2. leht 4-st
Postitatud: 03 Mai, 2005 10:39
Postitas Ogre
Iseasi, mis seal oli.. võibolla lennukid lasid mingil põhjusel kütet tühjemaks paakidest sealkohas.
Miks nad seda kütust välja peaksid laskma lennu ajal? Tehke palun lollile selgeks

Postitatud: 03 Mai, 2005 12:27
Postitas canislupus
Enne maandumist tavaline asi. (Võibolla ka enne pommide loopimist??? )Sel põhjusel ka Tapa joogivesi ei kõlvanud paikkonniti muuks kui põletamiseks kunagi ammu.
Iseasi, kuhu neil seal Paldiski kandis maanduda oli... ei tunne selle koha ajalugu nii hästi.
Postitatud: 03 Mai, 2005 15:14
Postitas paharet
Iseasi, kuhu neil seal Paldiski kandis maanduda oli... ei tunne selle koha ajalugu nii hästi.
Paldiskist mõnikümmend kilomeetrit on Ämari lennuväli.
Sääsed reaktori kaitsel?
Postitatud: 03 Mai, 2005 15:50
Postitas Kapral Karu
Jalutasin u 1991.a raudteel reaktori taga ja teatud kaugusel sellest (tagumine värav paistis) oli tohutult sääski -- pole Eestimaal kunagi varem ega hiljem sellise rünnaku ohvriks langenud... Siis oli vist perimeetri valve (komandantuuri VOHR-i e. relvastatud valve salga vintpüssidega naised) juba maha võetud, KPP-des oli veel valve olemas -- sisse sain jalgrattaga Põllküla metsast, endise disbati (hilisema distsiplinaarroodu) juurest. Käisin sealtkaudu Paldiskis rahumeeli mitu korda ja vedasin sinna ekskursioonile tuttavaidki.
Postitatud: 03 Mai, 2005 16:00
Postitas paharet
92 vähemalt raudteel ja maanteel linna tulijaid kontrolliti ja ka linnas liikusid sõjaväe patrullid perimeetri kohta ei oska midagi öelda kas valvati või mitte.Valve all oli ka õppekeskus ja reaktorihoone.
Postitatud: 04 Mai, 2005 19:47
Postitas nublu
canislupus kirjutas:Enne maandumist tavaline asi. (Võibolla ka enne pommide loopimist??? )Sel põhjusel ka Tapa joogivesi ei kõlvanud paikkonniti muuks kui põletamiseks kunagi ammu.
Iseasi, kuhu neil seal Paldiski kandis maanduda oli... ei tunne selle koha ajalugu nii hästi.
Ei ole tavaline asi. Ainult hädamaandumise korral lastakse enne maandumist paagid tühjaks, et matsu puhul tulekahju oht väiksem oleks. Normaalse lennu puhul kulutatakse see enamasti lennu ajal ära, ning ka maandumisel on matsu võimalus nii väike, et puudub vajadus kerosiini külvata.
Tapa reostuse kohta olen kuulnud pigem sellist teooriat, et kirjutati külmalt lennutunde juurde. Nende alusel jooksis staaž ning igasugu lisatasud. Ja siis et kontrollidele mitte vahele jääda - lihtsalt valati see justkui ära lennatud kütus maha.
Aga võis ka mõni hoopis proosalisem põhjus. Nagu lekkiv kütusehoidla või toru või mõni muu selline.
Postitatud: 10 Mai, 2005 16:20
Postitas Slinky
kas seal allveelaeva sadamas ei plahvatanud kunagi mingi allveelaev?
olen selliseid jutte kuulnud

ja need tuumareaktorid pidevalt ka seal olema aga eestlased ei tahtnud et need sinna vedelema jäetaks ja siis venelased viisis need minema

Postitatud: 10 Mai, 2005 18:07
Postitas teddybbeer
nublu kirjutas:
Tapa reostuse kohta olen kuulnud pigem sellist teooriat, et kirjutati külmalt lennutunde juurde. Nende alusel jooksis staaž ning igasugu lisatasud. Ja siis et kontrollidele mitte vahele jääda - lihtsalt valati see justkui ära lennatud kütus maha.
Aga võis ka mõni hoopis proosalisem põhjus. Nagu lekkiv kütusehoidla või toru või mõni muu selline.
üks mu endine töökaaslane, kes ka vene kroonus lennuväes teenis, rääkis selle kohta, et oli olemas niisugune asi nagu NORM. ntx neile väeossa saabus kütuseeshelon kord päevas(või oli nädalas, ei mäleta enam täpselt) ja neil oli ette nähtud see kõik ära kulutada... loomulikult oli lihtsam tynnile kinnitatud voolik lihtsalt voolama "unustada"

