Hea näha, et teema sai üsna huvitava arutelu. Kas keegi ESM-iga tekkivaid kohustusi ka on mõelnud? Lugeges ESM-i lepingu selgitust
http://www.riigikohus.ee/vfs/1335/%D5K_ ... _Lisa1.pdf Põhiprobleem on sellles, et Euroliidu enamus riikidest on ennast lõhki laenanud ja nüüd tahetakse saada laenusid, kuigi ollakse sisuliselt maksujõuetud. Kogu Euroliit on muutunud juhtimatatuks ülevalpool toimuvaks Ponzi skeemiks. Et laename ennast lõhki ja küll siis maksumaksja maksab. Kuna võlasummad on läinud liiga suureks siis kardetakse ka kogu süsteemi hävinemist. Eesti probleem on see, et võetud on kohustus, mis on, arvestades praeguseaja Eesti elu, ikka väga suur summa. EV PS riivet tuleb ka arvestada. ESM-iga on automaatselt liitunud kõik EL-i liikmed(eurot kasutavad), nende hulgas ka need võlglased, kellele enam mujalt raha ei anta. Euroliidu nõrkus ongi Euroliit ise.
Saan aru EL-i stabiilsuse vajadusest, kuid kuna tegu on muutunud EL-iga, kus käiakse hetkel juba õhkõrnal jääl, on selliste rahaliste kohustuste võtmine ja andmine võrdne vene ruletiga.
Lugege antud ESM-i lepingut:
4. ESMi liikmed kohustuvad pöördumatult ja tingimusteta märkima lubatud aktsiakapitali vastavalt I lisa kohasele märkimise alusele. Nad täidavad õigel ajal kõik kapitali sissenõudmise nõuded vastavalt käesolevas lepingus sätestatud tingimustele.
Võlglased maksavad iseendale laenamiseks raha sisse ja laenavad siis endale kõrgema %-iga...
Kapitali sissenõudmine
1. Juhatajate nõukogu võib lubatud sissemaksmata kapitali igal ajal sisse nõuda ja kehtestada tähtaja, mille jooksul peavad ESMi liikmed sissemakse tegema.
Esimene makse tuleb teha 15 päeva jooksul peale ESM-i jõustumist ja on 20% kogusummast. Ca 300-400 miljonit eurot 15 päeva jooksul.
Kuid, kui nõue esitatakse siis tuleb maksta, kuni selle 1,4 miljardi euroni(+intress mis lisandub).
ESMi liikmed kohustuvad tingimusteta ja pöördumatult tegema kapitali sissemakse, mida tegevdirektor on neilt käesoleva lõike kohaselt nõudnud, seitsme päeva jooksul pärast sellise nõude saamist.
Kas ja kuidas mõjutab see otsus Eesti riigieelarvet, kui tuleb kohustus aasta keskel EL-ist näiteks maksejõuetute Itaalia, Hispaania ja Prantsusmaa võlgu maksma hakata?
Võtame laenu andmiseks ise ka laenu? Mis intressiga? Kes annab? Asi kipub ikka SMS laenu meenutama, kus laenu maksmiseks võetakse uus SMS laen.
Siin on see kohustus, mis selle ESM-iga võetud on. Arvestades olemasolevat olukorda EL-i riikide majandustes siis maksmisekohustuse tõenäosus järjest kasvab. Küsimus ei ole ka selles, kas hakatakse neid nõudeid, mis on ESM-ist laenu saamisel täitma. Probleem on kogu struktuuri kohmakuses. ESM ei suuda päästa EL-i lagunemist.
ESM-i näol on tegu kõrgepalgalise poliitikute ja pankurite seltskonnaga, mis ongi mõeldud lollidelt raha ära võtmiseks. Kes on ESM-i taga? Kes poliitikutest ja finantstegelastest seda asutust juhtima hakkavad? Eestist pakuks, et Ligi ja Ansipi sinna ennast sahkerdavad ametisse. Kas need, kes on eelnevalt rahad laiaks lasknud ning õigesti majandada ei taha ega suudagi oma isikliku kasu huvides? Tähtis on võimule jääda ja ESM on selle üks näidetest. ESM-i korral pole ju selge veel, kas see asutus suudab ennast üldse positiivselt majandada ja plussi jääda.
2. Kui ESMi liige ei suuda teha artikli 9 lõigete 2 või 3 kohase kapitali sissenõudmise raames nõutavat sissemakset, suurendatakse kõigi ESMi liikmete puhul sissenõutavat kapitali mahtu, et tagada ESMile nõutav sissemakstud kapital täies mahus. Juhatajate nõukogu võtab asjakohased meetmed tagamaks, et asjaomane ESMi liige tasub oma võla ESMile mõistliku aja jooksul. Juhatajate nõukogu võib tasumata summalt nõuda viivist.
See punkt ütleb, et kui mõni suurtest ei maksa, peavad need, kes maksesuutlikud on, veelgi suuremaid summasid välja käima suutma. MItmesajaks aastaks meid siis siin võlavangi müüakse? Kas riigikogu liikmed ikka teavad, millele nad alla kirjutavad? Eurotsoonist väljaastumine oleks parim lahendus. Kui see enam aitaks.
ARTIKKEL 32
Õiguslik seisund, privileegid ja immuniteedid Lugege seda... ESM-il on puutumatus kõige suhtes. Vastutusele neid võtta ei saa keegi nende tegude eest. See on kõige selle juures üks tõsisemaid probleeme. Hetkel saadakse EFSF-i ja ESM-iga kokku raha keerutamiseks summas 500 triljonit eurot...
Mis saab ESM-ist peale EL-i lagunemist? Haihtutakse(või jäädakse seda raha keerutama) rahaga minema, mis EL-i pankadesse on saadetud ja ongi leping lõpetatud ning olemegi pügada saanud. ESM-i täismahus maksmise korral on reformil siin maal küll tulemas tulised ajad.
2. Viie aasta pikkuse osamaksete tasumise perioodi jooksul maksavad ESMi liikmed õigel ajal enne väljaandmiskuupäeva kiirendatud korras sisse sissemakstud kapitali osa, et sissemakstud kapitali suhe ESMi poolt emiteeritud ja lunastamata võlakirjade kogusummasse oleks vähemalt 15 % ning tagavad ESMi ja EFSFi väikseimaks kombineeritud laenuandmisvõimeks 500 000 miljonit eurot Ehk siis summa saab muudkui kasvada...
1. Käesolev leping jõustub kuupäeval, mil ratifitseerimis-, vastuvõtmis- või heakskiitmiskirjad on andnud hoiule need allakirjutanud, kelle poolt algselt märgitud aktsiad esindavad vähemalt 90 % kõikidest II lisa kohaselt märgitavatest aktsiatest. Ehk siis kohustus maksta tekib ka siis, kui enamus suurtest on sellega liitunud. EL-is olles on(euroga liitununa) ESM-iga võetud blankoveksel, mis tuleb maksta ära ka siis, kui riigikogu seda heaks ei kiida... Siit tuleb küsimus. Kes juhib siis Eesti riiki? See on EV PS vastane tegevus, kuna juhtimine ja otsustamine on ära antud. Euroopa Föderatsiooni idee kumab siit läbi.
Ükskord prahvatab vimm, mis kogunend salaja... saab siis tõeks.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH