96. leht 116-st

Re: Tuvastmiseks.

Postitatud: 21 Okt, 2012 23:59
Postitas nemps
Miks ei võiks see olla pärit plokikaanest? disainilt on maybach, võrdluseks HL120 võll:
Pilt

HL42 pildilt uduselt see keskmine tigu ka näha:

Pilt

Re: Tuvastmiseks.

Postitatud: 22 Okt, 2012 9:04
Postitas EOD
Sul paistab tõesti õigus olevat. Õlipumba võll on sel mootoril keskmisest raamlaagrist mööda, poolviltu läbi ploki ja kaane nukkvõlli juurde viidud. Sellist lahendust pole mujal kohanud, sakslased ikka viitsisid imeasju välja mõelda. :shock:
Muidu on nukkvõll just selline, nagu plokis asuvad suguvennad.

Re: Tuvastmiseks.

Postitatud: 22 Nov, 2012 13:57
Postitas kolp
Lisan veel ühe detaili pildid, kas oskab keegi kommenteerida. Tänud.

tuvastada mootor

Postitatud: 27 Nov, 2012 20:49
Postitas mootor
Olen tänulik, kui keegi suudaks tuvastada selle lennuki mootori ja öelda ka mootori väärtuse.

Re: tuvastada mootor

Postitatud: 28 Nov, 2012 9:42
Postitas EOD
Mootor on selle kohta natuke palju öeldud kui just pole tegu tehases lennukimootori baasil valmistatud statsionaarmootoriga, mida aga hästi ei usu.
Pildilt on aru saada, et seitsmesilindriline radiaalmootor, millele jäetud üks silinder. Tüüpi kahjuks ei oska pakkuda.
Levinud Siemens-Halske Sh 14, mis oli mitmetel treeninglennukitel, see igatahes pole. Relvastusameti inspektori märk WaA 180 on ka tundmatu.
Pane gaasijaotusmehhanismi poolsest osast ka pilt ja otsi väikestest tähtedest koosnevat valmistajakoodi.
Väärtust on sel mootoril vast ainult selle jaoks, kes taastab sellise jõuallikaga lennukit või mootorit ennast. Kusjuures lennukile paigaldamiseks peavad kõik komponendid läbima väga põhjaliku (ja kalli) kontrolli. Seega kasutatud ja kontrollimata juppide müügiga rikkaks ei saa. :lol:
Ühel taadil õnnestus küll kunagi kommiraha eest osta Focke-Wulf Fw 44 Stieglitz´i osade laovaru ja rohkem pole taat pidanud kunagi tööd tegema. :wink:

Re: tuvastada mootor

Postitatud: 28 Nov, 2012 11:19
Postitas onu juulius
Tegu ilmselt sama kaadervärgiga, millest siinsamas foorumis mõni aasta tagasi pikemalt juttu oli.

Re: tuvastada mootor

Postitatud: 28 Nov, 2012 11:43
Postitas Lemet
Väntvõlli numbrite järgi on jah sama mootor - toona kirjutas austet kaasfoorumlane Varing:
Suured tänud lingi eest.Otsisin mootori väljastpoolt läbi ja rohkem nr ei leidnud kui 196 aga seest poolt sain lisa väntvõlli peal olid numbrid järgmiselt.

88887
223
m6
01126
0546
01143
20540

Mis lennuki kolb?

Postitatud: 30 Nov, 2012 19:26
Postitas ajaleht993
Mis lennuki kolviga tegu?

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 30 Nov, 2012 20:41
Postitas T-62
Ütle üks hea põhjus, miks see kolb peaks kuuluma mõnele lennukile? Kas kolvil ka mõned mõõdud on: läbimõõt, silma läbimõõt?

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 30 Nov, 2012 20:56
Postitas ajaleht993
Laius:124mm
Kõrgus: 155mm
Sisemine laius: 104mm
Sõrme laius:47mm
Kuna see on pärit sellisest kohast kus remonditi sõja ajal lennukeid.

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 30 Nov, 2012 21:11
Postitas EOD
Ma pakuksin ka pigem mingit keeriskambriga diiselmootorit. Lennukimootori jaoks kuidagi liiga rohmakas.
Pilt

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 01 Dets, 2012 10:15
Postitas Lemet
ajaleht993 kirjutas:Laius:124mm
Kõrgus: 155mm
Sisemine laius: 104mm
Sõrme laius:47mm
Kuna see on pärit sellisest kohast kus remonditi sõja ajal lennukeid.
Mootorite puhul räägitakse ikka nii kolvi kui selle sõrme läbimõõdust elik diameetrist, mitte laiusest.

Mingi valiku 124 mm läbimõõduga kolbidega diislitest saab siit

http://www.stroyteh.ru/wiki/filter/?c=4 ... =10&pn=124

Mitte konkreetse mootori leidmiseks, vaid ettekujutuse saamiseks, kus selliste mõõtudega silindrit kasutatakse. Samas olid sellise kolvimõõduga ka näiteks 1918 aasta SH-III Siemens

Pilt

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 01 Dets, 2012 11:53
Postitas EOD
124 mm võib olla kolvipea mõõt, mis tehakse soojuspaisumise tõttu veidi väiksema läbimõõduga. Pluss korrosioonikahjustused, võimalik mõõtmisviga... Seega kolvi mõõt võib olla 125 mm. Sellise mõõduga on D-54A, D-75 ja veel mõne modifikatsiooni kolvid.

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 01 Dets, 2012 20:03
Postitas ajaleht993
Kolvipea mõõt ikka 124mm.

Re: Mis lennuki kolb?

Postitatud: 01 Dets, 2012 20:18
Postitas T-62
Põhjust küsisin seepärast, et pildil olev on tüüpiline N-Liidus toodetud diiselmootori kolb. Mõõdud lasevad määrata ainult kaks masinat, millel kasutati: roomiktraktor D54A ja ratastraktor D20, lisaks muidugi igasugused muud müratekitajad, millel nimetet masinate mootorid.
Paned kuuma pliidi peale ja varsti on läbimõõt 125mm :shock: