TUVASTADA tükk tehnikat

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
nemps
Liige
Postitusi: 540
Liitunud: 04 Juun, 2008 10:04
Kontakt:

Re: Tuvastmiseks.

Postitus Postitas nemps »

Miks ei võiks see olla pärit plokikaanest? disainilt on maybach, võrdluseks HL120 võll:
Pilt

HL42 pildilt uduselt see keskmine tigu ka näha:

Pilt
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tuvastmiseks.

Postitus Postitas EOD »

Sul paistab tõesti õigus olevat. Õlipumba võll on sel mootoril keskmisest raamlaagrist mööda, poolviltu läbi ploki ja kaane nukkvõlli juurde viidud. Sellist lahendust pole mujal kohanud, sakslased ikka viitsisid imeasju välja mõelda. :shock:
Muidu on nukkvõll just selline, nagu plokis asuvad suguvennad.
Kasutaja avatar
kolp
Liige
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Juun, 2006 14:05
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Tuvastmiseks.

Postitus Postitas kolp »

Lisan veel ühe detaili pildid, kas oskab keegi kommenteerida. Tänud.
Manused
pildid 033.jpg
pildid 032.jpg
pildid 031.jpg
mootor
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 27 Nov, 2012 20:04
Kontakt:

tuvastada mootor

Postitus Postitas mootor »

Olen tänulik, kui keegi suudaks tuvastada selle lennuki mootori ja öelda ka mootori väärtuse.
Manused
Aare 260.jpg
Aare 260.jpg (166.65 KiB) Vaadatud 5691 korda
Aare 254.jpg
Aare 254.jpg (186.15 KiB) Vaadatud 5691 korda
Aare 259.jpg
Aare 259.jpg (168.68 KiB) Vaadatud 5691 korda
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: tuvastada mootor

Postitus Postitas EOD »

Mootor on selle kohta natuke palju öeldud kui just pole tegu tehases lennukimootori baasil valmistatud statsionaarmootoriga, mida aga hästi ei usu.
Pildilt on aru saada, et seitsmesilindriline radiaalmootor, millele jäetud üks silinder. Tüüpi kahjuks ei oska pakkuda.
Levinud Siemens-Halske Sh 14, mis oli mitmetel treeninglennukitel, see igatahes pole. Relvastusameti inspektori märk WaA 180 on ka tundmatu.
Pane gaasijaotusmehhanismi poolsest osast ka pilt ja otsi väikestest tähtedest koosnevat valmistajakoodi.
Väärtust on sel mootoril vast ainult selle jaoks, kes taastab sellise jõuallikaga lennukit või mootorit ennast. Kusjuures lennukile paigaldamiseks peavad kõik komponendid läbima väga põhjaliku (ja kalli) kontrolli. Seega kasutatud ja kontrollimata juppide müügiga rikkaks ei saa. :lol:
Ühel taadil õnnestus küll kunagi kommiraha eest osta Focke-Wulf Fw 44 Stieglitz´i osade laovaru ja rohkem pole taat pidanud kunagi tööd tegema. :wink:
onu juulius
Liige
Postitusi: 434
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: tuvastada mootor

Postitus Postitas onu juulius »

Tegu ilmselt sama kaadervärgiga, millest siinsamas foorumis mõni aasta tagasi pikemalt juttu oli.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: tuvastada mootor

Postitus Postitas Lemet »

Väntvõlli numbrite järgi on jah sama mootor - toona kirjutas austet kaasfoorumlane Varing:
Suured tänud lingi eest.Otsisin mootori väljastpoolt läbi ja rohkem nr ei leidnud kui 196 aga seest poolt sain lisa väntvõlli peal olid numbrid järgmiselt.

88887
223
m6
01126
0546
01143
20540
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
ajaleht993
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 09 Mai, 2010 10:59
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas ajaleht993 »

Mis lennuki kolviga tegu?
Manused
IMG_8439.JPG
IMG_8439.JPG (106.41 KiB) Vaadatud 6806 korda
IMG_8438.JPG
IMG_8438.JPG (137 KiB) Vaadatud 6806 korda
IMG_8437.JPG
IMG_8437.JPG (122.97 KiB) Vaadatud 6806 korda
Sõrme annad käe võtab.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas T-62 »

Ütle üks hea põhjus, miks see kolb peaks kuuluma mõnele lennukile? Kas kolvil ka mõned mõõdud on: läbimõõt, silma läbimõõt?
Kasutaja avatar
ajaleht993
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 09 Mai, 2010 10:59
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas ajaleht993 »

Laius:124mm
Kõrgus: 155mm
Sisemine laius: 104mm
Sõrme laius:47mm
Kuna see on pärit sellisest kohast kus remonditi sõja ajal lennukeid.
Sõrme annad käe võtab.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas EOD »

Ma pakuksin ka pigem mingit keeriskambriga diiselmootorit. Lennukimootori jaoks kuidagi liiga rohmakas.
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas Lemet »

ajaleht993 kirjutas:Laius:124mm
Kõrgus: 155mm
Sisemine laius: 104mm
Sõrme laius:47mm
Kuna see on pärit sellisest kohast kus remonditi sõja ajal lennukeid.
Mootorite puhul räägitakse ikka nii kolvi kui selle sõrme läbimõõdust elik diameetrist, mitte laiusest.

Mingi valiku 124 mm läbimõõduga kolbidega diislitest saab siit

http://www.stroyteh.ru/wiki/filter/?c=4 ... =10&pn=124

Mitte konkreetse mootori leidmiseks, vaid ettekujutuse saamiseks, kus selliste mõõtudega silindrit kasutatakse. Samas olid sellise kolvimõõduga ka näiteks 1918 aasta SH-III Siemens

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas EOD »

124 mm võib olla kolvipea mõõt, mis tehakse soojuspaisumise tõttu veidi väiksema läbimõõduga. Pluss korrosioonikahjustused, võimalik mõõtmisviga... Seega kolvi mõõt võib olla 125 mm. Sellise mõõduga on D-54A, D-75 ja veel mõne modifikatsiooni kolvid.
Kasutaja avatar
ajaleht993
Liige
Postitusi: 256
Liitunud: 09 Mai, 2010 10:59
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas ajaleht993 »

Kolvipea mõõt ikka 124mm.
Sõrme annad käe võtab.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Mis lennuki kolb?

Postitus Postitas T-62 »

Põhjust küsisin seepärast, et pildil olev on tüüpiline N-Liidus toodetud diiselmootori kolb. Mõõdud lasevad määrata ainult kaks masinat, millel kasutati: roomiktraktor D54A ja ratastraktor D20, lisaks muidugi igasugused muud müratekitajad, millel nimetet masinate mootorid.
Paned kuuma pliidi peale ja varsti on läbimõõt 125mm :shock:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist