2. leht 3-st
Postitatud: 08 Veebr, 2011 18:50
Postitas metsaline
Tänapäeva noored ei tia essugi, mis oli omal ajal vene kirsa hoop takusmendis... Kui asi käest läeb pikemaks ajaks, tuleb see aeg tagasi... Seotakse jänkid Egiptuse kanali, Iraani ja Korea sõjaga - on vant siin... Siis võite oma elektroonilised mänguasjad ja pangalaenuga pappmajad p-sse pista (s. t. maha jätta)...
Postitatud: 08 Veebr, 2011 18:50
Postitas metssiga
oleeg kirjutas:Ma tahtsin sama tsitaati kasutades küsida, et riigikaitse õpet võib küll pakkuda - kuid kes õpetab?
Õpikut võiks muidugi sirvida ja mõtiskleda, kuid ilma konjaki ja seltskonnata käheb vist igavaks...
terv
o
Ma pakun välja, et teeks nii - enne kui vinguma ja halama hakata, uuriks, mis on õppeplaanid, mis on õpikud jne (mis muidugi pole kõik, aga siiski oluline osa siinarutatavast)
Postitatud: 09 Veebr, 2011 10:35
Postitas hillart
Ma pakun välja, et teeks nii - enne kui vinguma ja halama hakata, uuriks, mis on õppeplaanid, mis on õpikud jne (mis muidugi pole kõik, aga siiski oluline osa siinarutatavast)
Ma arvan, et te sellele ühele asjale keskendudes unustate ära ühe põhilise asja. On küll siin ja teises kohas MIDAGI ning see ja teine mees teeb MIDAGI, kuid
puudub regulaarne, järjepidev ja eesmärgipärane oma riigi lojaalsete kodanike kujundamine. See on fakt.
Ja eelpoolnimetatud tegevus ei ole tõepoolest mitte ainult riigikaitseõpetus, nagu seda just-kui vägisi tahetakse pähe määrida. See on ikka hoopis-hoopis mitmekülgsem ja laiahaardelisem tegevus ning seda ei asenda kohe kuidagi mitte siin või seal kusagil kolkakoolis kellegi isiklikul initsiatiivil läbiviidav riigikaitseõpetus.
Ja pealegi! See riigikaitseõpetus on teadupärast vabatahtlik valikaine. Nii, et ei mingit kohustust. Pigem nagu selline järeleandmine ühtedele või teistele tänitajatele, kes selle asjaga ajast-aega peale käinud on ja, et need nn. tänitajad nüüd lõpuks ometi vait jääksid. Riigikaitseõpetuse osast (NB! S.o. ainult üks osa lojaalse kodaniku kujundamisel.) efektiivses riigi kodaniku kasvatamisel saaks rääkida vaid siis, kui tegemist oleks kohustusliku õppeainega (analoogselt matemaatika, füüsika, keemia jms.-ga), kuid - seda see ju pole mitte.
Nii, et - ärge laske end selle teema juures kuidagi märkamatult vajuda sellesse riigikaitseõpetuse üle jahumise sohu! Räägime ikka asjast! (Või siis tekitage selle jaoks teine teema!)
Muidu läheb sama moodi nagu selle viimase Edgari jamaga, missugust kõrvalt vaadates nii nauditav jälgida oli. Algab asi ühest, aga lõpeb hoopis krt teab milles. Ja keegi enam ei mäleta, millest asi alguse sai. Kui osavasti ikka see mees manipuleerib. Täielik virtuoos. Perfektne (ja efektiivne) demagoogiavõtete kasutamine. Juhib asja täpselt sinna, kuhu ise tahab ning ei hakka ta peale isegi mitte KaPo hammas. Tea, kas sellel sai kannatus otsa, või tõepoolsest jäi intellektuaalselst potentsist väheks (mida küll uskuda ei tahaks

)?
Mäletate veel? (Pole ju eriti kauge möödanik, või kuidas?

) Asi sai toona ju alguse sellest, et ajakirjandusse lekkis info, et mees olla endale endiselt (aga ENDISI ju pole!) KGB kõrgelt tegelaselt kiriku ehituseks ja
partei valimiskampaaniaks raha (isegi sularaha!) küsinud ning selle fakti alusel peeti antud tegelast täiesti põhjendatult EV jaoks julgeolekuriskiks. Ajapikku kanaliseerus (kanaliseeriti teadlikult) aga kogu arutelu kuidagi märkamatult hoopis sellesse, et tegu oli vaid kiriku tarbeks raha küsimisega ja see pole just-kui joopiski mitte negatiivne tegevus. Ja, ülla-ülla - ongi mees taas "puhas poiss". Keegi ei tuleta enam meelde, et tegelikkuses oli tegu ikka päris-päris jama värgiga EV jaoks ning asi ongi tänaseks juba sumbunud. Kass kukkus taas käppadele.
