96. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Juul, 2021 19:28
Postitas Crispy
Kapten Trumm kirjutas:OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.
Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.
Ja kas pensionär teeb Bolti/Wolti, et läbisõit nõnda suureks saab, et tekib mure automaatkasti suremise kohta?
Mul maja ees enamike pensionäride autod enamasti seisavad ja nädalas liiguvad vaid paar korda...
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Juul, 2021 19:59
Postitas AMvA
Lemet kirjutas:Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...
Mul on hea meel, et akf oskab Transpordiameti lehe netis üles leida, tõsiselt.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 0:45
Postitas OLAVI
Crispy kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.
Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.
Ja kas pensionär teeb Bolti/Wolti, et läbisõit nõnda suureks saab, et tekib mure automaatkasti suremise kohta?
Mul maja ees enamike pensionäride autod enamasti seisavad ja nädalas liiguvad vaid paar korda...
Ja seisavadki, sest penskar ei saa omale liisinguga uut masinat osta (liisingut saab siis kui
töötasu laekub panka).
Saab tunduvalt suurema protsendiga autolaenuga osta teise või kolmanda ringi auto, milledest ca 90% moodustavad kas ebamõistlikult suure mootoriga või oma ekspluatatsiooniiga lõpetava automaatkastiga.
Näiteks Audi nõuab 150 000km tagant suuremat käigukasti hooldust, mis on kallis ja seda paljudel juhtudel ei tehta, sest odavam on võltsida vajaliku hoolduse märge ja auto mõnekümne tuhande möödudes maha müüa kui "hästihooldatud" masin.
(Mu oma auto käigukasti pandi esinduses kasti hooldustel, selle auto käigukasti absoluutselt sobimatu roolivõimendi õli, mis selgus kui hiljem teostatud tööde dokumentides hakkasin vahetusõli marki uurima.
Aga kui paljud üldse oma auto hingeelu tunnevad?)
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 8:25
Postitas Kapten Trumm
Penskari kätte jõuavad taolised autod ikka siis, kui viimane veerand juba jookseb, edasi on vene rulett, õnnestub-ei õnnestu.
Kui ise auto hingeelu ei jaga, siis võib vale pilet ikka päris kalliks minna. Lisaks on käigukastide hulgas omajagu selliseid tüüpe, mis polegi remonditavad, lihtsalt "parandusmenetlus" ongi esinduses uue kasti paigaldamine, sest varuosad puuduvad.
Vaatan mõnda aega ringi doonorauto leidmiseks kuni 2000 eur quattro Audide hulgas, no 20a vanuses on käsikastiga auto kolmandiku kallimgi kui need viimase vindi peal koos püsivad automaadid. Ja ma tahan just käsikastiga.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 9:48
Postitas Lemet
AMvA kirjutas:Lemet kirjutas:Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...
Mul on hea meel, et akf oskab Transpordiameti lehe netis üles leida, tõsiselt.
Piisab Liiklusseaduse tundmisestki...paragrahv 93 näiteks.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 10:08
Postitas AMvA
Lemet kirjutas:AMvA kirjutas:Lemet kirjutas:Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...
Mul on hea meel, et akf oskab Transpordiameti lehe netis üles leida, tõsiselt.
Piisab Liiklusseaduse tundmisestki...paragrahv 93 näiteks.
Ma sõidan siiani Liikluseeskirjade järgi

Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 10:14
Postitas Kapten Trumm
Näiteks Audi nõuab 150 000km tagant suuremat käigukasti hooldust, mis on kallis ja seda paljudel juhtudel ei tehta, sest odavam on võltsida vajaliku hoolduse märge ja auto mõnekümne tuhande möödudes maha müüa kui "hästihooldatud" masin.
Suurem nuhtlus on "eluaegsed õlid", mida aktiivselt propageeritakse auto ostjale kui pidamiskulude vähendamise saladust ja kus tihti ei pruugi üldse ollagi võimalust õli välja lasta ja filtrit kätte saada. Kokkuvõttes võib "eluaeg" olla kole lühike ja rikked võivad tekkida juba viiekohaliste läbisõidunumbritega.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 10:55
Postitas Lemet
Ma sõidan siiani Liikluseeskirjade järgi
Edu ses raskes ettevõtmises, ülejäänud inimesed teevad seda juba kümme aastat Liiklusseaduse järgi. Aga vaba maa, sõitke või pesumasina kasutusinstruktsiooni järgi.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Juul, 2021 11:03
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Ma sõidan siiani Liikluseeskirjade järgi
Edu ses raskes ettevõtmises, ülejäänud inimesed teevad seda juba kümme aastat Liiklusseaduse järgi. Aga vaba maa, sõitke või pesumasina kasutusinstruktsiooni järgi.
Pole siiani muret olnud, poitseilt trahve ei ole saanud ja punktist A sõit punkti B on kah sujunud ilma probleemideta. Pole elus isegi ühtegi avariid õnnestunud tekitada või osaleda (load aastast 1981)
Re: Autoteema
Postitatud: 16 Juul, 2021 6:29
Postitas OLAVI
Täpselt samamoodi nagu biomeetrilise andmebaasi loomisega tehakse seda kõike
"mugavama tuleviku" nimel.
Kui EUs katsetati GPS põhist maksusüsteemi selgus, et kuna laiatarbe GPS pole vajaliku täpsusega, siis registreeriti kiirteemaks ka kiirtee kõrval või selle alt läbi sõites.
