2. leht 6-st

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 12 Nov, 2015 15:19
Postitas Kapten Trumm
Venemaal on praegu relvastusse jõudnud uuem, TMM-6 tüüpi sillasüsteem, mis on pikem ja äkilisemal masinal (8x8 Maz), kuid kandejõuga endiselt 60 tonni :D

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 12 Nov, 2015 16:00
Postitas Fucs
Venelastel on ka ММК (Механизированный мостовой комплекс) kandevõimega kuni 80 tonni. 40meetrit pannakse väidetavalt kokku 70-90 minutiga.

Kuuest Урал 532361-1012 masinast koosnev "komplekt" (silla max pikkus kuni 60m) . Kiirel sõidul (15-20km/h) võib ületada silla kuni 60tonnine masin, 5km/h kuni 80tonnine.

Noh, ja sealt edasi kasutavad venelased vist juba ММП (Мост малых пролетов) silda, mille uuemad versioonid pidavat kandma kuni 80 tonni. Ainult, et selle ehitise püstipanemiseks on ette nähtud juba 11 tundi 8)

Kõik ülejäänud sillad (САРМ; МАРМ; БАРМ; ТММ) on millegipärast max kandevõimega 60 tonni (v.a.pontoonid)

Lisaks muud imeasjad: http://printsmi.ru/armament/engineering ... h-sil.html

Veel venekeelset huvitavat lugemist sellel teemal
http://cyberleninka.ru/article/n/o-pred ... zheniy.pdf

Edit: VF-s aretatava Тайпан silla kohta multikas kah juurde
https://www.youtube.com/watch?v=pusLxhg8QbI

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 0:23
Postitas kangelaspioneer
boreas kirjutas:http://uudised.err.ee/v/eesti/bf536ca8- ... aste-tanke

Silla paigaldamisele kuluv aeg on suhteliselt pikk 1.5-3 tundi SISU 10x10 LEGUAN paneb oma silla paika mõne minutiga, teine suur miinus on et masin on soomustamata. Sillakomplekt maksnud meile 3-4 miljonit eurot.
Leguan võib oma silla tõesti 10 minutiga paigalda, aga juhul kui:

a) ta oma 40 tonnise massi ja 20+ m pikkusega jõele ligi pääseb;
b) koht on ideaalne (kaldad ei vaja täitmist, tugevdamist ega loodimist);
c) masin parasjagu katki ei ole. Mida ta isegi rikastes riikides ja "täisteenusliisingust" hoolimata pahatihti on.

Leguan oli ka meil tõsiselt kaalumisel, kuid ei osutunud valituks. Eelnesid põhjalikud konsultatsioonid kasutajatega.
Kindel on ka see, et samas kohas poleks Leguani demo saanud läbi viia, sest poleks välja keeranud ja/või oleks pehme muru peale ära uppunud. Samuti oleks samast kohast üle minekuks vaja olnud kahte osaliselt üksteise peale asetatud Leguani silda.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 10:00
Postitas Kapten Trumm
Arvestades, et see Leguan näib tulevat tehasest Leopard 2 shassii peal, siis võib vaid ette kujutada, mis oleks selle hinnasilt olnud (no teades üldiselt KMV teenuste hinnataset).
Samas tehnilises seisukorras miinimum 15 miljonit eurot masin pakuks.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 10:27
Postitas kangelaspioneer
Pilt

SISU on Leguanile konstrueerinud 10x10 veoki, selle tükihind võiks olla ca 3m € kandis. Sellest rääkisin eelmises postituses. Leo veermikule paigutatuna ei oska hinda öelda.