See viimane näide oli toodud siis selleks, et viidata ka meie foorumis sageli esinevale tendentsile, kus mõttevahetuse käigus hakatakse ikka enam ja enam keskenduma mingile hoopis kõrvalisele teemale või siis detailile, mille tulemusena tegelik teema hoopistükki ära ununeb.

Postitatud: 09 Veebr, 2011 10:49
Postitas Kapten Trumm
See riigikaitseõpetus on teadupärast vabatahtlik valikaine
Veelgi enam - mitmed venekeelse klientuuriga koolid pole tänaseni riigikaitseõpetusega algustki teinud. Võib arvata, et samades koolides on kuldhammastega ja templivärvi juustega vene baabad endiselt ajalootunnis oma lõplikku tõde pursuide riigist kujundamas.
mõte
Postitatud: 09 Veebr, 2011 13:09
Postitas setu
ei ole nüüd filosoofiline teema aga noh, teen väikese ettepaneku
Mul on pikemalt kavas olnud teha (alustan väikese kohaga) üks bulletään/kataloog Hiiumaa Kaitseliidule. Point on selles, et see 40 lehekülge A5 ja A4 vahepeal oleva formaadiga trükis räägib "treenimisest" Kohalik kaitseliidu instruktor näitab fotode ja tekstidega väga kenasti ette, kuidas teha hommiku võimlemisest kuni harjutusi ja planeerida terviserada ja tsüklit. Lahjemat sorti kergejõustiku programm erinevatele vanusegruppidele. Tiraaž oleks kokku 2000-3000 eksemplari. Mõte selles. Et positiivne algatus seoses kaitseliiduga ja idee kohaselt, kui sa oled endale sealt üht-teist leidnud ja järgi teed - järelikult ei viska seda kütteks vaid riiulisse. Kui sa oled juba mõnda aega harjutusi sealt sirvinud ja teinud, tekib sul huvi kontakteeruda, kuna trükis kutsub sind "planeerima edasi tervisetreeningut" ja voila - saadki kokku kohaliku kaitsliitlasega, kes sind kuulab ja annab järgneva tegevuskava. Kuid meile jääb side. Ja see side on oluline ning sellest saab teinekord rääkida (st riigikaitsest) ja vajadusel teha ettepanekuid etc.
Selline kava. Aega pole enesele seadnud. Trükis tuleb 10 protsenti ise finantseerida, muu ELi poolt.
Postitatud: 09 Veebr, 2011 18:22
Postitas loonik
Kapten Trumm kirjutas:See riigikaitseõpetus on teadupärast vabatahtlik valikaine
Veelgi enam - mitmed venekeelse klientuuriga koolid pole tänaseni riigikaitseõpetusega algustki teinud. Võib arvata, et samades koolides on kuldhammastega ja templivärvi juustega vene baabad endiselt ajalootunnis oma lõplikku tõde pursuide riigist kujundamas.
See pole alati kooli "süü". Paar aastat tagasi pakuti ühes Tallinna eesti gümnaasiumis abiturientidele võimalust valikainena riigikaitset õppida. Kahjuks oli huvilisi nii vähe, et ainet polnud mõtekas tunniplaani lisada.
Postitatud: 09 Veebr, 2011 18:32
Postitas Rebasepoeg
Ühe Tallinna kesklinna kooli näitel toimib Riigikaitse edukalt oma eesmärgil. Koolis on Riigikaitseõpetus kohustuslik noormeestele, neidudele vabatahtlik. Ma ei räägi õppeaine sisust, aga eesmärgist ja toimimisest. Selle eeskujul võiks seda rakendada terves riigis.
Postitatud: 09 Veebr, 2011 20:57
Postitas kangelaspioneer
Kapten Trumm kirjutas:See riigikaitseõpetus on teadupärast vabatahtlik valikaine
Veelgi enam - mitmed venekeelse klientuuriga koolid pole tänaseni riigikaitseõpetusega algustki teinud. Võib arvata, et samades koolides on kuldhammastega ja templivärvi juustega vene baabad endiselt ajalootunnis oma lõplikku tõde pursuide riigist kujundamas.
Rõõm on teatada, et ühe venekeelse klientuuriga kooli riigikaitseõpetaja võttis just hiljuti ühendust ja uuris väeosa külastamise võimalusi. Tundub, et seal on vastava aine õppele kaasatud 3/4 klassikoosseisust.
Postitatud: 22 Veebr, 2011 12:32
Postitas max77
suht hell teema meie riigi poolt ma arvan ja egas siis see et vanemad peavad seda ise tegemaet hoida oma paegi ja tütreid riigile truuna!!!
Postitatud: 22 Veebr, 2011 15:42
Postitas hillart
Ei ta ole hell midagi. Selleks, et selle hellust tunnetada, peab taolist asja endale kõigepealt teadvustama, aga minu vaatepunktist võttes pole seda seni küll keegi teinud. Tiba laiemalt peab oskama asju näha ja ka natuke kaugemale, kui näiteks probleem X tänava nr Y räästas rippuva jääpurika allavõtmise küsimuse lahendamine. Pragmatism ruulib! Ja pragmatism ei tunnista mingeid selliseid väärtusi, nagu riigitruudus, kodumaa-armastus jne., sest neid ei saa konkreetsetes numbrites mõõta ja ei saa ka täpselt numbriliselt määratleda, et kui palju täpselt selle või teise eest maksma peab või siis kasu saab.
Noh, ja kuna eelpoolmainitud väärtused mõõdetavad ei ole, siis ... Siis sellega ei tegeldagi. Õigemini - taoliste asjade peale isegi mitte ei tulda. Ja nii lihtne see ongi.
Postitatud: 22 Veebr, 2011 16:12
Postitas Kapten Trumm
Ja veelgi enam - jääpurikas võetakse alla mitte seepärast, et see võib kaasmaalast (MEIE kaasmaalane) vigastada, vaid seepärast, et selle juhtumiga võib kaasneda vastutus - kriminaalkaristus (kehavigastuse tekitamine ettevaatamatuse tõttu) ja/või rahalise hüvituse nõue.
Kui kahte ülapool toodud riski poleks, siis ei võtaks keegi alla, las need MEIE kaasmaalased saavad viga, pea-asi, et MINU raha või isikuvabaduse kallale ei tuldaks.
Postitatud: 23 Veebr, 2011 0:16
Postitas oleeg
Metssiga kirjutas:
Ma pakun välja, et teeks nii - enne kui vinguma ja halama hakata, uuriks, mis on õppeplaanid, mis on õpikud jne (mis muidugi pole kõik, aga siiski oluline osa siinarutatavast)
Ükski õppeplaan ega ka õpik
ei õpeta. Ükski õpetaja ei järgi õppeplaani 100 %. PUNKT. Selle üle ei maksa väidelda.
Õppeplaan
on aluseks õpetajale ja õpik
on abiks õpetajale ja õpilasele.
Seega: kõik antud valdkonnas teostatav on hetkel pudelikaelas ehk ÕPETAJAS kinni ja temast tulenev ehk sõltuv. (Loomulikult sõltub see õpetaja oma tegevuses paljudest asjadest jne, kuid pööraksin tähelepanu ÕPETAJALE!)
Kui paljudes koolides on selleks spetsiaalse koolituse saanud õpetaja? Kui kellelgi on andmeid - võiks välja tuua.
Õpetajal on õigus teha kuni 10% ulatuses muudatusi (oma äranägemise järgi) õppeaines. Seega: õpetajast sõltub väga palju.
terv
o
Postitatud: 23 Veebr, 2011 9:05
Postitas Leimer
Uue põhikoolide ja gümnaasiumide õppekava valikaine "riigikaitse" saab tutvuda siin:
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/00 ... 275407.pdf
Ma pole nõus, et inimesi riigikaitse ei koti.
Selle teemaga on nagu kõige muuga - 2 marginaalset äärmust ehk totaalsed fännid ja täielikud jänesed ning siis see enamust hõlmav keskmik, kellel pole õppe vastu midagi va. pljääsil tagumike imetlemine jms. looduse poolt mehepojale kaasa antud tugevad argumendid.
Aga 20 aasta jooksul on riigikaitse siiski ametlikult õppekavas kodanikuõpetuse kõrval - tõsiselt suur propaganda samm.
PS: paragrahv1 punkt 1.1 lõige 8.
On sest ainest üldse kasu? Ilmselt oleneb õpetajast.
Ja Hillartiga ei jää muud üle kui nõus olla. Tsentraalne visioon on puudu.
Tegelikult algab eesti lipu värvimine juba lasteaiast alates, aga kogu sellel asjal puudub järjepidevus. Järgitakse üksikuid õppekavu ja suuresti kogu õpetus sõltub õppejõudude nägemusest, mis võivad erinevatel astmetel tihti täiesti vastandlikud olla - ala kodus räägib isa tütrele iseenda kaitsmisest ja koolis viskab õppejõud üleõla .... 5 punkt ... jms.
