973. leht 1299-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 23 Juun, 2021 11:09
Postitas bodom
retti kirjutas:ZAZ - 968M



Sellel puudu tehase massilüliti.

Re: Viktoriin

Postitatud: 23 Juun, 2021 11:29
Postitas häh
Muud asjad ka-

/tsit./

tehases autole paigaldatud raadio, salongist lülitatav massilüliti, tekstiiliga kaetud (kustnaha asemel) istmed ja kirsina koogil roostevabast terasest kandiline summutiots :D Seejuures polnud tegemist nomeklatuurile mõeldud sõidukiga.

Lisaks veel et tegemist EI ole Gorki tehase toodanguga, st M20 ei lähe arvesse.


Kõik muu v.a. massilüliti klapib MZMA 402'ga- riidega kaetud istmed, raadio, summutiots (mingi veider moodustis, võib "kandiline" öelda küll). Siin selle video peal on ilusti näha, masin siis Iž 412 ehk Iž Saturn, aga 402 oma peaks samasugune olema https://www.youtube.com/watch?v=NfLQWz-18yQ
Selline jurakas oli ka osadel "tava" 412 ja 408te küljes. Kas oli tehasest või samkompunn ei tea mitte, ikka väga lapsepõlvest mälupilt.

Mitte ühelgi tsiviilmossel pole massilülitit ette nähtud, k.a. 400. Nagu ka mitte ühelgi muul kvalifitseeruval sõiduautol, v.a. LUaZ. Ja Gaz 24 mingid variandid.

LISATUD: siin on sumpaots 2140 küljes https://youtu.be/Tbnu3bO-Jyc?t=75

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 6:05
Postitas Kapten Trumm
Siit vist õiget vastust ei tule, katsed pole mitte õiges suunaski.
Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

2103 istmete pealispind oli kaetud tekstiiliga, massilüliti asus kindalaekas (varasemalt pruugiti seda mootoriruumis või polnud üldse). Summutil oli neljakandiline roostevabast ots. Ahjaa - salongis oli osutitega kell ja tahhomeeter :D Raadiot võis üksinda olla juba varem, kuid kopikal seda tehasest ei olnud. 2103-l oli selline klassikaline kena integreeritud raadio.

Aga anname siis lihtsama asendusküsimuse. Antud nõuka sõiduautol võeti kasutusele järgnevad uudsed tehnoloogiad
-katkestita süütesüsteem (Hally anduriga)
-lohvita madalaprofiililised (70 kõrgusega) (tiht-)rehvid
-Solexi litsensi järgi toodetav karburaator sundtühikäigu ökonomaiseriga.
-ilma nookuriteta klapimehhanism

Sundtühikäigu ökonomaiser on vidin, mis mootoriga pidurdamisel katkestab bensiini etteande mootorisse, võimaldades sel viisil säästa bensiini.

Mis autoga tegemist?

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 6:47
Postitas Dr.Sci
Kapten Trumm kirjutas:Siit vist õiget vastust ei tule, katsed pole mitte õiges suunaski.
Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

2103 istmete pealispind oli kaetud tekstiiliga, massilüliti asus kindalaekas (varasemalt pruugiti seda mootoriruumis või polnud üldse). Summutil oli neljakandiline roostevabast ots. Ahjaa - salongis oli osutitega kell ja tahhomeeter :D Raadiot võis üksinda olla juba varem, kuid kopikal seda tehasest ei olnud. 2103-l oli selline klassikaline kena integreeritud raadio.

Dr.Sci kirjutas:null-kolmel on kandiline summutiots küll osadel fotodel vähemalt. Väga ei viitsinud googeldada aga paistab et ka massilüliti on olemas, samuti ka tekstiilsisu...
:scratch: Huvitav, millist null-kolme mina siis mõlesin? - Kiirabi telefoninumbrit?

Aga tegeleme siis asendusküsimusega...

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 6:52
Postitas häh
Saad anda palun lingi, kus see massilüliti kirjeldus olemas? Hakkas huvitama, kuna ekstra otsisin ja juhe jooksis kokku.

:D

Sest- https://autopiter.ru/russiancatalog/vaz ... erator-151

Skeemidel ja kättesattunud kirjanduses muidu ei ole.

P.S. ei kahtle info tõepärasuses, huvitab hoopis, miks see nii oli, sest loomulikult polnud algupärandil midagi sellist!

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 8:48
Postitas Illike
Minu 03-l oli masslüliti kapoti all. Mul oli muidugi ka mitmes korduvkasutuses olev auto.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 9:03
Postitas Kapten Trumm
Hakkasin ka ise otsima, tundub, et see polegi nii lihtne. Meil on vanavanematel 2tk 2103 olnud (mõlemad varased tootmisaastad) ja neil oli pardatsokis selline pöördkäepidemega lüliti.

Netis leiab 2103 80ndate skeemi ja seal sellist ei tuvasta, aku miinus on skeemil otse keresse (eks sinna vahele siis kodustes oludes pandi see nõuka tüüpne peale vajutamisega massilüliti. Pardatsokki vaevalt keegi viitsis ise seda panna, sest see eeldab akukaabli viimist aku juurest salongi läbi torpeedo. Seepärast need ise pandud massilülitid aku juures ongi.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 9:13
Postitas Kapten Trumm
null-kolmel on kandiline summutiots küll osadel fotodel vähemalt. Väga ei viitsinud googeldada aga paistab et ka massilüliti on olemas, samuti ka tekstiilsisu...


Doktori heameeleks kuulutame ta võitjaks, võib küsida. Paraleelselt, vaadake ka asendusküsimust.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 10:06
Postitas vanahalb
Žigulite hierarhia oli selline et 2101 oli äranuditud Fiat (kõik vähegi luksuslik minema loobitud) ja 2103 selline et ei jääks Fiatist maha ja mõnes parameetris isegi ületaks teda.
Pärast 2103 tootmisseandmist hakati seda kohe ratsionaliseerima ja mu vanemate ca 1983 a 2103- l küll enam massilülitit polnud. Raadio tuli vist ka eraldi juurde osta.

Halli anduriga süütesüsteem oli 2108- l kui mitte varem. See

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 10:24
Postitas Kapten Trumm
Võib õigeks lugeda.


Tehasest katkestivaba süütega (hally anduriga) oligi 2108 esimene. Ka oli esimene massiauto, mis kasutas lohvita rehve (teine oli Tauria), Solex karbussi (varem kasutati Weberi koopiat, mille litsens osteti koos 2101ga). Enne seda oli NSVL-s praktiseeritud vaid transistorlülitiga, mis aga töötas tavalise kontaktidega katkestiga.

AZLK tehases samal ajal arendamisel olnud 2141, mille arendamiseks oli valuutat suurusjärgu vähem kui Samara jaoks (välismaal arendati üksnes käigukast, Inglismaal firmas Ricardo), oli veel suuremate plaanidega, nimelt kavatseti seal põhimootorina kasutada Moskvits 412 mootori edasiarendust, millel töömahtu 1,7 liitrit ja mis pidi saama Boschi elektroonilise sissepritse. Paraku aga raha selleks ei antud ja finaalis sai auto enamvähem sama mootori, mis vanemad mossed, lihtsalt natuke kõrgema surveastme, teistsuguste kanalitega ja kirsina koogil sama Solex karburaatori (mudel 21083), mis 1,5 liitrine Samara. Teine mootori "option" oli 1,6 Vazi mootor, mida oli veel vähem näpitud.

Muide, kui poest ostate katkesti kontakte ükskõik millisele vene autole, siis eelistage SSSR aegseid, kus kontaktide materjal sisaldab hõbedat.
Täna on enamus neist tavalisest terasest ilma mingi hõbedata, ei kesta ega tööta korralikult. Niiet mõelge, kas fancy pakend kaalub kvaliteeti üles.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 10:57
Postitas Rebane11
Kui lihtne oli vanasti elu. Olgu pidu või pulm - meie suguvõsas mingil hetkel kogunesid zigulli mehed ühte laua otsa ja mosse mehed teise laua otsa. Ja juttu jätkus hommikuni. Sapaka mehi polnud.
Praegu- mõni küsib, et kas sissepritsega või ilma. Mina tean, et bensukas tuleb aeg ajalt midagi pritsida, muidu ei sõida. Aga pikemaks vestluseks teemat pole.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 11:03
Postitas Sam Beaver
Kapten Trumm kirjutas:Doktori heameeleks kuulutame ta võitjaks, võib küsida. Paraleelselt, vaadake ka asendusküsimust.
Halloo! Mina pakkusin null-kolme enne! Aga las doktor küsib pealegi, mina ei viitsi praegu hakata küsimust välja mõtlema.

Kõige kindlam allikas tehase massilüliti olemasoluks oleks "Katalog zaptšastei avtomobili vaz 2103 i vaz 2106," kahju et enam alles ei ole.

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 11:22
Postitas häh
Ma siiski kahtlustan, et see lüliti oli parimal juhul poe ettevalmistus. Võis olla mingi regulatsioon, mis seda mingi aeg nõudis, nt oli olemas nõue süüteahela katkestuse kohta.
Salongis olen ise näinud 21406'l ja minu arust oli see kohe ostes (süütelukust vasakul), lüliti oli suur kobakas vajutatav.
Ja keegi kes siin sapakat mainis, neil oli päris mitmel see keeratav lüliti kunde pool armatuuri all.
Lüliti ise on vist mingi põllumajandusmasina pealt. Isegi võib sotsplokk olla (SDV nt).

Mis mind üllatas, et gaz21 polnud ka lülitit ette nähtud. Asi hakkas huvitama, kuna googeldades tuli mingi Za Ruljem number ette (vist 70ndate algus-keskpaik), kus teemat lahati, seal oligi mainitud, et tsiviilsõidukitel pole ja point on vaid siis, kui auto seisab jne.

Nendel paaril 03l mida ise kapoti alt näinud, jooksis mass otse sinna, kuhu kõigil žigulitel ikka.

Aga nõuka autotööstus suudab üllatada, lisaks automaatkastiga gaz21 on päriselt olemas konditsioneeri ja digiarmatuuriga 08, seda 80ndate lõpust. Niiet kõik võib olla.

@Sam Beaver- kas sel minu pandud lingil pole aluseks mitte kataloogi skänn?

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 12:19
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

Eksisteeris variant ВАЗ 2103 В, mis oli komplekteeritud 01 sisuga. Toodeti neid u. 1000 tükki ja kõik müüdi oma tehase töötajatele. Seega pole väga tõenäoline, et mõni selline ka Eestisse sattus. Asi olnud umbes nii, et kui 03 1972. aastal tootmisse läks, tehti kõigepealt mingi ports tõupuhtaid "kolmesid", aga keegi ülemustest tahtis kangesti ikka plaani ületada. Ja siis selgus, et iseenesest keresid ja mootoreid ju oleks, aga armatuurlaudu ja salongisisusid ei jätku. Komplekteeriti siis sellega, mida oli e. 01 omadega. Üks hea videolugu sellest autost: https://www.youtube.com/watch?v=bat4A1KJfno&t=145s

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Juun, 2021 12:54
Postitas häh
Sääl ka massi jooksmine ilusti näha ;)