Xender kirjutas: ↑01 Jaan, 2023 22:57 "Armatat" ei tule ja edasine arutelu sellel teemal on mõttetu
Tänaseks on "Armata" muutunud tavakeeles sünonüümiks asjadele, mis tähistavad kas pikaajalist ehitamist või jumaliku katset teha mittemilleski midagi. Täpselt nagu "Koalitsiya" (152mm iseliikuv suurtükk), "Kurganets-25" (jalaväelahingmasin), "Burevestnik" (aatomijõul liikuv tuumarakett) ja muud "analooge mitte omavad" teosed.
Proovime vastata elementaarsele küsimusele: kas Vene armee saab oma käsutusse näiteks kakssada Armata tanki? Need on kaks tankirügementi, see tähendaks praktiliselt tankidiviisi. Sellest mahust alates võiks need masinad juba sõja seisu märkimisväärselt mõjutada.
Kogu probleem seisneb selles, et "Armata" seeriatootmine on nüüd mitmel põhjusel võimatu. Juhtus nii, et tanki jaoks pole ... aga lihtsam on öelda, et on.
Mootor
Siinkohal luban endale väikese ajaloolise kõrvalepõike. 1931. aastal lõi Harkovi veduritehase müüride vahel andekate ja säravate nõukogude inseneride kollektiiv K. F. Chelpan, T. P. Chupakhin, Ya. E. Vikhman, I. Ya Trashutin tanki diiselmootori V-2. Jah, just see, millest sai T-34, KV-1, KV-2, IS-1 süda.
V-2 osutus nii edukaks, et KÕIK Venemaa soomusmasinate diiselmootorid alates V-84 (T-72), V-92S2F (T-72B3, T-90) kuni UTD-20 (BMP-1 ja BMP) -2) ja UTD -29 (BMP-3) on selle mootori sügavad uuendused. V-2 võib pikalt kiita või vastupidi kahelda selle kui moodsa mootori võimekuses, aga fakt on see, et peaaegu kõiki vene soomusmasinaid liigutab just see mootor. Lihtne, töökindel ja viimase mutri ja poldini omandatud.
gorilla kirjutas: ↑01 Jaan, 2023 22:57
Jamps. BMP-3 mootor on lamav bokser, 10 silindrit:
http://www.army-guide.com/eng/product1511.html
BMP-1/2 on tavaline püstine V, 6 silindrit:
http://www.army-guide.com/eng/product1660.html
Vene vs. Lääne tankid
Re: Vene vs. Lääne tankid
-he not to go to war, she not to go to a dance.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Nendel BMP mootoritel ja V-2-l on ühist niipalju, et mõlemad on diislid. Edasi on juba erinevused.
Kui artikli autor taoliste elementaarsete asjade vastu juba eksib, tekib küsimus üldse tema artikli pädevuses.
Taolisi "ebapatriootlikke" artikleid tirazeerivad muidu ka vene trollivabrikud, jätmaks muljet "arvamuste paljususest" ja "sõnavabadusest" Venemaal.
Kui artikli autor taoliste elementaarsete asjade vastu juba eksib, tekib küsimus üldse tema artikli pädevuses.
Taolisi "ebapatriootlikke" artikleid tirazeerivad muidu ka vene trollivabrikud, jätmaks muljet "arvamuste paljususest" ja "sõnavabadusest" Venemaal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Noolmürsu noole pikendamiseks ongi ainus võimalus suurendada pearelva kaliibrit. 120 ja 125 mm moona soomustläbistavus 1000 mm alla ongi antud teema finaal, edasi siit enam ei saa. Suuremal relval on pikem mürsk, mis võimaldab teha noole piisavalt pika (ja samas vajaliku jämeduse/tugevusega).Kilo Tango kirjutas: ↑02 Jaan, 2023 20:26 Alakaliibrilise moona puhul hakkab mängima selline parameeter nagu L/D suhe. Ei saa luua lõpmatult suure L/D suhtega moona. Venelastel on seal niigi piirang kaheosalise moona tõttu. Suurem kaliiber võimaldab luua ka suurema läbistaja, mis tulemusena saab jagu priskemast soomusest.
