Postitatud: 02 Mai, 2008 14:50
Tegelikult olid ka vene masinatel üpriski laiad roomikud, kuid neil ei olnud niipalju rattaid 

Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Selline veermiku tüüp oli mitmes mõttes omapärane - rattaid hirmpalju, kuigi jah, kõik nad veeresid liikumise ajal ühes taktis, samal ajal on tihtipeale toodud esile just selle veermikutüübi negatiivseid külgi; no et vigastuse või pihtasaamise korral oli remont väga töömahukas - juhul kui oli vaja vahetada sisemise rea ratas, tuli eesmised eelnevalt maha monteerida. Samuti kippus külmal ajal rataste vahele jääv pori ja lumi öösel ära jäätuma, nii et hommikul oli võimatu masinat kohe paigast saada. Kuid kõikide nende negatiivsete külgede juures unustatakse täiesti, et ega siis sakslased ikka rumalad kah ei olnud, niisama lolli peaga nad oma sõdureid nöökima ei oleks hakanud. Selline suur malekorras paigutatud rataste hulk kindlustas masina kaalu ääretult ühtlase jaotuse roomiku toetuspinnale, mis on raskete masinate puhul väga oluline. Kui sellise veermikuga tank sõitis üle maaslamava palgi, või mõne muu sarnase takistuse, läbimõõduga umbkaudu 35- 40 cm, siis oli ülesõit üsna sujuv ja ühtlane, rataste suur hulk kindlustas roomiku ühtlase koormuse. Kui samasugusest palgist sõitis üle näiteks IS-2 või KV, siis pressis masina raskus iga kord tugirataste vahekohas oleva roomiku osa palgi tõttu tohutu pinge alla, mis pahatihti lõppes roomiku katkemisega. Malekorras ratastega veermikul selliseid "läbivajumisega" seotud pingeid ei tekkinud, mistõttu kannatasid nad tihtipeale ka palju pehmemal pinnasel sõitmist.....aga milleks on Saksa tankidel veermiku osas nii palju rattaid, kas nad kõik veerevad liikumise ajal ?
Selle raamtu lingi oled isegi kusagil varem siin foorumis üles pannud. Lugesin poole peale, kuid siis hakkas jälle Wittmann'ist heietama ja jätsin asja pooleli.Kui sulle pakub huvi, siis loe
Vaat selle Suure Tiigriga üritasidki sakslased leevendada paljusid ebameeldivaid momente, mis muidu malekorras veermike projekteerijate indu jahutasid: muudeti roomikulülide konstruktsiooni, need meenutasid nüüd risttaladega kärge. See andis piisavalt jäikust, et sai hakkama ainult kahe rea ratastega. Kuid rataste read paiknesid endiselt teineteise suhtes "malekorras" - roomiku kandepinnale ei tekkinud selliseid tühje vahekohti, nagu vene KV-del ja IS-idel. Nii et koormuse ühtlase jaotamise efekt jäi alles, vaatamata rataste arvu vähendamisele.Tiiger II rataste arv on ju poole väiksem ja jäänud põhimõtteliselt 2 rida kummalegi küljele. Roomiku laius on aga 800mm ja seega jääb välimine külg roomikust ratastest puutumata.
Tõsijutt, kunagi panin selle raamatu tehnika sektsioonis ülesse.Panzergrenadier kirjutas:Selle raamtu lingi oled isegi kusagil varem siin foorumis üles pannud. Lugesin poole peale, kuid siis hakkas jälle Wittmann'ist heietama ja jätsin asja pooleli.Kui sulle pakub huvi, siis loe
Just just, lihtsalt see mida ma tahtsin edasi anda oli see, et see uuem ja lihtsam rataste konfiguratsioon ei olnud ideaalne.Kuid rataste read paiknesid endiselt teineteise suhtes "malekorras" - roomiku kandepinnale ei tekkinud selliseid tühje vahekohti, nagu vene KV-del ja IS-idel. Nii et koormuse ühtlase jaotamise efekt jäi alles, vaatamata rataste arvu vähendamisele.
www.eduard.cz - otsid oma komplekti üles, avad "eelvaate" akna ja seal on nupuke "instruction sheet", kust saab vaadata kokkupanemisõpetusi.Panzergrenadier kirjutas:Eduardi söövituskomplekt on päris hea, kuigi nagu iga söövituskomplekti ga kaasneb tüütu varustus- klambrite voltimine. Mul jäi päris palju detaile üle ka, kuid see on pigem sellepärast, et ma sain ühe lehe õiget õpetust ja teine leht oli mingi Ameerika kuulipilduja oma.![]()
Tänud, ei tulnud esimese hooga selle pealegi sealt vaatama hakata.www.eduard.cz - otsid oma komplekti üles, avad "eelvaate" akna ja seal on nupuke "instruction sheet", kust saab vaadata kokkupanemisõpetusi.
Roomikud on samad Tamiya vinüülid mis karbis kaasas on. Pikkuse poolest on nad parajad ja painduvuse poolest ka võrdlemisi rahuldavad. Hetkel on taga pool paar paberirullikest roomikut alla surumas ja just peale veoratast on läbi kere peene varras, mis hoiab siis veorattani mineva roomikujupi õiget kumerust.Vägevad arengud, aga ega roomik ometi vinüül ole? Mitte et see nüüd kes teab mis surmapatt oleks, kuid sel juhul tehaks teada, et kas nõudis teine ka taltsutamist?