Püüan vastata eelpool esitatud küsimustele. Ma ei leia, et siin foorumis peaks kuidagi selekteerima, mida võib küsida ja mida mitte. Kui keegi oskab vastata, siis saaks ju mõnedki kripeldavad asjad selgeks.
*A.Einselni telefonilt tehtud kõne Estonia kaptenisillale tund ennem õnnetust (kõnede väljavõttega tõestatud fakt). Einselni enda tunnistuse järgi oli ta Ameerikas ja telefon autojuhi käest Eestis.
Einseln sisuliselt ei eitanud kõnesid, vaid lükkas need autojuhi kaela, absurd!? Huvitav, kas Imre Kaas seda teemaliini uuris ja kui kaugele jõudis? Äkki on see autojuht praeguseni veel elus?
Ma ei ole otseselt seda versiooni uurinud, kuid see info pärineb peastaabi II osakonna ohvitserilt Tiit Uustalult. Einseln kinnitas seda riigikogu uurimiskomisjoni istungil, et just Uustalu säärast juttu levitas, kuigi nime seal otseselt välja ei öelda. Hiljem lasi Uustalu Tallinna-Aegviidu rongis maha vedurijuhi ja istus selle eest kinni, millele Einseln viitab.
https://g.delfi.ee/m/egcm/201409/25protokolleinseln.pdf
Uustalu pakkus seda materjali ka Eesti väljaannetele, kuid seda ei peetud usutavaks.
Hiljem on seda teemat korduvalt lahatud. Lugege kasvõi ühte Kesknädalas ilmunud juttu, kus väidetakse justkui helistas Einselni telefoniga tollane peaminister Mart Laar:
http://vana.kesknadal.ee/g2/uudised?id=5240
Politsei ei suutnud tuvastada, et selline kõne oleks kunagi toimunud.
*Tõestamata faktid/kuulujutud sukeldumistest: kaptenisillal oli üks surnukeha kuulihaavaga. teine surnukeha mööbli/kapi all, kellel käsi tätoveeritud (ühtegi selliste tunnustega meeskonnaliiget teadupärast polnud). S.Linde tunnistusest läbi käinud fragment, et autotekil viibis "komitee". Ilmselt seltskond, kes pidi koosnema osaliselt laevameeskonnast (ja kellestki veel?). Suvaliselt inimesed sõidu ajal autotekile ei pääsenud.
See pole kunagi kinnitust leidnud. Küll aga jäeti sillal olnud isikud identifitseerimata, sest seal võis olla rootslasi. Piht pidi hommikul tegema lootsieksami, mille tõttu oli laeval sellega seonduvalt mitu kõrget rootslasest tegelast, Dan Myrberg, Karl-Gustav Sundius ja Eesti päritolu rootsi kapten Jüri Aavik. Just Aaviku surnukeha kahtlustatakse asuvat kaptenisillal.
Autotekil olid enne väljumist laevainspektorid, kes hindasid laeva merekõlbulikkust. Torssell on püüdnud selle inspektsiooni oma raamatus võimalikult täpselt rekonstrueerida. Loe katkendit siit:
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=81070991
*Paar tunnistajat on väitnud, et kuulsid visiiri hüdraulika heli. Tundub küllaltki eripärane heli, mida on raske millegi muuga sassi ajada.
Hüdraulilisi helisid kuulis tõesti mitu tunnistajat. Kuivõrd ka ahtriramp on Estonial kergelt avatud, siis pole välistatud, et keegi soovis näiteks autotekile tulnud vett ahtrirambi kaudu välja lasta. Aga luukide avamiseks tuli füüsiliselt autotekile minna. Kuivõrd trepid olid inimesi täis, siis oli ligipääs kreenist alates võimatu. Kui keegi autotekile läks, siis juba varem.