Seda kõike kinnitab ka tankikahurite evolutsioon, 100/105 mm ammendas end suhteliselt ruttu, järgnesid 115/120/125 mm ja praegu on jub aktuaalne 130 mm. Nõuka tankikonstruktorid tegelesid ka 152 mm. 152 probleem on juba tagasilöök ja kui teha kahur lühike ja algkiirus väiksem, siis kannatab jälle energia. Natuke saaks veel kahuri raua pikkust suurendada ja seeläbi algkiirust kasvatada.
Kui Armata pauguraual on suudmekiirus juba 2000 m/sek kandis, siis selline asi toimub kole suure rõhu arvelt, mis koormab rauda ja annab tagasilöögi raua elueas (mis venelastel on niigi lühike).
Paraku see paljas moona kiirus ei aita, kuna nool "kulub" soomust läbides, kui noole pikkus/kulumiskindlus/teravus ei piisa, siis on tulemuseks lihtsalt natuke kõvem matakas vastu soomust. 60-70 tonnise tanki massi juures on veel võimalik soomustada tanki torni esiosa "paksemalt" kui on moona läbivus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Selline küss tegelikult näitab, et selle esitaja pole ennast soomuse ja selle läbimise seisuga (ja selle problemaatikaga) viitsinud kurssi viia.Milleks siis üldse vaja suuremat peakahurit kui 125mm? Kellega või mille vastu võitlemiseks?
Tänapäeva Lääne tankid omavad esisoomuse ekvivalenti KEP vastu 1000-1400 mm, selle vastu pole näiteks 700 mm (mis on relvastuses olevate vene tankide tavaline võimekus) soomustläbistavusega isegi teoreetilist võimalust. Seda saab kasvatada veel umbes 1000 mm kanti (mida Armatal tehti) ja ongi 125 ammendunud nagu ammendus enne 100 mm ja 85 mm enne seda.
Täna on vene tankivägedel (mis koosnevad valdavalt nõuka ajal toodetud T-72 tankidest mõnede uute viledega) täpselt sama probleem, mis oli nõuka tankistidel suure sõja ajal Tiigri vastu. Auku sisse vastasele on keerukas saada. Kui T-34d võisid veel karjakesi tulla ja kuskil tolmupilves hiilida Tiigri selja taha (kus soomus õhuke), siis tänapäeva lääne olukorrateadlikkus muudab sellise ürituse tapatalguks, vastane keerab lihtsalt end jälle sinu suunas ja sinu mürsud lendavad sädemepilves tema soomuse vastu kahju tegemata, samas üks vastase tabamus T-72 pihta tähendab kabelimatsu.
Kuna venelaste probleem oli suurem (nende tankid on "orgaaniliselt lahjavõitu soomusega), siis oli neil ka suurem mott midagi uut teha. Läänes polnud see vajadus enam nii suur, kuna külma sõja lõpuperioodi tankid koos vahepealsete uuendusega (eelkõige M1A2SEP, Leo2A6, Challenger 2) tagasid üleoleku vene tankidest ka midagi uut loomata. Kui Armata välja tuli, siis vaatas lääs, et venelastel on siiski tõsi taga ja hakati tegutsema. Esimesena said praktilise masina valmis sakslased, 130 mm pearelvaga.
Nopped wikist kahe parima vene mürsu kohta, neist esimene on "tavalise" 125 jaoks ja teine Armata jaoks
3VBM22/3BM59 (3BM59 "Svinets-1")
Entered service: 2002. Uses a new sabot design, and a new depleted uranium penetrator. Used on 2A46M-5 with new autoloader.
Country of origin: Russia
Projectile dimension: ?
Round weight: 22.0 kg[5]
Projectile weight (including sabot): 8.4 kg[5]
Projectile weight: 8.8 kg (Estimated)
Muzzle velocity: 1660 m/s[5]
Muzzle energy: 12.1 MJ[6]
Penetration: 740 mm[7]
3VBM?/3BM69 "Vacuum-1"
Uses a new sabot. Reported to be uranium alloy. For use on 2A82-1M cannon on T-14 Armata.[8][9]
Country of origin: Russia
Projectile dimension: ?
Round weight: ?
Projectile weight (including sabot): ?
