10. leht 96-st

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 17 Nov, 2014 23:36
Postitas chocolate
Kui panna Kapten Trummi ja kasutaja Vanahalb viimased postitused kokku, siis võib järeldada, et enamus rekordeid saadi mäest alla ja tagant-tuulega sõites :lol:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 9:14
Postitas Kapten Trumm
53 kabiinis olen olnud, kui kiirus oli 100 kmh spidoka järgi. Olin siis laps, aga meeles on siiani se rämedalt vibreeriv kabiin, kõrvulukustav mootori müra ja 100 juures tilbendav spidokas.
Kui polnud pööretepiirajat ratsitud, siis sõltus seal tippkiirus piiraja seadest (mis kõikus kindlasti sinna-tänna nagu igal vene asjal).
Lisaks on enamikel autodel seadistatud spidomeetrid 5-10% rohkem näitama kui on tegelik kiirus (lollikindluse pärast).

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 10:10
Postitas lamjak
Kui ma õigesti mäletan, siis nuditud 06-te all olidki aeglased sillad. Aastaid tagasi olid krossisõitjad sellistest huvitatud.

Mis aga puutub Moskvitšide kangelastegudesse Inglismaal, siis omal ajal tegi mees nimega Tony Lanfranchi ringrajasõidus puhta töö, võites oma klassi 29st sõidust 28. Nipp oli selles, et klassid jagati auto hinna järgi ja nii sattus 412 võistlema säästuautodega.

Täpsemalt siin: http://www.motorsportmagazine.com/archi ... -came-cold

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 10:17
Postitas Lemet
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis 1970 aasta London-Meksiko rallil sai Mosse tehasemeeskond kokkuvõttes kolmanda koha...esikoha sai Ford.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 10:28
Postitas lamjak
Nii on - individuaalselt saadi 12, 17 ja 20 koht (23 lõpetaja seas - startis üle saja). Meeskondlikult oldi Fordi ja British Leylandi järel kolmas.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 10:49
Postitas Kapten Trumm
Kui ma õigesti mäletan, siis nuditud 06-te all olidki aeglased sillad. Aastaid tagasi olid krossisõitjad sellistest huvitatud.
Eks ikka sellised sillad, mille ülekandearvud sobisid nõrgema mootoriga kokku. Paigutades 21011 mootori taha 2106-le mõeldud silla (käigukasti 4s käik on ühesugune) on tulemuseks auto, mis ei jõua õieti sõita ja võtab bensiini rohkemgi.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 21:08
Postitas von manstein
näiteks Moskvits 412, mille mootor arendab suurimat võimsust 5800-l pöördel, 4 käigu ülekanne 1,00 ja peaülekanne 4.22, arendaks:5800-l pöördel kiirust 181 kmh. Tegelikult on sellise kiiruse saavutamiseks taolise kerega vaja üle 120 hj võimsust, sest mosse mootor ei suuda 4 käiguga selliseid pöördeid saavutada. Ehk siis kiiruse kasvuks 1,3 korda on vajalik võimsus 1,3 ruudus ehk 1,7 korda suurem esialgsest.
Lõpuks ometi!

Tänud, kapten Trumm, et matemaatika ette võtsid.. Muidu näitavad Lemet Ja Jackpuuk mulle juba ammu meelekoha pihta.. :D

Pisike ebatäpsus rehkendustes muidugi on.
70 cm rattadiameetri juures
Aga see ei muuda sõnumi mõtet..

Lemet, kas küsid andeks.. :D

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 18 Nov, 2014 23:26
Postitas Lemet
Ei näe põhjust... :dont_know:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 19 Nov, 2014 20:21
Postitas von manstein
näiteks Moskvits 412, mille mootor arendab suurimat võimsust 5800-l pöördel, 4 käigu ülekanne 1,00 ja peaülekanne 4.22, arendaks 70 cm rattadiameetri juures 5800-l pöördel kiirust 181 kmh. Tegelikult on sellise kiiruse saavutamiseks taolise kerega vaja üle 120 hj võimsust, sest mosse mootor ei suuda 4 käiguga selliseid pöördeid saavutada.
No ei järgne kommentaare..

Aga ometi pajatavad jahimehejutud hoopis millestki muust. Mõned tsitaadid..
Tehasekonditsioonis jooksutasid kõik seieri lõppu, nii et ainult punane täpike jäi serva tagant paistma.
Vanaema oli kah autos, paps roolis ja õite usinalt parempoolset pedaali tallamas, vanaema hakkas tänitama, et mis sa kihutad, 130-ga juba sõidad. Pärast paps ütles, et mutt ei teadnuki, et tegelikult lasksime 140-ga :lol:.
Hea 408 jooksis tõepoolest spido järgi 140. 412-ga polnud siiski midagi võrrelda, hoopis teine maailm,
Küllap ehk siis kolmanda, või koguni teise käiguga..

Ja helgemat sorti tsitaat austet Lemetilt..
Mis aga puutub 412 mootoritesse, siis tuleb tunnistada, et masinad võisid erineda kui öö ja päev- oli tõepoolest autosid, mis 140 hädavaevu kätte said, samas oli autosid, mis jooksid vabalt välja 160+. Et mansteinil (erinevalt minust) on olnud kogemust vaid kahe mossega ja sedagi otsustades postituste järgi vaid tasemel, kus TO-1 ja TO-2 tehnohooldest kuuldudki polnud ja süümekas autojuht vahetas õli siis, kui see otsa hakkas saama, siis jääb üle talle vaid kaasa tunda, et mõlemad autod talle ilmselt allapoole keskmist sattusid.
Küllap tõesti ei vedanud.. Seda enam, et madalalaubaline Von manstein TO-1 ja TO 2-st kuulnudki polnud..

See selleks.. Aga 140 kilomeetrine tippkiirus mis 412 mootoritega mööda manuaale kaasas käib, olgu ta siis AZLK või IZevski päritolu on üldlevinud fakt..
Tsitaadist järeldame tõsimeeli, et tehase katsemeeskonda sattus väeti aparaat.. Ehk isegi hooldused teostamata (TO-1 ja TO-2)..

Või mis veel hullem, oli sisse sõitmata.. Otse liinilt..

Või vedas sohvrite psüühika alt. Ei julgenud lõpuni pedaali põhjas hoida..Tõsimeeli, tänapäevases mõistes raskelt juhitav riistapuu..

küsimusi on rohkem kui vastuseid..?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 19 Nov, 2014 20:43
Postitas Lemet
Vanarahva tarkus kõlab, et üks....võib rohkem küsida kui jne. Ja isand manstein võib rahulikult võtta- keegi ei ürita talle midagi vägisi selgeks teha. Tahab lugupeetav uskuda, et ükski 412 üle 100 km/h ei jooksnud-no kes saab keelata. See pisiasi, et inimesi, kes midagi muud kipuvad kinnitama, ei pruugi lugupeetavat segada, sest isand mansteini suust tuleb ainus ja püha tõde ja tema tagumikust tõuseb igal hommikul päike. Tahab lugupeetav arvata, et hoovi peal 4x390 raha eest õli vahetada on odavam ja targem kui korra 120 000 elik aastas korra seda 1000 euro eest teha- jumala pärast, vaba maa.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 19 Nov, 2014 23:04
Postitas davidsoniharald
Olen sõitnud Mercedesega, mis vedas meie taasiseseisvunud riigi esimesi peaministreid. Mudel S600, V12 mootor ja 395 hobujõudu. Kahjuks oli siis selle auto omanikuks mingi tatikas, kel huvi rohkem kummivilistamise kui selle auto loo järele. :wall:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 20 Nov, 2014 18:07
Postitas Kapten Trumm
Kõige esimene Eesti "suur riigimersu", ka Lennart Meri sõidutanud W126 tüüpi Mercedes 260SE 025AAK peaks küll heades kätes olema, selle omandaks üks Volgade restaureerija.
See auto restaureeriti kenasti. Too "säästu-S" osteti väsind Tsaikade asemele, millega nt Meri keeldunud sõitmast (seepärast ka selline "hinnad alates" mudel) - osteti veel rublade eest.
Tsaikad 2tk (Gaz-14) olid muidu kasutusel, kui Rootsi kungigas 1992 Eestis käis. Kas ka kuningas Tsaikaga sõitis, pole teada.
Auto teine elu: http://foorum.clubmb.ee/archive/index.p ... 891-1.html

