87. leht 694-st
Postitatud: 24 Veebr, 2009 16:11
Postitas Kapten Trumm
Küsimusele, miks me ostame 30 aasta vanust tehnikat, mitte tuliuut, peab kaitseminister suutma une pealt soravalt seletada ja argumenteerida. Niipalju peaks ikka matsu jagama, et suute lihtsurelikule selgitada viimase 30 aasta arenguid ja hindade vahet.
Kuid siiski, peab tunnistama, et vastused on mõnevõrra veenvamad kui Aaviksoole eelnenud mullipuhujatel. Meenutades Ligi antud analoogset intervjuud Päevalehele, kus ta esimese kahe leheküljega auti löödi, oli siiski vastatud lõpuni. Muidugi pole Aaviksoo teeninud ka ära sellist vaenulikku vastuvõttu nagu Ligile osaks sai.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 18:22
Postitas metsaline
Noh jah. Ideaalis - mida vähem eri kaliibreid, seda parem... Aga arvestades mede riigi suurust, rahvaarvu, rahalist seisu, demograafilist olukorda... Sel juhul on iga töökõlblik toru asja eest. Kõige lihtsam oleks ju smugeldada mustalt turult tuumapomm ja ütelda naabrimehele, et kui palju mölised siis paneme pilli keset Piiterit "käima"... Jaüleüldse, jalgratta päält Ferrarile otse üle minna ei saa...
Postitatud: 24 Veebr, 2009 19:13
Postitas Medusa
No küsimust, et miks soetatakse 30a vanat tehnikat, selle asemel et kohe ühe komplekti FH70 asemel mitu osta, saab lugupeetud kaitseministrile ka laivis esitada, 3 märtsil Tartus, kus ta peab füüsikahoones paaritunnist loengut, milles tutvustab kaitseväe arengukava ning kaitsepoliitikat.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 19:28
Postitas cleo
hah, majandusminister Plävtsu vastused on tühja täis, Langukese vastused on tühja täis, Palo, Jänku, Tamkivi jne vastused on tühja täis.... miks küll? Sellepärast, et "partei liin" ja "partei strateegia ja taktika" on tähtsamad kui mistahes arusaamine oma justkui juhitavast valdkonnast. Poliitika on tähtsam kui proffesionaalsus ja asja sisu mõistmine.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 19:48
Postitas planet64
Kapten Trumm kirjutas:
Eestis ei saada töökindlat suitsugranaatigi valmis, jätaksime liikursuurtükkide ehituse äkki targematele?
Võiks siis kohe deklareerida, et suudame ainult kartulaid maa seest välja tuhnida ja pole mõtet oma pead rohkem vaevata. Kui miski üle jõu käib, siis peaks ka arusaadav olema, miks. Kas pole meil üldse vastavat tehnoloogiat, oskusteavet või mida iganes muud. Antud juhul seda pole näha ja oleks vale jätta lihtsalt proovimata kui vajadus on olemas. Ei panustaks ainult oma lollusele ja selle säilitamisele. Panustaks just tehnoloogilise võimekuse tõstmisele eriti nendel aladel, kus meil on mingilgi määral oskusteave olemas kõrgkooli või instituudi näol. Nutikaid insenere peaks siiski leiduma.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 19:51
Postitas Kilo Tango
planet64 kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:
Eestis ei saada töökindlat suitsugranaatigi valmis, jätaksime liikursuurtükkide ehituse äkki targematele?
Võiks siis kohe deklareerida, et suudame ainult kartulaid maa seest välja tuhnida ja pole mõtet oma pead rohkem vaevata. Kui miski üle jõu käib, siis peaks ka arusaadav olema, miks. Kas pole meil üldse vastavat tehnoloogiat, oskusteavet või mida iganes muud. Antud juhul seda pole näha ja oleks vale jätta lihtsalt proovimata kui vajadus on olemas. Ei panustaks ainult oma lollusele ja selle säilitamisele. Panustaks just tehnoloogilise võimekuse tõstmisele eriti nendel aladel, kus meil on mingilgi määral oskusteave olemas kõrgkooli või instituudi näol. Nutikaid insenere peaks siiski leiduma.
Siin pole isegi keskmisest nutikaid insenere vaja. Suurtüki veokale tõstmine on labane metallitöö mõningate tugevusarvutustega. Sekka näpuotsaga hüdraulikat.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 19:57
Postitas Lemet
Vaadates seda, mis Eestis valmistatakse ja eksporti läheb, ei nõustuks küll siiski Trummi kommentaariga täiesti, Eestis on olemas nii peaga insenerid kui ka arvestatav tehnoloogiline baas. Ilmselt on siin süü kahepoolne, KaMin pole suutnud kohalikes tootjates huvi tekitada ning kohalikud tootjad ise pole samuti viitsinud ma igapäevarütmi "leiutamisega" tuksi kerama hakata, liiatigi kui ilma hakkama saab.Samas kujutan ette, et näiteks D-30 alusvankrile paigutamisega saaksid hakkama paljud metalliettevõtted, kasvõi näiteks Palmse Mehaanikakoda,
http://www.palms.ee/ , kes tegeleb metsaveotõstukite, kärude jms valmistamisega. Ja on neid teisigi.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 20:45
Postitas Tapper
Praegu oleks kõik ettevõtted valmis kükke tegema, et tellimust saada.
Ja ev ja seega ekv hanked mida 2000-2008 paljud ettevõtted tähelegi ei pannud on nüüd olulisemad.
Küll leitakse insener-tehniline personal ja töömehed.
Kuid kõigepealt on vaja ekv nägemust mida tahetakse.