Projectile weight: estimated 11 kg
Muzzle velocity: 2050 m/s[8]
Muzzle energy: 15–24 MJ[8] (described 15MJ probably refer to high-explosive shell)
Penetration: 1,000 mm at 0° at 2000m[8]
Viimati muutis Kapten Trumm, 03 Jaan, 2023 11:10, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Ettepanek moderaatoritele:
Kui on kahju muidu informatiivsena näivaid postitusi pelgalt kirjutaja olematu lastetoa pärast prügikasti saata, siis võiks neist vähemalt eemaldada arutelu mõttes täiesti ebavajaliku laiamise, praalimise, ülbitsemise ja muud katsed iseennast kellegi teise paikapanemise arvel targema, ilusa, paremana jne. näidata.
Alustada võiks eelmise postituse esimesest lausest.
Paremat foorumit uuel aastal!
Kui on kahju muidu informatiivsena näivaid postitusi pelgalt kirjutaja olematu lastetoa pärast prügikasti saata, siis võiks neist vähemalt eemaldada arutelu mõttes täiesti ebavajaliku laiamise, praalimise, ülbitsemise ja muud katsed iseennast kellegi teise paikapanemise arvel targema, ilusa, paremana jne. näidata.
Alustada võiks eelmise postituse esimesest lausest.
Paremat foorumit uuel aastal!
Viimati muutis Sekeldaja, 03 Jaan, 2023 11:14, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Taolises sisutihedas teemas ei maksa ikka alustada tankiehituse tänase peamise probleemi käsitlemist triviaalselt "aga miks seda üldse vaja on".
Selge lati alt läbijooks. Sellised elementaarsed asjad võiks enne selgeks teha (eespool olen sellest ka vähemalt korra kirjutanud, mis "probleem" on) ja siis pole vaja taolisi küsimusi ka enam esitada.
Selge lati alt läbijooks. Sellised elementaarsed asjad võiks enne selgeks teha (eespool olen sellest ka vähemalt korra kirjutanud, mis "probleem" on) ja siis pole vaja taolisi küsimusi ka enam esitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Kas 2000m/s muzzle kiirus on ikka reaalne või putini unenägu ? See on ju ogaralt kõrge. Vaatasin, Lõuna Korea viimased saavutused on ca 1800 m/s.
Või on jalad ja meetrid segamini läinud ?
Toru eluiga kukub väga madalale sellise koormuse juures ?
Või on jalad ja meetrid segamini läinud ?
Toru eluiga kukub väga madalale sellise koormuse juures ?
Re: Vene vs. Lääne tankid
Venelased on 2A82 ning 2A83 (selle 152 mm versioon) arendanud alates 90nendate algusest. 152 mm versiooni tõsisem arendamine lõpetati nii 10 aastat tagasi põhjusel, et maksimum mida sealt suudeti välja pigistada olid samad näitajad kui 2A82 ehk 125 mm versiooni puhul, sama heitelaengu kogus, sama mürsu algkiirus ning oleks ka sama mürsku välja lasknud (muidugi veidi suuremate gaasitihenditega). Mille põhjus on selles, et vastu tuli mitte kaliibripiirang, vaid venemaa materjalide, töötluse, täpsuse jne ehk üleüldine tehnoloogiline sein.
Tänu sellele polnud ka mõtet edasi minna, tulemuseks oleks olnud lihtsalt see, et tankis oleks olnud vähem laskemoona ning endale oleks veel ühe suure peavalu kaela tõmmanud - luua ka 152 mm kaliibrile kõik ülejäänud mürsud - heat, kild, õppe jne. Sealjuures mitte ainult välja arendada, vaid asuda ka paralleelselt tootma.
Sealjuures ka nende näitajate juures ei ole suudetud saada asja töökindlalt ja kestvana tööle (toru eluiga pidi, küll info mingi foorumipostituses põhjal, olema alla 100 lasu). Teistesõnadega ei ole venelased suutelised ära kasutama ka praegu 125mm potentsiaali, mis on 2A82 puhul päris suureks aetud, nii mürsk, kui laeng võivad kumbki olla kuni 900 mm pikad.
Ma ei näe ühtegi põhjust, miks venelased miljonile Armata hädale tõmbaks veel ühe häda juurde, mis isegi siis kui lahendada (saada 2A83 töökindlaks praegusel kujul), ei annaks juurde mitte midagi.
Mida arvavad Eurooplased 130mm kaliibri arendamisest :
While this is true, the APFSDS concept is far than optimal as less than 20% of the energy generated in the chamber will reach the target, he explains. Gas heat loss represents 72% of the energy loss, sabot mass 9% (for a 120 mm round) while air drag accounts for a further 3%, which means that only a mere 16% of the chemical energy generated in the chamber is brought to bear on the target. “We must therefore look at what we can optimise, and the gun calibre itself, when talking of penetrators which have a diameter of 20-30 mm has a minor importance, and by the way increasing the calibre means increasing the sabot mass, adding therefore to the loss of energy,” he explains.
Allikas
Teiste sõnadega pannakse ka seal peamiselt rõhku viskelaengu suurendamisele ja peamiselt just gaaside ärakasutamisele, kui kaliibrile.
Läbistaja diameetri suurendamisega on see jama, et suurem diameeter peab ka suuremast pindalast soomusest läbi sööma end, ehk siis mis iganes võidu saavutab (pikkuse osas, mis venelastel juba niigi pea meeter) saab üsna ärasöödud.
Pealegi kurjade keelte järgi polnud probleem mitte noolte pooleks murdumised (mis kollitasid mingi hetk lääne arendajaid) vaid noole purunemine tänu materjali ebakvaliteetsusele. Ühesõnaga samad vanad head kvaliteediprobleemid. Mida ei lahenda veidi jämedam nool, kui kvaliteeti ei tõsta.
Mis puutub УТД-20 mootorisse, siis olles seda nagu ka teisi V-2 baasil (näiteks V-55 või V-92) arendatud mootoreid pidanud elus parandama ja lammutama võin küll öelda, et neil on omad sarnasused olemas. Seda ütleb ka Wiki ning V-2 wiki ütleb
"На базе двигателей семейства В-2 в конце 1950-х — начале 1960-х годов на «Барнаултрансмаше» под руководством главного конструктора Б. Г. Егорова было создано новое поколение танковых двигателей — УТД (универсальный танковый дизель). При этом была сохранена в основном технологическая преемственность с производством двигателей В-2 (Д-12). В частности такие важные показатели, как расстояние между осями цилиндров (175 мм) и диаметр цилиндров (150 мм) одинаков с В-2. Первым в серию в 1965 году запущен шестицилиндровый УТД-20 с уменьшенной (в сравнении с В-2) высотой за счёт увеличенного до 120° угла развала цилиндров и размерности 15/15 мощностью 300 л. с. для БМП-1 и БМП-2. Вариант для БМД-1 и БМД-2 мощностью 240 л. с. при более низких оборотах получил обозначение Д-20. Для БМП-3 в конце 1980-х годов был разработан десятицилиндровый УТД-29[22]"
УТД-29 on eelmainitud suuremas jaos lamendatud versioon, et nõukogude sõdur saaks selle peal käia.
Muidugi võib hakkata siin filosofeerima, et mis maalt uuendatud asi muutub omaette uueks tooteks. Kuid, ma ei saaks öelda, et artikli autor valetas kuidagi selles osas.
Mis puutub Kirku juttu, et mitte Hiina/Lääne naabreid saab veel T72 ja selle kloonidega hirmutada, siis ma arvan, et seoses maailma tehnoloogilise arenguga jõuavad ka näiteks Kasahstani mingi hetk hiina Javelinide analoogid jne. Mõni päev tagasi kusagilt loetud mõttetera, et venemaa tankide kõige edukam sõjaline kasutus peale teist maailmasõda oli valge maja tulistamisel. Kaotusi ei kantud ja eesmärk saavutati.
Seega jah, tulevikus näljaste pensionäride laialiajamiseks nad siseriiklikult vast tõesti kõlbavad, ka kodusõda on sõda.
Mis puutub kolmandatesse riikidesse siis arvatavasti liigub terve praegu venelaste käes veel olev relvaturg vaikselt hiinlaste kätte. Kes tõsi küll müüvad ka T72 baasil olevaid asju, kuid liiguvad ka sealt järjest eemale.
