93. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Juun, 2021 22:24
Postitas Peeter
No see (peaaegu Tšaika) V8 oli Volgade peal ka nüüd "viimane vint". Kere aktiivseks elueaks sellise mootoriga pillil loeti ca 2 aastat. Nii nagu esitiivad punni läksid, oli selge, et kere läbi: lanseri, torpeedo ja A-piilari joonelt on kere pehmeks vajunud. Lihtsalt kere polnud nii raske ja võimsa mootori jaoks arvestatud. Kõigepealt oli neil autodel peal hävitamiskäsk peale teenistust, või siis erandkorras üleandmine mõne eriti suure tšinovniku kasutusse, ja alles seejärel kere läbivajumisest tingitud utiliseeru(i)mine. See kõik kokku selgitabki, miks neid nii vähe säilinud on.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 8:39
Postitas Kapten Trumm
V8 Volgasid ehitati Gorki tehase kinnises eritsehhis käsitööna. Mingit V8 valmidust neil keredel polnud, hädapärased ümberehitused tehti käsitööna (torpeedo, lonzekad jne).
Lisaks antud 5,5 ZMZ mootor ei kannata ummikuid ja aeglast tiksumist sooja ilmaga, probleem on ka Tsaikadel, kus kapotalune on märksa lahedam.
Probleem paistab olevat selles, et 5,5 mootori silindrihülsid (jämedamad kui 4,3 ja 4,7 mootoril) on plokis väga üksteise ligi ja jahutusvedelik ei käi nende vahelt piisavalt läbi.
Rääkides suurest salastamisest, siis on see tavapärane nõuka mütoloogia.
1984. a VDNH-s peetud nõuka autotööstuse aastapäeva näitusel oli Gaz-31013 üles tõstetud kujul eksponeeritud ja igamees võis imetleda selle põhjaalust.
Pigem üritati saladuses hoida seda, tänava ääres seisev V8 kuulus "organitele".
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 8:41
Postitas Kapten Trumm
Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.
Avalikult teada peaks olema 4 tk - kõigi 4 omanikud on neid ise eksponeerinud.
1 tk Gaz-23 - seejuures maailmas kõige parem
1 tk Gaz-2424
2 tk Gaz-31013
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 13:40
Postitas Kapten Trumm
https://www.ladakerho.fi/info/samara/kuvat/rosso.jpgNäib, et Konela tegeles Soomes ka Samara tjuunimisega, mida kinnitab lisatud koopia.
Paraku aga näib see soomlaste töö olevat küllalt kallis, sest oma 49 000 margasest baashinnast sai hoobilt 75 000.
Seepärast näib ka loogiline, et seeria-Samaraid on Soomest saada küllalt, aga taolisi - mitte.
Ehk on tegemist lihtsalt reklaamautoga, kuna valges ilmas pidi auto ostmisel olema valikuvariante, mitte 2 mudelit.
Peale disaini on salongi tekkinud Recaro sportistmed ja vedrustus näib olevat muudetud (teised vedrud ja Sachs amordid).
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 14:34
Postitas Peeter
Vähemalt Tartus oli üks sellise välise stylinguga masin Lada Samara 1500-ne 09. Sisu oli küll tavaline, must juba, mitte enam pruun. Jutt oli, et Prantsusmaa vmt kaugemalt Euroopast sugulaste poolt ostetud ja siia orgunnitud auto.
Ja see KGB-Volgade hävitamiskäsk oli rohkem selle pärast, et sellised puškad ei satuks riigi käest välja "jumal-teab-kelle-kätte". Et need "kõigekõvemad masinad" oleks ainult organitel. Sellele vaatamata tean ise vähemalt kahte tol ajal (85-87) Tartuski erakätes olemas olnut (st ise tehtud): 1800 mootoriga 06-t ja ühele 08-le pandi peale mootor mis oli 1600-seks puuritud. 1800-se miilitsasigulli jupid toodi ühe tooja poolt Togljatist jupikaupa ära ja pandi siin kokku. 08-l oli asemele pandud sigulli pikimootor, oli rihmaga kas 05 vmt ja puuriti veel üle kah. Mootor oli pikem ja poolteljed keevitati üle- üks pikemaks ja teine siis lühemaks. Ja loomulikult timmiti veel ka üle hoorattad, nukad, karpad jne. Minek oli igal juhul väga konkreetne

Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 15:02
Postitas Kapten Trumm
Minuteada neid KGB Volgasid (jutt siis V8 mootoriga) ei hävitatud, vaid need anti peale "kasuliku eluea" 100 000 km ammendamist üle riiklikele asutustele-ettevõtetele, kus pidi siis mootor asendatama kohustuslikus korras neljasilindrilisega. Kuhu mootorid ja käigukastid said - ei ole teada. Olen ka mina kuulnud toona legende "53 mootoriga Volgast", millest sai näidiskalurikolhoosi esimehe ametiauto - kui seda lõpuks töökojas nägin, oli see tavalise Gaz-24 mootoriga (3102 oli oma, 24 omast vähe erinev mootor). "53 mootorit" ei näinud, kas oli ära viidud või oli tühi jutt.
