2. leht 22-st
Postitatud: 25 Jaan, 2008 21:33
Postitas Tsiknat
Fotosöövitustega kabiin on jälle tase omaette.Väga ilus vaadata.
Tom
Postitatud: 26 Jaan, 2008 0:56
Postitas Immelmann
Nunnu. Võtab suu vett jooksma. Igatahes jõudu edaspidiseks.
Ise võõpasin kunagi 1/72 B-17 pintsliga üle, üsna suur pindala teisel. Üllatas, kui hästi matid rohelised ja hallid toonid katavad. Valgega tuli see-eest hirmsat välku näha.
Postitatud: 26 Jaan, 2008 16:50
Postitas Luciano
Uskumatud kuldnäpud on siin ennast pikalt varjanud. Ilus ja huvitav töö - eriti ajaloolist tausta arvestades.
a kes need lenurid on?

Postitatud: 26 Jaan, 2008 17:10
Postitas FW Anton
kes need lenurid on?
need on Teise maailmasõja ajal Eestis sõdinud saksa lendurid kellede kontodel on kopsakas arv punalennukite lõppe.
Postitatud: 26 Jaan, 2008 23:20
Postitas FW Anton
Postitatud: 27 Jaan, 2008 0:33
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Päris vahvad Fokkerid. Kas ka Me-109, mis JG54 kasutusel olid on kollektsioonis olemas? Huvitaks Novotni Me-109 E ,mis Saaremaa kohal
alla tulistati.
Lugupidamisega
Postitatud: 27 Jaan, 2008 0:34
Postitas kalle
FW Anton kirjutas:See maskeering on küll ülilahe. Kas on äkki mingit ajaloolist fotot sellisest lennukist? Oleks huvitav seda näha
Aga palun! seesama lennuk Tartus juulis 1943

Just nüüd sattus mulle kätte Soome ajakiri Siivet 1990 aasta number, kus FW190 artiklis sees täpselt sama pilt. Aga pildi allkirjas seisab: Fw190A-4 Moskva piirkonnas (lõigul, alal) idarindel suvel 1943. Lennukil lendas JG51 komandör Kar-Gottfried Nordmann (pilt Bundesarchiv)
huvitav, millest selline erinevus?
Kk
Postitatud: 27 Jaan, 2008 9:14
Postitas fossiil
No vägev kollektsioon! Eriti meeldib mulle, et iga masin on oma legendiga, et kus, kes oli piloot, millega silma paistis ja nii edasi. Selles mõttes uskumatult hea galerii - loodan et lugu jätkub...
Kuid ühtede samade fotode kasutamine erinevates väljaannetes koos täiesti erineva jutuga nende all - konkreetse pildi kohta arvan, et FW Anton oskab täpsemalt kommenteerida, kuid kui võtta näiteks poolakate tankraamatud T-34 kohta, siis lugeda seal midagi suurt ei ole. Kuigi teksti jagub muidugi ja ka piltidel on selgitused juures - suurem osa jutust on rohkem või vähem lambist võetud muinasjutt, ei muud, erilised pärlid leiab just piltide juurde kirjutatud selgitustes. Sama tendents on ka muudes raamatutes - võetakse jutu juurde mingi suvaline sobiva motiiviga foto ja ülejäänu katab juba artikli autori fantaasia... Eeldatakse ju, et kui paljud siis ikka asjasse süveneda viitsivad.
Urmas.
Postitatud: 27 Jaan, 2008 11:34
Postitas andrusan
Suurepärane töö. Mõtlesin küll vahelduseks mõne tanki oma karbihunnikust kokku panna, aga peale nende mudelite nägemist tellisin endale ka üht-teist Eduardist ära. Eks saab näha...
Tervitused ja jõudu
Postitatud: 27 Jaan, 2008 12:52
Postitas FW Anton
Just nüüd sattus mulle kätte Soome ajakiri Siivet 1990 aasta number, kus FW190 artiklis sees täpselt sama pilt. Aga pildi allkirjas seisab: Fw190A-4 Moskva piirkonnas (lõigul, alal) idarindel suvel 1943. Lennukil lendas JG51 komandör Kar-Gottfried Nordmann (pilt Bundesarchiv)
Selle pildi puhul on välja pakutud mitmeid versioone, mis näitab pildi kommenteerijate asjatundmatust. On pakutud, et see on FW-190A-5 ja kuulus Anton Maderile ning ajak ja kohaks Tartu 1944. Kuid A-5 on pika ninaga aga pildil on lühikese ninaga masin. Taga olevad angaarid kuuluvad Raadi lennuvälja hoonestusse. See on selgelt tõestatud ja loetav ka siin foorumis teema all "Raadi lennuväli", otsige üles! On olemas väga hea raamat "JG 54 Grünherz", kus see pilt ka sees on ja õige tekstiga ning on teada, et Major Hubertus von Bonin käis suvel 1943 Venemaalt Eestis Wehrmachti kõrgemate ohvitseride nõupidamisel ja tuli sinna oma lennukiga maandudes Raadi lennuväljal, kus tol ajal oli Luftwaffe hooldus ja remondi töökoda. Seega oli hea võimalus lennukit ka putitada. Pildil ongi relvurid reguleerimas müristajate täpsust stendi laskmise teel. Samast momendist olen kunagi internetis näinud ka teist fotot aga pole eriti tahtmist seda üles otsima hakata.
Postitatud: 27 Jaan, 2008 17:25
Postitas FW Anton
Tere-tere!
Päris vahvad Fokkerid. Kas ka Me-109, mis JG54 kasutusel olid on kollektsioonis olemas? Huvitaks Novotni Me-109 E ,mis Saaremaa kohal
alla tulistati.
Bf-109 veel kollektsioonis ei ole aga plaanis soetada on. Küll on aga BF-110C ja Bf-110E. Neid näeb edaspidi.
Postitatud: 27 Jaan, 2008 17:57
Postitas FW Anton
Momendil viimane Fokker kollektsioonis on Tamiya FW-190F-8 1/48. Tamiya fokkeril on telik vähe kehvasti läbi mõeldud, võiks parem olla. Konkreetne pill kuulus ründeüksusele 2./SG 4 (pilooti ei tea), mis toodi Cesisesse Itaaliast kui siin suvel 1944 kuumaks läks. SG-4 poisid olid ka üpris kõvad tegijad võitluses punakotkastega, nende arvel on paras jagu alla tulistatud punakotkaid, ehki nende põhitegevus oli maavägede tampimine. Masin on veel Vahemere kamos, mis kohandati kiirelt ümber meie tingimustele vastavaks. Eks hiljem värviti need juba põhjalikult ümber.

Postitatud: 27 Jaan, 2008 22:55
Postitas Panzergrenadier
Võimsaid masinaid tuleb kui konveierilt, võimas! Mul kapiotsas üks selline masin täiesti ootab, kas tõesti pean nüüd asja käsile võtma...
Need lennukid kõik siin Eestiga seotud, eeldan et need dekaalid päris karbis kaasa polnud?
Postitatud: 27 Jaan, 2008 23:36
Postitas FW Anton
Need lennukid kõik siin Eestiga seotud, eeldan et need dekaalid päris karbis kaasa polnud?
Kus kaasas, kus tuli tagavaradest võtta.
Postitatud: 29 Jaan, 2008 18:38
Postitas FW Anton