84. leht 1298-st

Postitatud: 20 Sept, 2005 11:57
Postitas canislupus
Ei tule paremat pähe... Kes oli see füüsik, kes katseliselt kahe kruvikeeraja ja nihikuga uraani kriitilist massi määras ja sai korralikke põletushaavu (muu hulgas ka paraja portsu kiiritust, sest suri pisut hiljem kiiritustõppe)?

Postitatud: 20 Sept, 2005 15:22
Postitas Charlemagne
Curie?

Postitatud: 21 Sept, 2005 14:10
Postitas canislupus
Nope... vihjeks - lugege "Heledam, kui tuhat päikest", seal see kirjas suisa.
Kuigi Küriide perekond sai ka õnnetult kannatada kiiritustõves, ehkki siis ei osanud keegi arvata, millega tegu.

Postitatud: 21 Sept, 2005 16:22
Postitas Dietrich
Vabandage,aga kuidas haakub see füüsika küsimus militaariaga?

Postitatud: 21 Sept, 2005 16:53
Postitas Troll
Dietrich kirjutas:Vabandage,aga kuidas haakub see füüsika küsimus militaariaga?
Loogiline ju, see juhtus Ameerikas aatompommi valmistamisel. Olen seda filmi näinud, aga füüsiku nimi ei tule meelde.

Postitatud: 21 Sept, 2005 22:09
Postitas bambino
Louis Slotin?

Postitatud: 22 Sept, 2005 7:10
Postitas canislupus
Jap. Liiga lihtne asi muidugi küsimiseks, seda enam, et andsin allika ette.

Postitatud: 22 Sept, 2005 14:23
Postitas bambino
küsiks siis Discovery'st nähtud asja: mitme meetriga suudab tank M1 Abrams kuival asfaldil seisma jääda kiiruselt 48 km/h?

Postitatud: 22 Sept, 2005 14:31
Postitas ugandiklubi
pakuks nii 5 meetrit

Postitatud: 22 Sept, 2005 14:53
Postitas Sollmann
Eh-hee, nii 15 vast...!

Postitatud: 22 Sept, 2005 14:54
Postitas bambino
ei

Postitatud: 22 Sept, 2005 15:00
Postitas ugandiklubi
:wink: 1 MEETER

Postitatud: 22 Sept, 2005 15:14
Postitas bambino
üks on liiga ulme
pakkuge veel

Postitatud: 22 Sept, 2005 15:19
Postitas ugandiklubi
ok aga kuida 10 meetiga oleks

Postitatud: 22 Sept, 2005 15:26
Postitas MOrav
See 48 km/h on vist tuunitud :D

"Despite it's weight, the M1 can attain a top speed of nearly 45 miles per hour"

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/m1.htm

Kuidas M1 pidurdab, saab klipilt näha siin (all: Braking)

http://www.gsengineering.com/case01.html