vilhelm kirjutas:Nüüd, kus ka Boeing on peatanud tehnilise toe ja varuosadega varustamise, huvitav, kui kaua suudavad venelased lennukiparki õhus hoida. Kui sertifitseerimine peatatakse, kas oleks võimalik neil kodumaine kontor üles seada? Kodumaisteks lendudeks võib-olla saaks, aga rahvusvahelisteks?
Tõsisem probleem on näiteks Airbusi puhul, kus juurdepääs elektroonilistele manuaalidele keelati kinni. See tähendab, et kogu protseduuristik tuleb nullist ise paberil üles ehitada. Arvestades venelaste "armastust" igasuguste täpsete protseduuride ja nendest kinni pidamise vastu - kahtlane.
Olles aktiivselt tegev mõlema lennukitootja toodangu hooldamisega, siis isiklikud arvamused kogemuse pealt on sellised:
Kuvalda ja tinutuskolviga remontides püsivad lennukid päris pikalt elus. Ühe või paar hooldust üle lastes ei lähe lennuk veel lõplikult katki, lihtsalt ta ei vasta enam tehase poolt ette nähtud hooldusprogrammile aga lendab edasi. Selliselt "hooldatud" lennukeid muidugi euroopa õhuruumi ei lasta. Mida pikemalt korralist hooldust üle lasta, seda suuremaks muutub tõenäosus, et midagi läheb lõplikult katki ja siis lennuk muutub lennuvõimetuks. No nagu auto mootor kestab ka ilma õlivahetuseta 100 tuhat aga siis jookseb lõplikult kokku.
Kohalikud kuliibind suudavad ka mehaanilisi komponente kuskil värsktoas remontida aga selle remondi kvaliteet on kaheldav. Ühel hetkel saavad ka remonditavad osad lõplikult otsa. Siis tuleb midagi maa peale jätta ja teisi kannibaliseerima hakata. Natuke aega saab nii edasi aga lennujõuliste lennukite arv muudkui väheneb ja kindlasti sajab ka midagi alla.
Hooldusjuhendite ja muu dokumentatsiooniga on asjad nii, et Boeing vanematel mudelitel kasutab PDFi põhiseid dokumente ja need on igaühel kuskil arvutis olemas. Airbusi manuaalid on kõik Airbusi serverites. Siiski on olemas ka väga vanad PDFi põhised manuaalid aga need on suht iganenud.
Kokkuvõtvalt ütleks, et vene lennunduses on jamad olnud juba väga pikalt kuna sinna on saktsioonid juba ammu mõju avaldanud. Nüüd saavad palju firmad surmahoobi, varuosasid ei ole, tehase tuge ei ole, mehaanikuid ei ole (vaat et pooled olid ukrainlased). Paras raiskadele!
