93. leht 115-st

Re: Millega tegu?

Postitatud: 07 Mai, 2012 22:05
Postitas EOD
Kõik õige. Elektromagnetklapi teine funktsioon on tõesti düüsi abil pealeantava kütusekoguse doseerimine.
Juhtpuldis oli kaks lülitit. Üks oli ventilaatori/kütuse lüliti, teine küünla lüliti. Lisaks kontrollspiraal, mis hõõgküünla spiraaliga järjestikku.
Zapika ahjul oli veel sisseehitatud termolüliti, mis hoidis ventilaatori töös, kuni ahi maha jahtus.
http://avtomobil-1.ru/puskovoi-podogrev ... eniya.html
Siin on kirjeldatud käivitamist tühjakslastud jahutussüsteemi puhul. Ega nõukaajal antifriisi eriti saada polnud, pealegi sõi see ropult alumiiniumi. Seetõttu lasti õhtul vesi välja.
Pilt

millega...

Postitatud: 26 Mai, 2012 21:19
Postitas TigeSiil
millega võib tegemist olla?
Mõõdud: läbimõõt umbes 77cm, laius 9cm. Kaalub 70-80kg (võib isegi rohkem kaaluda).
Taga on traktori T-150 ratas võrdluseks. Ruhkem pilte ratta kohta: http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2351847
Pilt

Re: millega...

Postitatud: 27 Mai, 2012 0:13
Postitas oleeg
Kui kummi peale suudad kujutada... siis võiks mõne suurestüki alla sobida küll...
Peaks olema sakslane.
:wink:

terv
o

Re: millega...

Postitatud: 27 Mai, 2012 10:33
Postitas TigeSiil
Miskit kummi sinna peale on suht raske kujutada. "velg" on pealtpoolt kumer ja iski ei püsiks seal peal. Samuti ei ole tal miskeid auke sees, mis viitaks lihtsalt kummiriba olemasolu võimalikkusele. Teatavasti osadele ratastele käisid täiskummid peale, aga need olid siis neetidega vms kinni. Tõenäoliselt oligi ehk ainult metallrattana nii nagu pildil on?
Oma esimene mõte oli ka, et miski järelveetava asjanduse küljest ta võiks olla - kahur, suurtükk vms - aga ei ole leidnud ühtki pilti googeldades.

Ratta omanik tahab selle metalliärisse viia, seepärast ongi küsimus õhus, et ehk keski teab millega tegu ja on huvitatud ratta omale saamisest?

Re: millega...

Postitatud: 27 Mai, 2012 14:47
Postitas speedsta
Põllumajandustöörist või traktori alt, aga miks mitte ka ühe võimalusena esimese ilmasõja eelse auto alt. Kõige tänuväärsem on muidugi emexisse ära viia, ei pea südant vaevama teadmatusega.

Re: millega...

Postitatud: 27 Mai, 2012 19:34
Postitas asjaajaja
AEC veoauto tagumine ratas paistab olevat. Esimese ilmasõja perioodist. Sellised rattad oli all näiteks Eesti soomusautodel Wibuane, Kalevipoeg, Kotkasilm ja veel mõnel. Aga näiteks samuti AEC baasil valmistatud Toonela tagumised rattad olid teistsugused. Samas oli Eesti kaitseväes kasutusel ka tavalised veoautod AEC, selles mõttes ei pea see ratas ilmtingimata olema seotud mõne soomusautoga.
EMEX-is polegi suurt vahet, mille all see oli...

Re: millega...

Postitatud: 28 Mai, 2012 17:27
Postitas TigeSiil
Tänud, nägin ka pilte nüüd sellest rattast ja on olnud tõepoolest selline kasutusala rattal.

Nüüd edasi, et kas keegi sooviks seda omale? Mul isiklikult teda tarvis ei ole ja annan omaniku kontakti kellelegi, kes seda endale sooviks :)

Re: millega...

Postitatud: 28 Mai, 2012 18:52
Postitas asjaajaja
Võtsin omaalgatuslikult Laidoneri muuseumiga ühendust ja tegin vihje, et siin selline teema on olemas. Eks paistab, kuidas nad reageerivad.
Enne kui sajaprotsendiliselt väita, et see on ikka mõne AEC ratas, tuleks seda pildistada sama nurga alt nagu vanadel fotodel näha ja ka samasuguse valguse/varju tasakaaluga. Ei tohi ka unustada, et vanadel fotodel on näha tegelikult 2 ratast teineteise taga - see moonutab pilti veidi. Samuti peab silmas pidama fakti, et Toonela (mis oli samuti AEC baasil ehitatud) tagumised rattad on hoopis teistsugused, seega pole kõik AEC rattad 100% ühesugused.
Aga usun, et asi on rohkem väärt kui lihtsalt romula väravast saadud kupüürid...

Re: millega...

Postitatud: 28 Mai, 2012 19:37
Postitas oleeg
Miskit kummi sinna peale on suht raske kujutada. "velg" on pealtpoolt kumer ja iski ei püsiks seal peal. Samuti ei ole tal miskeid auke sees, mis viitaks lihtsalt kummiriba olemasolu võimalikkusele. Teatavasti osadele ratastele käisid täiskummid peale, aga need olid siis neetidega vms kinni. Tõenäoliselt oligi ehk ainult metallrattana nii nagu pildil on?
Oma esimene mõte oli ka, et miski järelveetava asjanduse küljest ta võiks olla - kahur, suurtükk vms - aga ei ole leidnud ühtki pilti googeldades.
Olen vist ajale jalgu jäänud isend ja googeldamisest eriti ei pea... Soovitaksin otsida saksakeelset raamatut "tehnika areng maailmasõjas", sealt leiad vast vastuse. Enda oma ei leidnud esimese hooga kabinetist üles paraku.

Kui seisukoht, et sellel rattal pole kummi peal käinud" peab paika, siis autorattaga kindlasti tegu pole. Kui vaatad kõrvalteemas pilti http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 9&start=45, näed võrdlemisel kohe vahet...
Seega ei maksa soomusauto rattast unistada.

terv
o

Re: millega...

Postitatud: 29 Mai, 2012 10:38
Postitas TigeSiil
Kui praegu pilti vaadata, siis minu jaoks tekib "rehvi" kasutuse võimalus selliselt, et velg ongi kitsas ja on nagu soones sees. Ehk siis rehvi servad on üle-ümber velje servades.

Kodaratesse arv on ka erinev piltidel olevatel ratastel.

Re: millega...

Postitatud: 29 Mai, 2012 20:45
Postitas Anonymus
vähemalt pildi järgi tunudb et kuulus AEC firma masinale, neid võis ka tsiviilkasutuses.

http://ccmv.aecsouthall.co.uk/p81874355 ... 6#h991be06

http://middx.net/aec/

Re: millega...

Postitatud: 30 Mai, 2012 21:39
Postitas vaoinas
AEC'i tagaratas tundub oluliselt sügavam olevat, kui too pildil olev. Samuti, nagu mainitud, on AEC'il kaheksa kodarat pildil oleva seitsme vastu misjuures kodarate kuju on rummule lähenedes oluliselt erinev.

Re: millega...

Postitatud: 31 Mai, 2012 8:21
Postitas vaoinas
Lisan eelnevale jutule illustratsioniks ka pildi, kus peamised erinevused on võrdeliselt erineva värviga ära märgitud. (võtsin vabaduse foorumikasutaja pilt peegelpilti pöörata, et rakurss sarnane oleks)

Pilt


Lisaks veel:

- Ratta laius - AEC'il oluliselt laiem
- Rummukapsli kinnituspoltide arv - AEC'il on neid 4
- Kodarate arv - AEC'il 8

Võiks ju vastu väita, et ehk tehtigi AEC'ile erinevaid rattaid, kuid olulised parameetrid on liiga erinevad, et see usutavana võiks tunduda.
Isiklikult kaldun arvama, et tegu on pigem mõnele põllumajanduses kasutatavale riistapuule (rehepeksumasin, aurumasin, traktor) kuuluva (rihma-/hoo-)rattaga

Re: millega...

Postitatud: 31 Mai, 2012 16:58
Postitas asjaajaja
Tänud, vaoinas! Sa tegid Sulle omase põhjalikkusega suurema osa detektiivitööst juba ära.
Seni pakutud variantidest on AEC ratas küll kõige lähedasem, aga ikkagi piisavalt erinev. Hoorattale ma siiski ei panustaks, sest selle funktsioon eeldab hoopis teistsugust ehitust (suurem mass tsentrist kaugemal, "voolujoonelisemad" kodarad jne). Tegemist peaks siiski olema suurema koormuse kandmiseks mõeldud rattaga.
Jätkame otsinguid ja loodame, et ksf! oleeg leiab oma põhjatust kabinetist ühes eelnevas postituses osutatud raamatu üles. Ehk on abiks vihje, et kui raamatute arv läheb juba üle saja, on neid targem riiulile paigutada pealkirjade tähestiku järjestuses. Nii on kohe selge, et "Aatomiku seiklused" paikneb päris riiuli alguses, "Üldine ajalugu" aga hoopis selle teises otsas. 8)

Re: millega...

Postitatud: 31 Mai, 2012 17:34
Postitas Wots
Sisetunne ütles,et hea oleks seda pilti teiega jagada.

Pilt

Tegemist on traktoriga T-150 . See traktor mille ratta taustal pilt on tehtud on hoopis T-150K . K täht tähendab,et tegmist on ratastraktoriga. Kuidas on ratas venekeeles?