Leo 1 baasil tehtud Bieber-ile pakutakse samuti uuemat silda, mille MLC on 70+, aga hind on krõbe. Bieber'ite sillad läbivad enne Eestisse saatmist põhjaliku hoolduse, uuendamist esialgu plaanis ei ole. Seda vaadatakse-kaalutakse ca 10 aasta pärast, kui kasutamiskogemused olemas ja KV arengusuunad pikemalt näha. Bieberi ja Leguani tehnoloogiad on äärmiselt sarnased, samuti on sillad üsna ühesugused, nii et distantsilt võib paigaldatud sillad omavahel segamini ajada.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 11:34
Postitas HeiniR
kangelaspioneer, kas vahepeal ei olnud lisaks juttu ka pontoonsilla hankimisest lisaks ülalmainitule?

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 12:56
Postitas man21
Kapten Trumm kirjutas:Soomlastel on kasutusel selle silla sama versioon, kuid vanemal veokil - selle Kraz-255 veoki peal, mille kabiin on veel puust tehtud (ja plekiga kaetud).

NSVL ajal tehti päris korralikke lahinguteeninduse ja teenindustoetuse (ehk tagala) masinaid, milletaolisi meie näinudki päriselus pole, mis on lihtsad, töökindlad ja odavad parandada. Sellest ka tõsiasjad, et taoline tehnika püsis aastakümneid muutumata kujul, vahetati ainult vedukautosid. Peale viimatist venelaste poolset NZ ladude tühjendusmüükide algust ilmuvad need varsti ja Euroopa müügiplatsidele (muidugi mitmekordse hinnaga).

Sellise asja ostmise ja kasutamise perspektiiv sõltub mõistagi kasutaja näppude ja mõtte osavusest, sest täisteenusliisingut neile ei saa.
...neljast sillamasinast koosnev komplekt, 4x10 meetrit
Ehk siis maakeeli vist 1 sillarühma tehnika, mis koosneb 4-st sillajaost/meeskonast, igaühel 1 masin.
Trumm, sa paned puusse. See sinu kirjeldatud masin on Kraz-214. Meil neid roodus oli veel kolm tükki, uuemad versioonid olid Kraz-255. 214-st oli ikka üks tõeline ime, karteri soojendus oli lahtise leegiga, muide masina külge ehitatud. Aga Kraz-id olid üldse ühed kapriisemad autod vene kroonus.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 13:08
Postitas Kapten Trumm
Trumm, sa paned puusse. See sinu kirjeldatud masin on Kraz-214. Meil neid roodus oli veel kolm tükki, uuemad versioonid olid Kraz-255. 214-st oli ikka üks tõeline ime, karteri soojendus oli lahtise leegiga, muide masina külge ehitatud. Aga Kraz-id olid üldse ühed kapriisemad autod vene kroonus.
Soomes näib olevat kasutusel siiski Kraz-255.
Kraz-214 peal on TMM-2 (kas sild ka erineb, ei tea).
Siit võid endale osta, läbisõidud ca 10 000 km
http://www.mascus.com/transportation/us ... untry.html

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 13 Nov, 2015 15:38
Postitas kangelaspioneer
HeiniR kirjutas:kangelaspioneer, kas vahepeal ei olnud lisaks juttu ka pontoonsilla hankimisest lisaks ülalmainitule?
Mingi plaan oli ca 10 aastat tagasi, erinevatel põhjustel sellest asja ei saanud.

Tänasel päeval on olemas vajadus, raha, sillad+masinad turul, kuid ei ole personali üksuse loomiseks. Seega kehtivas plaanis pontoonsilda ei ole.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 15 Nov, 2015 15:05
Postitas Kapten Trumm
Seejuures venes-Ukrainas on täiesti olemas lausa sama masina (Kraz) peal olev 60-tonnise kandejõuga pontoonsillasüsteem nimega PMP.
See pole nii seksikas, kui sakslaste iseliikuvate pontoonidega sild, kuid seevastu näib olevat küllalt lihtne tehnika.
Kuna see on loodud II maailmasõja ajal, siis mõistagi liigseid finesse ei sisalda.
https://en.wikipedia.org/wiki/PMP_Floating_Bridge

