86. leht 95-st
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 17:56
Postitas Lemet
Aktsiisitulu küll kasvas natuke, kuid jooma vähem ei hakatud.
Vaadates oma tutvusringkonnas ringi- jooma hakati rohkem ja kõvasti. K.a. ma ise. Kui juba kord kast toanurgas seisab...
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 18:18
Postitas Andrus1973
Lemet kirjutas:Vaadates oma tutvusringkonnas ringi- jooma hakati rohkem ja kõvasti. K.a. ma ise. Kui juba kord kast toanurgas seisab.
Mina küll siin mingit seost ei näe. Ise veeretan hoopis mõtet, et peaks osa kogunenud pudeleid ära viskama. Et need sihipäraselt kasutatud saaks on küll praeguse tarbimise juures üsna lootusetu unistus.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 19:42
Postitas Smith
Kusjuures see nišš on Eestis täitsa täitmata.
Tunnistan isegi pattu - Läti taarat on garaažis kilekottides - mida sellega teha?
Ainus varianti on vanametalli kokkuost.
Põhjanaabritel saab välismaise taara torgata taaraautomaati , ent raha selle eest ei saa.
Meilgi võiks saada kasvõi tasuta koos muu taaraga ära anda.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 19:44
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Aktsiisitulu küll kasvas natuke, kuid jooma vähem ei hakatud.
Vaadates oma tutvusringkonnas ringi- jooma hakati rohkem ja kõvasti. K.a. ma ise. Kui juba kord kast toanurgas seisab...
Sama siin. Kuna 24-purgine kast on Lätis niivõrd odav, siis sellest kujunas justkui omaette maksevahend. Igatahes mulle tassiti igasuguste pisiteenete eest, milliste eest varem aitähh oleks öeldud ja ega ma poleks ka raha vastu võtnud, neid kaste see suvi niipalju kokku, et vahepeal tekkis küll joodiku tunne. Õnneks oli palav suvi.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 20:13
Postitas Tegelane5
Runkel kirjutas:Ma arvan ka, et piirikaubanduse edendajal tasuks uute investeeringute tegemisel murelikumalt kiigata hoopis õlletehaste poole - kauaks poliitiliselt motiveeritud sõbralikku sisseostuhinda pakutakse.
Eespool viidatud artiklis väidab ettevõtja, et 1. märtsist tõusnud alkoaktsiis Lätis müügihinda ei mõjutanud (järelikult korrigeeriti kasumit), mis aga toimus Eestis - sisseostuhindade tõus pluss alko marginaali tõus). Nii et õigus on ka akf vanahalval, kaupmees vaadaku oma ahnet nägu peeglist.
Tegelikult tõusis Lätis hind umbes euro võrra kohvri kohta, varem oli kohver 4,7 % Originaali alla 11 euro, praegu aga on 11.69. Minumeelest polnudki enam (pea üldse) kohvreid mis maksaks alla 10 euro.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 21:32
Postitas Walter2
Smith kirjutas:Ainus varianti on vanametalli kokkuost.
Saab ka meie taaraautomaati aga sellest avalikult ei saa rääkida.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 22:10
Postitas vanahalb
Smith kirjutas:Kusjuures see nišš on Eestis täitsa täitmata.
Tunnistan isegi pattu - Läti taarat on garaažis kilekottides - mida sellega teha?
Ainus varianti on vanametalli kokkuost.
Põhjanaabritel saab välismaise taara torgata taaraautomaati , ent raha selle eest ei saa.
Meilgi võiks saada kasvõi tasuta koos muu taaraga ära anda.
Ega nüüd nii keskkonnateadlik ka ei tohi olla. Jäta suure kotiga taaraautomaadi ette. Korilased viivad ise kokkuostu ja panevad sulle veel tänutäheks kirikusse küünla.
Aga võib-olla jood üldse valet marki? Vähemalt vanasti oli nii, et suured saksa, hollandi jms tootjad tegid partii terve Baltikumi jaoks ja purkidel olid nii Leedu kui Eesti pandimärgid. Lätis panti ei olegi.
Siis tuli võtta 7.60 eest Lätist kohver odavat Faxe õlut, see Eestis tühjaks juua ja purgid automaati pista kust 2.40 tagasi sai. Õllekohvri lõpphinnaks tuli niimoodi 5.20. Alkokaubanduse algusaegadel olid Saku ja Tartu purgid ka Lätis koos eesti pandimärkidega kuid selle anomaalia suutis Eesti Pandipakend tootjatele selgeks teha. Ma ei tea , kas eesti taarakäitlejad kõigist Lääne-Euroopa tehastest on jagu saanud?
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 18 Mär, 2019 23:10
Postitas Kurjam
Smith kirjutas:
Ainus varianti on vanametalli kokkuost.
Ärksamad jaantatikad ehitavad neist purkidest nn. "purklaid" ehk siis päikeseküttekollektoreid õhu soojendamiseks, et tuba kütta.
Üks näide
https://www.youtube.com/watch?v=QLNViUs ... re=related
Siin foorumiski oli teema alternatiivenergiaallikatest kriisiajaks - miks mitte nii.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 9:28
Postitas Kapten Trumm
Smith kirjutas:Kusjuures see nišš on Eestis täitsa täitmata.
Tunnistan isegi pattu - Läti taarat on garaažis kilekottides - mida sellega teha?
Ainus varianti on vanametalli kokkuost.
Põhjanaabritel saab välismaise taara torgata taaraautomaati , ent raha selle eest ei saa.
Meilgi võiks saada kasvõi tasuta koos muu taaraga ära anda.
