92. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 14:40
Postitas Kapten Trumm
Manurhin kirjutas:
AMvA kirjutas:Mosse 408 läks ka eksporti Perkinsi diisliga

Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad :wink:. Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda :lol:.


Need ümberehitatud autod näikse olevat suhteliselt haruldased, Soome automüügikuulutuses tavalist sünnipärase mootoriga Gaz-24 liigub täiesti, aga neid diisleid ja V6-sid pole ma oma silmaga veel näinud. Praegugi on nettiauto.fi-s müügil kolm 24, neist 2 Soomes, kõik sünnipärase mootoriga. Ka mossedega, mida on müügil rohkem pole ainsatki ümberehitatut näha.

Pigem arvan, et selline läänes üksiktööna ümber ehitatud mosse või Volga oli tavalisest niipalju kallim, et soovijaid oli vähe.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 14:41
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Soomes pani Volga importöör (vist Konela) Gaz-24 Volga peale peale 2,1 Indenori diisli veel ka Fordi V6 3,0 bensiinimootorit koos automaatkäigukastiga.

See oli Ford Capri V6. Isegi mingit V8 varianti pakuti. Palju neid kaubaks läks, ei tea. Ilmselt vaid väga väike kogus.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 14:50
Postitas NGolf
Naabrimees sõitis tavalise bensiinimootoriga GAZ 24 Volgaga Leningradi ca 1987.ndal aastal, 50 km enne linna tankis, aga kogemata diislit. Tanklamutt ei öelnud kah midagi. Sõitis 50 km ära, ei saanud midagi aru. Pärast tagasi tulema hakates auto enam ei käivitunud, palus kohalikelt abi. Need küsisid, et miks sul auto nii haiseb, diisliga sõidad või? Ja saadigi sotti, et kütus vale. Lükati natuke edasi sadevee kanalisatsioonikaevu kohale, lasti paak sinna tühjaks, bensiini peale ja sõitis koju tagasi. Eks esimesel tankimisel oli bensiini ka veel paagis, aga sellise seguga ikka päris pikalt andis sõita.

Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 16:36
Postitas AMvA
Manurhin kirjutas:Eksporti läksid nad tehasest tühja kapotialusega, käigukast pagasnikus. Mootorid paigaldas eksportöör. Aga väidetavalt olla üksikuid Soomest või mujalt ka siia tagasi sattunud. Tuleb meelde kuskilt kuuldud lugu, kuidas kütuse lõppemise tõttu tee ääres seisnud mosse juht pidanud möödasõitva MAZ-i kinni ja palunud tolle juhilt pangetäie kütust. Ega MAZ-i juht kade polnud, andiski, ise muigas vuntsi, et eks vaatame, kaugele sa sellega oma mossega jõuad :wink:. Suur olnud mehe imestus, kui pangetäie soljarkat paaki saanud mosse lihtsalt ees minema põrutas ega mõtelnudki seisma jääda :lol:.


Minu lapsepõlvekodu garaazhikoperatiivi naabrimehel oli üks selline. Vana ise oli ülirahul, kuna mootor oli erinevalt nõukogude toodangust praktiliselt pommikindel.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 16:43
Postitas häh
See 2141 mootor millest rääkisin oli bensukas, tehase paigaldus, kas 2.2 või 2.4 ja minu arust mingi japs, aga mahu ja tootjaga võin eksida (võis ka näiteks Mitsubishi olla vms). Oli juutuubis, sääl neid vene imede klippe lademes ja vahel päris põnev vaadata.
Igatahes jutt oli, et nii see auto olekski pidanud algusest peale olema (st sõiduomaduste mõttes, mitte konkreetset mootorit silmas pidades). Tehti vist mõned sajad.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 16:52
Postitas Some
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 17:35
Postitas Manurhin
Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.

Mida päev edasi, seda enam hakkab mulle tunduma, et tuleb vist uue auto ostmiseks kogutud raha eest pigem maal garaažis juba aastaid vedelenud mosse 412 ära renoveerida. On ta oma hädadega, mis ta on, vähemalt juhist targemaks ennast ei pea ja vastu ei vaidle. Mis aga 2141 puutub, siis ma ei teadnudki, et nendele isegi Jaapani päritolu mootoreid tehases paigaldati. Et Renault omi, seda küll.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 17:54
Postitas häh
Võis prantslane ka olla. Täiesti puusalt pakkusin.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 18:49
Postitas Manurhin
Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.
Pilt

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 19:12
Postitas Lemet
Päris lõpus hakati 2141-le Renaulti 112hj mootorit peale panema ja Alekost sai Svjatogor. Mingit jaapanlast pole tehases kunagi peale aretatud.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 20:03
Postitas alfa hotel
Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.


Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 21:09
Postitas Crispy
Manurhin kirjutas:Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.


Volgale pandi küll V8t kuid ainult kagebiitide masinatele...
Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 21:14
Postitas Some
seroi kirjutas:Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?


Ehk siis VW meelega kiusab odavaid 32k maksvaid autosid?

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 21:55
Postitas Manurhin
Crispy kirjutas:
Manurhin kirjutas:Eksisin vist siiski selle Volga V8 osas. Otsisin vastava Konela brošüüri välja, pakuti kolme varianti - originaalmootoriga, Indenor diisliga ja Ford Capri V6-ga.


Volgale pandi küll V8t kuid ainult kagebiitide masinatele...
Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.

Tean. Nood mootorid olid väga sarnased Tšaika omadele, kuid siiski mitte päris 100% identsed. Lisaks Tšaika automaatkast (harilik Volga käimar poleks lihtsalt sellisele valule vastu pidanud). GAZ-24 oligi algselt mõeldud tootmiseks koguni 4 erineva mootoriga - diisel (peamiselt taksodele, loobuti juba suht väljatöötamise alguses), R4 (peamiselt eraisikutele), V6 (igasugustele direktoritele jmt. seltskonnale, ühest eksemplarist netis isegi pildid on, aga kas seda ka reaalselt katsetati, ei tea) ja V8 (suurematele tšinovnikutele ja eriteenistustele). Samamoodi olid "julgete poiste" jaoks olemas nt. Ford V8 mootoriga GAZ M1, ZIM-i 6 silindrilise mootoriga Pobeda ja vankelmootoritega Žigulid.

Re: Autoteema

Postitatud: 29 Juun, 2021 22:21
Postitas NGolf
seroi kirjutas:
Some kirjutas:
NGolf kirjutas:Tänapäeva juhiabidega olen ise ka hädas olnud, viimati aga sõber kurtis, et uus VW T-Roc pidurdas ise tagurdamisel kinni, kui tahtis niitmata heinamaal ümber keerata. Et siis metsas manööverdades tuleb enne mustikapõõsad ära niita kui sõita saab... Mõni kurdab ka, et juhiuks lahti tagurdamine uue autoga sootuks võimatu on.


Endal ka VW kontserni linnamaastur -kinnitan - niitmata rohi ja äärekivi on ületamatud takistused :P
Ja lahtise uksega kohalt ei liigu, pead akna alla laskma ja sealt välja kõõritama.


Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?


Pole ise ka eriti seda harrastanud, aga räägitakse, et pimedas tagurdades on nii parem nähtavus nt okste jne suhtes (vb ka taskulampi kasutades vms). Igatahes veel 4-5 aastat vanadel VW bussidel on olemas nii vana-hea trossiga käsipidur kui saab ka uks lahti tagurdada (tõsi, auto piiksub- aga liigub vähemalt).