" (1926) ei ole kõigi Pihkvast lahkunud laevade nimesid?

Mul ei ole endal seda kodus ja kunagi olen vaid sirvinud.
Tunnistan häbiga, et ka mulle pole see raamat pihku juhtunud.
Kui seal on nimekiri, siis peaks seal sees äkki olema ka Pihkvast tuuripandud alused, milledest osade võimalik tagastamine endistele omanikele käis 20-te alguses kohtutest läbi. Aga ükski selline fotol pole, Pihkvast sõjasaagiks saadud olid kõik väiksemad.
Aga fotol olevate aluste elulugudega olen piisavalt kursis, kõik on piltidel ette sattunud nii enne ilmasõda kui hilisemas karjääris.
aurik
Liige
Postitusi: 886
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas aurik »

Nojah, arusaadav, et tegu pole just laiatarbeküsimusega, vaid millegi väga spetsiifilisega.
Aga esimese hooga alustan väiksest õiendusest
aurik kirjutas: Teadupärast olid Peipsi sõjalaevadeks põhiliselt ilmasõja ajal tsiviillaevadest ümber ehitatud aurulaevad
See lause on iseenesest korrektne, aga võib jätta eksitava mulje. Mõista tuleb seda nii, et osa laevu kohandati sõjalisel otstarbel ümber tsaariajal, teine osa loomulikult hiljem. Pildilolevatest loetud viisik sai uue funktsiooni 1915/16 aastatel. Otsitav aga tõenäoliselt mitte, sest seni silma alla sattunud (mittetäielikes) loendites, kus veel mitmeid aluseid nimetatud, teda paraku pole.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kes otsib see leiab... alustab ikka googlest, mõtleb, täpsustab ja lõpuks avastab aluse pildi isegi militaar.netist. Kuigi laevast on väga halb pilt toodud küsimuses endas, siis sellest laevast on ka paremaid pilte, kui ikka on tegemist alusega, mis veeskati üldse mitte Eestis, samal aastal aga sattus juba Pihkvasse ja võeti dekaad hiljem (kel jõud sel õigus stiilis) Pihkvas üle. Veeskati siis vormiliselt Venemaal, aga teps mitte kauaks see riik kus veeskati, Vene koosseisu ei jäänud. Linna algusajaks loetakse aastaarvu mis jääb Tallinna esmakordse mainimise ja Tallinnale linnaõiguste andmise vahele.
aurik
Liige
Postitusi: 886
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas aurik »

Ma sain aru, et Sa mõtled vist "Talabski" nimelist tegelast. Siiski pole see tema mitte
Muideks, otsitav laev ei olnud Peipsi Laevastiku divisjoni koosseisus. Teda on kirjeldatud rannavalve ja side käsundusalusena, seega ilmsesti olid tema ülemad Peipsi Rannakaitsepataljonist (muud võimalust nagu väga pole). Episoodis, mis andis ajendi Laevastiku Divisjoni komandöri lipnik Vunk´i vabastamiseks, näitas laeva meeskond end pigem heast küljest.
Ja selles suhtes on Sul õigus, et tema pilte militaaris ripub. Ja mitte ainult ühes teemas. Ja ehitati küll omaaegse Vene Impeeriumi pinnal, aga seegi osa on praegu iseolev.
Nüüd peaks otsingud tublisti lihtsamaks muutuma.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Kiirelt teemat läbi vaadates võiks pakkuda laeva nimega Pobeda/Wõitja.
aurik
Liige
Postitusi: 886
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas aurik »