Tänu sellele polnud ka mõtet edasi minna, tulemuseks oleks olnud lihtsalt see, et tankis oleks olnud vähem laskemoona ning endale oleks veel ühe suure peavalu kaela tõmmanud - luua ka 152 mm kaliibrile kõik ülejäänud mürsud - heat, kild, õppe jne. Sealjuures mitte ainult välja arendada, vaid asuda ka paralleelselt tootma.
Sealjuures ka nende näitajate juures ei ole suudetud saada asja töökindlalt ja kestvana tööle (toru eluiga pidi, küll info mingi foorumipostituses põhjal, olema alla 100 lasu). Teistesõnadega ei ole venelased suutelised ära kasutama ka praegu 125mm potentsiaali, mis on 2A82 puhul päris suureks aetud, nii mürsk, kui laeng võivad kumbki olla kuni 900 mm pikad.
Ma ei näe ühtegi põhjust, miks venelased miljonile Armata hädale tõmbaks veel ühe häda juurde, mis isegi siis kui lahendada (saada 2A83 töökindlaks praegusel kujul), ei annaks juurde mitte midagi.
Mida arvavad Eurooplased 130mm kaliibri arendamisest :
While this is true, the APFSDS concept is far than optimal as less than 20% of the energy generated in the chamber will reach the target, he explains. Gas heat loss represents 72% of the energy loss, sabot mass 9% (for a 120 mm round) while air drag accounts for a further 3%, which means that only a mere 16% of the chemical energy generated in the chamber is brought to bear on the target. “We must therefore look at what we can optimise, and the gun calibre itself, when talking of penetrators which have a diameter of 20-30 mm has a minor importance, and by the way increasing the calibre means increasing the sabot mass, adding therefore to the loss of energy,” he explains.
Allikas
Teiste sõnadega pannakse ka seal peamiselt rõhku viskelaengu suurendamisele ja peamiselt just gaaside ärakasutamisele, kui kaliibrile.
Läbistaja diameetri suurendamisega on see jama, et suurem diameeter peab ka suuremast pindalast soomusest läbi sööma end, ehk siis mis iganes võidu saavutab (pikkuse osas, mis venelastel juba niigi pea meeter) saab üsna ärasöödud.
Pealegi kurjade keelte järgi polnud probleem mitte noolte pooleks murdumised (mis kollitasid mingi hetk lääne arendajaid) vaid noole purunemine tänu materjali ebakvaliteetsusele. Ühesõnaga samad vanad head kvaliteediprobleemid. Mida ei lahenda veidi jämedam nool, kui kvaliteeti ei tõsta.
Mis puutub УТД-20 mootorisse, siis olles seda nagu ka teisi V-2 baasil (näiteks V-55 või V-92) arendatud mootoreid pidanud elus parandama ja lammutama võin küll öelda, et neil on omad sarnasused olemas. Seda ütleb ka Wiki ning V-2 wiki ütleb
"На базе двигателей семейства В-2 в конце 1950-х — начале 1960-х годов на «Барнаултрансмаше» под руководством главного конструктора Б. Г. Егорова было создано новое поколение танковых двигателей — УТД (универсальный танковый дизель). При этом была сохранена в основном технологическая преемственность с производством двигателей В-2 (Д-12). В частности такие важные показатели, как расстояние между осями цилиндров (175 мм) и диаметр цилиндров (150 мм) одинаков с В-2. Первым в серию в 1965 году запущен шестицилиндровый УТД-20 с уменьшенной (в сравнении с В-2) высотой за счёт увеличенного до 120° угла развала цилиндров и размерности 15/15 мощностью 300 л. с. для БМП-1 и БМП-2. Вариант для БМД-1 и БМД-2 мощностью 240 л. с. при более низких оборотах получил обозначение Д-20. Для БМП-3 в конце 1980-х годов был разработан десятицилиндровый УТД-29[22]"
УТД-29 on eelmainitud suuremas jaos lamendatud versioon, et nõukogude sõdur saaks selle peal käia.
Muidugi võib hakkata siin filosofeerima, et mis maalt uuendatud asi muutub omaette uueks tooteks. Kuid, ma ei saaks öelda, et artikli autor valetas kuidagi selles osas.
