Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Poolakatel on praegune "eba-kiir" (140 km/h?) raudtee Leedu piirini juba ju valmis? See ei ole sama nagu sealt edasi, kus pole mitte midagi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sealt edasi peaks minema eurolaiusega raudtee kuni Kaunase intermodaalse terminalini.
Aga see nn. "kiirraudtee" saab olema suht huvitav. Ühe hooga Tallinnas Leedu Poola piirini, siis võtad kõik oma kompsud ja istud Poola rongi peale ja sõidad Olsztyn'isse, siis võtad jälle oma kompsud ja istud kas veel ühe ümberistumisega rongi, või hea õnne korral sõidad siis lõpuks otse Varssavisse.
Nii palju siis "kiirraudteest"
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Oot aga milleks see ümberistumine teisele rongile? See on ju see leedukate kunagine unelm mida RB just peaks võimaldama vältima.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ma ei ole 100% kindel, et RB koosseisud on võimelised opereerima Poola raudteel. Selle kohta on mul info puudulik, kas juhtimissüsteemid on kokkusobivad.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Nagu ma wikist aru saan siis peale Kaunast on järgmine peatus Bialystok. Vaatasin, et kord päevas käib Kaunase ja Bialystoki vahel rong juba praegu (aega võtab üle viie tunni).
https://www.rome2rio.com/map/Bia%C5%82y ... /Train/s/0
Siit teen järelduse, et raudtee kuni Bialystokini on 1520mm. Aga mis laiusega on sealt Varssavini? Et Poolat RB projekti aruteludesse kaasatut pole siis järeldaks, et nende pool on RB valmimise ajaks ammu valmis meie kiirronge vastu võtma. Ahjaa, öörongide lõpp-peatus saab olema Berliin. Ei tea kas kupeedega?
https://www.rome2rio.com/map/Bia%C5%82y ... /Train/s/0
Siit teen järelduse, et raudtee kuni Bialystokini on 1520mm. Aga mis laiusega on sealt Varssavini? Et Poolat RB projekti aruteludesse kaasatut pole siis järeldaks, et nende pool on RB valmimise ajaks ammu valmis meie kiirronge vastu võtma. Ahjaa, öörongide lõpp-peatus saab olema Berliin. Ei tea kas kupeedega?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kaunases asub Intermodal terminal, kus tõstetakse koormad 1520 raudteelt 1435 raudteeveeremile. Sealt läheb eurolaiusega raudtee Leedu piirini.Some kirjutas: ↑29 Nov, 2024 11:06 Nagu ma wikist aru saan siis peale Kaunast on järgmine peatus Bialystok. Vaatasin, et kord päevas käib Kaunase ja Bialystoki vahel rong juba praegu (aega võtab üle viie tunni).
https://www.rome2rio.com/map/Bia%C5%82y ... /Train/s/0
Siit teen järelduse, et raudtee kuni Bialystokini on 1520mm. Aga mis laiusega on sealt Varssavini? Et Poolat RB projekti aruteludesse kaasatut pole siis järeldaks, et nende pool on RB valmimise ajaks ammu valmis meie kiirronge vastu võtma. Ahjaa, öörongide lõpp-peatus saab olema Berliin. Ei tea kas kupeedega?
Aga Kaunas Bialystok sõiduaeg 5h? Hmm
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Oh, ei teadnudki, et Leedus 1435mm laiuses tee eksisteerib. Üldiselt paistab, et Poola taha asi ei jää. Nad on oma osa praktiliselt lõpetanud. https://www.rail-baltica.pl/o-inwestycji/
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Selle nimel, et üleeuroopalise raudteevõrgustiku süsteemid oleksid koostalitusvõimelised, käib Euroopas üpris intensiivne võimlemine. Tänasel päeval on see pilt vägagi kirju. RB liiklusjuhtimissüsteemid ehitatakse välja juba kohe selliselt, et nad oleksid vastavad ERTMS-le (rong-infra) ja ETCS-le (infra-rong-infra)
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui sa täpsemalt loeks, siis hetkel käib töö Czyzew-Bialystok liinil. Seal edasi tööde kohta tähtaegu ei ole peale selle, et tööd algavad peale Czyzew-Bialystok liini lõpetamist. Vaid mingi udune viide, et 2026 on RB valmis (Some kirjutas: ↑29 Nov, 2024 11:22Oh, ei teadnudki, et Leedus 1435mm laiuses tee eksisteerib. Üldiselt paistab, et Poola taha asi ei jää. Nad on oma osa praktiliselt lõpetanud. https://www.rail-baltica.pl/o-inwestycji/


Aga Bialystokist piirini on päris palju maad.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Jah, aga milliseid süsteeme kasutab Poola raudtee?AndresTy kirjutas: ↑29 Nov, 2024 11:26Selle nimel, et üleeuroopalise raudteevõrgustiku süsteemid oleksid koostalitusvõimelised, käib Euroopas üpris intensiivne võimlemine. Tänasel päeval on see pilt vägagi kirju. RB liiklusjuhtimissüsteemid ehitatakse välja juba kohe selliselt, et nad oleksid vastavad ERTMS-le (rong-infra) ja ETCS-le (infra-rong-infra)
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui Poola Varssavi-Leedu piir lõik on ehitatud (saab ehitatud) RB raames - sellega seotult, siis pole küsimustki, et ka seal kasutatakse üleeuroopalisele standardile vastavaid süsteeme. https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica, märksõna ERTMS
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Võimaliku Tartu-Riia rongiliiniga seoses käis läbi uudistes, et varsti tuleb proovisõit, kus katsetatakse, kas juhtimissüsteemid ühilduvad ja toimivad nagu vaja. Seda siis Eesti-Läti võimalikul liinil... 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kas keegi oskab öelda kui palju maksab sõit Tallinnast Tartu bussiga võrreldes Elroni rongiga , Elron teatavasti saab maksumaksjalt läbi valitsuse dotatsiooni .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Luxexpress €14 sõiduaeg 2t30min, võib-olla mõni teine firma sõidab odavamalt. Elron express €15,58 sõiduaeg 2t29min, tavarong €12,26 sõiduaeg 3t1min. Muidugi peab arvestama, et rongijaamast tuleb kesklinna kas vantsida või siis ühistransporti kasutada, bussijaam on kohe südalinnas.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Juhtimissüsteemid ühilduvad juba täna ja on kogu aeg ühildunud. See oli seal lihtsalt lätlaste poolt punnitatud bürokraatia küsimus. Neil kontor väga suur - tööd vaja ju! Tehniliselt olid/on probleemid raadiosides. Elroni rongidel pole peal raadioid, mis Läti raudtee raadiovõrgus töötaksid.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline