2. leht 124-st

Soomus-satikad

Postitatud: 08 Juul, 2007 0:07
Postitas Sporrenberg
AFCEA poolt üllitatav ajakiri "Signal" annab aimu et helged pead üritavad maailmas juba pikemat aega militaarputukaid luua http://www.afcea.org/signal/articles/te ... cleid=1338
Putukavastsetega mängides ehitatakse elektroonika ja putuka hübriidi. Lühdalt nimetatakse selliseid hübriide HI-MEMS (hybrid insect microelectromechanical systems) ja nende arendamisega tegeleb näiteks DARPA http://www.arpa.mil/. Väidetavalt on eesmärgiks luua kaugjuhitav nuhk-mutukas. Nuhkur lendaks siis kohale kuhu vaja ning edastaks sealt heli, pilti või muid andmeid. Mutukate lihaste kontrollimiseks katsetatakse mitmete meetoditega nagu näiteks lihaste ergutamist, neuronit elektrilist stimuleerimist ja feromoone. Kuigi DARPA peamise huvi all on lendavad putukad nagu liblikad, kiilid ja öölased, on huvi ka igasuguste hüppavate ja ujuvate sitikate vastu.
Idarindele on niisiis oodata plekkhammastega mandakaid... :lol:

Lugemist UAV'de kohta

Postitatud: 20 Juul, 2007 13:17
Postitas kaur3

Pentagon tellis radarkerega robot-dirižaabli

Postitatud: 03 Mai, 2009 21:51
Postitas Lemet
http://forte.delfi.ee/news/varia/articl ... d=23080303
Pentagoni teadusuuringute üksus DARPA eraldas Lockheed Martinile 400 miljonit dollarit, et too mõtleks välja päikeselt voolu ammutava ja stratosfääris lendava dirižaabli, mis suudaks õhus püsida üle aasta ning radarite abil jälgida üksikisikut 1200 kilomeetrise läbimõõduga alal.

Postitatud: 03 Mai, 2009 22:03
Postitas EOD
Vanem Vend ei maga. :wink:
1984, Ešelon ja muu selline Total Control´i teema on ühest küljest vastik, kuid näiteks naabrimehe tehtud fotod purjus kaakidest viisid selleni, et prokuratuurist helistati ja paluti teatada, kuhu kaagid peavad minu auto rüüstamisel tekitatud kahju hüvitise üle kandma. :roll:
Ilma fotodeta oleks asi raudselt "pimedaks" jäänud.

Uus ajastu

Postitatud: 23 Apr, 2010 12:14
Postitas man21
http://www.postimees.ee/?id=253902

Ma arvan, et vaidlus UAV´de suhtes on vananenud, sest on astutud järgmine samm.

Postitatud: 23 Apr, 2010 15:35
Postitas paul
Et UAV-d on nüüd vananenud? Või mida sa sellega täpselt mõtled? Satelliidid on niiehknaa olemas, samas UAV vajalikule positsioonile saamine on suurusjärkude võrra odavam (kanderakett) - vähemalt seni, kuni UAV baas samas piirkonnas asub. Olgu, suudab 9 kuud kosmoses olla, aga kui ta relvastust peaks kasutama, siis mingil hetkel saab see ikka otsa.

Aga põnev areng igatahes.

Postitatud: 24 Apr, 2010 10:26
Postitas man21
paul kirjutas:Et UAV-d on nüüd vananenud? Või mida sa sellega täpselt mõtled? Satelliidid on niiehknaa olemas, samas UAV vajalikule positsioonile saamine on suurusjärkude võrra odavam (kanderakett) - vähemalt seni, kuni UAV baas samas piirkonnas asub. Olgu, suudab 9 kuud kosmoses olla, aga kui ta relvastust peaks kasutama, siis mingil hetkel saab see ikka otsa.

Aga põnev areng igatahes.
Sa ei saanud pihta. UAV´d on vajalikud ja asjakohased, kuid see kosmosesse astumise samm on järgmine.

Postitatud: 24 Apr, 2010 21:33
Postitas Kilo Tango
man21 kirjutas:
paul kirjutas:Et UAV-d on nüüd vananenud? Või mida sa sellega täpselt mõtled? Satelliidid on niiehknaa olemas, samas UAV vajalikule positsioonile saamine on suurusjärkude võrra odavam (kanderakett) - vähemalt seni, kuni UAV baas samas piirkonnas asub. Olgu, suudab 9 kuud kosmoses olla, aga kui ta relvastust peaks kasutama, siis mingil hetkel saab see ikka otsa.

Aga põnev areng igatahes.
Sa ei saanud pihta. UAV´d on vajalikud ja asjakohased, kuid see kosmosesse astumise samm on järgmine.
Imho on see UAV teema ülemüstifitseeritud. Maailma esimene satelliit oli kah täielikult "unmanned space vehicle".

Praegused UAV-d on tegelikult siiski RCAV-d (remotely controlled aerial vehicle). Ok. Osad neist suudavad täiesti kenasti iseseisvalt maanduda ning päris mitmed lendavad sihtpunkti ise - manuaalne kontroll tüürpindade üle puudub. Siiski ei langeta ükski tänane UAV luure ega ründeteemalisi otsuseid iseseisvalt.

Postitatud: 26 Apr, 2010 12:13
Postitas Motronicus
Selles osas tõsi, ilmaruum on ammu automaatjaamade pärusmaa, pigem on uudiseks järjest suurema autonoomsuse võimaldamine lendudel atmosfääris.
Üks selline väike uudisnupp siinkohal:
http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =AME&s=LAN
Tähelepanu tasub pöörata ka allosas olevale Road Map viitele.
UAV(UAS) on jätkuvalt tõusev trend.

Hexacopter

Postitatud: 30 Apr, 2010 11:05
Postitas Some
Ei ole päris militaarne riist, aga kes/mis takistab midagi sellist tegemast? Igatahes huvitav lahendus.
http://www.wimp.com/thehexacopter/

Postitatud: 30 Apr, 2010 11:54
Postitas Motronicus
Täpsemalt:
http://mikrokopter.de/ucwiki/en/MK-Hexa
Sarnane projekt, ainult 4-punktine, GPL kummardajatele:
http://quaduino.org/

Postitatud: 30 Apr, 2010 12:09
Postitas Soobel
Juba natsid olla sellisest lahendusest unelenud: http://greyfalcon.us/restored/JOSEF%20ANDREAS%20EPP.htm

Postitatud: 30 Apr, 2010 12:13
Postitas Kilo Tango
Sellised kaagapuud teevad isegi elektrimootoriga lennates piisavalt rõvedat häält. Vana nali. Oli vist aasta 2000 või 2001 kui sellist esimest korda nägin.

Üks tegijaid, keda mina tean on Draganfly: http://www.draganfly.com/

Odavaim masin (X4) maksab $8495.00

Postitatud: 30 Apr, 2010 14:05
Postitas Some
Mind hakkas huvitama kuidas UAV-de sidet juhtimiskeskusega segamise eest kaitstakse, kõik toimub ju raadiolainetega? Kui miski sõjaväekolonn sellist putukat märkab, siis võib ju mõneks ajaks kogu eetri müra täis lüüa ja juhtimine kadunud? Teemasse tagasi tulles - ei tea kas sarnast suurt masinat ei anna teha? Elektrimootorite ja keskse generaatori baasil. Genekas võiks ju isegi mitte sisepõlemismootor olla vaid näiteks turbiin.

Postitatud: 30 Apr, 2010 14:40
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas:Mind hakkas huvitama kuidas UAV-de sidet juhtimiskeskusega segamise eest kaitstakse, kõik toimub ju raadiolainetega? Kui miski sõjaväekolonn sellist putukat märkab, siis võib ju mõneks ajaks kogu eetri müra täis lüüa ja juhtimine kadunud? Teemasse tagasi tulles - ei tea kas sarnast suurt masinat ei anna teha? Elektrimootorite ja keskse generaatori baasil. Genekas võiks ju isegi mitte sisepõlemismootor olla vaid näiteks turbiin.
Muidugi saab segada. Segamise vastu minu teada nende konkreetsete masinate puhul võideldud ei ole. Aga pmst. saab teha juhtimise, kus kasutatakse mõningaid kavalaid modulatsioone, mida segada on väga keeruline kui mitte võimatu. Pluss korralik krüpto. Eestis kasutatav Tetra side näiteks kasutab modulatsioone ja krüptot seks tarbeks. Sõjaväeside samuti.

Suure masina annaks teha küll, kuid inimest sinna selga panna ei tohi. Selleks peaks masinal olema kõik propid omavahel füüsiliselt ühendatud, et ühe mootori kõngemise korral masin juhitamatuks ei muutuks. See tähendaks propi sammu muutmist, kallutusautomaati (nagu helikopteritel) - väga kallis ja väga keeruline. UAV-na - miks mitte. Aga sellisel juhul juba miks mitte UAV kopter? Lihtsam ja olemasolev tarku skõik olemas.