Lihtsus näib olevat selles, et masin on lihtsalt pontooni veok ning pontoonid tuleb sillaks ühendada meeskonna kätejõu ja masinate abiga.
https://www.youtube.com/watch?v=Aafg851taro

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 15 Nov, 2015 16:17
Postitas EOD
See N. armee pontoonsild on muuseas ka ameeriklaste poolt kopeeritud.
Silla said ameerikased trofeeks Vietnamis ja põhimõtteliselt samasugusena selle ka tootmisesse võtsid. Muidugi vedukid on omad ja ehtameerikalikus stiilis olid pontoone pukseerival kaatril mootori klapikambrikaaned kroomitud. :lol:
Vedukid tagurdasid kaldale kõrvuti ja heitsid pontoonid vette, kust kaater need siis järgemööda paika vedas.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 15 Nov, 2015 18:51
Postitas kangelaspioneer
Ühesugust eesmärki täitvad asjad on ikka sarnased: Saksa FSB pontoonid:
Pilt


Ka venelastel on olemas iseliikuvad pontoonid- PMM.
Pilt

T-64 veermikul ja kokku pakituna oma 4 meetrit kõrge. Neid saab omavahel ühendada nii parveks kui sillaks.

Saksa M3
Pilt
on suurusjärgu võrra kompaktsem, aga ka kallim. Mitmed NATO riigid, kes on need endale mingil ajal struktuuridesse kirjutanud, on hiljem olnud loobuma sunnitud.

Pontoonsildade ilmselt suurim probleem on tundlikus kaudtule suhtes- piisab mõnest tabamusest lähedusse, kui pontoonid hakkavad kildude ja/või hüdrolöögi mõjul ujuvust kaotama. Samas on nad ikkagi ainus mõistlik võimalus rajada kiiresti paarikümnest meetrist pikemat ülepääsu.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 15 Nov, 2015 19:04
Postitas kangelaspioneer
Seejuures venes-Ukrainas on täiesti olemas lausa sama masina (Kraz) peal olev 60-tonnise kandejõuga pontoonsillasüsteem nimega PMP.
PMP kasutajaklubi on laias laastus kattuv TMM-i omaga- Soome, Poola, Ungari jne.

Soomlased on oma pontoonidele ehitanud vaheraamid, millega pontoonid saab vinnata iga piisava kandejõuga multilift veoauto selga. Loomulikult ei ole kaasaegsetel multiliftidel KrAZ-iga võrreldavat läbivust, mis seab nende veeskamisele teatud piirangud.

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 15 Nov, 2015 21:33
Postitas Troll
Kapten Trumm kirjutas: Kuna see on loodud II maailmasõja ajal, siis mõistagi liigseid finesse ei sisalda.
https://en.wikipedia.org/wiki/PMP_Floating_Bridge
Wiki ajab siinkohal plära. PMP loodi pärast II Maailmasõda, Nõukogude armee relvastusse võeti see 1962.aastal: http://www.saper.etel.ru/texnica/pmp.html

Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem

Postitatud: 16 Nov, 2015 9:14
Postitas Kapten Trumm
Pontoonsildade ilmselt suurim probleem on tundlikus kaudtule suhtes- piisab mõnest tabamusest lähedusse, kui pontoonid hakkavad kildude ja/või hüdrolöögi mõjul ujuvust kaotama. Samas on nad ikkagi ainus mõistlik võimalus rajada kiiresti paarikümnest meetrist pikemat ülepääsu.
Vene omad pidada olema tänapäeval täidetud polüretaanvahuga, mis muudab ta korpust läbivate tabamuste suhtes enamvähem tundetuks.
Ise oma käega katsunud pole. Usun, et nende järeltäitmine (kui originaal täidetud pole) pole ka tänapäeval ületamatu probleem, sest vahu injekteerimise mooduseid on isegi tsiviilis küll kasutusel.