2. leht 6-st
Postitatud: 28 Nov, 2008 12:59
Postitas jackpuuk
Hmmm, sul on tõenäoliselt õigus, nagu siin eespool mainitud, siis kohtumisnurga muutmise puhul muutub ka rõhk labadele, st. sellise rootori läbimõõdu puhul võib see läbipaine olla küll selline, et jätab mulje, nagu oleks horisontaaltelge nihutatud.
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:07
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:Tänud harimise eest.Saan ma siis õieti aru, et labade asend muutub tiiviku täistiiru jooksul kaks korda???
Ei. Labade kohtumisnurk muutub pidevalt. Sellist hetke praktiliselt ei olegi, mil labade kohtumisnurk ei muutuks. Ainus variant on ripplend ideaalselt tuulevaikse ilmaga ideaalse kopteriga (rootori keerised kopterit ei kalluta).
Aga suurte mööndustega asja võttes on sul õigus. Näiteks horisontaallennul kallutab kallutusautomaat kallutusrõngast nii, et liikumissuunas liikuvate labade kohtumisnurk oleks väiksem ja tagasi liikuvate labade kohtumisnurk oleks suurem. Lisaks hoiab trimmer tagaosa läbivate labade kohtumisnurka veidi suuremana, et säilitada kalle ettepoole. Kui nüüd jälgida üksikut laba, mis pöörleb vastu kellaosuti suunda, siis:
1. Eesmisest positsioonist (0kraadi) liikuma hakates hakkab laba kohtumisnurk suurenema kuni maksimumini külgmises positsioonis (270kraadi).
2. Sealt edasi hakkab laba kohtumisnurk vähenema kuni tagumise positsioonini (180), mil see jääb vaid pisut suuremaks kui eesmisel asendil
3. Sealt edasi jätkub kohtumisnurga vähenemine kuni see jõuab oma miinimumini paremas külgasendis (90 kraadi)
4. Sealt edasi hakkab laba kohtumisnurk jälle tõusma kuni jõuab tagasi eesmisesse asendisse (0 kraadi)
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:16
Postitas varing
http://www.howstuffworks.com/helicopter.htm Vajuta Play video
selle video lõpupoole on näidatud,et kallutatakse tervet tiivikut.
Olenevalt kopterist kasutatakse äkki mõlemat tehnoloogiat?
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:19
Postitas Kilo Tango
Learn english. Sellist juttu seal ei ole. Vaata täpsemalt siia:
http://science.howstuffworks.com/helicopter6.htm
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:24
Postitas jackpuuk
Kilo Tango, tahtsid vist öelda, et kui juhiseid ei puutu, siis kõigi labade nurk muutub ühepalju täistiiru ajal, seda sujuvalt siis. Ja seda kestvalt, niikaua, kuni juhiseid ei näpita, pikapeale muidugi muutub nurk kõikidele labadele ja asi kukub alla, inimene pole suutnud leiutada 100% survele(olgu siis pluss või miinus märgiga) konstruktsioonisõlme.
PS. Ei väsi sellest, kui tore rahvas on siin foorumis!
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:29
Postitas varing
äkki tõlgid mida tähendab "tilt it back"näiteks? videos 3,40
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:30
Postitas Kilo Tango
jackpuuk kirjutas:Kilo Tango, tahtsid vist öelda, et kui juhiseid ei puutu, siis kõigi labade nurk muutub ühepalju täistiiru ajal, seda sujuvalt siis. Ja seda kestvalt, niikaua, kuni juhiseid ei näpita, pikapeale muidugi muutub nurk kõikidele labadele ja asi kukub alla, inimene pole suutnud leiutada 100% survele(olgu siis pluss või miinus märgiga) konstruktsioonisõlme.
PS. Ei väsi sellest, kui tore rahvas on siin foorumis!
Labade kohtumisnurk muutub alati sujuvalt sõltumata juhtimissisendite ulatusest. Erineb muutumise määr, suund ja asukoht. Muust jutust ma ei saanud aru.
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:32
Postitas jackpuuk
Otsetõlge oleks:" kalluta tagasi"
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:34
Postitas Kilo Tango
varing kirjutas:
äkki tõlgid mida tähendab "tilt it back"näiteks
Jutt on ilmselt kogu kopteri kallutamisest. Või siis kallutusrõnga kallutamisest. Või siis tõstejõuvektori kallutamisest. Rootorit ei kallutata. Isegi mitte Kamovi kontraroteeruvate topeltrootoritega kopterites. Ma ei tea ühtegi kopterit, kus oleks kasutusel terve rootori kallutamine. See muudab asja tarbetult keerukaks. Pealegi oleks rootori kui terviku kallutamine äärmiselt ebatõhus. Sest kallutamine mõjuks mõlemale poole - kalduks veidi rootor aga ka kopter tõstaks nina. Newtoni kolmas seadus ehk ütleb midagi?
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:37
Postitas varing
No siis on see näide,kus rootor kaldub lihtsalt halb näide
äkki sellel elukal kallutatakse?
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:40
Postitas jackpuuk
Kilo Tango kirjutas:jackpuuk kirjutas:Kilo Tango, tahtsid vist öelda, et kui juhiseid ei puutu, siis kõigi labade nurk muutub ühepalju täistiiru ajal, seda sujuvalt siis. Ja seda kestvalt, niikaua, kuni juhiseid ei näpita, pikapeale muidugi muutub nurk kõikidele labadele ja asi kukub alla, inimene pole suutnud leiutada 100% survele(olgu siis pluss või miinus märgiga) konstruktsioonisõlme.
PS. Ei väsi sellest, kui tore rahvas on siin foorumis!
Labade kohtumisnurk muutub alati sujuvalt sõltumata juhtimissisendite ulatusest. Erineb muutumise määr, suund ja asukoht. Muust jutust ma ei saanud aru.
Vabandust, püüdsin natuke iroonitseda, ülejäänud jutu mõte oli, kui kütust jätkuks ja ilmastiku mõjusid poleks, siis kukuks asi pikapeale alla(näiteks juhul, kui on pandud ringimööda lendama), hüdraulikaga suht palju kokkupuutununa võin öelda, et suht kulumisaltis ja kapriissne on see. Aga, et mitte delfiks muutuda, äkki toob hea kaasfoorumlane mõned andmed selle eluka kohta siia.
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:44
Postitas Kilo Tango
varing kirjutas:No siis on see näide,kus rootor kaldub lihtsalt halb näide
äkki sellel elukal kallutatakse?
EI KALLUTATA! Isegi äkki mitte.
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:47
Postitas Kilo Tango
jackpuuk kirjutas:Kilo Tango kirjutas:jackpuuk kirjutas:Kilo Tango, tahtsid vist öelda, et kui juhiseid ei puutu, siis kõigi labade nurk muutub ühepalju täistiiru ajal, seda sujuvalt siis. Ja seda kestvalt, niikaua, kuni juhiseid ei näpita, pikapeale muidugi muutub nurk kõikidele labadele ja asi kukub alla, inimene pole suutnud leiutada 100% survele(olgu siis pluss või miinus märgiga) konstruktsioonisõlme.
PS. Ei väsi sellest, kui tore rahvas on siin foorumis!
Labade kohtumisnurk muutub alati sujuvalt sõltumata juhtimissisendite ulatusest. Erineb muutumise määr, suund ja asukoht. Muust jutust ma ei saanud aru.
Vabandust, püüdsin natuke iroonitseda, ülejäänud jutu mõte oli, kui kütust jätkuks ja ilmastiku mõjusid poleks, siis kukuks asi pikapeale alla(näiteks juhul, kui on pandud ringimööda lendama), hüdraulikaga suht palju kokkupuutununa võin öelda, et suht kulumisaltis ja kapriissne on see. Aga, et mitte delfiks muutuda, äkki toob hea kaasfoorumlane mõned andmed selle eluka kohta siia.
Millise eluka? Mi-6 kohta. Kas sellest ei piisa?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mi-6
Maailmas on väga palju koptereid, kus ei kasutata mitte mingisugust hüdraulikasüsteemi.
Postitatud: 28 Nov, 2008 13:58
Postitas jackpuuk
Kilo Tango tundub asja jagavat, tõmbasin profiili tunduvalt madalamaks

Äkki viskad kallis kamraad mõned andmed selle koletise kohta? Natuke eripäradest veel, vist 48 täisvarustuses dessantnikku võttis peale(koos stjuuardessidega

). Näoga saba suunas oli lihtsam hüpata vasakust uksest, raputas-keerutas vähem. Neile, kes asjast ei tea midagi: MI-6-st hüpatakse külgedele avanevatest ustest, väiksema MI-8 puhul taha rampi(eestikeelne vaste?)
Postitatud: 28 Nov, 2008 14:12
Postitas Kilo Tango
jackpuuk kirjutas:Kilo Tango tundub asja jagavat, tõmbasin profiili tunduvalt madalamaks

Äkki viskad kallis kamraad mõned andmed selle koletise kohta? Natuke eripäradest veel, vist 48 täisvarustuses dessantnikku võttis peale(koos stjuuardessidega

). Näoga saba suunas oli lihtsam hüpata vasakust uksest, raputas-keerutas vähem. Neile, kes asjast ei tea midagi: MI-6-st hüpatakse külgedele avanevatest ustest, väiksema MI-8 puhul taha rampi(eestikeelne vaste?)
Olen Mi-6 ainult korra oma elus näinud (mitte just liiga lähedalt). Ma ei tea selle kopteri kohta midagi enamat, mida wikipedias kirjas poleks ja mida ma siia juba kirja poleks pannud (mass 26-40 tonni, rootor 35m, võimsus ca. 8000 kw).
Üldine lennundustaust võimaldab mul sellistel teemadel üsna enesekindlalt sõna võtta. Pealegi pole selles jutus siin midagi erilist. Seda saab lasteraamatust lugeda.