Omnitech Robotics STS (Standardized Teleoperation System) ja SRS (Standard Robotic System) arendused
Tootja/arendajariik: USA
Ettevõte: Omnitech Robotics International LLC (ORILLC)
Projekt PANTHER ja muud STS süsteemid.
Tegemist on siis olemasolevate liikurite (ümberehitatud tankide) n.ö. robotiseerimisega.
Liikurile paigaldatakse spetsiaalne raadiojuhtimise/hübriidjuhtimise komplekt seadmeid, mis võimaldavad masinat juhtida raadio teel, poolautonoomselt, või täisautonoomselt (seteliitnavi, etteantud salvestatud teekonnad ja ülesanded jms)
STS Süsteeme paigaldatakse lisaks tankidele ("Panther"), ka traktoritele, tõstukitele, HMMWV-dele, maastikumasinatele (s.h. ATV-dele) ja veokitele.
M60 Panther
M60A3 "Patton" tankist kohandatud soomusmasin miiniväljade puhastamiseks.
Tankilt on eemaldatud torn ja lisatud ette "miinitraal".
STS süsteem võimaldab masinat juhtida ka näiteks mõnest teisest sõidukist, mis M60 Panther`iga kaasa liigub ja seepärast ei ole süsteemil põhimõtteliselt operaatori kaugusest tulenevaid juhtimispiiranguid .
Kaal: ca 35 tonni
Kiirus miinide "traalimisel": 30km/h ; maanteel 50km/h
Käiguvaru: 500 km
M1 Abrams Panther II
"Abrams" tankist kohandatud soomusmasin miiniväljade puhastamiseks.
Tankilt on eemaldatud torn ja lisatud ette "miinitraal".
Paigaldatud STS süsteemid. Raadiojuhitav kuni 800m kauguseni operaatorist.
Kaal: 43,7 tonni
Kiirus miinide "traalimisel": 30km/h ; maanteel 72km/h
Käiguvaru: ca 500 km
http://www.military-today.com/engineeri ... anther.htm
http://www.military-today.com/engineeri ... ther_2.htm
http://www.globalsecurity.org/military/ ... anther.htm
High-Mobility Multipurpose Wheeled Unmanned Ground Vehicle (UGV HMMWV) ehk TeleOperated
Vehicle (TOV) / JPL Humvee
STS +
COMPASS (Compact Multipurpose POSE Assessment System) süsteemiga nn. "Humvee".
COMPASS süsteem koos GNSS naviseadmetega võimaldab masinal salvestada läbitud teekonda, teha teekonna analüüsi, erinevate maršruutide arvutusi, edastada operaatorile masina koordinaate jms.
COMPASS sisaldab erinevaid nn "Positsioneerimissensoreid" (
POSE sensors) ja asukoha määramise täpsuse tõstmiseks nn.
Kalmani filtrit (Kalmani filtrit kasutavad peamiselt ka valdav enamus täppisrelvasüsteeme, kõrgtäpsed GNSS positsioneerimise- ja mõõteseadmed, või nende seadmete poolt kogutavate andmete järeltöötlustarkvara).
DGNSS/DGPS differentsiaalparandite kasutamise võimekus.
NLOS (Non-Line-of-Sight) juhtimissüsteem võimaldab opereerida kuni 30km kaugusele operaatorist.
Operaatorid, kes omavad vajadusel kontrolli raadiojuhitava UGV/TOV üle, võivad asuda korraga kuni kolmes saatemasinas/juhtimismasinas (tavaliselt samuti "Humvee"-d).
Operaatoril on kiivri küljes 3D stereoekraan, mis näitab pilti juhtivast masinast (
Stereo head-coupled visual display).
Integreeritud RSTA (
reconnaissance, surveillance and target acquisition) süsteem (terve rida erinevaid sensoreid, laserkaugusmõõtja,
FLIR kaamerad)
http://www.omnitech.com/sts_hmmwv.htm
https://www-robotics.jpl.nasa.gov/syste ... m?System=4
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/do ... 1&type=pdf
Vaata ka:
STS süsteemide tutvustus ja ülevaade
http://www.omnitech.com/pdf/sts_ds.pdf
Omnitech HELO-TRANSPORTABLE TACTICAL VEHICLE (HTTV)
http://www.omnitech.com/sts_httv.htm