88. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 18:45
Postitas Dr.Sci
Castellum kirjutas: ↑27 Nov, 2024 18:13
Üks asi, millest veel pole eriti räägitud. Piletihind.
Praegu pakub Flexibus Tln Sadam-Varssavi bussijaam 58.- eurot, sõiduaeg 18 h. Kl 1.00 Tln, kl 18 Varssavis.
Soomes ja Rootsis olen raudteega sõitnud, kus oli isegi 30% täishinnast (Oulu-Hgi), Roostis oli kunagi eraldi rongid märgitud (Röda avgång), kuhu sai 50% pileteid. Muidu vist poleks kasutanudki...
Ameerikas olen korra mugavusest loobunud - NYC-Montreali öörongi asemel läksin ööbussi peale. Kolm korda oli pilet odavam...värvikam sõit oli ka kahtlemata, meenutas omaaegseid Vilnius-Tallinna kohati ulgutöölisi üsnagi täis busse...
Kas on praegu kuskil pakutud, palju oleks Tln-Varssavi rongipileti hind ja mis oleks sõiduaeg?
Võimalik hinnavahemik:
Standardpilet: Tõenäoline hind jääb vahemikku 50–90 eurot ühe otsa eest, võttes arvesse võrreldavate projektide nagu näiteks Eurostar või TGV hinnastamist.
Äriklass: Mugavama teenuse eest võib hind tõusta kuni 150 euro või rohkem.
Allahindlused: Lastele, pensionäridele või varase broneeringu korral võib hind olla soodsam, näiteks 30–40 eurot.
Tallinnast Varssavisse sõidu kestus Rail Balticul võiks olla hinnanguliselt 6–7 tundi, lähtudes projekti eesmärkidest ja tehnilistest näitajatest:
Raudtee kiirus: Rail Balticu maksimaalne projekteeritud kiirus on kuni 249 km/h reisirongide jaoks. Keskmine sõidukiirus (sealhulgas peatused) jääb eeldatavasti vahemikku 170–200 km/h.
Vahepeatuste arv: Peatused suuremates linnades nagu Pärnu, Riia, Kaunas ja võib-olla ka teised, võivad lisada aega. Kui igas peatuses tehakse paus umbes 5–10 minutit, suureneb sõidu koguaeg vastavalt.
Marsruudi pikkus: Tallinn-Varssavi marsruudi pikkus Rail Balticu kaudu on umbes 870 km. Selle läbimiseks kiirusega ~200 km/h kulub umbes 4,5–5 tundi puhtalt sõiduaega, millele lisanduvad peatused.
Võrdlus teiste kiirraudteedega: Näiteks Pariis-Lyon kiirrong (TGV) katab 465 km umbes 2 tunniga, mis annab sarnase ettekujutuse Rail Balticu ajakava potentsiaalist.
Kui Rail Baltic saavutab täisfunktsionaalsuse ja töötab planeeritud kiirusel, võib see pakkuda kiiret alternatiivi nii bussidele kui ka lennukitele, eriti kui arvestada aega, mis kulub lennujaamas turvaprotseduurideks.
See pole mu isiklik seisukoht, selle andis blondide transistoritega kübertroll
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 20:10
Postitas diesel
kole optimistlikud numbrid tunduvad olevat.
"korra sõidaks huvi pärast" ei puhu pilli.
kümme tuhat ülemistet läbivat reisijat päevas on ehk kuidagi võimalik kohalikus liikluses tööle-koju marsruudil.
pika otsa bussis on vast nii umbes 50 kohta. kümme tuhat reisijat oleks siis justkui paarsada bussitäit inimesi.
põhjusmõtteliselt peaks juba praegu see seltskond sõitma igapäevaselt varssavi (või hädaga kasvõi ainult riia) vahet ja raudtee valmides siis rongi peale ringi kolima.
tegelikult vast oleks vaja nii tuhatkond inimest saada iga jumala päev sõitma rongiga varssavi vahet. siis vast võiks enam-vähem majanduslikult asi mõtekas olla. kust need inimesed võetakse? iga päev, aastaringselt.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 20:18
Postitas Some
Dr.Sci blondu pisut optimistlik, ametlik tasuvusuuring:
http://www.tja.ee/public/Raudtee/Rail_B ... NAL_v2.pdf
Tallinn - Varssavi (lk. 233) 1067 kilomeetrit 6t51min.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 20:55
Postitas Dr.Sci
No ma trukkisin sellesse selle 2011 aruande, palusin täpsustada... ei hakka küsimuste vastuste vooru edastama aga ausõna, see luges dokumendi mitu korda läbi :p
Täpsem analüüs Rail Baltica aruandest kinnitab, et sõidu kestus Tallinnast Varssavisse on umbes 6 tundi ja 50 minutit. See ajakulu arvestab rongi projekteeritud maksimaalset kiirust kuni 240 km/h, keskmist kiirust 170 km/h ja planeeritud peatusi suuremates linnades, sealhulgas Riias, Kaunases ja mujal ...
***********************************************************************
Arvestades keskmist inflatsioonimäära (2% aastas), võiks Rail Baltica rongipileti hind Tallinnast Varssavisse 2030. aastal olla:
88,87–94,69 eurot ühe suuna eest.
ps.ei hakka küsima igaks juhuks et mis vigu on tehtud EE ja Nordica juhtimises...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 21:20
Postitas maksipoiss
diesel kirjutas: ↑27 Nov, 2024 20:10
kole optimistlikud numbrid tunduvad olevat.
"korra sõidaks huvi pärast" ei puhu pilli.
kümme tuhat ülemistet läbivat reisijat päevas on ehk kuidagi võimalik kohalikus liikluses tööle-koju marsruudil.
Ilmselt sama firma tegi prognoosi,kes Pärnu Lennujaamagi puhul

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 21:36
Postitas olevtoom
Some kirjutas: ↑27 Nov, 2024 14:06
... Nüüd esimese küsimuse juurde tagasi tulles - kuhu teie RB-ga sõidaksite ja kui tihti?
Eks ma ühe korra ikka prooviksin selle ilmaime ära. Juurdlesin just, kuhu ma peaksin bussiga sõitma, ja otsustasin, et Riiga. Pärnusse (ja ammugi Tallinnasse) poleks mingit mõtet. Ja edasi -- nii kaugele kui läheb, Varssavisse siis vist? Siis on kindel, et isu täis saab.
P.S. Aitäh, akf AMvA, lõpp-punkti täpsustamise eest. Võtab selle raudtee mõttekust veel pisut vähemaks.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 27 Nov, 2024 22:40
Postitas AMvA
RB, kui kiirraudtee, ei lähe Varssavisse.
RB lõpeb Leedu-Poola piiril. Poolakad arendavad oma raudteevõrku hoopis teiste projektide raames. Ja minu teada läheb Poola piirist edasi 160 kmh, kui mitte 120 kmh, liin.
Ja kõik räägivad siin miskipärast, kuidas me saame 6-7 tunniga või öö läbi sõitnuna Varssavisse. Ja edasi? Ma sõidan iga aasta kolm-neli korda Varssavist läbi, maailma üks mõttetumaid kohti lõppsihina. Ja edasi Kesk-Euroopasse on oi kui palju veel.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 1:36
Postitas Rebane11
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 9:39
Postitas AndresTy
AMvA kirjutas: ↑27 Nov, 2024 22:40Ma sõidan iga aasta kolm-neli korda Varssavist läbi, maailma üks mõttetumaid kohti lõppsihina.
Noh see on nüüd küll kõva avaldus! Ja kus ise elad? Eestis? Maailma ühes mõttekaimas kohas - URA, URA!
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 9:54
Postitas AMvA
AndresTy kirjutas: ↑28 Nov, 2024 9:39
AMvA kirjutas: ↑27 Nov, 2024 22:40Ma sõidan iga aasta kolm-neli korda Varssavist läbi, maailma üks mõttetumaid kohti lõppsihina.
Noh see on nüüd küll kõva avaldus! Ja kus ise elad? Eestis? Maailma ühes mõttekaimas kohas - URA, URA!
Ma olen juba ammu aru saanud, et sinu suurim unistus selles elus on üks kord rongiga Varssavisse sõita ja siis surra.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 10:44
Postitas Lemet
Ma olen juba ammu aru saanud, et sinu suurim unistus selles elus on üks kord rongiga Varssavisse sõita ja siis surra.
Kaunikesti loll avaldus. Personaalse kogemusena näiteks olen Varssa ist sõitnud edasi Budapesti, Berliini ja veel mõnda paika. Mugavam kui auto või lennukiga.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 11:19
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑28 Nov, 2024 10:44
Personaalse kogemusena näiteks olen Varssavist sõitnud edasi Budapesti, Berliini ja veel mõnda paika. Mugavam kui auto või
lennukiga.
Julgen sügavalt kahelda
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 11:27
Postitas Lemet
Julgen sügavalt kahelda
Oleneb muidugi, kes mida mugavuse all mõistab. Kelle jaoks on piiratud kilogrammide, kohustusega paar tundi enne väljalendu kohal olla ja siis põlved lõua all kitsal istmel ühel õrrel kügelemine koos tõenäolsusega, et naaber oma toidukandiku sulle sülle keerab, näide mugavusest, peab loomulikult lendamist mugavamaks. Mina mitte. Seda enam, et otselendu Tallinnast väga ei ole, lendude vahetustega aga jääb ka ajavõit väiksemaks.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 11:35
Postitas tsivi_list
Eeldan, et Tallinn Berliin rong sõidab öösel ja on kupeedega, vooditega, kus saab end rahulikult välja magada.
Bussi ega ühegi teise transpordiliigiga sellist võimalust pole. Sisuliselt säästab ühe öö hotellis kulu, mis ei kipu tänapäeval Euroopas enam alla 150€ olema.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Nov, 2024 11:47
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑28 Nov, 2024 11:27
Julgen sügavalt kahelda
Oleneb muidugi, kes mida mugavuse all mõistab. Kelle jaoks on piiratud kilogrammide, kohustusega paar tundi enne väljalendu kohal olla ja siis põlved lõua all kitsal istmel ühel õrrel kügelemine koos tõenäolsusega, et naaber oma toidukandiku sulle sülle keerab, näide mugavusest, peab loomulikult lendamist mugavamaks. Mina mitte. Seda enam, et otselendu Tallinnast väga ei ole, lendude vahetustega aga jääb ka ajavõit väiksemaks.
Eks see on selline viinamarjad on hapud jutt rohkem.
Esiteks ei ole ma kunagi kaks tundi varem lennujaamas olnud. Tunnist piisab.
Ja parema meelega lendan ma Tallinnast otse Berliini kahe tunniga, makstes ca 40 eur, kui veedan rongis 12 tundi, makstes 100+ eur. Sellel ajal, kui sa alles kuskil Tallinna ja Riia vahel oled, joon ma juba Berliinis õlut.