Peeter kirjutas: ↑18 Nov, 2022 13:56
kmeesk kirjutas: ↑18 Nov, 2022 12:51
Kummaline asjaolu selle raketi maandumiskoha suhtes on see, et kui vaadata koordinaate, siis millegipärast langeb ta kokku Lvivi ja Kiieviga. See küla asub täpselt seal, kus asub Kiievi esimene koordinaat ja Lvivi teine koordinaat. Justkui oleks keegi jobu suutnud kahe eri objekti koordinaatidest selle kokku kirjutada.
kui suur kokkusattumus see oleks, et Ukraina õhutõrjerakett kõigist võimalikest kohtadest just sellisesse kohta kukuks?
Minul, kui väljaõpetatud nii pvo- kui ka pvo-rem-meistrimehel oma teadmist juures, on kah mitmeid kulme kerkima panevaid ja küsimusi tekitavaid seikasid selle intsidendi juures silma jäänud. Vahest teen ehk postitusegi oma väljaõppe, teenistuse ja teadmiste juures küsimusi tekitavatest tähelepanekutest.
Aga selle eespool märgitud koordinaatide asjus teen küll kohe ühe lisamärke: Kui nüüd võtta selle esimese litaka, mis Poolas hoonekompleksi õuele lajatas, koordinaadid ja vedada neid sirge liinina (+/-100 meetrit) alla Lvovi peale, siis trehvab üht kvartalisse, kus asub mingine paljudeks riigikaitselisteks ja/või humanitaarlogistikaks vmt tegevusteks sobilik kivist-betoonist hoonekompleks, milles on ka kenake raudteesõlmeke ja kvartali teises otsas (200 m) lisaks märgitud mingisugune "aviatsionno-remontnoje predprijatie" vmt (guuglis pildil lahinglennukid) , siit omakorda edasi 200+ m on juba Lvovi lennuväli. Kui sõita aga horisontaalina Kiievi peale, siis trehvab linnas sellel sirgel Svjatošini lennujaama suurele ja peamisele betoonangaarile (Antonov), Kiievis asuvale Ukraina peamisele südamehaiglale, siis veel Kiievi oblasti regionaalhaigla kompleksile ja ka (vb alles ehitusjärgus olevale) Podilsk-Voskresenski sillale üle Dnepri. See on kiire ja süvenemata pilguheit kaardile, katlamaju ja alajaamu ei hakanud otsimagi.
Lvovi lennujaam ja lennuväli jääb siiski 5km "X" ("N") teljest läände. Kiievis jääb "Y" ("E") teljele mitu vaguniremonditehast ja muud tööstushoonet.
See võimalik "koordinaatide segaminiajamise" teema sisestamisel on tegelikult väga huvitav.
AGA, kas C-300 raketti saab panna lendama koordinaatide järgi nii kaugele?
Как наводятся ракеты С-300 для стрельбы по наземным целям
https://www.inform.zp.ua/ru/2022/10/03/ ... zaporozhe/
OK. Oletame, et saab C-300 panna koordinaatide järgi kaugemale lendama või kasutati ikkagi (ka) muud raketti.
Analüüsisin seda koordinaatide segiajamise võimalust, kuna haakub minu erialaga, kus seda vahel ka praktikas ette tuleb ja siis tuleb need vigade allikad ning põhjused üles leida.
Seal on kaks põhimõtteliselt erinevat võimalust valesid koordinaate kusagile sisestada, kui need ei liigu andmebaasist automaatselt (viimane välistab sisestusvead).
1. Käsitsi number-numbri haaval klaviatuuril sisestades.
1a. Algkoordinaatide halb loetavus ja vead numbritest arusaamisel, kus võib segamini ajada omavahel 0;9;6;8 ; 3,8 ; 5,6 ; 1,7 jne
1b. Klaviatuuril sisestades kogematta vale naaberklahvi kasutamine/vajutamine
1c. Kasutades UTM/MGRS/UTMREF/USNG formaadis koordinaate on valitud vale tsoon (nt. Z35U vs Z34U või Z35U KR vs 35U NR / 34U GA vms)
2. Terve N või E (X/Y) koordinaadi Copy/Paste kasutades valede N või E koordinaatide kopeerimine
Teisendasin umbestäpsed Poola koordinaadid erinevatesse vormingutesse ja süsteemidesse, et leida punktis 1 kirjeldatud vigu.