Mis puutub Kirku juttu, et mitte Hiina/Lääne naabreid saab veel T72 ja selle kloonidega hirmutada, siis ma arvan, et seoses maailma tehnoloogilise arenguga jõuavad ka näiteks Kasahstani mingi hetk hiina Javelinide analoogid jne. Mõni päev tagasi kusagilt loetud mõttetera, et venemaa tankide kõige edukam sõjaline kasutus peale teist maailmasõda oli valge maja tulistamisel. Kaotusi ei kantud ja eesmärk saavutati.
Seega jah, tulevikus näljaste pensionäride laialiajamiseks nad siseriiklikult vast tõesti kõlbavad, ka kodusõda on sõda.
Mis puutub kolmandatesse riikidesse siis arvatavasti liigub terve praegu venelaste käes veel olev relvaturg vaikselt hiinlaste kätte. Kes tõsi küll müüvad ka T72 baasil olevaid asju, kuid liiguvad ka sealt järjest eemale.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Võib arvata, et need propagandistlikud relvasüsteemid on natuke üle paisutatud TTA-ga.Madis Reivik kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 12:53 Kas 2000m/s muzzle kiirus on ikka reaalne või putini unenägu ? See on ju ogaralt kõrge. Vaatasin, Lõuna Korea viimased saavutused on ca 1800 m/s.
Või on jalad ja meetrid segamini läinud ?
Toru eluiga kukub väga madalale sellise koormuse juures ?
Ma sain aru, et L55 toruga Leopard 2A6 laseb välja umbes 1750 m/sek. See loodi siis alternatiivina USA "hõbekuulile", mida USA keeldus liitlastega jagamast (vaesustatud uraanist mürsud). Sakslastel ei jäänud muud üle tempo hoidmiseks kui teha kahuritoru 1,3 m jagu pikemaks, tekitades sellega lisaprobleeme metsas ja linnas. Ameeriklased säilitasid esialgse L44 kahuri. Ja sakslastel on tavaline, kõvasulamist nool (volfram jne).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Loomulikult on kõikidel mootoritel omavahel "teatud sarnasusi", näiteks on väntvõll, kolvid ja töötavad diisliga.Mis puutub УТД-20 mootorisse, siis olles seda nagu ka teisi V-2 baasil (näiteks V-55 või V-92) arendatud mootoreid pidanud elus parandama ja lammutama võin küll öelda, et neil on omad sarnasused olemas. Seda ütleb ka Wiki ning V-2 wiki ütleb
Siiski, juba erinev nurk silindriridade vahel, sellest tulenev teistsugune väntvõll (V6 ja V12 väntvõllid on ikka üsna erinevad), erinevad silindriläbimõõdud ja kolvikäigud, erinev kepsude kinnitus väntvõllile on piisavad faktid, et lükata ümber asjatundmatu netiblogija jama "V-2 põhisusest".
Ainus V12 põhine mootor on selle juppidest tehtud rida-6, mida kasutasid nii generaatorid kui kergemad masinad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Ma küsiks tagasihoidlikult Trummilt, mitu UTD-20 või V-55 mootorit on ta elus lahti võtnud või üldse V-2 baasil mootoreid? Ühesõnaga, kõik kirjandus viitab sellele, et UTD projekti (vene keeles унифицированных танковых двигателей otsetõlkeks - unifitseeritud tankimootor) aluseks võeti V-2 mootor, siinkirjutaja tunnistab, et tehnilised lahendused teiste V-2 mootoriga, millega ta kokku puutunud on, on kaunis sarnased, sealjuures ka mingi osa juppe üksteisega vahetatavad. Rääkimata muidu tehnoloogilistest lahendustest, mis on identsed.
See, et silindri nurk on teine, et saaks madalama mootori teha, pole just suurem argument, et tegemist on täitsa uue mootoriga.
Ehk tooksid oma juttu kinnituseks mingid viited ja kirjeldad erinevusi tehnoloogilistes lahendustes ... sealjuures pean silmas UTDga kaasaegseid V-2 edasiarendusi (näiteks V-55) mitte originaalset V-2 (millest erineb ka V-55 omajagu ... kuid see ka vast täitsa uus mootor ... ?).
See, et silindri nurk on teine, et saaks madalama mootori teha, pole just suurem argument, et tegemist on täitsa uue mootoriga.