See seletabki vast, mis selliseid autosid leitakse kuuridest ja garaazidest Volga mootoriga, originaal kuskil nurgas.
Venemaal leidsid sellised autod kasutamist kohalike kuberneride ametiautodena, seejuures V8 mootoriga. Üks taoline auto on leidnud ka tee Eestisse.
Kui Jeltsini ajal algas "võitlus lääne autodega" ja kõrgemad ametnikud pidid mersudest loobuma, siis selle programmi osana tootis Gorki tehas mingi koguse 3102 Volgasid Toyota mootoritega, nii nelja- kui kuue silindriga. Kõige uhkem oli 3,4 V6 mootori ja automaatkastiga. Olen sellist ka vene müügisaidil müügis näinud.
1990. keskpaigas oli 3102 veel tootmises, siis juba 2,3 DOCH mootoriga (miski 140 hobust) ja viiekäigulise käsikastiga. Mingi hetk sai auto isegi roolivõimendi ja nähtud on neid isegi konditsioneeridega (läänest sisse ostetud muidugi).
Need V8 mootoriga Volgad olid halbade sõiduomadustega (vägisi tehtud auto) ja mida vanem mudel, seda hullem oli. Kõige kipakam oli muidugi Gaz-21 põhine, sest 21 on ise juba üks väga kipakas aparaat. 2/3 massist esiratastel, talvel toonaste talverehvidega - ohtlik värk.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 15:11
Postitas Lemet
"Dogonjalkadeks" ( догонялка) kutsuti neid V8 mootoriga Volgasid.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 15:49
Postitas Kapten Trumm
Enamik neist Volgadest leidis aga tegevust hoopis KGB vastavas peavalitsuses, mis tegeles kõrgemate riigitegelaste turvamisega. Selline süsimust Volga välismaa agendite jälgimiseks polnud just eriti terav idee, kui neid Eesti kohta võis korraga käibes olla suurusjärgus 20 autot. Sõidab selline auto sinu sabas, võis pea 100% kindel olla, et "seltsimehed organitest".KGB tegelased on ise kommenteerinud, et need Volgad olid kehvakesed ja siin eelistas KGB vastavaid Lada mudeleid (tähisega 21015 vist olid?).
Muidu V8 mootoriga Volga kiirendas 0-100 ametlike andmete järgi 13 sek ja sõitis 160 kmh - mis ei olnud ka toona eriti erakordsed andmed, kui täiesti tavaline Vaz-2106 tegi seda 16 sekundi ja 156 kmh-ga. Need Volga andmed olid aktuaalsed kuskil 1960ndatel, aga mitte enam 1980ndatel.
Kõige kiiremad eriteenistuste autod olidki vankelmootoritega Ladad, mis kiirendasid 0-100 ca 9 sek ja sõitsid kuni 180 kmh. Sellest oli nõuka autodest kiirem ainult Lada VFTS ralliauto, mis sai 100 kätte alla 8 sek ja sõitis sõltuvalt ülekandest kuni 180. Ja loomulikult oli see seeriaautodest kurvides palju kiirem. Niiet kui tahtsid toona organite eest põgeneda, siis tuli ise ehitada.
https://www.volga.ee/modules/Content/Im ... 200602.pdf
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 17:26
Postitas alfa hotel
Some kirjutas:seroi kirjutas:Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.
Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?
Ehk siis VW meelega kiusab odavaid 32k maksvaid autosid?