Liiklusseaduse muutmise seadus 414 SE
Eelnõuga võetakse Eesti õigusesse üle ELi direktiiv, mis näeb ette muuta teemaksude tasumine
Euroopa Liidu siseselt mugavamaks, sealjuures kehtestatakse piiriülese teabevahetuse regulatsioon teemaksude tasumata jätmise korral. Vaatamata asjaolule, et Eestis teekasutustasu automaatse tuvastuse kaudu ei koguta, tuleb direktiiv üle võtta minimaalses kohustuslikus ulatuses, see tähendab osas, mis tuleneb Euroopa elektroonilise teemaksu kogumise teenuse (EETS) osutajate õigusest registreerida oma tegevus igas ELi liikmesriigis. Seetõttu peab iga liikmeriik kooskõlas direktiiviga nägema ette nõuded kasutatavatele tehnoloogiatele ja seadmestikule ning sätestama nii teenuse osutajate kui ka kasutajate õigused ja kohustused.
https://m.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/ ... e%20seadus Artikkel 3
lõige 1
Tehnoloogilised lahendused
1.Kõikides uutes elektroonilistes teemaksu kogumise
süsteemides, mille puhul tuleb paigaldada sõiduki seadmestik
või seda kasutada, kasutatakse üht või enamat järgmist
tehnoloogiat:
a) satelliitsidel põhinev asukoha määramine;
b) mobiilside;
c) 5,8 GHz kõrgsageduslaine tehnoloogia.
https://m.riigikogu.ee/download/3da9497 ... fba841ce4f Niiet ka naftapõletajast jõuvanker ei tohi ilma asjakohase tuuninguta teedel liikuda, nii et "Suur vend" ei jälgiks.
Hiljuti tõin välja ka EU direktiivi, et alates 2022 müüdavad autod peavad olema varustatud asjakohase elektroonikaga.
Re: Autoteema
Postitatud: 19 Juul, 2021 8:43
Postitas Kapten Trumm
Praegu uusi autosid juba "suur vend" jälgib ja nt tarkvarauuendused tulevad kohale mobiilse interneti kaudu.
Re: Autoteema
Postitatud: 20 Juul, 2021 10:15
Postitas 2korda2
Minu pensionäridest vanemad ostsid auto salongist uuena ja automaatkastiga - Yeti. Nende vajadusi arvestades suhteliselt hea valik (kuigi ma ise oleks soovitanud sarnaste omadustega 3-4 aasta vanust masinat poole odavamalt). Võiks ikka pisut ringi vaadata ja aru saada, et meil ei ole pensionär enam tingimata roostes Kadeti või Sierraga sõitev puruvaene.
Re: Autoteema
Postitatud: 20 Juul, 2021 10:23
Postitas Kapten Trumm
2korda2 kirjutas:Minu pensionäridest vanemad ostsid auto salongist uuena ja automaatkastiga - Yeti. Nende vajadusi arvestades suhteliselt hea valik (kuigi ma ise oleks soovitanud sarnaste omadustega 3-4 aasta vanust masinat poole odavamalt). Võiks ikka pisut ringi vaadata ja aru saada, et meil ei ole pensionär enam tingimata roostes Kadeti või Sierraga sõitev puruvaene.
Aga sa mine liigu Eestis ringi, Tallinnast kaugemal ja eemal tõmbekeskustest, vaata millega sõidetakse.
Olen mingis teemas varem kirjutanud, et olen käinud tuttaval abiks ühes ülevaatuspunktis, mis asub enamvähem Eesti idapiiril.
Uute või enamvähem uute autodega sõidavad ainult riigiasutused või metsaärikad.
Ülejäänud autopark on selline, et selle ostuhind ei ületa suurt 3000 eurot ja selle läbipääs ülevaatuselt on igakordne noateral balansseerimine.
Ka Ladasid ja Mossesid on omajagu veel sõitmas.
Kui Eestis on keskmine auto vanus ca 10 aastat, siis ei saa ju valdav osa autoomanikest olla nagu sinu pensionäridest vanavanemad ja kõik ei saa ka (sama vaestelt) vanemaltelt suuri pärandusi.
Re: Autoteema
Postitatud: 20 Juul, 2021 11:27
Postitas Sam Beaver
Kapten Trumm kirjutas:Ka Ladasid ja Mossesid on omajagu veel sõitmas.
Millal sa viimati mosset nägid? Ma mõtlen sellist mida igapäevaautona kasutatakse.
Re: Autoteema
Postitatud: 20 Juul, 2021 12:06
Postitas Kapten Trumm
Viimati nägin mosset (2141) enda garaazis täna hommikul.
Aga kuna ma igapäevaselt sebin Suur-Tallinna kandis, siis siin tõesti on rohkem uuemaid autosid.
Aga näiteks vanemate juures garaazis asjatades võib kuulda tuttavat ketikõrinat ja veerebki mõni 412 või 2140 mööda.
Näiteks Peipsiääre vallas liigub neid 2106-sid ja B3 kerega Audi 80-d täiesti hoomatavalt veel ringi.
Neid näeb harva ka seepärast, et läbisõidud on väikesed ja penskar ajab selle korra-kaks nädalas välja.
Eks omajagu mõjutab seda autopidamist ka asjaolu, et normaalses korras Lada või Mosse võib olla juba kallim osta kui sõidukõlbulik Ford või Audi.
Praegu ilma roosteta 2106 alla 3000 euro tükist küll ei saa. Mingeid sõidukorras 90ndate trandulette saab selle 3000 eest kolm tükki.