10. leht 101-st

Re: Kuidas Airbus maha kanda.

Postitatud: 17 Sept, 2011 7:44
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Ammmbeliiivebel stoori :oops: :oops: :oops:

Ja siis veel see "muslimite solvamine" - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Kuidas Airbus maha kanda.

Postitatud: 17 Sept, 2011 12:24
Postitas alban
Kui lugeda ametlikku aruannet, siis õnnetuse põhjustajaks oli paremal istmel istuv piloot, kes oli Airbusi enda töötaja. Vasakul istmel istunud piloot oli kliendi esindaja ja tema ülesanne oli üksnes näitude kontroll, mitte lennuki juhtimine. Õnnetuse põhjuseks loetakse protseduurilisi vigu õlirõhu kontrolli käigus. Kui kliendi esindaja teatas, et lennuk liigub, siis Airbusi piloot keskendus lennuki pidurdamisele, mitte mootorite pöörete vähendamisele. Samuti keeras ta esiratast, mis vähendas pidurite efektiivsust ja selle tõttu saigi õnnetus teoks.

Seega igasugused märkused araablaste ja nende lennuoskuste kohta on asjakohatud.

Re: Kuidas Airbus maha kanda.

Postitatud: 19 Sept, 2011 9:43
Postitas Kapten Trumm
Ega selles juhtumis midagi väga ulmelist polegi, tegijal (eriti kes pole uute asjadega harjunud) juhtub. Näiteks osadel Mercedestel on sellised pidurid, et kui asjatundmatusest kallale asuda (nt piduriklotse vahetama) ja teatud ettevaatusabinõusid eirata, võib auto asjast nii aru saada, et tarvis oleks kõvasti pidurdada (kui töömehe näpud vahel on).

Üksvahe tuli neid rootslaste Gripeneid kah taevast alla, kui piloodil ja tehnikal suhtlemisraskused tekkisid. Üks vist lausa Stockholmis alla sadas sedasi.

Araablaste oskuste kohta on lihtsalt teatud eelarvamused, mis kahjuks põhinevad tõestsündinud lugudel. Meile on nad enamasti jõudnud läbi N.armee, kes omal ajal araablastega tihedalt läbi käis.
Samuti keeras ta esiratast, mis vähendas pidurite efektiivsust ja selle tõttu saigi õnnetus teoks.
Pidurdamisel teevad 90% tööst siiski põhiteliku rattad.

GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 16:23
Postitas Kulibin
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71095197

Olles ääriveeri kursis lennundusega, väidan siis järgnevat:
Selline lauglev vajumine mis paratamatult lõpeb nii nagu lõppes, sai olla tingitud vaid sellest, et piloodid kas puudusid või olid teovõimetud. Ülaltoodud artikkel kinnitab seda. Ei välista sugugi terroriakti. Eks pardasalvestistest üht-teist selgub.
Ja siis selline küsimus spetsidele: Kas see kõnesalvesti salvestab kogu lennuaegse audio seal kokpitis ?
Oodatud asjatundjate arvamused.
edit:
Ja aina müstilisemaks kisub:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71085085
Seda juttu ma ei usu üldse.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 16:47
Postitas Ahilleus
Kulibin kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... prantsuse-
Ja siis selline küsimus spetsidele: Kas see kõnesalvesti salvestab kogu lennuaegse audio seal kokpitis ?
Mäletamist mööda salvestasid mustad kastid (oranžid kerad) mis okupatsiooniajal tartus toodeti (1980 nendatel)
poolil olevale ringlevale traadile viimase 20 minuti jutu. Eks aeg on edasi läinud ja võimalik, et neil on isegi kiip uuemal ajal sees.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 16:52
Postitas Kulibin
See inf kinnitab esialgseid kahtluseid: Piloodid olid ilmselt teadvusetud.
http://www.unian.net/world/1059829-smi- ... aniya.html
Millest tingituna ei oska oletada
Blacbox on jah üsna kortsus, aga on hullemaid olnud ja siiski loetavad.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 17:48
Postitas jyrimyrk
Selle vastu räägib see, et lennuk oli jõudnud oma normaalkõrgusele ja sellel ajal lülitatakse tavaliselt autopiloot sisse.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 17:58
Postitas Lemet
Jääb oodata, mida kostavad ülessaadet prantsuse sõjaväepiloodid.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 18:14
Postitas Kulibin
Kas kusagil medias on juttu olnud teisest piloodist ? Räägitakse ainult, et piloot oli kogenud ja puha.
Kas on võimalik, et säästufirma lendas ühe ületöötanud piloodiga ? Selline pretsedent on tegelikult olemas vist.
Ja on pilootidel ennegi infarkte õhus ette tulnud.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 18:21
Postitas Ahilleus
Kulibin kirjutas:Kas kusagil medias on juttu olnud teisest piloodist ? Räägitakse ainult, et piloot oli kogenud ja puha.
Kas on võimalik, et säästufirma lendas ühe ületöötanud piloodiga ? Selline pretsedent on tegelikult olemas vist.
Ja on pilootidel ennegi infarkte õhus ette tulnud.

Tõenäosus, et teist pilooti ei olnud on nullilähedane. Infarkt mõjub südamele, mitte autopiloodile...

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 18:25
Postitas Kulibin
Ahilleus kirjutas:
Kulibin kirjutas:Kas kusagil medias on juttu olnud teisest piloodist ? Räägitakse ainult, et piloot oli kogenud ja puha.
Kas on võimalik, et säästufirma lendas ühe ületöötanud piloodiga ? Selline pretsedent on tegelikult olemas vist.
Ja on pilootidel ennegi infarkte õhus ette tulnud.

Tõenäosus, et teist pilooti ei olnud on nullilähedane. Infarkt mõjub südamele, mitte autopiloodile...
Mis puutub siia autopiloot ? Kas lenduritel on lubatud sangas magada, ilm oli ilus ja kui kokpitis oleks kas või stjuardess viibinud, oleks tõstnud hädakisa sellise kõrgusekaotuse puhul.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 18:43
Postitas Ahilleus
Kulibin kirjutas: Mis puutub siia autopiloot ? Kas lenduritel on lubatud sangas magada,
Kas lenduritel on keelatud kasutada autopilooti kui lennukõrgus saavutatud ja koridor paigas?

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 18:51
Postitas EOD
Iseenesest Porro pakutud versioon lennuki äkilisest dehermetiseerumisest oli loogiline. 10 kilomeetri kõrgusel on õhk hingamiseks liiga hõre. Normide järgi peab üle 10000 jala (ca 3 km) kõrgusel mittehermeetilises lennukis olevad inimesed saama lisahapnikku. Praktiliselt kannatab keskmine inimene küll üle 4 km kõrgust ilma lisahapnikuta.
Lisaks järsk õhurõhu langus võib põhjustada gaasimulle veres. Sama nähtus, mis tuukrite puhul, kes liiga kiiresti pinnale tõusevad.
Loogiline, et lennuki dehermetiseerumisel piloodid üritasid kiiresti laskuda ohutule kõrgusele. Võimalik, et läbi pilvede ja nullise nähtavusega. Seal aga olid Alpid... :rip:
Miks lennuki pardasüsteemid maa lähedusest ei hoiatanud või piloodid sellele hoiatusele ei reageerinud, selgub ilmselt pardasalvestitest.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 19:21
Postitas Kulibin
Nagu öeldud, nähtavus oli sel hetkel selles kohas hea.
Piloodikabiin on lennuki kõige paremini ehitatud koht ja ülejäänust eraldatud üsna pidava uksega. Pilootidel on kasutada oma autonoomne hapnikusüsteem. Niisis ootame kõnesalvestisi.
Selle pardaandmete salvestiga hetkel segane lugu liigub igasegaseid väiteid, et on katki ja pole veel leitud. No see vigur ei lähe katki sellise laksu puhul, väidan. See blackbox peaks kannatama välja paugu vastu betooni kiiruselt 300m/sek. Ja see mis väidetavalt nii katki, et kiibid kadunud lausa, asub lennuki sabas. Ja saba on kõige turvalisem koht sellise laksu puhul.
Edit:
Kõnesalvestised väidetavalt siis loetavad, nendega tegelevad spetsialistid
http://www.rte.ie/news/2015/0325/689528 ... ngs-crash/

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 25 Mär, 2015 19:33
Postitas trs
See laskumine võttis neil nii kaua aega, et seda ei saa eriti nimetada manöövriks rõhukaotuse kompenseerimiseks. Laskumine kestis nii kaua, et konnaõgijad jõudsid väidetavalt lennukid üles ajada ja asja uurima saata. Praegune info viitab pigem sellele, et lennukit ei juhitud, või toimetas see iseseisvalt, kuid sellisel juhul tekib küsimus, miks keegi ei reageerinud.

Edit: ja 300m/s vastu betooni need salvestajad küll üle ei ela. Pigem 300km/h.