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 20 Nov, 2014 18:59
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Too "säästu-S" osteti väsind Tsaikade asemele, millega nt Meri keeldunud sõitmast
Eesti Vabariigi 75 aastapäeval 1993. aastal sõitis Meri igatahes Tšaikaga (GAZ-14). Tartus ise nägin ja pealegi veel väga lähedalt.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 20 Nov, 2014 22:14
Postitas von manstein
isand mansteini suust tuleb ainus ja püha tõde ja tema tagumikust tõuseb igal hommikul päike.
Tänud, Isand Lemet humoorika vaheklipi eest..

Edasi üritan rehkendada Sinu eest ja mõelda hoopis millegi muuga..

lähteandmeteks ikka Trummi poolt pakutud tsitaat. Vähemalt numbriliselt põhjendatud..
Moskvits 412, mille mootor arendab suurimat võimsust 5800-l pöördel, 4 käigu ülekanne 1,00 ja peaülekanne 4.22, arendaks 70 cm rattadiameetri juures 5800-l pöördel kiirust 181 kmh. Tegelikult on sellise kiiruse saavutamiseks taolise kerega vaja üle 120 hj võimsust
Ja muutujaks see:
Ehk siis kiiruse kasvuks 1,3 korda on vajalik võimsus 1,3 ruudus ehk 1,7 korda suurem esialgsest.
Julgeks ennustada kiirusel140 vajalikku võimsust.. Kes viitsib rehkendada, leiab suuruse 71,9 hj.

Hämmastavalt sarnane manuaalides pakutavale..

Pole siis ime, et tehasetiim rohkem ei suutnud..

Noh ja kui arvukas kiibitsejate armee vestab memuaare stiilis:
90-140 läks kiirendamine kähku, sealt edasi hakkas seier tasapisi edasi ronima. 145...150 - peopesad tõmbuvad kergelt higiseks. 155 - vaatan pingsalt teed, aga tunnen ja kuulen, kuidas mootori pöörded ja vererõhk vähehaaval veelgi kõrgemaks lähevad. 160 - spido seier hakkab kergelt hüppama nii nagu igal Mossel teatud punktides skaalal, veri organismis on suuremalt jaolt asendunud puhta adrenaliiniga. Natuke veel ja ongi spidoka seier skaala mõõteulatusest väljas... Krt, viiendat käiku oleks hädasti vaja.
Siis tuleb neilegi andeks anda.. Tihti kippusid nõukaaegsed trossajamiga spidomeetrid pikapeale aiateibaid näitama..

Tuttav teema nende kutseliste sohvrite jaoks, kes põlluveerel elektrimootoriga odomeetrit õgvendasid.. :D

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 20 Nov, 2014 23:15
Postitas Manurhin
Mosse spido näitas originaalmõõdus rehvide korral ca. 3-4km/h vähem kui tegelik kiirus oli. Selle sajandi algul, kui automaatradarid siia-sinna tee äärde ilmusid (mis suurelt möödasõitva auto kiirust näitasid), siis spidoka järgi täpselt 50-ga mööda sõites näitas alati 46...47km/h. Maantee peal vajutasin pidevalt spido järgi nii 95 km/h, politsei ei tülitanud kordagi. Krt, hea kurioosne juhtum tuleb meelde, kui Piibe maanteel kord üks seebikarp-sapakas ette ilmus ja ma vaatan, et isegi järgi sellele ei jõua. Pedaal põrandasse (juba puht sportlikust huvist) ja lõpuks sain ikka järele. Mingi seltskond autos ja kütavad aga muudkui 120-130-ga minna :lol: Pidi ikka hea sappar olema, mis "täismajaga" pikalt ja pidevalt sellist valu välja kannatas :mrgreen: .