Soomest ostetud pudelite ja purkidega on sama seis - meie automaadid neid ei söö.
Ainus võimalus on visata taarapunktis olevasse taara prügikasti (sinna lähevad nt shanpanja pudelid ka).
Üldiselt meie taarasüsteem on vigaselt sündinud ja elab sama vigaselt edasi. Märkimisväärsed taara kogused sinna alla ei kuulu ja visatakse lihtsalt prügikasti vanaviisi. Ka jookide hulgas on täna poes mitmeid pudeleid, millel pandiraha polegi. Rääkimata tehnilistest pudelitest, purkidest ja totsikutest. Auto aknapesuvedelik, nitrolahusti jne - prügikastikaup endiselt.
Välismaa taaraga on ilmselt see probleem, et pakendiringlusega tegelevaid organisatsioone sellega tegelemise eest keegi ei rahasta - ja kuna kogus on väike ja kommertstulu ei paista - siis las vedeleb.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 10:15
Postitas Kriku
Baltikasse minnes on tavaline, et Meelis Milder ütleb tuleviku kohta ikka midagi positiivset sellest olenemata, kas majanduses või Baltikas on head või rasked ajad. Ja alati on teemaks kasvustrateegia, sest börsiettevõtted peavad ju kasvama. Hoopis teine jutt oli eile, kui Milder andis lühikese intervjuu. Ettevõte teatas kulude kokkuhoiuks Eestis tootmise lõpetamisest ja seetõttu 340 töötaja koondamisest tänavuse aasta jooksul.
Eelmisel aastal Eestis tootmise lõpetanud Sangari juht Raul Saks ütles, et Eestis pole kergetööstustootmisel perspektiivi. „Üksikute väikeste koguste tootmisel kohalikule turule võib olla mõtet, kuid ekspordiks küll mitte,” ütles Saks. „Palkadega on raske konkureerida. Tuhat kilomeetrit lõuna pool Valgevenes ja Ukrainas on õmbleja brutopalk 200–300 eurot, Eestis 700–800 eurot.”
Kui jutuks tuli Baltimaade jaeturg, millele nüüd Baltika pärast suurt laienemise epohhi taandub, märkis Milder, et nad arvestavad isegi müügi kahanemisega. Venemaal lõpetatakse tänavu frantsiisipartneriga leping, mälestuseks jääb nende vastu ligi kahe miljoni eurose nõude mahakandmine.
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/1 ... d=85635543
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 10:29
Postitas 2korda2
vanahalb kirjutas:Ma ei tea , kas eesti taarakäitlejad kõigist Lääne-Euroopa tehastest on jagu saanud?
Seaduse jõul saadi sellest jagu jah. Kuniks sommid aluste viisi siit pakendirahaga kaetud taarat üle lahe vedasid (kust üldiselt tagasi ei tulnud midagi), oli kohalik pakendikäitleja vait kui kult rukkis. Kohe kui purkide "väliskaubandusbilanss" punasesse hakkas minema, kostus aga suurem hädakisa.
Pärast pikka ja kindlat langustrendi on järsu aktsiisitõstmise tulemusel tarbimine hakanud suurenema. Statistika ütleb, mitte vaid üksikute inimeste märkused.
Alkoaktsiisi laekumisel hotakse silma peal
siin. Eelmisel aastal koguti alkoaktsiisi vähem kui 2016. Seda oluliselt kõrgema aktsiisimäära ja suurenenud tarbimise juures. Eraettevõtluses saaks selliste tulemustega "projektijuht" päevapealt kinga.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 10:31
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas:
Üldiselt meie taarasüsteem on vigaselt sündinud ja elab sama vigaselt edasi. Märkimisväärsed taara kogused sinna alla ei kuulu ja visatakse lihtsalt prügikasti vanaviisi. Ka jookide hulgas on täna poes mitmeid pudeleid, millel pandiraha polegi. Rääkimata tehnilistest pudelitest, purkidest ja totsikutest. Auto aknapesuvedelik, nitrolahusti jne - prügikastikaup endiselt.
Mitte pandiga pudelid saab omaette konteineritesse ära panna. Süsteem täitsa töötab, kuid enne töötas veel paremini. Siin on isegi kaart kus lähim konteiner on.
https://pakendiringlus.ee/
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 11:34
Postitas Kasutajanimi
Arvan, et pigem on enamikel täiesti suva loodusest ja säästmisest. Tahetakse raha saada ning kui seda ei saa rändab esimesse prügikasti.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 12:24
Postitas Lemet
Väidetavalt käivat asotsiaalid ajaga kaasas...kes lõikavat kodumaiselt taaralt pärit vöötkoodi viieks(rohkemaks ei kannatavat), mõni eriti ettevõtlik laskvat tuttavatel koguni vöötkoode printeril paljundada...massin sööb Läti taarat ja kiidab tegijat.
Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.
Postitatud: 19 Mär, 2019 13:45
Postitas Andrus1973
Lemet kirjutas:Väidetavalt käivat asotsiaalid ajaga kaasas...kes lõikavat kodumaiselt taaralt pärit vöötkoodi viieks(rohkemaks ei kannatavat), mõni eriti ettevõtlik laskvat tuttavatel koguni vöötkoode printeril paljundada...massin sööb Läti taarat ja kiidab tegijat.
Mina olen kuulnud kaadrist, kes Rootsis tööl käies veavad Läti taara sinna. Nagu nii autoga minek. Nagu nii õhtuti midagi teha pole. Istud siis ja kleebid Läti pudelitele Rootsi triipkoode.