Ei usu et kiusab, vaid pigem on viga kasutajas. Kui juba tagurdamiseks on vaja uksest välja kõõluda selle asemel, et peegleid kasutada, siis ilmselt on igasuguse moodsa aja lisade kasutamise oskus lihtsalt puudulik, sest sügavale sisse on juurdunud vanamoodsate lahenduste lembus.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Juun, 2021 17:32
Postitas Peeter
Lemet kirjutas:"Dogonjalkadeks" ( догонялка) kutsuti neid V8 mootoriga Volgasid.
Jep!
Soovitan lugeda volgaklubist nende KGB-Volgade taastamise teemasid, päris põnev lugemine, nii tootmisest, teenindamisest kui taastamisest jne. Tehti eraldi tsehhis, tehti eraldi birkadega (vist oli ainult kolm numbrit peale löödud) ja igaühe kohta oli mingine arvepidamine, et kuhu kelle kätte läks. Üks Eestisse toodud 31013 näiteks oli peale organites oma kere pehmeks sõitnuna antud edasi oli vist Gorki linna/oblasti parteibossile, kes siis sellega sõitis kuni seisma jäi. Säilinuks loeti suure tõenäosusega põhjusel, et anti organeist välja, mitte ei utiliseeritud nagu tavalist rada mööda nad läksid. Ja nii suur boss sõitis edasi ka originaalmootoriga. Muidu jah kui neid leitaksegi, siis on mootor tihti maha võetud ja asendatud tavalise seeriamootoriga.
Re: Autoteema
Postitatud: 01 Juul, 2021 8:13
Postitas Kapten Trumm
Eestist V8 Volgade taastamise lood
nr 1 31013
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... ight=31013nr 2 31013 -
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... pic&t=3738Omanik muljetab auto kasutamisest enne restaureerimist
Kasutasin teda 2011 suvel üsna palju igapäevaselt. Sõita oli temaga üle ootuste hea. Ta sõidab Volgast nii palju paremini, et pigem võiks teda pidada mingiks välismaa autoks. Ta on Volgast vaiksem, rool on kiirem ja täpsem, ta sõidab sujuvalt ja püsib paremini teel. Pakiruumist viskasin selle täiendava 100 kg välja, sest vihmase ilmaga järskudel pööretel võis raske tagaosa hantliefektina auto teistpidi keerata. Kergem pära tähendas vihmas küll rohkem suitsurõngaid ümber tagaratta, kuid auto tundus ikkagi ohutum. Ta osutus üllatavalt töökindlaks ja iga ilmaga käivitatavaks. Kütust võttis linnatsüklis keskmiselt 30-35 liitrit sajale.
Gaz-23 - sellest oli lugu Autolehes, tegemist peaks olema üks kuuest säilinud masinast maailmas, mis tänaseks on maailmas parimas korras
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... highlight=Paraku lugu poolik
Gaz-2424
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... light=2424Seda Volga foorumit sirvides tundub, et üks 31013 on veel.
Re: Autoteema
Postitatud: 03 Juul, 2021 11:48
Postitas Crispy
See "veel üks 31013" peaks olema siis Mati Kuklase kollektsioonis ja militsavärvides.
Re: Autoteema
Postitatud: 05 Juul, 2021 8:56
Postitas Kapten Trumm
Üks VF numbritega 31013 asub Halingas automuuseumis - nagu eile veenduda sain.
Segaseks jäi ainult, kas antud auto kapoti all leidunud ZF-i roolivõimendi õlipaak (millised on nt Opelil ja BMW-l) pidi seal olema.
Kõrval võite näha 3110-t soomustatud kujul.
Re: Autoteema
Postitatud: 07 Juul, 2021 10:32
Postitas hjl85
https://www.accelerista.com/abc/tarkuse ... u-naitaja/Natuke siis lu´gemist ja arusaamist pöördemomendist ja KW ning vihjamisi on seal artiklis ka, et miks turbomootiritele on palju läike lisatud-et nad veaksid kuna saavutavad oma tipu kiirelt.
Re: Autoteema
Postitatud: 07 Juul, 2021 12:30
Postitas Kapten Trumm
Enda TTÜ autokateedrist saadud 20 ainepunkti pealt ütlen - mõttetu jutt on see (just väide, et KW on mõttetu näitaja).
Olen võimeline korraldama katse, kus osalevad 320 Nm arendav turbomootor ja 310 Nm arendav vabahingav.
No peenestamise korral saab esimene pika puuga. Ilmselt põhjusel, et tal on kW poole rohkem.
Esimene arendab 0-100 12 sek, teine 7 sek.