. Teine lugu samast vallast ei kuulu küll militaaria alla, kuid võibolla heidab asjale veidi valgust. Kah endine töökaaslane kimas nõuka ajal ETKVLi heaks KAMAZiga mööda Tallinnat ringi ning vedas kraami ühest nurgast teise, ka tema väitis, et kütuse norm oli nii suur, et pidevalt pidi käima kütusepaaki Lasnamäe kanalisse tühjendamas... vot nii on lood.
Postitatud: 11 Mai, 2005 20:07
Postitas paharet
kas seal allveelaeva sadamas ei plahvatanud kunagi mingi allveelaev?
Plahvatuse kohta küll ei tea midagi aga üks allveelaev on Paldiski lahes uppunud.Laeva ei suudetud ülesse tõsta ja meeskond hukkus.Uppunud laeva meeskond on maetud Paldiskisse.Tuumareaktorid on Paldiskis siiani betooniga kaetult alles.Radioaktiivsuse tõttu pole neid võimalik transportida.
Postitatud: 12 Mai, 2005 6:38
Postitas hillart
See mahajäänud tuumareaktor on kaetud olekus igatahes elanikkonnale ohutu, sest tegu on vaid reaktori kestaga (ilma varrasteta) missugune kiirgab vaid nn. jääkradiatsioonist. Või on kellelgi mingeid äriplaane selle kolakaga? Näiteks eesti oma väike tuumaelektrijaam käima panna või muud sarnast. See viimane variant pole aga tõenäoliselt rakendatav, kuna tegu on juba, esiteks vananenud, ja, teiseks, seismisest piisavalt amortiseerunud agregaadiga.
Postitatud: 12 Mai, 2005 10:45
Postitas canislupus
Ei ole selle sitaga midagi teha...
Aga uppunud allvelaev? See on midagi uut... millal see aset leidis? Õuna raamatutest küll midagi ei leidnud selle kohta. Ilmselt siis uuemal ajal toimunud sündmus.
Postitatud: 12 Mai, 2005 11:06
Postitas Mercher
paharet kirjutas:kas seal allveelaeva sadamas ei plahvatanud kunagi mingi allveelaev?
Plahvatuse kohta küll ei tea midagi aga üks allveelaev on Paldiski lahes uppunud.Laeva ei suudetud ülesse tõsta ja meeskond hukkus.Uppunud laeva meeskond on maetud Paldiskisse.Tuumareaktorid on Paldiskis siiani betooniga kaetult alles.Radioaktiivsuse tõttu pole neid võimalik transportida.
Eks see põhja läinud allveelaev jälle üks linnalegend ole

Kas pole sealkandis mitte merepõhi korralikult puhastatud ja läbi kammitud

Ma arvan, et sellest oleks meedias ikka miskit mainitud, kui nad sealt vraki oleks leidnud
Allveelaeva katastroof Soome lahes
Postitatud: 12 Mai, 2005 11:16
Postitas Ernest
Postitatud: 12 Mai, 2005 15:57
Postitas paharet
Tegelt mõtlesin ma jah M-200 mille meeskond on maetud Paldiskisse.Ta baseerus Paldiskis.Ainult tema uppumise koht oli mul meelest läinud.Tänud nendele kes aitasid meenutada.Hiljaaegu maeti M-200 meeskonnaliikmed ümber kalmistule.Matmispaik hakkas segama paldiski Lõunasadama laiendust.Teine uppunud allveelaev peaks veel olema Suurupi poolsaare lähistel Wiskey tüüpi seda hakati 80-datel pukseerima Tallinna,et vanarauaks lõigata ja uppus pukseerimise käigus.
Postitatud: 18 Mai, 2005 20:13
Postitas Martti
paharet kirjutas:Tegelt mõtlesin ma jah M-200 mille meeskond on maetud Paldiskisse.Ta baseerus Paldiskis.Ainult tema uppumise koht oli mul meelest läinud.Tänud nendele kes aitasid meenutada.Hiljaaegu maeti M-200 meeskonnaliikmed ümber kalmistule.Matmispaik hakkas segama paldiski Lõunasadama laiendust.Teine uppunud allveelaev peaks veel olema Suurupi poolsaare lähistel Wiskey tüüpi seda hakati 80-datel pukseerima Tallinna,et vanarauaks lõigata ja uppus pukseerimise käigus.
Mõlemad allveelaevad on siis siiani mere põhjas? Kui sügaval need üldse asuvad?