POOLA (ligikaudsed) saadud
siit
Decimal degree (WGS84)
N 50.450111 E 24.031000
Degrees Minutes (WGS84) N 50°27.006667' E 24°01.860000'
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 50°27'00.40 E 24°01'51.60
UTM coordinates (WGS84) zone35U N 5592890.497 E 289231.411
MGRS / UTMREF / USNG (WGS84) zone35U KR N 92890.497 E 89231.411
Katsetades läbi kõik võimalikud vead ülal toodud numbritega vahemikus alates 10 meetrist kuni 100000 (100km) meetrini (n.ö. 6 kohta enne koma), kus võib sisestamisel kõige tõenäolisemalt viga tekkida, ei andnud mingeid arvestatavaid tulemusi. Seega välistasin.
Edasi Copy/Paste teoreetilised võimalused viga teha andsid aga n.ö. "head" tulemused.
Tõenäoliselt (kui on tegemist koordinaatide copy/paste veaga) on segamini aetud kahe erineva objekti N ja E koordinaadid, kusjuures kasutatud on ühe objekti õiget N koordinaati ja teise objekti õiget E koordinaati.
E koordinaat langeb kokku:
1.
LVOV "пiвденна" (lõuna) suur alajaam-jaotuspunkt
Decimal degree (WGS84) N 49.744214
E 24.031820
Degrees Minutes (WGS84) N 49° 44.652840 E 24° 1.909200
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 49° 44' 39.1704 E 24° 1' 54.552
2.
LVOV Soojuselektrijaam ТЕЦ-1
Decimal degree (WGS84) N 49.813287
E 24.031
Degrees Minutes (WGS84) N 49° 48.797220 E 24° 1.860000
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 49° 48' 47.8332 E 24° 1' 51.6
On suur tõenäosus, et E koordinaat pidi (juhul kui jne) olema kas Lvovi soojuselektrijaama või jaotuspunkti oma.
Edasi tuli leida N koordinaadile vastav tõenäoline objekt ehk, et kontrollida, kas N koordinaat võis kuuluda mõnele tõenäolisele objektile.
See on keerulisem, kuna N 50.450111 läbib E suunas Kiievi linna ja seal võivad olla midaiganes objektid, mida kaartidel kirjeldatud ei ole.
Küll aga on samal E laiuskraadil
Dubno sõjaväelennuväli ja õhujõudude baas.
Decimal degree (WGS84)
N 50.450111 E 25.838256
Degrees Minutes (WGS84) N 50° 27.006660 E 25° 50.295360
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 50°27' 0.3996 E 25°50' 17.7216
Veel on Черняхiв suurem või keskmise suurusega alajaam/jaotusvõrgu punkt
Decimal degree (WGS84)
N 50.450111 E 28.697491
Degrees Minutes (WGS84) N 50° 27.006660 E 28° 41.849460
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 50° 27' 0.3996 E 28° 41' 50.9676
...ja ka väiksem Макарiв alajaam
N 50.450111 E 29.823064
*********
Lihtsalt niisama, lisaks - oli koordinaatidega mängides ka üks asjasse mittepuutuv huvitav leid/kokkusattumus, kus Lvovi "пiвденна" alajaama N koordinaat ühtib täielikult Starokostjantinovi (Старокостянтинiв) Ukraina õhujõudude lennubaasiga
Decimal degree (WGS84) N 49.744214 E 27.267208
Degrees Minutes (WGS84) N 49° 44.652840 E 27° 16.032480
Degrees Minutes Seconds (WGS84) N 49° 44' 39.1704 E 27° 16' 1.9488
Suur maa, palju võimalusi....