Siis saame vaadata kas ja kuidas.
Nagu eelpoolmainitet sellise väikse hüdraulika aretus ei tohiks küll tuumateadus olla.
Vaja oleks teada kui kiiresti peab kastist laskeasendisse jõudma.
Kas pill peaks jääma nabanööri või eraldi st auto võib uttu tõmmata
Postitatud: 24 Veebr, 2009 21:31
Postitas man21
Asi on tahtmises. Selle paljukirutud D-30 annaks orgunnida palgiveomasinale või traktori haagisele. Kurat, ma pole insener, aga olen elus kogenud, et paljud "ei tohid" on kinni me peas.
Postitatud: 24 Veebr, 2009 22:04
Postitas Felix
Kapten Trumm kirjutas:
Eestis ei saada töökindlat suitsugranaatigi valmis, jätaksime liikursuurtükkide ehituse äkki targematele?
Väga õige...tsivilisatsioon on šovinistliku Venemaa päralt aga milleks siis veel sigadele pärleid?
Postitatud: 25 Veebr, 2009 1:08
Postitas Dan
Isiklik kogemus selles vallas on sihuke et ei taheta tellida kodumaiste tootjate käest, sest teada on et hakatakse leiutama jalgratast ning juurdehindlus on 80%. Piiri tagant ostes on vähemalt kogemus samasuguste asjade valmistamisel juba olemas.
Lõppude-lõpuks on suht palju asjadest ka lihtsalt väljast sisse ostetud detailide kokkukruvimine ja koos tööle panemine.
Siit konspiratsiooniteoreetikutele: palju sisaldas näiteks Piirivalvele 15 miljonit maksma läinud lidar eestimaist tehnikat ? Kelle oma on tegelikult see firma kus asi kokku klopsiti ja mis rahvusest need klopsijad olid ?
Postitatud: 25 Veebr, 2009 8:32
Postitas kaur3
Dan, võib-olla tead Sina rohkem, kuid minu meelest on tegemist Siffi firmaga, kus töötab venelasi. Lidari kallal hakkasid mehed tööle juba palju varem, kui Siff firma ära ostis. Kas esimesteks kliendiks ei olnud mitte mingisugused Kanada põllumajandusfirma? See, et piirivalve lõpuks lidarini jõudis, oli meeste sõnul paras piin. Firma töötas pikalt Mustamäel akadeemia hoones jne.
PS eestlasi töötas seal firmas ka

Postitatud: 25 Veebr, 2009 8:51
Postitas Kapten Trumm
man21 kirjutas:Asi on tahtmises. Selle paljukirutud D-30 annaks orgunnida palgiveomasinale või traktori haagisele. Kurat, ma pole insener, aga olen elus kogenud, et paljud "ei tohid" on kinni me peas.
Pannaksegi. Rootsis on pandud 155 mm Volvo töömasina shassiile, sama masinat näeb Rootsis peamiselt tee-ehitustel ja karjäärides.
FH77 Archer
http://www.army-technology.com/projects/archerhowitzer/
See lahendus oleks üsna sobiv meie "soomus-ainult-välismissiooni"-armeele.
Eelis tavalise Mani ees on
1. parem läbivus (võrrelge kliirentsit ja rattaid)
2. parem manööverdusvõime, kuna see masin on liigendraamiga, esirattad eraldi ei keeragi.
Postitatud: 25 Veebr, 2009 9:03
Postitas Basilio
Tapper kirjutas:Praegu oleks kõik ettevõtted valmis kükke tegema, et tellimust saada.
Ja ev ja seega ekv hanked mida 2000-2008 paljud ettevõtted tähelegi ei pannud on nüüd olulisemad.
Küll leitakse insener-tehniline personal ja töömehed.
Kuid kõigepealt on vaja ekv nägemust mida tahetakse.
Siis saame vaadata kas ja kuidas.
Nagu eelpoolmainitet sellise väikse hüdraulika aretus ei tohiks küll tuumateadus olla.
Vaja oleks teada kui kiiresti peab kastist laskeasendisse jõudma.
Kas pill peaks jääma nabanööri või eraldi st auto võib uttu tõmmata
Ei ole küll sõjandus- ega majandusasjatundja, aga kas just praegu ei ole parim aeg selliste projektide jaoks? Ettevõtted vajavad tööd, majandus turgutamist ja KV tehnikat. Pead tööle! Kui ainult ilma korruptsioonita hakkama saaks... Et tellitakse megapapi eest sõbra firmast mingi käkk ja tehakse pärast rahad pooleks. Korralik kontroll peab asja üle olema.
Postitatud: 25 Veebr, 2009 9:05
Postitas Dan
kaur3 kirjutas:Dan, võib-olla tead Sina rohkem, kuid minu meelest on tegemist Siffi firmaga, kus töötab venelasi. Lidari kallal hakkasid mehed tööle juba palju varem, kui Siff firma ära ostis. Kas esimesteks kliendiks ei olnud mitte mingisugused Kanada põllumajandusfirma? See, et piirivalve lõpuks lidarini jõudis, oli meeste sõnul paras piin. Firma töötas pikalt Mustamäel akadeemia hoones jne.
PS eestlasi töötas seal firmas ka

Jaaa, umbes nii oligi. Esimeseks kliendiks, kui firma ladvik SKB-s töötas oli küll Vene sõjatööstus, kes tahtis nende laserseadmetega teha vahet kosmoses lendavate tuumalõhkepeade ja peibutiste vahel, no vähemalt mulle on nii väidetud.
Aga need asjalikud eestlased, kes seal firmas ennist olid on kas pensile läinud või asjalikuma tööotsa leidnud.