lamjak kirjutas:Kiirelt teemat läbi vaadates võiks pakkuda laeva nimega Pobeda/Wõitja.
Jep. Ma ei hakka norima, et 1919.a. kandis ta veel algupärast nime. Sain vahepeal kinnituse, et oligi Rannakaitsepataljoni koosseisus. "Wõitjaks" muutus pärast Vabadussõda tsiviilellu naastes.
Ma kirjutan selle Vunk´i tagandamise episoodi lahti. Nimelt pärast Pihkva vallutamist maikuu lõpupoole hakkasid 28.mail levima kuuldused, et punased on suurte vägedega tulekul. Vunk mõistis ühe nõupidamise tulemusi väheke valesti ja andis hetkel Pihkvas viibivatele "Vanemuisele" ja "Ahtile" kiiresti korralduse ära sõita. Nende järel panid minema sõjasaagiga lastitud lodjad. Linnas viibis ka "Pobeda", kus vaadati, et kõik põgenevad ja tossutas siis ka teistele järgi.
Kui eskaader oli juba järvel, hakati kahtlema, kas punased on juba linnas või mitte. Vunk ei tahtnud oma laevu luurele saata, vaid moosis ära "Pobeda" kapteni, kes oli nõus siis Pihkvasse tagasi minema, küsis ainult mõned relvastatud mehed lisaks, et kui andmiseks läheb, on tulejõudu rohkem. Käidi julgelt ära, leiti et plats on puhas ja sõideti järvele tagasi. Nüüd söandas Vunk Pihkvasse naaseda. Aga inf tema ennatlikust tegevusest jõudis küllalt kiiresti sinna kuhu vaja ja et tal oli juba varasemast hinge peal mõni sarnane patuke, siis oli ta kahe nädala pärast juhtimisest prii.
"Pobeda" osales ka oktoobrikuises Pihkva operatsioonis.
Natuke laevast endast. Selle lehekülje algupoole korralik foto. Selgeteks tunnusteks, mis ka Pihkva fotol eristatavad, on tagatekil olev salong, üsna pirakas pisut viltune korsten ja roolikambri kõrval pardas olev uksekoht.http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=690
Selle lk alguses foto enne ilmasõda ja lõpupoole pilt ja tekst saatusest http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=915
Siin teemas paar tekipilti. Ülesriputaja on millegipärast nime valesti märkinud, aga päästerõngastel on õige selgelt näha http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=266
Oma Tartu reisilaevaperioodi ajal omas küllaltki suurt populaarsust - laevale oli pandud kaks 120-hobuselist mootorit, mis tagasid teiste suuremate alustega võrreldes kiirema käigu, samuti oli plussiks see, et madala süvise tõttu sai ta edukalt järvel kaldale ligi, mitmetel muudel laevadel toimetati reisijad ja kaubad vahepeatustes laevale või sealt maha paatidega.

Selline stoori siis... ei oska öelda, kas oli huvitav, aga pisut hariv vast ikka.

Mõtte-ja sõnajärg ksf Lamjakile
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Ega mul väga head küsimust pole, aga sillad ja muud rajatised on ikka militaarteemaga seotud.

Kus asub Eesti vanim tänaseni autoliiklusele avatud sild?
Kasutaja avatar
sadist
Liige
Postitusi: 1047
Liitunud: 23 Juul, 2006 21:04
Asukoht: Paldiski
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas sadist »

Pakun, et Russalu mõisa lähistel Kasari jõel. Ehitatud 1847-1848 ja on tänapäeval autoliiklusele avatud.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Küsitav sild on vanem.
Walter2
Liige
Postitusi: 4950
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Tangier
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Walter2 »

Kuressaare Suursild?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2699
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Castellum »

Jõelähtme?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Suursillal olid viimati vähemalt ühel pool kivid tõkkeks ees, et autoga peale ei saaks.

Jõelähtmega on keerulisemad lood - minu kasutatud allikates oli märgitud hoopis hilisem aastaarv kui kultuurimälestiste registris. Registrijärgne vanus on aga antud samasse vahemikku (1820. aastad), kui sellel, mida algselt mõtlesin. Seega tuleb vastus õigeks tunnistada ja järg Castellumile üle anda.

Tegelikult mõtlesin Vanamõisa kivisilda Kirbla - Rumba - Vana-Vigala maanteel. Väikese vimkana ootasin vastuseks Kostivere silda, mis on algse silla raudbetoonist selgrooga koopia ja seega üsna uus.

Pikemat lugemist teemal: https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... ts2011.pdf
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2699
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Castellum »

Vaat siis...

Alles see oli, kui üle Kolga või Pääsküla silla sai ka sõita...ja vanuse jagamine ainult mälestiste registri järgi on tõesti probleemne.

Jätkame sildadega. lamjaki antud viitest võib lugeda, et selliseid kivivõlvsildu on umbes 40. Küsin hoopis uuemat ja väiksearvulisemat rühma ja sedakorda puhtalt militaarset.

Meie populaarne Peeter Suure Merekindlus oli ka suure teedevõrguga. Kindlusmaanteede ulatust täpselt ei tea (probleem on ka sellise tee valmiduse määramine) ja seetõttu sõjaväemaanteede sildu ei küsi (ei tea seal suuri olevat olnud, väikseid truupe on järgi palju).

Küsin nii: mitu algupärast silda on järgi PSM raudteevõrgus? Pean silmas, et säilinud oleks ka sillakandur, mitte ainult sambad (neid on rohkem). PSM võib võtta laiemas tähenduses, s t peavöönd Tallinn-Porkkala, aga ka läänesaarte eelvööndid.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Kaugemale minemata oskaks pakkuda kaht - Väänatammi sild ja Rahumäe viadukt.
Ehk siis õige vastus on tõenäoliselt suurem.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist