88. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Juun, 2021 15:56
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

Kui muud ei tule siis võtame võidusõiduatod näiteks? Proovi uuesti.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Juun, 2021 19:49
Postitas speedsta
Kapten Trumm kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.


Mina panin konkreetse näite. Palun viidet või selgitust, kust see 200kg müraisolatsiooni tuleb. Mitte et mind väga huvitaks see kaal aga kui juttu puistatakse nagu terasid külvil, siis võiks ka veidi kandepinda sellel all olla.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 1:52
Postitas OLAVI
Praegusel ajal polegi praktiliselt leida "suurt" ja kerget autot, kui Dacia MCV väljaarvata.
90´ndatel oli:
Audi100 - 4,8m, 1110kg: https://www.auto24.ee/used/3516809
Audi 100Avant - 4,8m, 1130kg : https://www.auto24.ee/used/3500374
Ja suurema mootoriga Audi V8 - 4,9m, 1890kg : https://www.auto24.ee/used/3341339
Kaasajal:
A4 - 4,7m, 1600kg: https://www.auto24.ee/used/3526942
Q7 - 5m, 2394kg : https://www.auto24.ee/used/3526942
A8 - 5,2m, 2050kg: https://www.auto24.ee/used/3462190
Dacia MCV: 4,5m, 1055kg : https://www.auto24.ee/used/3421530

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 7:35
Postitas Walter2
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 7:59
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas:
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:


Kusjuures täitsa oli tehaselahendus. Need olid sellised vaibamoodi karvased matid, mõeldud vähendama rehvimüra. aga materjal ei olnud väga raske.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 8:10
Postitas Kapten Trumm
Skoda kallimate mudelite logarite välisküljed (mis on suunatud ratta poole) on ka kaetud mingi vaibalaadse kattega.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 9:09
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas:
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:


Selline mürasummutus vähendab kõrgema sagedusega müra, mis lähtub rataste alt lendavast sodist, mis põrkab vastu logareid, selle vastu võideldakse sellise soojustusvilla laadse matiga.

Käisin kunagi tutvumas eelmise põlve Honda Civic universaaliga (see esimene universaal, mis Civicust mõned aastad tagasi tehti) ja kaebasin automüüjale auto tagaotsast lähtuvat müra. Seepärale viskas esinduse müüja varrukast kohe lahenduse - nad võivad lisraha eest pakkuda täiendavat müraisoleerimist, millest suurem osa läheb juhist tahapoole (seal pidi sellega tehasest kehvasti olema), peale meeleoluka hinnna öeldi, et see lisab ka autole pea 100 kg kaalu.
Ma ei tea mis nad oleks teinud, ilmselt terve autopõhja ja rattakoopad pigimatiga üle kleepinud?

Tulles tagasi selle E28 seeria 5-se BMW juurde - siis kümme aastat uuem samasuure mootoriga mersu C-klass kaalub tühjalt pea 200 kg rohkem. Kuna mersul on automaatkast ja konditsioneer, siis eks mingi 100 kg läheb sinna. Aga mersul on mürasummutus ikka lausa teisest klassist, areng 10 aastaga. Niiet plärisevat summutit või muid ülearuseid hääli salongi ei kuulegi. Kohe silmapaistvalt vaikne on. Ja mitte niipalju tuulemüra arvelt (mersu on palju lakutum), vaid just mootori, summuti ja veeremüra arvelt.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 9:14
Postitas Kapten Trumm
Mina panin konkreetse näite. Palun viidet või selgitust, kust see 200kg müraisolatsiooni tuleb. Mitte et mind väga huvitaks see kaal aga kui juttu puistatakse nagu terasid külvil, siis võiks ka veidi kandepinda sellel all olla.


Väidan, et olen seda eestikeelsest autoajakirjast lugenud. Enam ei suuda leida viidet :dont_know:
Aga E46 ei ole ka väga hea võrdlus, esiteks BMW kaalub (erinevalt mersust) väga hoolega, mida auto külge paneb, seepärast kipuvad tema autod olema kergemad ja teiseks on E46 analoog ikkagi C-klass, mitte E-klass. Osad, mis Mersu teeb terasest või malmist, teeb BMW tihti alumiiniumist.

Viimasel E-klassil saab muidu tellida müraisolatsiooni juurde :shock: , vahest siis tuleb see 200 kg kokku?

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 9:48
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:
Käisin kunagi tutvumas eelmise põlve Honda Civic universaaliga (see esimene universaal, mis Civicust mõned aastad tagasi tehti) ja kaebasin automüüjale auto tagaotsast lähtuvat müra. Seepärale viskas esinduse müüja varrukast kohe lahenduse - nad võivad lisraha eest pakkuda täiendavat müraisoleerimist, millest suurem osa läheb juhist tahapoole (seal pidi sellega tehasest kehvasti olema), peale meeleoluka hinnna öeldi, et see lisab ka autole pea 100 kg kaalu.


Mu ühes Jaapani autosid müüvas firmas järelteeninduse pealikune töötav sõber soovitas, et kui tahad nende autot osta siis tasub võtta mõni proovisõiduautodest, neil on juba esinduse poolt lisamürasummutus paigaldatud. Aga see oli ka nii umbes 10 aastat tagasi. Tänapäeval on ka jaapanlased väga head.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 12:04
Postitas Kapten Trumm
Ma seda olen umbes aru saanud kah. :)
Kui proovisõiduks antud Fiat Freemont ja Subaru Outback olid miskipärast lamellidega, siis Volvo XC70 oli naeltega. Seda märgates küsisin müüjalt - see tegi imestanud nägu, et miks klienti petta, enam sõidab naeltega, kui müraisolatsioon on korralik, siis tuppa ei kosta suurt midagi.

Mul on see sedaan-Civic paar aastat olnud, seal polnud pagasnikus küll mingit isolatsiooni, pagasniku vaiba all oli midagi soome papi laadset ja selle all oli paljas värvitud kereplekk. Sellises autos on iga kivike tuppa kuulda.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 14:40
Postitas OLAVI
Nagu teada, siis alates 2022 hakkavad kehtima uute müüdavate autode kohustuslikud ohutuslisad, lisaks alates 2018 kehtima hakanuile.
https://forte.delfi.ee/artikkel/8593947 ... koti-pihta
https://makroskoop.ee/euroopa-liit-paig ... epiirajad/
https://www.autodna.ee/blog/kohustuslik ... mid-autos/

Ja siin on huvilistele kehtiva "Sõidukite ohutuslisade" EU dokumendi terviktekst Eesti keeles: Dokument 32019R2144 (EL) 2019/2144,
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... A325%3ATOC

https://www.europarl.europa.eu/news/et/ ... w-vehicles

https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... ion_isa_et

See pani pausile ka masinnäotuvastusega kiiruskaamerate arendamise, sest luuakse võimalus, et autod hakkavad ise kiiruseületamisest teatama, kuhu vaja ja vähendab "kiirete autode" võimalusi.
Tuleb teha valik, et kas hoida vanat või osta uus auto.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 14:42
Postitas Kapten Trumm
Ma just superandmebaasi teemal visioneerisin sellest.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 15:04
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas:Ma just superandmebaasi teemal visioneerisin sellest.

Sõrmejälje lugejad tekkisid autode lisavarustusse juba sajandivahetusel aga kuna need viletsad ei lubanud autot märja käega käivitada, siis vajusid unustusehõlma.
Praeguseks on telefoniomanik näpujäljega tuvastatav, telo on äpiga seotud autoga ja väga lihtne on tuvastada autos teatud hetkel viibinud isikud ning ka nende metsapeatuse tegemise hetked.

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 16:20
Postitas Some
Tuvastades kiiruse ületamise, saadab süsteem juhile esmalt vastavasisulise sõnumi ekraanile, millele järgneb gaasipedaali vastusurve suurendamine, muutes gaasi andmise raskemaks. Teatud hetkest alates aga sekkub süsteem omavoliliselt, hakates kiirust vähendama teelõigu piirkiiruse piiresse.


Oled just rekkast möödasõitu lõpetamas ja märkad lähenevat vastusõitjat - vajutad gaasi põhja, et möödasõit lõpetada aga selle asemel auto hoopis pidurdab :scratch:

Re: Autoteema

Postitatud: 16 Juun, 2021 17:24
Postitas Hydrazine
Veel selline jama, et kui sensorid vales seades ja sõidad püsikiirushoidjaga, siis moodsatel autodel nad hoiavad ise pikivahet nende abil (kusjuures seda, et kui palju, saab ise seadistada mingeis piireis) ja kui sa lähened mingile aeglasemale objektile ja pedaale ja nuppe üldse ei näpi vaid lähed lihtsalt vastassuuna vööndisse, et mööduda aeglasemast püsikiirusehoidjaga, siis auto hakkab hoopis ootamatult pidurdama, sest parema nurga sensor on vales seades ja auto arvab, et sa sõidad kellegile tagant otsa.

Või see automaatne lähi/kaug tulede ümberlülitamine, see läheb ka vahest lolliks ja sulle tuleb mingi vanem pann vastu kus igati ontlik juht on juba pooltuledele vahetanud ja sinu "tark" auto ei saa aru ning siis saad üsna lähedalt kaugtulede vilgutamise otse silma... või siis, sõidad täiesti tühjal pimedal teel ja tee ääres on mingi objekt kus on ere prožektor ja siis korraga hoppaaa, tark masin arvab, et nüüd peab pooltuledele vahetama.

Kas selliseid "kindlaid abimehi" on ikka vaja, või peaks ise sõiduoskusele ja tähelepanule pühenduma rohkem.