Ja muide, nii mõnedki koolid palvetavad, et nn. riigikaitset ei tahaks keegi õppida, sest koolidel pole lihtlabaselt raha ja tahet selline õppeaine implementeerida

Rahast veel saab aru, aga tahe?
Vastus on lihtne, meie koolisüsteem on ülesehitatud nagu mingi spordivõistlus. Palehigis kogutakse kokku nn. helgeid päid jms. et kool ikka silma paistaks.
Kõik, mis jääb väljapoole võistlust on teisejärguline ja sinna heameelega resurssi ei rakendata.
Ma olen ühe kooli juhtimisele üsna lähedal ja täiesti müstiline on jälle ja jälle avastada, et väga tuntud gümnaasiumist tahab meile üle tulla väga intelligentne õpilane, kes põhjuseks väidab, et ta on väsinud võidujooksust kirjandi keskmise hinde pärast. Et teda huvitab hoopis bioloogia ja zooloogia.
Korda kaks aastas ikka vihastan selle haige süsteemi üle
Elik meie riik on orienteerunud kohesele mõõdetavale tulemusele.
Isamaalisust lihtsalt ei saa kuidagi täpselt mõõta ja sestap see suurtele juhtidele eriti hinge ei lähe. Läheks siis, kui me oleksime US sarnane riigike, kellel on jõudu vaja, et nö. demokraatiat levitada või siis resursse koguda - kuidas keegi nende välispoliitikat näeb.
Postitatud: 23 Veebr, 2011 10:07
Postitas hillart
Kangesti omapärane, et teema, mis peaks käsitlema isamaalisuse ja kodumaa-armastuse, kui kodaniku emotsionaalse sidet oma sünnimaaga, loomist, maandub sellisele kitsale teemale, nagu riigikaitse ja selle õpetamine. See on küll üks osa eelpoolnimetatud inimese kodumaaga positiivse emotsionaalse sideme saavutamise protsessis, kuid see pole kohe kindlasti mitte selle peamine osa. Vaid üks detail üldises pildis, mõistate!
Ükski õppeplaan ega ka õpik ei õpeta.

Väga hästi öeldud. Ma ise olen sama juba pikemat aega väljendanud ühele teatavale õppekavade produtseerijale EKV-s, kes küll tänu juba eelpool väljaöeldule seni praktiliselt mingit edasiminekut omas valdkonnas saavutanud pole, kuid - aina uute ja uute õppekavade produktsioon jätkub (aastaid juba). Nüri järjekindlusega. Aga mida pole, see on tulemus. Sest soovitust ka vastavaid heal professionaalsel tasemel instruktoreid sinna juurde õpetada pole vajalikuks peetud arvestada.
Ja nii me edasi lähemegi. Õigemini - EDASI ei lähe.
Mõni sõna ka üksikisiku rollist mingi süsteemi arengus. Samas on see õppekavade produtseerija aga, kellest ma eelnevalt rääkisin, omas valdkonnas otsustaja positsioonil, kellel piisavalt suur EGO on, et mitte kedagi teist kuulda võtta. Seega - kuigi üksikisikud ei peaks suures plaanis EKV arengule küll olulist rolli mängima, siis mõnikord võivad taolised fenomenid päris otsustavat rolli mängida. See on see pisiarmee viga, kus mõningad väljaõppevaldkonnad on kaetud vaid mõne üksiku kaitseväelasega.
Jahuda õppekava üle on puhas ajaraisk. Kõrvalteemana võiks selle küll üles tõsta, kuid kui pole õpetajat, või see olemasolev õpetaja ei vasta temale pandud lootustele, siis - see ükskõik kui hea õppekava elutuks paberiks jääbki. Hea õpetaja on võimeline õpetama ka õppekavata, hea õppekava ei õpeta iseenesest mitte kedagi.
Postitatud: 23 Veebr, 2011 10:12
Postitas Leimer
hillart kirjutas:Vaid üks detail üldises pildis, mõistate!
Loomulikult mõistame.
Lihtne tõsiasi on see, et ilma detailide üle jahumata lõppeks see teema su esimese postiga. Kellegil pole midagi kommenteerida, kui lihtsalt nenditakse, et muru on roheline.
Detailide üle jahumine hoiab kogu seda asja kursil ja võibolla tänu sellele sünnib üldises plaanis kah miskit.
Mina isiklikult viskasin tolle pdf-i ja mainisin paari fakti vaid info mõttes.