Ehk tooksid oma juttu kinnituseks mingid viited ja kirjeldad erinevusi tehnoloogilistes lahendustes ... sealjuures pean silmas UTDga kaasaegseid V-2 edasiarendusi (näiteks V-55) mitte originaalset V-2 (millest erineb ka V-55 omajagu ... kuid see ka vast täitsa uus mootor ... ?).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Ma ei tahaks sellesse vaidlusesse suuremat sekkuda, kuid küll vajab märkimist, et silindrite vahelise nurga muutmisega, muutub ka mootori resonantskäitumine, mis toob kaasa mitmeid muudatusi (isegi kuni silindrite tööjärjekorra muutmiseni). Nüüd, kui mootori plokk on teine, silindrid teised, väntvõll ja gaasijaotus on muutunud, siis on raske seda nimetada sama mootori arenduseks. Isegi kui mingid detailid on samad. Pmst. on ju kõik sisepõlemismootorid ühe ainsa mootori edasiarendused.
Re: Vene vs. Lääne tankid
See on tõsi, kuid siin tulebki mängu filosoofiline küsimus millele ma varem viitasin - mis maalt alates muutub midagi uueks? Kui kõik lahendused on tehnoloogiliselt samad, materjalid samad, töötlus jne samad, suur osa juppe klapib (eriti väiksem mudru) kõik allikad väidavad, et arenduse aluseks on võetud V-2 mootor, siis võib minu meelest väita õigustatult, et :
"V-2 osutus nii edukaks, et KÕIK Venemaa soomusmasinate diiselmootorid alates V-84 (T-72), V-92S2F (T-72B3, T-90) kuni UTD-20 (BMP-1 ja BMP) -2) ja UTD -29 (BMP-3) on selle mootori sügavad uuendused" mille kohta see diskusioon pihta hakkas.
Lisaks on artiklis küsimuse raskuskese mitte mootoriajaloo põhine, vaid rohkem tootmisprotsessi - hoolduse osas. Kas mootorit suudetakse piisavalt palju toota, muidugi kvaliteedis ning ning kuidas on lood järelhooldusega. Ilmselgelt on kõigi tsitaadis toodud mootorite tootmise osas baas ja tööstuslikud võtted samad.
Ma ka sellel teemal edasi ei vaidle, läheb ära rohkem filosoofia pärusmaale.
Selles osas ma isegi usun venelaste väiteid 2A82 osas, esiteks on see Rh-120-st (hakati arendama 70nendate alguses ja jõudis tootmisse 70nendate lõppus) hulga uuem projekt (hakati arendama 90nendate alguses ja jõudis niivõrd - kuivõrd tootmisse 2010 paiku), ning L-55 oli rohkem selline kiire ja lihtne viis veidi võimet tõsta, kui tõsine uuendus - faktiliselt lihtsalt pikem toru ja kõik. Lisaks on sellest 2A82 üht teist ikka tilkunud ka aastate jooksul ning keegi pole tema näitajaid kahtluse alla seadnud. Terve ving on alati olnud olematu eluiga, mille lahendamine arvatavasti ei pruugi venelastel niipea õnnestuda, kuna selleks on vaja suuremaid tehnoloogilisi edasiminekuid üsna paljudes valdkondades. Nii materjaliteaduses, töötluses, kvaliteedis jne.
Pigem on lahendus - kasutatakse edasi nii vähendatud laengut kui vanemaid noolmürski. Kui algab sõda NATOga (või kellegi teisega, kellel tänapäevased tankid), siis suurtükki eluiga on nagunii üks väiksemaid probleeme ja siis võib need "analooge mitteomavad" asjad kasutusele võtta.
"V-2 osutus nii edukaks, et KÕIK Venemaa soomusmasinate diiselmootorid alates V-84 (T-72), V-92S2F (T-72B3, T-90) kuni UTD-20 (BMP-1 ja BMP) -2) ja UTD -29 (BMP-3) on selle mootori sügavad uuendused" mille kohta see diskusioon pihta hakkas.
