92. leht 115-st
Tuvastamiseks.
Postitatud: 21 Apr, 2012 17:50
Postitas kolp
Re: Tuvastamiseks.
Postitatud: 21 Apr, 2012 21:13
Postitas nemps
poolroomiku jääketid, minu omad sdkfz 251-lt

Re: Millega tegu.
Postitatud: 23 Apr, 2012 0:32
Postitas Soobel
Kui juba imelikest lennukitest juttu... Mis on sellest Arukülas elutsevast hr Montonenist saanud, kes kodus elutoas lennukit ehitas ja keda naine tükkis lennukiga välja ähvardas visata? Mingine pealtnägija või võsa pets käis tal külas ka - vana oli ikka tõsiselt ja põhjalikult ette võtnud, päris jaantatikas ta nagu ei olnud.
Re: Millega tegu.
Postitatud: 23 Apr, 2012 0:49
Postitas EOD
Meest ise ei tunne, kuid kuulduste järgi pidavat tal üks teine harrastus lennundushuvi pärssima.

Re: Tuvastamiseks.
Postitatud: 23 Apr, 2012 8:37
Postitas kolp
Tänud!
Re: Millega tegu.
Postitatud: 23 Apr, 2012 20:22
Postitas Satakas
hillart kirjutas: ... et esialgselt planeeritud valmimisajas oli kaheksakümnendate lõpp, siis mingi plaan selle ehitajal kehtivate seadustega võibolla oli.
Nagu me väga hästi mäletame, siis oli nende NL seadustega 80-ndate lõpul juba, noh, nii nagu kõige NL-st pärinevaga tollal. Neid ignoreeriti lausa avalikult. Puhtast jonnist ja protestimeelest. Ja NL vastavad repressiivorganid olid toonaseks kah juba na nõdraks muutunud ja nende suht-pudedate hammaste näitamist ei võtnud enam keegi eriti tõsiselt.
aga ma pean märkima, et mina hakkasin seal ruumides liikuma millalgi 80date keskel ja siis juba oli see lennuk päris lennuki kujuga. seega alustatud ilmselt millalgi varem. arvestades kui harva ehitaja seal oma nägu näitas, siis kindlasti paar aastat varem aga need olid juba hoopis teised ajad kui 80date lõpp...
Velg tuvastamiseks
Postitatud: 02 Mai, 2012 14:22
Postitas lepp44
12-ne puukodaraga velg, millel paistab natuke kaitserohelist värvust. Mis autole kuuluda võiks?
Millega tegu?
Postitatud: 06 Mai, 2012 19:17
Postitas rains
Re: Millega tegu? (IL-2 detail)
Postitatud: 06 Mai, 2012 20:03
Postitas EOD
Selle asja nimetus on "kerogaz".
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Re: Millega tegu?
Postitatud: 06 Mai, 2012 20:23
Postitas rains
Ise ka arvasin, et asi kahtlane.Taat, kelle käest see saadud, ei mäletanud ka täpselt, kust see pärit.Ise ta käis poisikesena Il-2 krattimas ja tassis sõbraga nii mõnegi jupi ära.Kuna ma lennumasinatega kursis pole, ei osanud midagi arvata.Nüüd vaatasin jah selge pilguga ja gero mis gero. Äkiste oli pandud lenduri jalgu soojendama et külm ära ei võtaks

.
Eks ta mingi sõiduki pealt sinna vedelema siis jäi.
Re: Millega tegu?
Postitatud: 06 Mai, 2012 21:28
Postitas EOD
No vähemalt militaarteemaline on see leid kindlasti. Töörahva Paradiisis tsiviilautodele eelsoojendeid ei paigaldatud. ZiL-157/131, Ural-375 ja GAZ-66 peal olid küll. Koduseks ülesandeks siis, milliselt neist leid pärit.
GAZ-63 eelsoojendi töötas tavalise leeklambiga. Vist oli GAZ/UAZ-69 peal ka sarnane.

Re: Millega tegu? (IL-2 detail)
Postitatud: 06 Mai, 2012 22:00
Postitas Lemet
EOD kirjutas:Selle asja nimetus on "kerogaz".
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud. Peal on magnetklapp, mis avab kütuse pealevoolu. Sealt tuleva toru teise otsa kõrval olevasse avasse käis hõõgküünal. Puudu on juhtpult. Ventilaator paistab sel mudelil ka eraldi olevat, puhus vooliku kaudu õhku sinna avasse, mis korgiga kaetud. Peenemate torude külge kinnitusid jahutussüsteemi voolikud. Lapikust torust tulevad kuumad põlemisgaasid soojendasid karteris õli.
Sarnasel põhimõttel töötab Zapika salongisoojendus.
Siiski-siiski..."Kobrade" kohta käivas mälestusvestluses väidab N.G Golodnikov esimestel sedasorti masinatel peal olnud just sedasama "kerot"
Inglise Kobradel oli jäle küte. Kabiini köeti ahjuga, samasugusega nagu „Zapakal“, süüteküünla ja bensiinisüsteemiga. Küünal „helises“ jubedalt. Lülitad ahju sisse ning kõrvaklappides algab ragin, lülitad ahju välja, külm võtab varbad ära.
Re: Millega tegu?
Postitatud: 06 Mai, 2012 22:24
Postitas EOD
Kobra oma oli vast viisakamalt tehtud. Et raadiohäireid andsid, viitab vibraatoriga süütepoolile ja sädesüütele. Sarnane oli kahetaktiliste MAZ-de ja KrAZ-de käivituseelsoojendill. Ka Zapika kütteseadmel asendasid osavnäpud hõõgspiraaliga küünla sädeküünlaga.
Re: Millega tegu?
Postitatud: 07 Mai, 2012 8:38
Postitas Kapten Trumm
Kobradel ei saanudki ilma selleta, mootor oli ju lenduri suhtes "allatuult".
Tavalistel vene hävitajatel räägitakse suvel ikka +60 kraadisest kabiinitemperatuurist ja vaevalt see talvel ka väga jäätunud oli.
Kui, siis soojendust oli vaja lennu alguses, kui mootor veel külm ja sealt sooja ei tulnud.
Pärit pigem auto pealt. Lennukitel sellist pornot pole kohanud.
Töö teostuse kvaliteet (nt see alumiiniumist "põlv" selle karbussilaadse asja kõrval) räägib, et tegemist on "rahvamajanduse toodanguga".
Et seal alumiiniumi on, ei tähenda veel lennukit, levinud veoauto Gaz-53 mootor oli täisalumiiniumist nagu tolle aja Ferraridel.
NSVL-st alumiiniumi puudust polnud.
Võibolla käisid leiukohas kõvad õhulahingud ja kergogaz'e tukkus taevast nii, et targem oli varju all püsida

Re: Millega tegu?
Postitatud: 07 Mai, 2012 16:47
Postitas Kapten Trumm
Natuke kodus uurisin neid pilte, ka asja tööpõhimõte näib enim vastavat enim auto lisasoojendusele. Need kaks 90-kraadist põlve on ilmselt ette nähtud mootori jahutussüsteemi ühendamiseks, sellest ketiga korgist tuleb põlemisõhk ja sellest laia otsaga roostes torust lähevad kuumad gaasid karteripõhja soojendamiseks (õli). See nublakas seal peal on kütte dosaator.
EOD, kas ma arvasin õigesti?