Lisaks on artiklis küsimuse raskuskese mitte mootoriajaloo põhine, vaid rohkem tootmisprotsessi - hoolduse osas. Kas mootorit suudetakse piisavalt palju toota, muidugi kvaliteedis ning ning kuidas on lood järelhooldusega. Ilmselgelt on kõigi tsitaadis toodud mootorite tootmise osas baas ja tööstuslikud võtted samad.
Ma ka sellel teemal edasi ei vaidle, läheb ära rohkem filosoofia pärusmaale.
Selles osas ma isegi usun venelaste väiteid 2A82 osas, esiteks on see Rh-120-st (hakati arendama 70nendate alguses ja jõudis tootmisse 70nendate lõppus) hulga uuem projekt (hakati arendama 90nendate alguses ja jõudis niivõrd - kuivõrd tootmisse 2010 paiku), ning L-55 oli rohkem selline kiire ja lihtne viis veidi võimet tõsta, kui tõsine uuendus - faktiliselt lihtsalt pikem toru ja kõik. Lisaks on sellest 2A82 üht teist ikka tilkunud ka aastate jooksul ning keegi pole tema näitajaid kahtluse alla seadnud. Terve ving on alati olnud olematu eluiga, mille lahendamine arvatavasti ei pruugi venelastel niipea õnnestuda, kuna selleks on vaja suuremaid tehnoloogilisi edasiminekuid üsna paljudes valdkondades. Nii materjaliteaduses, töötluses, kvaliteedis jne.
Pigem on lahendus - kasutatakse edasi nii vähendatud laengut kui vanemaid noolmürski. Kui algab sõda NATOga (või kellegi teisega, kellel tänapäevased tankid), siis suurtükki eluiga on nagunii üks väiksemaid probleeme ja siis võib need "analooge mitteomavad" asjad kasutusele võtta.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Kui selle Armata pauguraua eluiga on tõesti 100 pauku, siis tähendab see siis, et seda ei saa eriti kasutada nt rünnakul jalaväe toetamiseks, vaid ressurssi peab hoidma puhuks kui kohtutakse vastase tankidega. 100 pauku on ikka imevähe, nii 2,5 lahingukomplekti umbes.
Valges ilmaks poleks vist ka eriline probleem see 2000 m/sek algkiirus, kuid kui selle saavutamiseks tuleb eluiga kukutada mitu korda ja kui noole võimaliku suurima pikkusega see kooskõlas pole (nool on sellise energia rakendamiseks liiga lühike), poleks sellest ikkagi suuremat praktilist tolku. Algkiirus ja eluiga on omavahel pöördvõrdelises seoses ja praktikas tähendab see balansseerimist.
Valges ilmaks poleks vist ka eriline probleem see 2000 m/sek algkiirus, kuid kui selle saavutamiseks tuleb eluiga kukutada mitu korda ja kui noole võimaliku suurima pikkusega see kooskõlas pole (nool on sellise energia rakendamiseks liiga lühike), poleks sellest ikkagi suuremat praktilist tolku. Algkiirus ja eluiga on omavahel pöördvõrdelises seoses ja praktikas tähendab see balansseerimist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
V-2 ja tema järglased olid ebasümmeetrilist tüüpi, kahe silindrirea kolvikäikude pikkus oli natuke erinev. Tulenes kepsu konstruktsioonist, kus ühe silindrirea kepsud kinnitusid mitte väntvõllile, vaid teise rea kepsudele. See asjaolu pluss väntvõlli enda pikkus tingis vajaduse summutada aktiivselt väändevõnkeid, mis tingis vastavate leevendite olemasolu (nt samasse perekonda kuuluval D-12 diislil on need olemas).Kilo Tango kirjutas: ↑03 Jaan, 2023 17:10Ma ei tahaks sellesse vaidlusesse suuremat sekkuda, kuid küll vajab märkimist, et silindrite vahelise nurga muutmisega, muutub ka mootori resonantskäitumine, mis toob kaasa mitmeid muudatusi (isegi kuni silindrite tööjärjekorra muutmiseni). Nüüd, kui mootori plokk on teine, silindrid teised, väntvõll ja gaasijaotus on muutunud, siis on raske seda nimetada sama mootori arenduseks. Isegi kui mingid detailid on samad. Pmst. on ju kõik sisepõlemismootorid ühe ainsa mootori edasiarendused.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist